Kirjoittaja Aihe: RR kokemukset  (Luettu 100115 kertaa)

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #150 : 09.07.10 - klo:10:24 »
Aivan helvetillinen vaikutus on sillä onko korjauskertoimet käytössä vai ei.
Ja jos on niin millaiset.

Millaiset ketjut RR:ssä on vakiona?

Hidas57 jossain taisi mainitakin että PC:n arvot kannattaa säätää kierroslaueen yläosalle hiukan yläkanttiin..  13.1 taisi olla se optimi niin oisko 13.3 tai jopa 13.4  yläjengoilla kohdillaan?
Samaa ilmamäärää mitä kovisa nopeuksissa moottoriin patoutuu ei ihan pikku puhaltimella saada penkissä aikaiseksi.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #151 : 09.07.10 - klo:12:25 »
Eikös se sitten pidä olla juuri päinvastoin, eli penkissä rikkaammalle, kun kovissa vauhdeissa tulee enemmän happea, jolloin seos menee laihemmalle.
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #152 : 09.07.10 - klo:17:39 »
Joo, isoilla jengoilla voisi laittaa rikkaamalle kuin sen 13.2, eli siis pienempi luku, kuten alle 13. Vähän kyllä vaihtelee että miten mikäkin pyörä toimii ja miten sitä käytetään. Penkissä pitäisi tehdä sen mukainen säätö.

Hirveetä kalabaliikkia on näkynyt olleen orgin puolella noista tehojutuista, eikä yksiselitteisiä tuloksia taida saada kuin viemällä vertailtavat pyörät samana päivänä samaan penkkiin. Ja siitähän on kyse noissa lehtien yhteistesteissä. Eli niistä pitäisi nähdä erot vertailukelpoisesti.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #153 : 09.07.10 - klo:18:02 »
Eikös se sitten pidä olla juuri päinvastoin, eli penkissä rikkaammalle, kun kovissa vauhdeissa tulee enemmän happea, jolloin seos menee laihemmalle.

No niinpä niin.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #154 : 10.07.10 - klo:17:47 »
Keskustelin eilen KX-Centerissä pyörän tehoista. Ihmettelin heille jo torstaina pyörän tehoja.
He olivat tutkineet mittausajankohdan lämpötiloja ja ilmanpaineita tarkemmin. Mittausajankohta oli kuulemma ollut huonoin mahdollinen.
KX-Centerissä oli säädetty samana päivänä Vesa Kallion KTM:ää. Siitä oli mitattu 5hv:ta normaalia vähemmän. Säätäjähän hoitaa myös
Vesa Kallion pyörän säätämisen, ja sitä on penkitetty useita kertoja. Pitää käydä mittauttamassa syksyllä uudestaan, silloin pyörässä
on enemmän kilometrejä ja ehkä mittausolosuhteetkin ovat paremmat.

Täytyy myöntää, että pyörää on kyllä säädetty. Tankki oli viedessäni täynnä, pois hakiessa bensavalo paloi.
Kilometrejä oli tullut reilu sata lisää. En tiedä onko sitä käyty kokeilemassa tiellä, vai onko kilsat suoraan penkistä.
Ihan ok, siis että kilsoja on tullut.

Pyörä vastaa mukavasti keskialueella, vääntöä on 5500-7000rpm välillä tullut 10nm lisää. Vääntökäyrissä on huomattava ero 5000rpm-7500 välillä.

Kävin äsken kiihdyttelemässä, kerran meni vapaalle kun vaihdoin shifterin avulla, tulikohan vaihdettua liian varovasti.
Muutenkin vaihteistoon pitää totutella neljän Yamahan jälkeen.

Nyt vain kovaa ajoa...

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #155 : 11.07.10 - klo:16:36 »
Toinen juttu todistaa että JaRRska, on TouRRinkivirityksineen ajanhermolla, suorastaan keulilla. Brittijournalistit tekee Lontoossa samaa mitä Keula kumarrus härmässä.


Hahaa, kiitos vaan Brittijutusta, tuosta näkee tosiaan miten matkivat mun jo ajat sitten keksimiä ja hyväksi havaittuja tourinki hilppeitä. :mrgreen:

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #156 : 13.07.10 - klo:14:24 »
Noniih, nyt on haettu dyno-lappuset Kempeleestä: BMWsmile


Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #157 : 15.07.10 - klo:16:01 »
Houkuttelevaa: innocent

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4nnry7aoJ6w[/youtube]

Poissa Gunther

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 8
  • S1000RR
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #158 : 21.07.10 - klo:23:59 »
Jawohl!

Tourinkikokemuksia kikottimesta tuli hankittua kesän pakollisella Alppiturneella. Kolme viikkoa Germanian mustaa metsää, Sveitsin passoja ees taas ja Dolomiitteja päälle (Sella Rondoa vasta- ja myötäpäivään).

Kyllä taipui ärärrä mutkiin kuin poliitikon selkäranka. Itse kun olen tällainen kääpiö 175cm sulka päässä, pyörä on kuin mittojen mukaan mulle tehty  hesse_biggrin 

Välityksetkin tuntuivat olevat kohdallaan normiajoon, rata- ja kiihdytysajot on tietty eri maailmansa...

Poissa Jetwave

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 87
  • S1000RR
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #159 : 22.07.10 - klo:09:30 »
Noista Jarskan ja Pasin penkitys jutuista ei käy ilmi millä kartalla (Sport, Race vai Slick) noi on ajettu,
onko kummatkin mahdollisesti samalla?

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #160 : 22.07.10 - klo:09:43 »
Noista Jarskan ja Pasin penkitys jutuista ei käy ilmi millä kartalla (Sport, Race vai Slick) noi on ajettu,
onko kummatkin mahdollisesti samalla?

Slick-moodissa mulla vedettiin ja luonnollisesti takapyörätehona ilmoitettu.

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #161 : 23.07.10 - klo:00:17 »
Noista Jarskan ja Pasin penkitys jutuista ei käy ilmi millä kartalla (Sport, Race vai Slick) noi on ajettu,
onko kummatkin mahdollisesti samalla?

Slick-moodissa mulla vedettiin ja luonnollisesti takapyörätehona ilmoitettu.

Samoin Slick-moodissa on säädetty ja mitattu.

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #162 : 23.08.10 - klo:11:25 »
Nyt on sitten kokeiltu Bimun huippuja. Vaihdoin taakse pari piikkiä pienemmän hammasrattaan.

Ensimmäinen veto meni pieleen, koska en saanut kuutosta päälle sifterillä, yritin sitä useamman kerran ennen kuin tajusin vaihtaa kytkimellä.
Taisin olla liian pystyssäkin, vedon jälkeen niska oli jumissa. Nopeutta mitattiin 289,7km/h.  hesse_blushing

Toinen veto meni hieman paremmin. Tosin kakkosella pyörä keuli liikaa, ja keulimisenesto alkoi vilkuttamaan.
Varoitusvaloa ihmetellessä vedin parilla vaihteella rajoittimelle asti. Lopussa muistin olla mahdollisimman matalana.
Nopeutta mitattiin 294,4km/h.  icon_rolleyes

Toisen vedon jälkeen harmittelin, että taida kolmesataa rikkoontua. Toisella vedolla parannusta tuli vain 5km/h.

Ennen kolmatta vetoa oli hieman kiirettä, että ehdinkö edes vetämään kolmatta vetoa. Ehdin vetämään.
Nyt kiihdytys meni hienosti, ja ehdin vetää pitkään kuutosella mittarissa 299km/h. Nopeutta oli 302,5km/h.  jumpie

Eli kolmesataa meni rikki, vaikka aluksi huonolta näytti. En huomannut katsoa paljonko kierrosmittari näytti,
mutta vaikutti siltä että pyörä kiihtyi loppuun asti.

Tuuli oli sivuvastainen, monet valittelivat ettei pyörät kulje niin kuin ne normaalisti kulkevat, eli ehkä Kuoreveden Hallin 2010
takasivutuulessa olisi pyörä kelannut enemmän nopeutta.

Yhden päivän analysoinnin jälkeen olen tullut sellaiseen lopputulokseen, että taidan tilata 43 piikkisen takahammasrattaan,
siis yhden piikin vakiota pienemmän. Ehkä sillä ehtii kelaamaan enemmän vauhtia.

Ensi kesänä pitää ottaa rekisterikilventeline pois. Tutkin perjantaina sen irroittamista, mutta minulla on paikoillaan
Bemarin oma tehdasasenteinen varashälytin, joka oli niin nätisti asennettu, johdot nippusiteillä kiinni, etten jaksanut alkaa
repimään niitä irti, että olisin saanut vedettyä vilkkujen ja rekisterikilvenvalon johdot pois.

Tästä on hyvä jatkaa ensi kesänä, muutama pikkujuttu pyörään, lähinnä alustaan ja voimansiirtoon,
niin sitten pitäisi olla kaikki kohdallaan.

Aika monta putkivireistä Hayabusaa ja ZZR1400:sta jäi taakse. Moni veti lähelle kolmeasataa, mutta viimeiset
kymmenykset jäivät puuttumaan. Muutama putkiviritteinen pyörä meni kovempaa, mutta niihin oli tehty muutoksia alustaan.
Pyöriä oli laskettu alaspäin, vaihdettu eteen ja taakse kapeampia renkaita, jne.

Turbo- ja ilokaasupyörät menivät omilla kymmenluvuillaan, paras huippunopeus oli 363km/h...

Eli kyllä pyörä kulkee, kunhan löytyy sopiva paikka sen kokeilemiseen. Oma kovin nopeus parani yli 20km/h.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #163 : 23.08.10 - klo:12:23 »
Ohoh, aika kova tulos Pasi, onnittelut!! bowdown bowdown

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #164 : 23.08.10 - klo:13:33 »
Houkuttelevaa: innocent

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4nnry7aoJ6w[/youtube]

Talven tullen lakkaa hiilikuitu häikäisemästä silmiä, ja silloin on sopiva hetki laittaa tuo välttämätön kampekin paikoilleen. Helppo homma, mitään hankalia työvaiheita ei ole. Edes ilmaboksia, saatika fuelrailia ei tarvii ottaa pois, nössöä, melkein yhden käden hommia. hesse_cool

Odotan kyllä näkeväni keväällä (kun taas kevätmiitissä mittaamme tehot!) piristyneitä teholukemia näistä ärärristä. Ja varsinkin tuo 5-6 tonnin kieppeillä oleva ruma laaja kuoppa pitää saada pois. Saattaapi vaatia kyllä suoraa putkea ilman uuninpeltejä. Tai jotain keksintöä joka pakottaa pellit auki.

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Bemujammu
30.04.24 - klo:18:27

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal