Kirjoittaja Aihe: Ratailua 2011  (Luettu 6866 kertaa)

Poissa mchuurre

  • Jäämerenvalkoisentienvanhempikardaanijutaaja
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1117
  • K1200LT, K100RT bis, R1100GS, XL600V AKOW
    • http://www.elisanet.fi/marja-liisa.kukkonen/
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #60 : 28.06.11 - klo:18:57 »
Jaa niin mitenkä tää liittyy ratajuttuihin..no silleen että huomenna on upea keli ja Kemoralla kesäkuun vimonen vapaavuoro, sinne olis tarkotus mennä ja kysynkin uskallanko ajaa tolla paikatulla renkaalla, häh??

Uskaltaa uskaltaa, vai ekkö sää muista miten mää demosin sen rengaspaikkauksen siellä Kukkaismäessä ? Sillä paikalla mää vetelin sen 5000km eli semmosen pariisinkyläkäyntivappuajelun ja oli autobahnilla sen ylitte 2 markkaakin useaan otteeseen. hali_peukku

Ja vielä paikallisajohommissa vaimon kanssa - no probleimou - joten kai sääkin 2 markkaa voit muutaman rundin vetää varsinkin kallellaan  hesse_biggrin
"Kaikki näkyvä, on vain ajallista"
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi"
http://www.youtube.com/user/mchuurre/videos?view=0

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #61 : 28.06.11 - klo:20:27 »
Tässä kävi nyt kuitenkin niin että soittelin matkan varrelta Moto-Kokkolaan ja tyyppi on kuulemma ajanut kilpaa radoilla 7v ja kommentoi paikatulla ajamista näin:

"En ikuna menis, jos menet niin sama ku ajas hirttosilmukka kaulassa pitkällä köydellä" hesse_blink icon_rolleyes hesse_blushing

En sitten mennyt...Moto-Kokkolasta ei löytynyt sopivaa kokoa ja antoi Vetelin huoltomiehen numeron.

En muista edes nimmee mut autotallissa kaveri touhuili ja kertoi et sopivaa kokoa löytyy varastosta Dunlopin Sportmax Sportsmart versiona.

Ajoin paikalle ja ei menny kauan kun oli  koko setti Dunloppia alta alle...otti vieläpä vaihdossa Metzin M5 etusen kun en tykkää ajella eripareilla.

Toki suomilisää joutui maksamaan mutta UPEA palvelu! bowdown

Eikä kyllä huonoja renkaita laittanut, helskutin tunnokkaat, pitävät ja luottamusta herättävät renkaat, uskalsi kantata kunnolla ja avata mutkista ilman mitään pelkoo. hali_sikalovena hali_sikalovena

SPK: M5 on parempi radalla ainakin kilosen alla kuin PR3, mutta uskokaa tai älkää...Dunloppi vei kyllä voiton puhtaasti molemmista. airrev

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #62 : 29.06.11 - klo:08:58 »
Sportsmart on varmasti hyvä rengas. Hyvä että saatiin sekin nyt kestotestiin.  smiley_hitler-t

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #63 : 29.06.11 - klo:10:02 »
Eilen Alastarolla ihmeteltiin APP:n vauhtia ja Repalta ostettuja hiilikuituja.
Mies on kyllä hurjassa vauhdissa.

Musta K1200S kurvaili kanssa radalla hyvää kyytiä.

Silmään pisti että siellä meni CeBaRi PR3:lla kokolailla kovaa, eli kyllä niilläkin ehtii.

JarZXa ei enää muuhun vaihda kun Dunlopeilla pääsee tuuppaamaan.
Ne on kyllä hyvät.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa DrPain

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 156
  • K1200S -08
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #64 : 29.06.11 - klo:21:50 »
Tänään taas kierrelty Ahveniston mutkia...
DrPaiN & K1200S -08

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #65 : 29.06.11 - klo:21:56 »
JarZXa ei enää muuhun vaihda kun Dunlopeilla pääsee tuuppaamaan.
Ne on kyllä hyvät.

Totta puhelet, en kyllä parempia ole tähän mennessä kokeillut ja taatusti seuraavakin satsi on Tunloppia.

Ps. odotinkin että saat nimimerkkini kuntoon :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 29.06.11 - klo:22:03 kirjoittanut jarZXa »

Poissa pekkaärrä

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 37
  • S1000RR
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #66 : 05.07.11 - klo:21:00 »
Tuli maanantai kurvailtua Kemoralla Oulun Moottorikerhon mukana vierailijana jumpie

Sää oli otollinen ja radalla oli runsaasti tilaa. Osa veteli menemään slikseillä jopa hitaiden ryhmässä, joten vauhdit olivat kohdillaan...
Itsekin sain gepsin mukaan maagisen 200 rikki pääsuoralla, ja samalla tuli todettua että
K1200S:n rajoitin lyö päälle kolmosella 180 hujakoilla. Oli pakko ruvata vaihteitakin käyttämään, Ahvenistolla kun voi ajaa pelkällä 3:lla.

Bemaristiedustus oli kyllä vaisua, oltiin isän kanssa ainoa  bmw2_smilie kuskit.

Tilaisuus oli kyllä hyvin järjestetty, joten suosittelen OMK:n ajoja muillekin
-- S1000RR -11 --
-- ex: K1200S -08, R1200RT -08, CBF600SA -08 --

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #67 : 05.07.11 - klo:21:55 »
Jahas, Kemora näkyy olevan tehokkaassa käytössä.

Niin on huomennakin, Rataketun varaama päivä ja änkeen minäkin sinne mukaan. airrev

Carbon

  • Vieras
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #68 : 05.07.11 - klo:21:57 »
Ekaksi: Taisin muutama viikko sitten kirjoitella kun minua tuli moottoritiellä täällä porissa auto vastaan, siis samaa kaistaa kun minäkin !
Kaikki muutkin meni samalla tavalla kuin minä, joten uskoisin että tämä kasikymppinen mies oli väärässä.
No, viime su olin oman kerhon kanssa Botnialla. Kuvasin tankkikameralla kaveria, joka yritti multa karkuun.
Nyt meitä tuli yhtäkkiä Lada vastaan pääsuoralla !! Seuraavalla kierroksella se peruutteli siellä rataa ympäri knuppel2.
Tuossa on viiden minuutin linkki siitä ajosta. Hemmetti vain kun mulla oli löystynyt yksi nivel tosta kameratelineestä....
http://www.youtube.com/watch?v=2rIWu9TQe0o

Nasu

  • Vieras
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #69 : 06.07.11 - klo:05:32 »
Ekaksi: Taisin muutama viikko sitten kirjoitella kun minua tuli moottoritiellä täällä porissa auto vastaan, siis samaa kaistaa kun minäkin !
Kaikki muutkin meni samalla tavalla kuin minä, joten uskoisin että tämä kasikymppinen mies oli väärässä.
No, viime su olin oman kerhon kanssa Botnialla. Kuvasin tankkikameralla kaveria, joka yritti multa karkuun.
Nyt meitä tuli yhtäkkiä Lada vastaan pääsuoralla !! Seuraavalla kierroksella se peruutteli siellä rataa ympäri knuppel2.
Tuossa on viiden minuutin linkki siitä ajosta. Hemmetti vain kun mulla oli löystynyt yksi nivel tosta kameratelineestä....
http://www.youtube.com/watch?v=2rIWu9TQe0o

Ei helkkari, mitäs turisteja sinne oli eksynyt? Oliko navigaattori ohjannut?  hesse_blink hesse_fool

Poissa mp71

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 361
  • K1300GT -09, Ex Buimurit K1200S -08 ja -05.
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #70 : 06.07.11 - klo:12:01 »
Tuli eilen 6/7 käytyä neitsytajot vetämässä radalla Kemorassa. Olihan tuo kivaa hommaa, vaikka aika hakusessa vielä toki on ajo. Loppupäivästä alko jo saamaan tuntumaa, joten eiköhän tule mentyä uudelleen - sen verta mukavaa hommaa oli.

Joku siellä näky ajelevan loppupäivästä RR:lläki chapsit alassa.
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo:12:04 kirjoittanut mp71 »
mp71 (exät: Honda Fireblade -08, BMW K1200S -05 ja - 08, Ducati ST4 -03, Ducati S750HF -01, Kawasaki ER-5 -98, Moto Guzzi V65C -85, Solifer Suzuki S1 -86, Solifer Suzuki PV50 -82)

Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #71 : 07.07.11 - klo:09:08 »
Alastarolla ma-ke, ma-ti meni muita koulutellessa ja hauskaa ole. Eilen sitten kokeilin vähän vedätellä itsekin. On kyllä totta että varmaan toi peli (S1000) vaatii hieman keulan nostoa rata-ajoon. Melko levoton suorilla vaikka miten kiipee tankille. Välillä hakkasi palat irti levyistä ja jarruihin jouduin menemään varovaisesti jotta jäi aikaa pumppailla palat takas. Muuten kyllä tässäkin on mahtava vakioalusta. Paras kierros oli 1.22,79, joka on nyt ihan kelvollinen kyyti. Ehkä mä sekan tosta vielä nipistän kun vähän ruuvarin kanssa askartelee ja pääsee ottamaan jarrumerkit kohdalle.  bmw_yllapito

APP taisi tulla iltapäiväksi tontille, mutta mä lähdin jo kolmen setin jälkeen kotiin, alko olla poikaa ja vaimoa ikävä vaikka ajokeli olikin mitä mahtavin.

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #72 : 07.07.11 - klo:10:53 »
Kävin tiistaina tosiaan paikalla, otin mopon pois kärrystä, ja laitoin lämppärit päälle. Sitten kopille maksamaan ratamaksua, ja oho! kurssipäivä  oops2.

