Kirjoittaja Aihe: Musta on tulluuu...ratahulluuu...  (Luettu 3535 kertaa)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« : 27.07.11 - klo:22:59 »
...Kemoralla änkeen jokaisen vähänkään vihreetä valoa näyttävän järjestäjän bileisiin.

Alastaron Bike-weekendillä ei ollut enää tilaa yleisessä ryhmässä ja laittoivat naisten ryhmään..se sopi oikeen hyvin, ajamaan piti päästä.
Lähdin keskivaiheilta liikkeelle...Jasmin veti samalla koulutusta ja vaihtoi aina välillä paikkaa taapäin järjestyksessä..
tuli mun vuoro..katsahti taaksepäin...katsahti toisenkin kerran, varmaan mietti et siinäpä napakan raamikas tytön tyllerö.
Ei antanut sen vaivata vaan näytti ajolinjoja...siinä takaa linjoja katellessa minussa heräsi uinuva lepso..en antanut minäkään sen häiritä vaan jatkoin oppimista.
Toinen päivä satoi vettä ja kyllä harmitti, ei pystynyt ajaan. 32

Avecin tapaamisesta lähdin varkain kohti Motoparkkia, oli muuten kiva rata ajaa, sinne pitää vielä päästä.

Alustan säädöt on tullu tutuksi, taakse pitäis vaihtaa jäykempi jousi...shifteri pitäs myös asentaa, renkaat on loistavat, mutta onkohan sittenkin jollain muulla paremmat..en usko, en ainakaan vähällä.

Varikolla on tosi kivaa porukkaa, kisakuskit juttelee mukavia ja opastavat kun muilta kiireiltä ehtivät.
Jokainen moikkaa toisiaan, kiva jutella...vertaillaan kierrosaikoja, potkitaan renkaita.

Mä olen kohta foorumin rata-frankenstain...on Mototollon kengät koeajossa, Tahvolta tulossa rukkaset...jne.
Kengät piti ottaa kokeille, toimii muuten mutta on niin julmetun suuret etten tahdo millään saada tungettua buutsia jalkatapin ja vaihdepolkimen väliin..ei haittaa, niillä mennään kunnes saan omat kengät takas.

Heikkona hetkenä olen jopa miettinyt, huom. miettinyt isojen poikien rengaslämppäreitä, onkohan ne jo liikaa...sitten pitäs ehkä taas olla erilaiset renkaat...ainiin ja pakettiauto jolla ne kuskaa...mahtuis sinne kyllä bensakanisterikin....ei eiiii, jatkan tällä linjalla, mihin mulla on kiire.

Ratailu on hauskaa, siinä saa kavereita, pääsee kisaan itteensä vastaan, pyörän käsittely paranee huimasti, herkkyyttä tulee lisää, olen jopa kuullut jonkun jättäneen pi***nkin väliin jotta pääsee radalle, siinä vasta tosimies.

Löytyykö muita oirehtivia ratahulluja??

Carbon

  • Vieras
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #1 : 27.07.11 - klo:23:21 »
 Olipa Jarxzwycxz:lta hyvä kirjoitus! Aikalailla samoilla linjoilla mennään. Tänään olin Alastarolla oman porin kerhon kanssa.
Sain itsestäni valokuvan Lemminkäisen mutkassa torstaina. Voi kamala miten äijä on pystyssä ja pyörä vinossa, kun pitäis olla vähän niinkuin toisin päin.
Kuva oli hyvä opetus. Tänään opin vihdoin katsomaan siihen "peiliin" mutkassa, mitä nyt ei radalla ole. Pari sekkaa lähti keskikierrosajoista mitä oli viime torstaina.
Se koostuu pienistä asioista tuo nopea, sujuva ajaminen. Mitä enemmän niitä oppii sen kivempaa on.
Tuota Raaserin videopätkää on kiva katella, oon jopa pari vinkkiä siitä napannut. Muutenkin sain häneltä pari hyvää viestiä, kiitos niistä.
Mulla vieläkin on rengaspeikko, vaikka uudelle tasolle pääsinkin noiden lämppäreiden kanssa. ( Jarzxwycxzlle, suosittelen )
" Mihin mulla on kiire ?" Eihän tuohon usko ketään.
Tosimiehestä en halua kommentoida hesse_blushing

Nasu

  • Vieras
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #2 : 28.07.11 - klo:10:08 »
Tervetuloa kerhoon vaan. Paku on jo hommattu, niitä lämppäreitä ei sentään vielä.  hesse_biggrin

Tämä kesä nyt on kaikinpuolin mennyt penkin alle olkapään takia. Jos sen nyt talven aikana saisi kuntoon niin ensi suvena sitten uudella tarmolla. Silloin on lomaakin kuukausi.

Nasu

  • Vieras
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #3 : 28.07.11 - klo:10:12 »
Kait sä Jarska nyt huomasit, että MP-tuella on viikonloppuna vuorot Kemoralla. Pe ja la harjoittelut, sunnuntaina kisat. Sinne vaan  airrev.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #4 : 28.07.11 - klo:10:37 »
Kait sä Jarska nyt huomasit, että MP-tuella on viikonloppuna vuorot Kemoralla. Pe ja la harjoittelut, sunnuntaina kisat. Sinne vaan  airrev.

Tottakait huomasin, olin vaan eilenkin Rataketun päivillä ja maanantaina omat, saas nähdä jaksaako. :grin:

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #5 : 28.07.11 - klo:10:40 »
Voi kamala miten äijä on pystyssä ja pyörä vinossa, kun pitäis olla vähän niinkuin toisin päin.

Jopas sitä ollaan vaatimattomia, tässäkin kuvassa tämä kaikkien rataneitosten(jopa minunkin) märkä päiväuni kanttaa niin komeesti Alastarossa:

Nasu

  • Vieras
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #6 : 28.07.11 - klo:11:25 »
Kait sä Jarska nyt huomasit, että MP-tuella on viikonloppuna vuorot Kemoralla. Pe ja la harjoittelut, sunnuntaina kisat. Sinne vaan  airrev.

Tottakait huomasin, olin vaan eilenkin Rataketun päivillä ja maanantaina omat, saas nähdä jaksaako. :grin:

Jäähän siihen sunnuntai taukoa.  :grin:

Poissa veetee

  • HP
  • *
  • Viestejä: 340
  • Z 1000 SX Blue
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #7 : 28.07.11 - klo:12:36 »
 
http://www.nassi.fi/www_sscup/kemora02.html#TOP
Tossa on ratahullulluille ja muille kurviajosta kiinnostuneille linkki erään kahvankääntäjän neuvoista miten Kemoran radalla saadaan kurvit suoriksi.  airrev
Vauhti korjaa virheet.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #8 : 28.07.11 - klo:12:40 »
Kait sä Jarska nyt huomasit, että MP-tuella on viikonloppuna vuorot Kemoralla. Pe ja la harjoittelut, sunnuntaina kisat. Sinne vaan  airrev.

Tottakait huomasin, olin vaan eilenkin Rataketun päivillä ja maanantaina omat, saas nähdä jaksaako. :grin:

Jäähän siihen sunnuntai taukoa.  :grin:

Niin ja onhan päivä huomennakin. icon_rolleyes

Nasu

  • Vieras
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #9 : 28.07.11 - klo:13:35 »
Itse taidan ne kommentoinnit jättää tähän. Kauden saavutukset olivat kuitenkin itselle miellyttävät. Aika parani vaikken ajamaan juurikaan päässyt, eli Honda on parempi ajella radalla kun puimuri (siis tuo laiska 800cc vekotin). Näillä näkymin leikkaus olisi marraskuulla, eli ensi kaudeksi olkapää kuntoon ja uudella tarmolla radalle.
Kouluttajan mukaan jarrut menee ihan vituiksi, mutta avata osaan, eli jotain on tullut opittua.  reps
..ja nyt tolla olkapäällä ei voi jarruttaa, sehän napsahtaa pois paikoiltaan siinä hommassa...

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #10 : 28.07.11 - klo:13:40 »
Voi kamala miten äijä on pystyssä ja pyörä vinossa, kun pitäis olla vähän niinkuin toisin päin.

Jopas sitä ollaan vaatimattomia, tässäkin kuvassa tämä kaikkien rataneitosten(jopa minunkin) märkä päiväuni kanttaa niin komeesti Alastarossa:

Kun itekkin yrittää hioa tuota ajoasentoa paremmaksi niin tuli sellanen mieleen et onkohan se pienempikokosten kuskien helpompi sujahtaa sinne sivulle kuin vaikka ton esimerkkikuvan, ison ja romuluisen rämehirviön?

Mullakin tuota painoa on jonnin verran ja muutenkin kankea niin saa tosissaan opetella oleen rentona sivulla, ei ihan herkästi luonnistu.

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1117
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #11 : 28.07.11 - klo:13:42 »

Löytyykö muita oirehtivia ratahulluja??

No hullu kai sitä tässon itekki, maanataina koko päivä paukuteltiin nolla seiskasta ilta kaheksaantoista.....arvaakkaa vaan ottiko voimille ku tämmönen tropical keliki!! No seku ei riittäny niin vielä toisinto tiistaina. Taas aamu seiskasta ilta kaheksaantoista ja korvat tinnittää, vaikka aina ne muutenki sitä tekee. Kuei osaa / muista suojaimia käyttää...
Suoritukset meni kutakuinkin nappiin vaikka tuli noita hylsyjäkin, (ei mulla öhöm..) raakasti! 
Mutta kyllä joillain penkat pölis ! Onse ihme hommaa vaikka on teoriaa reenattu, kylmäharjoiteltu monesti niin silti vaa ei kaikki osu ! .....ai mut hitsin hitsi.......- jarZXa olikin ajoraalla........ oops2
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

Nasu

  • Vieras
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #12 : 28.07.11 - klo:13:48 »
Voi kamala miten äijä on pystyssä ja pyörä vinossa, kun pitäis olla vähän niinkuin toisin päin.

Jopas sitä ollaan vaatimattomia, tässäkin kuvassa tämä kaikkien rataneitosten(jopa minunkin) märkä päiväuni kanttaa niin komeesti Alastarossa:

Kun itekkin yrittää hioa tuota ajoasentoa paremmaksi niin tuli sellanen mieleen et onkohan se pienempikokosten kuskien helpompi sujahtaa sinne sivulle kuin vaikka ton esimerkkikuvan, ison ja romuluisen rämehirviön?

Mullakin tuota painoa on jonnin verran ja muutenkin kankea niin saa tosissaan opetella oleen rentona sivulla, ei ihan herkästi luonnistu.

Hyvin se näyttää isommiltakin kavereilta onnistuvan, tosin enemmän yläkopan liikuttelua kun perseen roikottamista. Noin mitä kisoja olen katsellut.

Poissa saikku

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 82
  • BMW 800 gs 2010
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #13 : 28.07.11 - klo:19:47 »
Hyvä Nasu jumpie

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Musta on tulluuu...ratahulluuu...
« Vastaus #14 : 29.07.11 - klo:13:54 »

http://www.nassi.fi/www_sscup/kemora02.html#TOP
Tossa on ratahullulluille ja muille kurviajosta kiinnostuneille linkki erään kahvankääntäjän neuvoista miten Kemoran radalla saadaan kurvit suoriksi.  airrev

9. mutka kannattaa katsoa tästä linkistä. Se meni justiinsa noin kun spenna meille näytti ekalla ratapäivällä viime vuonna. Siinä linja on aivan erilainen, kuin luulisi ajaessaan siihen itse; siihen lähtee tulemaan aivan liian ulkoa, niin että mutkan loiva alkuosa kierretään ulkoa. Mutta homman juju onkin , että sisäkanttariin kiinni heti siinä alussa, ja terävä vekki siellä neulansilmässä sitten. Eikä ole pelkästään nopeampi, vaan  myöshelpompi ajaa näin.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal