BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Modaukset => Aiheen aloitti: Chelios - 26.03.14 - klo:11:05

Otsikko: BMW K1200S:n kannibalisointi
Kirjoitti: Chelios - 26.03.14 - klo:11:05
Moro

Kuinka paljon K13S ja K12S jakaa osia keskenään tekniikan osalta? Lähinnä kiinnostaa meneekö esim pakoputkisto alusta loppuun saakka ristiin keskenään, eli saako K12S:n putken siirrettyä "heittämällä" K13S:ään? 

Saattaisi olla mahdollista päästä raapimaan "hieman" kolaroidusta K1200S:stä (vm -08) osia talteen, mutta eipä sitä järkeä ole tehdä jos ei osat sovi.

Eli viisaammat ja kokeneemmat, mitä kaikkea osia (pois lukien vilkut ja peilit yms) nämä mallit jakaa keskenään? Vai onko helpompi listata että mitkä ei käy?
Otsikko: Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
Kirjoitti: mara h - 26.03.14 - klo:11:18
Putkisto käy mielestäni suoraan,olin lukevinani jostain, siitä olevan tehon kannaltakin hyötyä
Otsikko: Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
Kirjoitti: Bem-Ari - 26.03.14 - klo:21:43
K12 putkisto sopii K13:een muuten,mutta kanteen tulevat tiivisteet pitää olla paksummat.Itse laitoin 3mm kuparitiivisterenkaat em. paikkaan.
Woimaläpän vaijerin kun ottaa pois ja jättää sen moottorin paikalleen,niin ei tule vikailmoitustakaan.
Penkissä saatiin vakio 13:n putkiston ja "avarretun" K 12 putkiston eroksi vajaat 2 hp rwp.
Siis K1300S pyörässä.PCV + Autotune samoilla tavoitearvoilla.
Otsikko: Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
Kirjoitti: Chelios - 27.03.14 - klo:23:21
K12 putkisto sopii K13:een muuten,mutta kanteen tulevat tiivisteet pitää olla paksummat.Itse laitoin 3mm kuparitiivisterenkaat em. paikkaan.
Woimaläpän vaijerin kun ottaa pois ja jättää sen moottorin paikalleen,niin ei tule vikailmoitustakaan.
Penkissä saatiin vakio 13:n putkiston ja "avarretun" K 12 putkiston eroksi vajaat 2 hp rwp.
Siis K1300S pyörässä.PCV + Autotune samoilla tavoitearvoilla.

Kyseisestä K1200S:stä löytyy ilmeisesti Akran kokoputkisto hiilikuituänkkärillä, eli pyörässä ei ole vakioputkea. Muuttaako tilannetta? Jos tälläiseen on vaihdettu niin varmaan nuo tiivisteet on vaihdettu myös.. Tuleekohan noiden putkien mukana omia tiivisteitä..? No mutta kiitos tästä jo tässä vaiheessa. Alkaa kannibalisointi houkuttelemaan.
Otsikko: Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
Kirjoitti: Bem-Ari - 28.03.14 - klo:19:04
Luultavasti tuo Akra sopii heittämällä,tiivisteethän kannattaa kuitenkin laittaa uudet,niin ei sitten supsuttele välistä.Mittaa vaan sen käyrästön kannen sisään menevän olakkeen pituuden ja sen mukaan oikean vahvuiset tiivisteet,niin,ettei pohjaa.
Tuo Akra säädettynä varmaan aiheuttaa tehon ja etupyörän nousua.
 hesse_cool
Otsikko: Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
Kirjoitti: Chelios - 16.03.15 - klo:13:17
Enpäs ikinä muistanut tänne jakaa (meni .orgin puolelle) lopputulosta tän prokkiksen osalta:

"Kävin penkittämässä oman K1300S:n..

Sitä ennen toki siihen asennutin Akran "kokoputken" hiilikuitusliparilla, vaihdettiin K&N vapaavirtaussuodattimet, pistettiin PC5 kiinni ja säädettiin kone kohdilleen.

Lopputulemaan pitää olla tyytyväinen: Takapallolta mitattiin 168,8hv konetehon ollessa tällöin n. 196hv. Kuva tuossa liitteenä. Kardaani aiheuttaa melkoisesti tuota tehohäviötä.. Joka tapauksessa pyörän luonnetta saatiin enemmän sinne suuntaan mitä haettiin, käytös meni sulavammaksi ja ajettavuutta voisi kuvailla adjektiivilla kevyempi. Kulutuskin tippui kivasti 0,4 - 0,5l / 100km."

Otsikko: Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
Kirjoitti: Bem-Ari - 16.03.15 - klo:20:26
Takapallolta mitattiin 168,8hv konetehon ollessa tällöin n. 196hv. Kuva tuossa liitteenä. Kardaani aiheuttaa melkoisesti tuota tehohäviötä.. Joka tapauksessa pyörän luonnetta saatiin enemmän sinne suuntaan mitä haettiin, käytös meni sulavammaksi ja ajettavuutta voisi kuvailla adjektiivilla kevyempi. Kulutuskin tippui kivasti 0,4 - 0,5l / 100km."

Vaikuttaa onnistuneelta muutostyöltä.Samansuuntaisia tuntemuksia aikoinaan oman K 13:n kanssa.Oikein säädettynä tuo laite menee tosi pienellä kulutuksella normaalipyörittelyissä.Jatkojalostuksessa kannattaa vielä laittaa Autotune,saa kätsästi pari tehokarttaa napin taakse. 03Biker
Otsikko: Vs: BMW K1200S:n kannibalisointi
Kirjoitti: hidas57 - 17.03.15 - klo:09:51
Kruisailualueille voi tosiaan laittaa aika ohuet seokset ja sen huomaa matka-ajossa vähäisenä tankkaustarpeena. Ei ole mitään järkeä laittaa pienille kierroksille ja kaasuasennoille rikasta seosta.

Itsellä on PCV+Autotune, mutta tuossa säästöalueella tuli kyllä ongelmia, eli jotkin kohdat menivät toistuvasti ja havaittavasti liian laihoiksi jostain syystä, kenties ilmansyöttö pakosarjaan nolla-/pikkukaasuilla pitäisi tukkia. Kahta karttaa en ole käyttänyt nappiohjattuna, vaan valitsen kytkimellä autotunen päälle/pois. Jos näin tekee, niin on hyvä olla pohjakarttana vaikkapa penkissä säädetty versio. Autotune päällä siihen tehdään ajossa 'trimmauksia' (rinnakkaiskarttaan) ja kytkintä kääntämällä trimmaukset ja autotune putoaa pois päältä, eli palataan penkissä säädettyyn peruskarttaan.

Saatan kyllä vaihtaa kartan jos otan killerin ulos, vaikkakin useimmiten juuri se kartta on sisällä myös killerin kanssa, ei niissä niin paljoa ole eroa normialueella. Voimassa kyllä on, ilman killeriä on selkeästi virkeämpi.

Ja jos on PCV, niin miksei laittaisi myös shifteriä, ellei jo ole.