Eilen paikkasin virheen, ja huonosta tuntumasta huolimatta sain kun sainkin klo 19.10 tienoilla omasta ennätyksestä 1.2 s pois, lukemaan 1.31.05. Sitten kaks kierrosta, ja pääsuoran jälkeen ensimmäisessä vasemmalle kääntyvässä mutkassa perä irtosi avauksessa tykkänään. Lippa tuntui olevan kohdalla, kun mopo oli aivan speedway asennossa, mutta ihme ja kumma kädet pysyi sarvissa, ja mopo nousi kun nousikin itsestään takaisin pystyyn. Jalat oli tapeilta irti, ja olin rähmälläni tankin päällä, kun menin sisäkurvin puolelta suoran alussa hiekalle. Etujarrulla pystyin ottamaan kaikeksi onneksi vielä vauhdin pois, ja pysyin kun pysyinkin pystyssä. Maapohja oli just siinä kohtaa niin tiivistä, ettei edes etupyörä ollut huteran tuntuinen. Nyt selvis sekin, että ei sitä kaasua voi reippaasti avata liian aikaisin, ja luottaa luistonestos hoitelevan homman. Eniwei, tämän kesän tavoite 1.30 alitus otetaan tähtäimeen ens viilolla uusien renkaiden kera, kun aikomus on olla paikalla joka päivä MP-TUKI:n viikolla.

Kaatumisenestoa odotellessa...
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo:11:21 kirjoittanut app »

Poissa JiiPee66

  • HP
  • *
  • Viestejä: 371
  • BMW HP4 ja TV4 1100 Factory
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #73 : 07.07.11 - klo:11:07 »
Alastarolla ma-ke, ma-ti meni muita koulutellessa ja hauskaa ole. Eilen sitten kokeilin vähän vedätellä itsekin. On kyllä totta että varmaan toi peli (S1000) vaatii hieman keulan nostoa rata-ajoon. Melko levoton suorilla vaikka miten kiipee tankille. Välillä hakkasi palat irti levyistä ja jarruihin jouduin menemään varovaisesti jotta jäi aikaa pumppailla palat takas. Muuten kyllä tässäkin on mahtava vakioalusta. Paras kierros oli 1.22,79, joka on nyt ihan kelvollinen kyyti. Ehkä mä sekan tosta vielä nipistän kun vähän ruuvarin kanssa askartelee ja pääsee ottamaan jarrumerkit kohdalle.  bmw_yllapito

APP taisi tulla iltapäiväksi tontille, mutta mä lähdin jo kolmen setin jälkeen kotiin, alko olla poikaa ja vaimoa ikävä vaikka ajokeli olikin mitä mahtavin.

Millä moodilla ajoit?
Siis 1.22,79? Huh huh
olet todellakin RAASERI bowdown bowdown respekt


Poissa Raaseri

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 122
  • 998s FE, SX-F 350
Vs: Ratailua 2011
« Vastaus #74 : 07.07.11 - klo:12:14 »
Rataa ajan vain slickillä, ma aamuna ajoin hetken kun vesi vähän teki rataa nihkeäksi racella. Mä en oikein sillä tykännyt ajaa, ensin antaa keulan nousta mutta sitten leikkaa kuin tappokatkasijasta ja keula rysähtää liian rajusti maahan. Mä tykkään että saan ite päättää koska haluan keulaa alemmas.  Lisäksi ABSit otan aina pois. Kuumentaa mun ajossa levyjä liikaa.

APP; 16.7. eli la oon menossa, varannut ja maksanut etukäteen. Toki jos sataa, niin käännän kylkeä sängyssä aamulla. Jos hankit niitä Dunloppeja lisää, kokeile hardeja (6854 seos) taakse, ajoin sellasella eilen ja pito oli kyllä tossa kelissä hyvä. Ja kun se on kovempi, pitäs kestää vielä paremmin kuin se 7712 jonka möin sulle. Senkään kesto ei missään nimessä ole huono. Luulen että alle 20 lämmintä ja se 7712 on taakse Alastaroon parempi. Kovemman kans voi kyllä olla niinkin että luistaa pikkasen enemmän = kuluu yhtä nopsaan/hitaasti kuin 7712. Tästä en osaa vielä sanoa mitään, kun en eilen ajanut kuin ehkä 40-50 kiekkaa.

En ole nostanut sitä keulaa vielä, edestä comp/reb molemmat asennossa 8 ja takaa reb 8. Ei keinu ja muuten aika jees, paitsi että tosiaan hakkaa käsille kun oikein yritti kovaa ajaa. Mä nostan sen keulan seuraavaksi kerraksi ja sanon sitten mikä musta tuntuu hyvältä.
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo:12:19 kirjoittanut Raaseri »

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal