BMW Sportbikes Finland
Sporttifoorumi => Radalla => Aiheen aloitti: Nasu - 11.05.11 - klo:18:46
-
Aloitetaas ketju mihin kaikki voi laitella kokemuksia, kuvia jne.. kesän 2011 ratailuistaan.
Tässä vaiheessa ollaan tällä hetkellä. Paku on melkein pakattu, mopo on kyydissä ja tavaratkin melkein. Huomenna töiden jälkeen kohti Jurvaa kolmen päivän ajoleirille.
Karkasi muuten heti käsistä varustelun kanssa. Miten ihmeessä olen viime vuonne selvinnyt ihan mopolla näistä retkistä. Nyt on kamaa mukana joka keliin sopivaa. :mrgreen:
Viikonlopun tavoite on saada Honda kuntoon ja itsensä sen nahkakortsun kanssa tonne niskaan. Jos sitä muutaman kierroksen ehtisi tutustua uuteen menopeliin. Kertoillaan sitten sunnuntaina lisää kokemuksia ja täyttyikö tavoitteet. Hieman ongelmaa tuon tyhjäkäynnin ja pikakaasun säätöjen kanssa, ei huuda kun reilu 3000 kierrosta noin tyhjäkäynnillä. reps ...siitä tais tulla talven aikana itsestään oikee ratamopo. :grin:
-
600Äffä?
Tuollaisella mä hyvinkin pitkälti aloitin jalon harrastuksen.
En kyllä muista että olis ollut Öhlinsiä kiinni vakiona. hesse_biggrin
Pro-meininki.
Mitä kaikkee tuollainen motorhome pitää sisällään?
Muutakuin mopon, kompressorin ja twist of the wrist kakkosen?
-
600Äffä?
Tuollaisella mä hyvinkin pitkälti aloitin jalon harrastuksen.
En kyllä muista että olis ollut Öhlinsiä kiinni vakiona. hesse_biggrin
Pro-meininki.
Mitä kaikkee tuollainen motorhome pitää sisällään?
Muutakuin mopon, kompressorin ja twist of the wrist kakkosen?
Äffä se on, edellinen on siihen varustellut tuon Öhlinssin. hesse_biggrin
Ei siellä vielä ole muuta kun varikkotuoli, työkalut mitä kotoa löysin ja helkkarinmoinen määrä vaatetta ja varustetta. :mrgreen:
-
Eikös sellanen 3000 ole tommosessa kusiaisessa ihan sopiva tyhjäkäynti. smiley_hitler-t
Pro-meininkiä, ehdottomasti. Seuraavaksi pikkubussi, johon huoltojoukot yms mahtuu mukavasti. respekt
-
Tuli tänään avattua ratakausi Ahvenistolla. Hauskaa se kyllä on ja yllättävän hyvin se ässä tuollakin taipuu... vaikka ei optimi pyörä tuonne sykeröihin olekkaan.
-
reps reps
Nasulla possu kyydissä.
icon_rooki
-
Onko ratatykkikin kilvissä?
-
Onko ratatykkikin kilvissä?
Onhan se. Oikeita rataratsuja ei saa tohon hintaan, vakuutusten puolesta se on nykyisin melko se ja sama. Liikennevakuutus tarvii kuitenkin olla. Niin ja eihän toi mikään oikea ratapyörä ole, ei f:stä sellaista saa tekemälläkään. Mulle se vaan on ihan riittävä ratailuun aika pitkäänkin vielä. hesse_biggrin
-
Kolme päivää Botniaringillä ratailua takana. On se vaan alkukaudesta sitten jähmeää ja vaikeaa. Tapahtuma oli MP-tuen järjestämä koulutustapahtuma, joten käytännön oppia tuli saatua ihan kiitettävästi kouluttajien avustuksella. (Penna, Hyyrönmäki, Salo ja Sundberg)
Ensin tuntui siltä, ettei tuossa pyörässä ole tehoja lainkaan (S1000RR), mutta kun lopulta sai sitä mutkavauhtia lisää ja kaasunkin hetkittäin täysin auki, ni johan alkoi löytymään:) Pyörä on niin helppo ajaa, että ainoa rajoittava tekijä on kuskin päänuppi. 600-kuutioisen jälkeen tuota nopeutta on jarrupaikkaan saavuttaessa "hieman" enempi, joten kaikki mutkat on tavallaan opeteltava uudelleen.
Nyt olo on kuin painiottelun jäljiltä. Lähes kaikkia mahdollisia lihaksia särkee :)
ps. Pääsinpä myös kurkkaamaan Pennan pyörän tiedonkeruu dataan, joten vihdoin sain vastauksen siihen kysymykseen, että nouseeko, vai laskeeko se perä kiihdytyksessä.
-
Minäkin olin siellä kurssilla. Että onistuttiinkin olemaan huomaamatta toisiamme! Yritin katsella, onko täällä buimureita, mutta en havainnut. Mulla oli musta hiilaripäällysteinen valkotankkinen mopo.
itsellä meni uuteen rataan opetellessa tietysti ensimmäinen päivä, ja toisena sai jo vähän ajamisen tuntuakin. Kurssi oli erittäin hyvä.
-
Minäkin olin siellä kurssilla. Että onistuttiinkin olemaan huomaamatta toisiamme! Yritin katsella, onko täällä buimureita, mutta en havainnut. Mulla oli musta hiilaripäällysteinen valkotankkinen mopo.
itsellä meni uuteen rataan opetellessa tietysti ensimmäinen päivä, ja toisena sai jo vähän ajamisen tuntuakin. Kurssi oli erittäin hyvä.
Heh. HelRC:n ratapäivien jäljiltä meillä oli teltta aivan ristikkäisessä nurkassa, kaukana kaikista muista. Näin moposi, mutta kiireiden takia aika meni oman ryhmän perässä laukatessa. Ei sitten satuttu radallekaan kertaakaan samaan aikaan :)
-
Taas olisi motohome pakattu ja huomenna se suuntaa kohti Motoparkkia.
Tällä erää mukana on Bemari, jos se sentään toimisi kun perille pääsee. BMWsmile
..tosin tällä kertaa saattaa ystävämme Esteri pitää huolen siitä ettei tarvitse ainakaan lauantaina ajella rinkulaa ympäri... :'(
Nooh..vielä on kesää jäljellä. Juuri varasin paikkani Bikeweekille Alastaroon ja juhannuksen Kemoratkin on vielä edessä. airrev
-
mikas toi Juhannuksen Kemorasysteemi on?
-
Juhannuksena kannattaa mennä Botniaringille, jos rata-ajo kiinnostaa.
Veteraanikilpakerho on vuokrannut radan kuten aikaisempinakin Juhannuksina ja kolme päivää saa ilmeisesti ajaa taas 50 euron korvausta vastaan.
Kalusto ja miehet ovat enimmäkseen vanhemmasta päästä, mutta on kaikille yleensä tilaa riittänyt.
Nyt on sitten Gotlandringin keikka takana ja Bemusta kumit reunoilta sileenä. Täytyy varmaan käydä toistenkin. Galleriassa muutama kuva, jos kiinnostaa.
-
Mäkin olen ollut Botnialla parina viime vuotena veteraanien kanssa, hilpeää porukkaa. Ehkä tänäkin vuonna?
Asiasta toiseen: Olen varannut Porin Konepyöräklubin nimiin myös Botnialta su 3.7 klo 16-19. Klubin pyöriä tuskin tulee enempää kuin 15.
Joten, forumilaisetkin voivat tulla kurvailemaan. 20e/mopo
Laita mulle yv, niin laitan sulle lisäinfoa...
-
Veteraanikilpakerho on vuokrannut radan kuten aikaisempinakin Juhannuksina ja kolme päivää saa ilmeisesti ajaa taas 50 euron korvausta vastaan.
Ei kuulostais pahalta, vielä jos säät suosis.
Botniaring on ihan uusi paikka, löytyykö majoituksia?
-
Mä oon tuolla yötä http://personal.inet.fi/koti/lintuharju/
300 m radalta, 25-30e sis ilta- ja aamupala
-
Noilla hinnoilla joudut varmaan siivoamaan aamulla pari pilttuuta ja talutteleen samalla konit laitumelle. reps
-
mikas toi Juhannuksen Kemorasysteemi on?
Moottoripyora.org kerhon ratapäivät juhannuksena Kemoralla, perjantai, lauantai ja sunnuntai.
Vapaita paikkoja voi katsella orgin sivuilta nettikaupasta.
Niiden päivillä on ainakin ihan asialliset järjestelyt, ajetaan ryhmissä, paikalla on ambulanssi, romupaku ja lippumiehiä radalla.
Eikä vuoroja myydä täyteen radan kapasiteetin mukaan, eli tilaakin on ajella.
-
Säätiedotus lupaa keskiviikolle parempaa keliä ja Kemoralla open training....---->sinne.. airrev
-
Ei kuulosta pahalta.
Tosin matkaa hiukan tulee mutta meillähän on matkamopo!
Tarvinne tarkkailla ennustetta huomenna ja liikahtaa lähemmäksi jos näyttää hyvältä.
-
Ei kuulosta pahalta.
Tosin matkaa hiukan tulee mutta meillähän on matkamopo!
Tarvinne tarkkailla ennustetta huomenna ja liikahtaa lähemmäksi jos näyttää hyvältä.
Tui tui tui, täääännepäin vaan, otetaan pemarista mittaa. hesse_blum :mrgreen:
-
Mullahan on kokeilu päällä miten Pilot Road 3:t toimii radalla, keskiviikkona se nähdään.
Matkaa tulee edelleen ajettua melkoisesti ja jos noi nyt mun vauhdeilla toimii myös radalla niin olispa vähän helpotusta rengasrumbaan.
Reissussa pelaa ainakin hienosti, on vakaat ja urat ei juurikaan heiluttele.
-
Kemoralla taas kovasti yritetään saada polvea maahan, mut entäs tää temppu sitten...kypärä maahan: hesse_blink hesse_blink
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Ov43cWkYIA[/youtube]
-
Kyllä pitää ihan reippaasti roikkua polvi ojossa tai sitten vielä kallistaa tooodella kunnolla. Viimeksi kului kyllä polvipalat tollasessa chopperissakin, ja kului vähän muutakin, mutta eri aikaan. Lapikas pitää myös laittaa tapille aika optimaalisesti, että pystyy kallistamaan riittävästi. Muuten kuluu kengät äkkiä vaihtokuntoon, noin sentti lähti jo ihan turhan takia. Mjaa, Wehnän mukaan polven laahaus ei kuitenkaan ole mikään itse tarkoitus, eikä olekaan. Mutta aika hauskaa sekin on.
-
Kemoralla taas kovasti yritetään saada polvea maahan, mut entäs tää temppu sitten...kypärä maahan: hesse_blink hesse_blink
Yeee, respekt....mut mitkä telttakamppeet sillon selässä ?
...onhan mullakin aina tommonen hopsu Kaamasen Kettujoelle et saa parhaat telttamestat.. airrev ....mut et seläs ?
-
Aika huikee video! Ei näkynyt myöskään pilviä taivaalla! :)
-
Jos en ihan väärin katsonut niin PR3:t tossa oli alla.
Nyt kun huomisen sääennusteet paranee niin tarvinnee huristella illallasta Kemoraa kohti.
Siellä kuulemma PR3-kuskit demoo tätä kypärän raapimista hesse_yahoo
Huhtaniemi lienee majapaikkana, onko muita tulossa?
-
Hienoo SPK kun tulet myös. jumpie
Ei kait hemmetissä noissa videon vauhdeissa PR3:t ollu alla, vai häh..? hesse_blink
-
Oli oli.
-
Kemoralla taas kovasti yritetään saada polvea maahan, mut entäs tää temppu sitten...kypärä maahan: hesse_blink hesse_blink
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Ov43cWkYIA[/youtube]
Mikä ihmeen villanuttu sillä on päällä kun tolleen viimassa räpättää? hesse_blink
-
Mikä ihmeen villanuttu sillä on päällä kun tolleen viimassa räpättää? hesse_blink
Tuosta "Gillie man" nimestä päätelleen niin kyse lienee tästä (http://fi.wikipedia.org/wiki/Ghillie)
-
Mitä se sit teki ku se kerta meinataan ampua... hesse_blink
...mut ei ne siihe osu. Minäkään en meinannut koko ukkoa nähdä kun sillon tuo kaljasaavinpeitto päällä.. hali_peukku
-
Poikkesin Alastarossa tsekkaamassa ratameininkiä.
Olipahan aika helkutin kankeaa pakkotuuppausta.
Kaveri laittoi Veturin kytkinkopan ja jarrupolkimen vaihtokuntoon, ihmeellisesti vaan omakin ajo jumitti siihen.
Noh, josko se tosta notkistuisi..
-
Huomenna olisi edessä taas auton pakun pakkailu. Kaksi mopoa kyytiin. Mun söpöläinen saa seurakseen jonkunlaisen 750gikserin sinne taakse. Siihen päälle kahden hengen kamat.
Torstaina iltapäivästä keula kohti Kemoraa ja kolme päivää ajoa. Taitaa silti Esteri muistaa sielläkin meitä ja lopulta istutaan varikolla juomassa kaljaa. Taidan ottaa Hondan katteet mukaan ja maalia, voidaan ne tuunailla siellä varikkopilttuussa sateen sattuessa. reps
edit: Ja bemarin hiilikuidut mukaan niin on puuhaa sateen sattuessa, laitellaan ne sitten paikoilleen. BMWsmile
-
Poikkesin Alastarossa tsekkaamassa ratameininkiä.
Olipahan aika helkutin kankeaa pakkotuuppausta.
Kaveri laittoi Veturin kytkinkopan ja jarrupolkimen vaihtokuntoon, ihmeellisesti vaan omakin ajo jumitti siihen.
Noh, josko se tosta notkistuisi..
Sinäkö se olit ampiaisen värisellä mopolla? Olin toisella puolella varikkoa.
-
juu m inä se olin.
Olitko nopeessa buimurilla?
Aika romurallia oli meininki. Ihme ettei enempää kolissut.
-
Nopeessa olin joo jarrumiehenä. Siellä tosiaan kynnettiin asfalttia oikein kovalla asenteella. Karjalohjan edustaja ei ottanut osaa talkoisiin, vaan lipsutteli renkaiden päällä vaan kaupunkilaistyyllin, mikä on vähintääkiin hävettävää.
Ei ollu tuntuma eilen kummoinen. Ekan kerran kun kävin radalla, ajattelin lähteä saman tien kotiin, mutta ajoin vuorot pois sitten kuitenkin. Voi olla että paras vire on jo illan suussa pois, ja tuntui että laskeva aurinkokin teki näkemisen toisissa kohdin hankalaksi. Mutta se on aina hyvä kun saa ajettua kierroksia lisää. Rutiini on se millä ajo paranee, jos on parantuakseen.
Näin sinun mopon vasta just ennen viimeistä radalle lähtöä, enkä ehtinyt tulla moikkaamaan. Arvasin kyllä että foorumilaisia saattais hyvinkin olla. Ens kerralla sitten!
-
Joo ei se kaunista ollut.
Tänään poikkesin Kemorassa.
Jarska Racing loisti poissaolollaan.
Ei sikäli, liukasta oli. Ei ollut hääviä, joten Hämeen suuntaan.
-
Joo ei se kaunista ollut.
Tänään poikkesin Kemorassa.
Jarska Racing loisti poissaolollaan.
Ei sikäli, liukasta oli. Ei ollut hääviä, joten Hämeen suuntaan.
Ei muuten loistanut poissaolollaan. hesse_ok
Lähdin nimittäin jo klo. 7.00 aamulla ajaan vesisateessa, laitoin kurapuvun ja lämpöliivit päälle.
Olin Huhtaniemessä klo. 9.30 ja kyselin onko motskia näkynyt, ei ollunna.
Sitten ajoin vielä Kemoraan, jossa olin paikalla klo. 10.00, vettä tuli ja hiton kylmä.
Kyselin huoltomieheltä mites sää kehittyy ja olin toiveikkaana, mut kertoi että tämmöstä harmaata koko päivä, joten läksin kaffin jälkeen ajaan takas. 32
Pasha reissu ja harmitti kun ei päässyt ajaan.
-
no perskuta!
Mentiin ristiin.
Mä olin puoliltapäivin Kemorassa.
Joku mirkku siellä kiersi rataa, mutta kun se oli hiukan märkä (rata siis) niin en mäkään viitsinyt jäädä sohloomaan.
Josko Jussin jälkeen vielä ehtis Suomen ratoja kokeilemaan.
Niin käsille se Alastaro meni että jostain tarvii saada itsetunto takas bmw_yllapito
-
no perskuta!
Mentiin ristiin.
Mä olin puoliltapäivin Kemorassa.
Joku mirkku siellä kiersi rataa, mutta kun se oli hiukan märkä (rata siis) niin en mäkään viitsinyt jäädä sohloomaan.
Josko Jussin jälkeen vielä ehtis Suomen ratoja kokeilemaan.
Niin käsille se Alastaro meni että jostain tarvii saada itsetunto takas bmw_yllapito
No saakutti, olin ihan varma et katoit säätiedotusta ja jäit pois.
On mulla kyl jossain sun puhnumeroski..seuraavalla kerralla soitan.
-
Kyllä se taitaa viikonloppuna sataa Jurvassakin.
Tänään pistin Guzzin takaisin kasaan ja otan enduro-Bemarin mukaan sateen varalta.
Siten voi vaihtaa tarpeen vaatiessa lajia... :)
-
Kemoralla taas kovasti yritetään saada polvea maahan, mut entäs tää temppu sitten...kypärä maahan: hesse_blink hesse_blink
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Ov43cWkYIA[/youtube]
Mikä ihmeen villanuttu sillä on päällä kun tolleen viimassa räpättää? hesse_blink
Voi Vaude!! angst Se joka ekana saa kypärän radalla maahan (muuten kuin kaatumalla) niin tarjoon kahvit..tai kaljat 0003 0600 .. ja esa maksaa... :)
-
Eilen kävästiin emännän kanssa Kemoralla kun säät kävi parempana.
Nyt on sitten testattu miten Misukan Pilot Road 3:et toimii rata-ajossa.
En laita enää sportin alle, ei todellakaan huonot renkaat mut tavallaan "syö" sportin ominaisuuksia.
+vakaat
+pito näytti riittävän mun vauhdeilla hyvin
-tuntuma renkaisiin huonohko suuremmissa nopeuksissa, ei oikeen tiennyt missä kulkee ja ehkä profiilista johtuen kummallinen "nuljautus" silloin tällöin
-aikalailla jäykemmäksi ja kankeemmaksi meni meno, selkeesti tourinki renkaat
Tulipahan testattua mut uskottava se on, jos haluaa vain kestävyyttä ja hyvää pitoo maanteillä, sopii myös sporttiin, mut ei mun seuraava valinta radalle.
-
Kävin minäkin kääntymässä Kemoralla eilen, kahvihammasta kolotti mutta kun kahvio oli kiinni niin jatkoin heti matkaa ajelu
-
Kävin minäkin kääntymässä Kemoralla eilen, kahvihammasta kolotti mutta kun kahvio oli kiinni niin jatkoin heti matkaa ajelu
Höh, mihin aikaan siellä olet ollut? Olisit tullut varikolle, me oltiin siellä koko päivä.
-
Kävin minäkin kääntymässä Kemoralla eilen, kahvihammasta kolotti mutta kun kahvio oli kiinni niin jatkoin heti matkaa ajelu
Höh, mihin aikaan siellä olet ollut? Olisit tullut varikolle, me oltiin siellä koko päivä.
Olisiko ollut joskus klo 17 maissa kun kävin kääntymässä. Tarkoitus oli kyllä koukata varikon kautta, mutta kun ei kahvia löytynyt ja Perhon suunnalla olevat pilvet näyttivät vähän siltä että kohta tulee viittä vaille v--un paljon vettä, niin katsoin parhaaksi jatkaa matkaa.
-
Noniin, tänään vaihdettiin PR3:et pois ja kun varastossa oli vielä Metzelerin M5:t niin alle.
Misukat menee emännän pyörään.
Voi piru että tuntui taas keveeltä pyörä...nimittäin sen 40 kilsaa ja ilmat takarenkaasta vajeni...prkl naula törrötti keskellä rengasta ja uuret renkaat vielä. 32 32
Nilkuttamalla takas rengasliikkeeseen ja tubeless paikka sisälle.
Jaa niin mitenkä tää liittyy ratajuttuihin..no silleen että huomenna on upea keli ja Kemoralla kesäkuun vimonen vapaavuoro, sinne olis tarkotus mennä ja kysynkin uskallanko ajaa tolla paikatulla renkaalla, häh??
Ei tähän hätään ehdi rengasta saamaan ja Suomen kiskurihinnoilla juuri viittis laitattaa alta alle vaikka Kokkolasta ehkä löytyiski.
-
Mulla toimi tubeless paikkaus. Tiä sitten :grin: ?
-
Jos se naula oli keskellä rengasta niin en näkis mitään syytä miks ei vois mennä radalle ilman rajoitteita.
-
Jos se naula oli keskellä rengasta niin en näkis mitään syytä miks ei vois mennä radalle ilman rajoitteita.
No se kyllä on aikas keskellä.
-
Mulla joku vuosi sitten kävi samalla tavalla. No...iskin "kamelinpaskan" sisään ja hyvin pelitti.
Ainakin Hondan huollossa ovat saaneet ohjeet ettei mp:n renkaita saa paikata...
-
Taitaa olla sama sääntö aika monessa paikassa.
Voisi kuvitella että matalammilla paineilla kanttaillessa moiseen liimakohtaan saattaa syntyä turhan paljon rasitetta kun kumi on paikan kohdalta jäykempää. (?)
Onko M5 parempi kuin PR3 radalla?
-
Onhan tuo M5 sentään sport-rengas, tiedä sitten muuten. Huomenna vissiin omaan PR3 alle, kommenttia kirjoitan (maantieajosta) kun saan ajeltua. Mullahan on maantiepyörä, että tilanne voi olla toinen. Tosin PP:lla (original) olen tähän saakka ajellut, että siihen voin verrata.
-
Nuin, tulipa varailtua loppukesän ratailut. Kahdeksan päivää. Mukaan sopi 4 Alastaroa, Botnia, pari Kemoraa ja yksi Ahvenisto. Käsittääkseni Honda menee meluista läpi Ahvenistolle. Siellä en ole mopon kanssa ikinä käynytkään. Ans katsoa miten menee. hesse_blushing
-
Alastarossa on tänään Trackday Finlandin vuoro klo 17-20.
Ajattelin mennä poikkeamaan.
-
Alastarossa on tänään Trackday Finlandin vuoro klo 17-20.
Ajattelin mennä poikkeamaan.
Juu, katoin kanssa ja naiset pääsis vielä puoleen hintaan. :mrgreen:
Mutta Honda on säleinä vielä, joten ehkä koitan panostaa sen kuntoon saamiseen heinäkuun puoliväliksi kun olis Bikeweek Alastarolla.
-
Tuu buimurilla.
Pysyy kasassa ja toimii. hesse_biggrin
-
Tuu buimurilla.
Pysyy kasassa ja toimii. hesse_biggrin
Lähinnä tämä on ajankäyttö kysymys, ilta taitaa mennä Hondan startin parissa. Bemari kyllä tosiaan toimis. bmw2_smilie
-
Jaa niin mitenkä tää liittyy ratajuttuihin..no silleen että huomenna on upea keli ja Kemoralla kesäkuun vimonen vapaavuoro, sinne olis tarkotus mennä ja kysynkin uskallanko ajaa tolla paikatulla renkaalla, häh??
Uskaltaa uskaltaa, vai ekkö sää muista miten mää demosin sen rengaspaikkauksen siellä Kukkaismäessä ? Sillä paikalla mää vetelin sen 5000km eli semmosen pariisinkyläkäyntivappuajelun ja oli autobahnilla sen ylitte 2 markkaakin useaan otteeseen. hali_peukku
Ja vielä paikallisajohommissa vaimon kanssa - no probleimou - joten kai sääkin 2 markkaa voit muutaman rundin vetää varsinkin kallellaan hesse_biggrin
-
Tässä kävi nyt kuitenkin niin että soittelin matkan varrelta Moto-Kokkolaan ja tyyppi on kuulemma ajanut kilpaa radoilla 7v ja kommentoi paikatulla ajamista näin:
"En ikuna menis, jos menet niin sama ku ajas hirttosilmukka kaulassa pitkällä köydellä" hesse_blink icon_rolleyes hesse_blushing
En sitten mennyt...Moto-Kokkolasta ei löytynyt sopivaa kokoa ja antoi Vetelin huoltomiehen numeron.
En muista edes nimmee mut autotallissa kaveri touhuili ja kertoi et sopivaa kokoa löytyy varastosta Dunlopin Sportmax Sportsmart versiona.
Ajoin paikalle ja ei menny kauan kun oli koko setti Dunloppia alta alle...otti vieläpä vaihdossa Metzin M5 etusen kun en tykkää ajella eripareilla.
Toki suomilisää joutui maksamaan mutta UPEA palvelu! bowdown
Eikä kyllä huonoja renkaita laittanut, helskutin tunnokkaat, pitävät ja luottamusta herättävät renkaat, uskalsi kantata kunnolla ja avata mutkista ilman mitään pelkoo. hali_sikalovena hali_sikalovena
SPK: M5 on parempi radalla ainakin kilosen alla kuin PR3, mutta uskokaa tai älkää...Dunloppi vei kyllä voiton puhtaasti molemmista. airrev
-
Sportsmart on varmasti hyvä rengas. Hyvä että saatiin sekin nyt kestotestiin. smiley_hitler-t
-
Eilen Alastarolla ihmeteltiin APP:n vauhtia ja Repalta ostettuja hiilikuituja.
Mies on kyllä hurjassa vauhdissa.
Musta K1200S kurvaili kanssa radalla hyvää kyytiä.
Silmään pisti että siellä meni CeBaRi PR3:lla kokolailla kovaa, eli kyllä niilläkin ehtii.
JarZXa ei enää muuhun vaihda kun Dunlopeilla pääsee tuuppaamaan.
Ne on kyllä hyvät.
-
Tänään taas kierrelty Ahveniston mutkia...
-
JarZXa ei enää muuhun vaihda kun Dunlopeilla pääsee tuuppaamaan.
Ne on kyllä hyvät.
Totta puhelet, en kyllä parempia ole tähän mennessä kokeillut ja taatusti seuraavakin satsi on Tunloppia.
Ps. odotinkin että saat nimimerkkini kuntoon :mrgreen:
-
Tuli maanantai kurvailtua Kemoralla Oulun Moottorikerhon mukana vierailijana jumpie
Sää oli otollinen ja radalla oli runsaasti tilaa. Osa veteli menemään slikseillä jopa hitaiden ryhmässä, joten vauhdit olivat kohdillaan...
Itsekin sain gepsin mukaan maagisen 200 rikki pääsuoralla, ja samalla tuli todettua että
K1200S:n rajoitin lyö päälle kolmosella 180 hujakoilla. Oli pakko ruvata vaihteitakin käyttämään, Ahvenistolla kun voi ajaa pelkällä 3:lla.
Bemaristiedustus oli kyllä vaisua, oltiin isän kanssa ainoa bmw2_smilie kuskit.
Tilaisuus oli kyllä hyvin järjestetty, joten suosittelen OMK:n ajoja muillekin
-
Jahas, Kemora näkyy olevan tehokkaassa käytössä.
Niin on huomennakin, Rataketun varaama päivä ja änkeen minäkin sinne mukaan. airrev
-
Ekaksi: Taisin muutama viikko sitten kirjoitella kun minua tuli moottoritiellä täällä porissa auto vastaan, siis samaa kaistaa kun minäkin !
Kaikki muutkin meni samalla tavalla kuin minä, joten uskoisin että tämä kasikymppinen mies oli väärässä.
No, viime su olin oman kerhon kanssa Botnialla. Kuvasin tankkikameralla kaveria, joka yritti multa karkuun.
Nyt meitä tuli yhtäkkiä Lada vastaan pääsuoralla !! Seuraavalla kierroksella se peruutteli siellä rataa ympäri knuppel2.
Tuossa on viiden minuutin linkki siitä ajosta. Hemmetti vain kun mulla oli löystynyt yksi nivel tosta kameratelineestä....
http://www.youtube.com/watch?v=2rIWu9TQe0o
-
Ekaksi: Taisin muutama viikko sitten kirjoitella kun minua tuli moottoritiellä täällä porissa auto vastaan, siis samaa kaistaa kun minäkin !
Kaikki muutkin meni samalla tavalla kuin minä, joten uskoisin että tämä kasikymppinen mies oli väärässä.
No, viime su olin oman kerhon kanssa Botnialla. Kuvasin tankkikameralla kaveria, joka yritti multa karkuun.
Nyt meitä tuli yhtäkkiä Lada vastaan pääsuoralla !! Seuraavalla kierroksella se peruutteli siellä rataa ympäri knuppel2.
Tuossa on viiden minuutin linkki siitä ajosta. Hemmetti vain kun mulla oli löystynyt yksi nivel tosta kameratelineestä....
http://www.youtube.com/watch?v=2rIWu9TQe0o
Ei helkkari, mitäs turisteja sinne oli eksynyt? Oliko navigaattori ohjannut? hesse_blink hesse_fool
-
Tuli eilen 6/7 käytyä neitsytajot vetämässä radalla Kemorassa. Olihan tuo kivaa hommaa, vaikka aika hakusessa vielä toki on ajo. Loppupäivästä alko jo saamaan tuntumaa, joten eiköhän tule mentyä uudelleen - sen verta mukavaa hommaa oli.
Joku siellä näky ajelevan loppupäivästä RR:lläki chapsit alassa.
-
Alastarolla ma-ke, ma-ti meni muita koulutellessa ja hauskaa ole. Eilen sitten kokeilin vähän vedätellä itsekin. On kyllä totta että varmaan toi peli (S1000) vaatii hieman keulan nostoa rata-ajoon. Melko levoton suorilla vaikka miten kiipee tankille. Välillä hakkasi palat irti levyistä ja jarruihin jouduin menemään varovaisesti jotta jäi aikaa pumppailla palat takas. Muuten kyllä tässäkin on mahtava vakioalusta. Paras kierros oli 1.22,79, joka on nyt ihan kelvollinen kyyti. Ehkä mä sekan tosta vielä nipistän kun vähän ruuvarin kanssa askartelee ja pääsee ottamaan jarrumerkit kohdalle. bmw_yllapito
APP taisi tulla iltapäiväksi tontille, mutta mä lähdin jo kolmen setin jälkeen kotiin, alko olla poikaa ja vaimoa ikävä vaikka ajokeli olikin mitä mahtavin.
-
Kävin tiistaina tosiaan paikalla, otin mopon pois kärrystä, ja laitoin lämppärit päälle. Sitten kopille maksamaan ratamaksua, ja oho! kurssipäivä oops2.
Eilen paikkasin virheen, ja huonosta tuntumasta huolimatta sain kun sainkin klo 19.10 tienoilla omasta ennätyksestä 1.2 s pois, lukemaan 1.31.05. Sitten kaks kierrosta, ja pääsuoran jälkeen ensimmäisessä vasemmalle kääntyvässä mutkassa perä irtosi avauksessa tykkänään. Lippa tuntui olevan kohdalla, kun mopo oli aivan speedway asennossa, mutta ihme ja kumma kädet pysyi sarvissa, ja mopo nousi kun nousikin itsestään takaisin pystyyn. Jalat oli tapeilta irti, ja olin rähmälläni tankin päällä, kun menin sisäkurvin puolelta suoran alussa hiekalle. Etujarrulla pystyin ottamaan kaikeksi onneksi vielä vauhdin pois, ja pysyin kun pysyinkin pystyssä. Maapohja oli just siinä kohtaa niin tiivistä, ettei edes etupyörä ollut huteran tuntuinen. Nyt selvis sekin, että ei sitä kaasua voi reippaasti avata liian aikaisin, ja luottaa luistonestos hoitelevan homman. Eniwei, tämän kesän tavoite 1.30 alitus otetaan tähtäimeen ens viilolla uusien renkaiden kera, kun aikomus on olla paikalla joka päivä MP-TUKI:n viikolla.
Kaatumisenestoa odotellessa...
-
Alastarolla ma-ke, ma-ti meni muita koulutellessa ja hauskaa ole. Eilen sitten kokeilin vähän vedätellä itsekin. On kyllä totta että varmaan toi peli (S1000) vaatii hieman keulan nostoa rata-ajoon. Melko levoton suorilla vaikka miten kiipee tankille. Välillä hakkasi palat irti levyistä ja jarruihin jouduin menemään varovaisesti jotta jäi aikaa pumppailla palat takas. Muuten kyllä tässäkin on mahtava vakioalusta. Paras kierros oli 1.22,79, joka on nyt ihan kelvollinen kyyti. Ehkä mä sekan tosta vielä nipistän kun vähän ruuvarin kanssa askartelee ja pääsee ottamaan jarrumerkit kohdalle. bmw_yllapito
APP taisi tulla iltapäiväksi tontille, mutta mä lähdin jo kolmen setin jälkeen kotiin, alko olla poikaa ja vaimoa ikävä vaikka ajokeli olikin mitä mahtavin.
Millä moodilla ajoit?
Siis 1.22,79? Huh huh
olet todellakin RAASERI bowdown bowdown respekt
-
Rataa ajan vain slickillä, ma aamuna ajoin hetken kun vesi vähän teki rataa nihkeäksi racella. Mä en oikein sillä tykännyt ajaa, ensin antaa keulan nousta mutta sitten leikkaa kuin tappokatkasijasta ja keula rysähtää liian rajusti maahan. Mä tykkään että saan ite päättää koska haluan keulaa alemmas. Lisäksi ABSit otan aina pois. Kuumentaa mun ajossa levyjä liikaa.
APP; 16.7. eli la oon menossa, varannut ja maksanut etukäteen. Toki jos sataa, niin käännän kylkeä sängyssä aamulla. Jos hankit niitä Dunloppeja lisää, kokeile hardeja (6854 seos) taakse, ajoin sellasella eilen ja pito oli kyllä tossa kelissä hyvä. Ja kun se on kovempi, pitäs kestää vielä paremmin kuin se 7712 jonka möin sulle. Senkään kesto ei missään nimessä ole huono. Luulen että alle 20 lämmintä ja se 7712 on taakse Alastaroon parempi. Kovemman kans voi kyllä olla niinkin että luistaa pikkasen enemmän = kuluu yhtä nopsaan/hitaasti kuin 7712. Tästä en osaa vielä sanoa mitään, kun en eilen ajanut kuin ehkä 40-50 kiekkaa.
En ole nostanut sitä keulaa vielä, edestä comp/reb molemmat asennossa 8 ja takaa reb 8. Ei keinu ja muuten aika jees, paitsi että tosiaan hakkaa käsille kun oikein yritti kovaa ajaa. Mä nostan sen keulan seuraavaksi kerraksi ja sanon sitten mikä musta tuntuu hyvältä.
-
Laitan nyt viikoloppuna Dunlopit alle, kun Repe Supersorsa alkoi jo lipsahdella. Mun ajossa kestävät varmasti koko ensi viikon. Lämppärit mulla on 75-asteiset, mutta pitää vaan huolella lämmittää aamulla ennen ekaa radalle menoa.
Olen pitänyt race-asennossa aina tähän asti, ja olen funtsinut, että sitten kun alkaa kierrosajat Alastarossa painua 1.30 alapuolelle, voi siirtyä slicksiin. Toisaalta nyt vois noiden Dunlopien kanssa sen jo tehdä. Pääsuoralla joskus keuliessa olen havainnut myös, että kylläpä rysähtää voimakkasti alas, vaikka olen koittanut keventää kaasua varovasti etupyörän kohotessa. Mutta sepä näköjään onkin hitu-ukko, joka ottaa vedon kokonaan pois.
Mulla on edessä (Motoville laittoi samalla kun nosti keulan) 7-asennossa säädöt, ja varmasti sopiva, koska mulla on tapana käydä aina Las Palmasissa kahvilla, eikä ole niin kiirettä, että 1.22 tarvitsee ehtiä.
-
Tsekkaile paineita, takasen ajopaine ei saa karata yli 1,45. Eli vika kiekka ns täysiä, varikolle ja heti mittaus.
-
Tsekkaile paineita, takasen ajopaine ei saa karata yli 1,45. Eli vika kiekka ns täysiä, varikolle ja heti mittaus.
1.35 oli paine takana tänään, ja edessä 2.3. Ja kyllä se vaan on Dunlop Pirellin SC:tä pitävämpi. Nyt menin jo 130 rajan alle, eli 1.31.05 viime viikola parani tänään ensin 1.29.85, jas vielä 1.29.70. En ehtinyt ajaa kun 25 kierrosta, mutta siellä oli 1.31 - 1.33 aikoja nippu hyvinkin repimättömällä menolla, joten sekä perstuntuman, että kellon mukaan Dunlop olisi 1.5-2 sek pitävämpi Pirelliin nähden.
-
Hienoa, tavoitteet saavutettu. Nyt nostat vauhtia sitä mukaa kun virheet vähenee. Ja muistat käyttää koko rataa jotta linjat kestää pitää hyvää vauhtia. Siitä se pikkuhiljaa. Sitten kun pysyy puolen metrin levyisellä linjalla kiekka toisen perään, haet jarruihin tehoa ja kohta ollaankin jo taas otettu sekunteja pois.
-
Hienoa, tavoitteet saavutettu. Nyt nostat vauhtia sitä mukaa kun virheet vähenee. Ja muistat käyttää koko rataa jotta linjat kestää pitää hyvää vauhtia. Siitä se pikkuhiljaa. Sitten kun pysyy puolen metrin levyisellä linjalla kiekka toisen perään, haet jarruihin tehoa ja kohta ollaankin jo taas otettu sekunteja pois.
Nämä asiat pidetään mielessä, nyt kun saa 5 päivää kiertää rataa putkeen. Rutiinia se vaatii tämä touhu eniten nyt. Vielä on monessa kohtaa jarru- ja muut paikat vaan vähän sinne päin.
-
Aika paljon pudotatte takasen paineita.
Kuinka paljon uskaltaa K1200S pudottaa paineita, onko joku kokeillut?
Minkälaisia paineita olette ässäkuskit ja vastaavilla pyörillä ajaneet renkaissa pitäneet?
Renkaat ei ole kisarenkaita vaan normi pr kakkoset.
Kertokaa kokemuksia.
Itse olen pitänyt samat paineet kun kadulla eli tehtaan suositukset ja Alastaro
kulkee tällä hetkellä 1.40 paikkeilla.
-
Minä olen pitänyt sellaiset 1.8-2.0 takana ja edessä 2-2.2 kiloa.
Nämä vielä alla olevat renkaat on Racetec K-kolmoset, mutta ne näyttivät loppuvan sangen nopeasti.
Täytyy kattoa, mitkä hommaa seuraavaksi. Pirellin Rosso corsat saisi täältä Jyväskylästä edullisesti, mutta vähän arvelluttaa niiden laitto, kun voi sitten seuraavalla ratakäynnillä vituttaa, kun sitä pitoa ei todennäköisesti ole läheskään yhtä paljon.
-
Huom, nuo Dunlopin D211 GP/KR Ntec on ns matalapainekumit. Niiden painetta EI VOI verrata tavallisiin katurenkaisiin. Perinteisten kumien peukkusääntö oli kylmäpaine 1,9 taakse ja 2,2 eteen. Matalapainekumeilla ei noilla kylmäpaineilla ole niin väliä, kuumapane ratkaisee ja on merkittävästi vähemmän kuin perinteisillä.
Perinteisiä voi ajamalla lämmittää, kun taas matalapainekumeilla ei ole asiaa radalle ilman lämppäreitä. Se on kamikazetouhua.
Katukäytössä matalapainekumi ei ole optimaalisin, mutta normipaineet laittamalla niillä kyllä pärjää. Sielläkin pikku ajolla vasta lämpö tuo pitoa.
MUOKS: matalapainekumit on suunniteltu kilpakäyttöön, jossa ilman sijaan käytetään typpeä. Typpi ei juurikaan muuta tilavuutta lämmön mukaan, siksi noilla kuumapaineilla joutuu tavallisessa ratapäiväkäytössä pelaamaan kovasti. Suomessa edes SM-tasolla ei taida olla typpipulloa mukana raahaavia kuljettajia. Itse tarkistan paineet lähes joka ajosetin jälkeen, koska tosiaan keli/rata/ajotapa jne vaikuttaa lämpöön ja sitä kautta paineeseen. Ylipaine repii matalapainekumin pilalle varsin nopsasti.
-
Aika paljon vähemmän on noi 1,9 ja 2,2 paineet verrattuna normipaineisiin, luulisi eron huomaavan.
Pitää kokeilla kun taas pääsee radalle.
-
Aika paljon vähemmän on noi 1,9 ja 2,2 paineet verrattuna normipaineisiin, luulisi eron huomaavan.
Pitää kokeilla kun taas pääsee radalle.
Tuota, muistakaas nyt kun näitä paineita vertailette, että minkä renkaiden paineita vertaillaan keskenään ja millaisilla paineilla kyseiset renkaat on tehty toimimaan. Veikkaisin, että Ekun racetecit ovat jo lähtökohdiltaan eri sarjaa kun pilotroad renkaat paineiden suhteen toimintalämpötiloissaan.
Ihan esimerkkinä, niin itse ajoin pilotpower 2CT renkaalla viime kesän helteillä kylmäpaine 2.4 takana ja kun rengas vaihtui Contin raceattack mediumiin niin kylmäpaine onkin kahden pintaan. Jälkimmäisen renkaan optimipaine lämpimänä on 2.2-2.4 muistaakseni.
-
Pitkä päivä Alastarossa, kun oli vielä teoriaa kaks tuntia kahdeksan jälkeen.
Sujui ihan mukavasti, ja sain niistettyä taas enkasta 65 sadasosaa pois, aikaan 1.29.05. Oli iellä yksi 1.18.55, mutta en ihan luota tuohon aikaan, kun se tuli hiukan liian helposti, ja ympärillä olevat kierriokset oli 1.5-2 sek hitaampia. Joka tapauksessa nyt on vauhti vakiintunut 1.30-1.31 tasolle, kun saa ajaa omaa vauhtiaan.
'Dunlopilla ajettu nyt n. 90 kierrosta, ja takasesta hävinneet oikean puolen kulumismerkit. Ei lipsu pahemmin, mutta kun huomenna kääntää sen, pitää perjantaina olla uus kumi alla. Hardia pitää koittaa, koska tämä medium käy liikaa kukkaron päälle.
-
'Dunlopilla ajettu nyt n. 90 kierrosta, ja takasesta hävinneet oikean puolen kulumismerkit. Ei lipsu pahemmin, mutta kun huomenna kääntää sen, pitää perjantaina olla uus kumi alla. Hardia pitää koittaa, koska tämä medium käy liikaa kukkaron päälle.
Paljonkos on kesän rengasbudjetti? Alkaa noilla ajoilla olemaan jo ihan melkoinen varmasti.
Tuossa Kemoran kisaviikonloppuna yhden Superbike B luokan kuskia haastattelin ja siellä oli 7000€ kesän rengasbudjetti.
Halpa harrastushan tämä on. :mrgreen:
-
Renkaisiin menee tänä kesänä ennakko-odotusten mukainen summa. 10 takarengasta menee ilman kaatumista, nyt kun on 6 jo lopetettu.
Eturenkaat ei ole ongelma näköjään, ne kestäämonen takakumin iän, ja hintakaan ei paha.
Tänään tuhosin 40 kierroksen aikana uuden Dunlopin takasen. Enkka parani eilisestä 1.29.05:stä 1.48.25:een. Mutta kyllä oli pirun lakkis 0.8 sek. 300 € aika tasan. Pitää tarkkaan miettiä, mihin tuon säästetyn 0.8sek käyttää, kun hintaakin tuli sille.
-
Yllätys yllätys, oltiin tänään emännän kanssa Kemoralla: hesse_blum
TÄÄLLÄ (http://kannoni.galleria.fi/kuvat/Kemoran+vapaat+17.7.2011/) lisää jos joku tahtoopi katella.
-
Hienoo bowdown vielä kun olis pressalla allaan ... BMWsmile vauhtia näkyy olevan hali_peukku
-
On nuo kuvankäsittelyohjelmat hyviä tänäpäivänä... hesse_blum
-
Hienoo bowdown vielä kun olis pressalla allaan ... BMWsmile vauhtia näkyy olevan hali_peukku
Äläs nyt, mehän ollaan ton Kawan kanssa jo ikäänkuin sulauduttu yhteen. :mrgreen:
-
On nuo kuvankäsittelyohjelmat hyviä tänäpäivänä... hesse_blum
Yksi kuva valehtelee nykysin enemmän kuin tuhat sanaa. hesse_blum
-
Yllätys yllätys, oltiin tänään emännän kanssa Kemoralla: hesse_blum
Säähän ajat sitä väärään suuntaan!
Tjaa, ei toi taidakaan olla pääsuoran mutka.. 0600
-
Yllätys yllätys, oltiin tänään emännän kanssa Kemoralla: hesse_blum
Säähän ajat sitä väärään suuntaan!
Tjaa, ei toi taidakaan olla pääsuoran mutka.. 0600
Eikun se on karusellin jälkeinen tiukka vasen, siitä jatkuu suora kohti kahvilan mutkaa. airrev
-
Yllätys yllätys, oltiin tänään emännän kanssa Kemoralla: hesse_blum
Säähän ajat sitä väärään suuntaan!
Tjaa, ei toi taidakaan olla pääsuoran mutka.. 0600
Eikun se on karusellin jälkeinen tiukka vasen, siitä jatkuu suora kohti kahvilan mutkaa. airrev
Katsomo näkyy taustalla niin hämäävästi, että epäilin kuvan tuntemattoman kawasakihenkilön vaihtaneen kiertosuuntaa, (tankkauksen jälkeen?) oikeesti tai photosottaamalla. :mrgreen:
-
Juurikin näin.
Mopon kääntää vielä helposti photoshopilla, pisteet kotiin kun on muistettu kääntää puut ja katsomo takaisin pystysuoraan =)
Kuvakulma on kyllä hiukan ahdas, mutta antaa sen nyt olla kun muuten elementit on kohdillaan. (2 rengasta ja yritystä)
-
Näkyy olevan aika hyvässä vauhdissa tämä kuvan tuntematon Kawasakihenkilö. Tiedä kukuinka käy jos ilmestyy 1.8. Kemoraan taas. Sitten on radalla kermitin värinen mopo, joka onkin musta vs musta bmw2_smilie, jonka pitäis olla si-va-pu. Mustia hevosia ei radalla liene silloin kuitenkaan. Muutama harmaa lada tietty, maakunnan tavan mukaan.
-
Juurikin näin.
Mopon kääntää vielä helposti photoshopilla, pisteet kotiin kun on muistettu kääntää puut ja katsomo takaisin pystysuoraan =)
Kuvakulma on kyllä hiukan ahdas, mutta antaa sen nyt olla kun muuten elementit on kohdillaan. (2 rengasta ja yritystä)
Tää on kuules niin vakavaa hommaa etten millää ilkeä syyllistyä votoshoppauksiin. :mrgreen:
Kauheella hinkkaamisella alkaa mopo vihdoin kallistua mutkaan, ei siitä otettua kuvaa pidä mennä ropaamaan, hyvä kun emäntä sai luvan rajata...ahtaasti. hesse_wink2
-
Näkyy olevan aika hyvässä vauhdissa tämä kuvan tuntematon Kawasakihenkilö. Tiedä kukuinka käy jos ilmestyy 1.8. Kemoraan taas.
Kyllä on monta sinivalkoista päänahkaa tavoitteena, ei tätä muuten jaksais. reps reps
-
Kehujahan ne oli.
Pikkulinnut kyllä jo visersi että Jarskan vauhti on kesän aikana parantunut huikeesti. hali_peukku
Kuvakulmalla tarkoitin lähinnä kuvaajan paikotusta.
Tosta saa ajaa vaakatasossa ennenkuin vauhti ja kallistus tulee esille.
-
Kehujahan ne oli.
Pikkulinnut kyllä jo visersi että Jarskan vauhti on kesän aikana parantunut huikeesti. hali_peukku
Kuvakulmalla tarkoitin lähinnä kuvaajan paikotusta.
Tosta saa ajaa vaakatasossa ennenkuin vauhti ja kallistus tulee esille.
No kehuina mää ne otinki, pusi pusi. hesse_wub icon_rooki
Samaa mieltä, mä koitin emännälle sanoo et mene sinne ekaan vasempaan karusellin kurviin päivystään, siellä kun ollaan pitempään kallellaan.
Jätti sitten vahingossa lyhkäsen zuumin paikoilleen, eikä viittiny sen kanssa tarpoo sinne saakka, tosta kohdasta pääs hieman lähemmäs.
-
Näkyy olevan.... Muutama harmaa lada tietty, maakunnan tavan mukaan.
Huomautan arvoisaa kirjoittajaa, että kaikki harmaat ei ole Latoja, vaan mukaan on ilmoittautunut ainakin yksi harmaa vastaiskuwekotin. Tuo ajaton kumarrus woiman(?)lähde, since 1923, muodostaa edelleen n. 60 % osuuden tämän voorumin perustana olevan moottoripyörävalmistajan tuotannosta. hesse_blink
:mrgreen:
-
Hei muuten arvoisat ratatietäjät, mulla on pieni ongelma...
nimittäin kun kallistelen vasemmalle puolelle, siirrän sujuvammin persusta, roikun rennommin ja tuntuu hiton hyvältä syöksyä esim. karusellin ekaan vasempaan.
Mut annas olla kun tulee oikea, yritän siirtää samoin persusta, tukea kunnolla vasenta säärtä pyörään, polvea ja jopa kyynärpäätä tankkiin ennenkuin alan siirtään painoa kurvin puolelle ja käy näin...
ei tunnu rennolta, fiilis on kuin olis irtonainen pyörän kanssa ja väliin tuntuu jotta putoo pyörän oikeelle, eli kurvin puolelle.
Ajatuksen kans olen oikeen kunnolla hakenut tukea mopon vasemmalta ja sillon tuntuu aavistuksen paremmalta mut en pääse kunnolla rennoksi.
Jos heitän kurviin silleen etten siirrä persusta tippaakaan vaan siirrän pelkästään painon kurvin puolelle reilusti ja annan perseen liukua hieman, tuntuu paljon rennommalta ja menee mutkaan paremmin.
Tossa on vaan se ongelma et mopo jää minusta liian kallelleen ja tahtos oppia roikottaan yhtä rennosti kuin vasemmalle.
Mikä mua vaivaa, onko vasen koipi riisitautinen, enkä saa kunnolla tukee vai mikä prkle tossa tökkii, auttakee? :grin:
Edit: Tuli mieleen semmonenki perusjuttu et onko se vaan niin et toinen puoli on auttamatta huonompi jostain miehisestä aivovammasta johtuen?
Meinaan kun kokeilin siirtää m**kun oikeeseen lahkeeseen, niin kävelin pari kertaa päin ulko-ovee.
-
Hei muuten arvoisat ratatietäjät, mulla on pieni ongelma...
Meinaan kun kokeilin siirtää m**kun oikeeseen lahkeeseen, niin kävelin pari kertaa päin ulko-ovee.
Näkisiin että ongelma ei suinkaan ole tässä tapauksessa PIENI.. jumpie
Edit: Tuli mieleen semmonenki perusjuttu et onko se vaan niin et toinen puoli on auttamatta huonompi jostain miehisestä aivovammasta johtuen?
Mulla sama juttu. Siis kääntymisen suhteen..
En päässyt lainkaan sinuiksi oikealle kääntyvien mutkien kanssa.
Jutustin asiasta mighty Ibbottin kanssa ja tuo brittien lahja maailman mopoilijoille kommentoi että koita hypätä paikaltaan kääntyen mahdollisimman paljon kroppaa kiertäen. Järjestäen käännyt vähemmän oikealle.
No mähän pompin ja oli se oikeassa.
Ihan niinkuin oikea ja vasen kätiset niin ihminen ei ole yhtä vahva oikealle ja vasemmalle.
Tiputanssireeni auttoi itsellä. Eli tarvis olla yläkroppa niin löysänä että voit heilutella käsiä mutkassa.
Vastaavasti se kuorma tarvii olla jaloilla ja alaselän/ kyljen lihaksilla.
Toinen mikö vaikuttaa on kaasukahvan ote.
Normiote ei yksinkertaisesti toimi jos yläkroppaa vie paljon sivulle.
Salille mars ja pomppimaan oikealle ja vasemmalle. Sama tiputanssilla ja videota juutuubiin. hesse_blum
-
No perhana, olisko ongelma vaan tuossa, ei jaksa tukee tätä teinipojan roppaa tarpeeksi kun kurvaa oikeelle. icon_rolleyes
Pitääkö tässä mennä ostaan semmonen lehemän utareilla varustettu pomppupallo ja jumpata sillä töiden lomassa.
-
Hei muuten arvoisat ratatietäjät, mulla on pieni ongelma...
nimittäin kun kallistelen vasemmalle puolelle, siirrän sujuvammin persusta, roikun rennommin ja tuntuu hiton hyvältä syöksyä esim. karusellin ekaan vasempaan.
Mut annas olla kun tulee oikea, yritän siirtää samoin persusta, tukea kunnolla vasenta säärtä pyörään, polvea ja jopa kyynärpäätä tankkiin ennenkuin alan siirtään painoa kurvin puolelle ja käy näin...
ei tunnu rennolta, fiilis on kuin olis irtonainen pyörän kanssa ja väliin tuntuu jotta putoo pyörän oikeelle, eli kurvin puolelle.
...
Edit: Tuli mieleen semmonenki perusjuttu et onko se vaan niin et toinen puoli on auttamatta huonompi jostain miehisestä aivovammasta johtuen?
...
offtopic
Sama asia askarruttaa, ihan sama ajanko radalla vai normi hidasajoa, vasemmalle kääntyy helpommin. Voisko syynä olla että ku ulkokurvin puoleisella kädellä hoituu ohjaus (enimmäkseen kait) niin vasemmalle olis oikea kätisen helpompi kääntää? hesse_fool
Inehmot lienee epäsymmetrisiä.
Toivottavasti joku tietäis, oikeesti, miksi? hesse_blink
-
Hei muuten arvoisat ratatietäjät, mulla on pieni ongelma...
nimittäin kun kallistelen vasemmalle puolelle, siirrän sujuvammin persusta, roikun rennommin ja tuntuu hiton hyvältä syöksyä esim. karusellin ekaan vasempaan.
Mut annas olla kun tulee oikea, yritän siirtää samoin persusta, tukea kunnolla vasenta säärtä pyörään, polvea ja jopa kyynärpäätä tankkiin ennenkuin alan siirtään painoa kurvin puolelle ja käy näin...
ei tunnu rennolta, fiilis on kuin olis irtonainen pyörän kanssa ja väliin tuntuu jotta putoo pyörän oikeelle, eli kurvin puolelle.
...
Edit: Tuli mieleen semmonenki perusjuttu et onko se vaan niin et toinen puoli on auttamatta huonompi jostain miehisestä aivovammasta johtuen?
...
offtopic
Sama asia askarruttaa, ihan sama ajanko radalla vai normi hidasajoa, vasemmalle kääntyy helpommin. Voisko syynä olla että ku ulkokurvin puoleisella kädellä hoituu ohjaus (enimmäkseen kait) niin vasemmalle olis oikea kätisen helpompi kääntää? hesse_fool
Inehmot lienee epäsymmetrisiä.
Toivottavasti joku tietäis, oikeesti, miksi? hesse_blink
Ei tiedä hänkään, kun nyt oppis edes vasempaan edes jotenkin edes joskus jossakin. Ehkä vähän Kemorassa?
Arvatkaas kummalle puolelle kurviin sattuu enemmän vahinkoja?
No vasemmalle hesse_wink2
-
Hitaimmissa mutkissa joskus häiritsee kun jarrua ja kaasua käyttävä käsi on aivan linkussa. Kahva tulee vaan liian lähelle etukenossa ollessa, ja ranne on huonossa asennossa. Silloin siis käännytään oikealle. Vasemmalle kääntyessä käsi on mukavasti oikosenaan, ja säätö on helpompaa.
Oisko tässä itua?
-
Huomenna tosiaan lupaa hyvää keliä ja Kemoralla vapaat päivät pelkästään mopoille, sinne siis!! airrev
Muita tulossa?
-
Noup, Huomenna Alastaro päivä.
-
Herrat Carbon ja Atomic hali_sikalovena mahdollistivat tämän kivan videon viime kesän ratapäiviltä, joten leikkelin pienen clipin kohottaakseni miehisyyttäni.
Tässä parin minuutin jälkeen näette tyylipuhtaan ohituksen:
Ps. tosiasiassa oltiin todella lähellä ajautua ulos ja kanttarin päältä taiteiltiin takas radalle. :grin:
PPs.ei heikkohermoisille, eikä ens suvena radalle ensi kertaa aikoville, tätä se ei todellisuudessa ole, kilpailu on kielletty, kaikissa muodoissaan
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jm28v2zdMPE[/youtube]
-
Olipa kiva clippi. Ei sen tähden että olin siinä itse vaan kesän, radan, sinisen taivaan yms tähden. Tuostakin on jo yli 3 kk.
Oon ollut tässä kahden vaiheella (taas) että lopetanko tuon ratahomman vallan ja ostan täysin erilaisen pyörän ja ......mitä tilalle ?
Kyllä vielä ens vuonna täytyy yrittää kun tämä vuosi meni ihan penkin alle. Ajelin Zetorilla parempia aikoja kun nyt Bemulla ? Pyörästä ei ole kiinni vaan korvien välistä.
Korpiaho tänään soitti että voisin viedä pikkuhiljaa Bemun synttärituunaukseen tongue2 , kerron myöh lisää.
Yritän päästä paikalle videokameran kanssa kun dynotetaan, after and before....
-
Hyvä-hyvä. Videossa oli todellakin seesteistä kesäpäivän tunnelmaa, mitä nyt joku pomperi (entinen) vähän häiriköi. Kelpo linjat sillä kuitenkin.
Tuunaussessiosta odottelemme myös dokumentaatiota, toivottavasti ei paljon tehot vähene. hesse_ok
-
Herrat Carbon ja Atomic hali_sikalovena mahdollistivat tämän kivan videon viime kesän ratapäiviltä, joten leikkelin pienen clipin kohottaakseni miehisyyttäni.
....
hesse_blink angst Jos pidettäis noi kohottamiset ihan omana tietona?
reps
Kyllä tommoset videot piristää ankeeta marraskuuta. Mukavasti palautui mieleen tuokin lämmin kesäpäivä hesse_ok
Olipa kiva clippi. ...
Korpiaho tänään soitti että voisin viedä pikkuhiljaa Bemun synttärituunaukseen tongue2 , kerron myöh lisää.
Yritän päästä paikalle videokameran kanssa kun dynotetaan, after and before....
Tuntuu olevan tuunausta ilmassa. Tuo on lupaus rules2 bmw_yllapito, joten raporttia odotellessa jumpie.
-
Kyllä vielä ens vuonna täytyy yrittää kun tämä vuosi meni ihan penkin alle. Ajelin Zetorilla parempia aikoja kun nyt Bemulla ? Pyörästä ei ole kiinni vaan korvien välistä.
Sä olet nyt kyllä liian ankara ittelles, hyvinhän tuo kulki ja kovaa menit. hali_peukku
Mut perfektionisti mikä perfektionisti, eihän se sovi että Kawalla tullaan kovaa perässä, tai sitten ohitte. :mrgreen:
Herrat Carbon ja Atomic hali_sikalovena mahdollistivat tämän kivan videon viime kesän ratapäiviltä, joten leikkelin pienen clipin kohottaakseni miehisyyttäni.
....
hesse_blink angst Jos pidettäis noi kohottamiset ihan omana tietona?
reps
Kyllä näistä asioista pitää rehellisesti kertoa, viiskymppii lähenee ja sillon kuulemma jo puolella on tiettyjä ongelmia miehisyyden kanssa. reps
-
Naureskelin myös ittekseni tuota " miehisyyden kohotusta ". On siinä Maria ollut kovilla kun Jarska kattelee videoita Kemorasta, ennen katteltiin Schwarzwald-bumsen..
Vielä yleisesti forumin ratayhdessäoloista, niin kyllä ne näin jälkikäteen on ollut kesän kohokohtia !
Vaikka 50 32 onkin. En onneksi kuulunut siihen puolikkaaseen jota pelkäsin, tarkistin heti aamulla kun synttärit oli ohi hesse_blum
-
Kävin tiistaina tosiaan paikalla, otin mopon pois kärrystä, ja laitoin lämppärit päälle. Sitten kopille maksamaan ratamaksua, ja oho! kurssipäivä oops2.
Eilen paikkasin virheen, ja huonosta tuntumasta huolimatta sain kun sainkin klo 19.10 tienoilla omasta ennätyksestä 1.2 s pois, lukemaan 1.31.05. Sitten kaks kierrosta, ja pääsuoran jälkeen ensimmäisessä vasemmalle kääntyvässä mutkassa perä irtosi avauksessa tykkänään. Lippa tuntui olevan kohdalla, kun mopo oli aivan speedway asennossa, mutta ihme ja kumma kädet pysyi sarvissa, ja mopo nousi kun nousikin itsestään takaisin pystyyn. Jalat oli tapeilta irti, ja olin rähmälläni tankin päällä, kun menin sisäkurvin puolelta suoran alussa hiekalle. Etujarrulla pystyin ottamaan kaikeksi onneksi vielä vauhdin pois, ja pysyin kun pysyinkin
pystyssä. Maapohja oli just siinä kohtaa niin tiivistä, ettei edes etupyörä ollut huteran tuntuinen. Nyt selvis sekin, että ei sitä kaasua voi reippaasti avata liian aikaisin, ja luottaa
luistonestos hoitelevan homman. Eniwei, tämän kesän tavoite 1.30 alitus otetaan tähtäimeen
ens viilolla uusien renkaiden kera, kun aikomus on olla paikalla joka päivä MP-TUKI:n viikolla.
Kaatumisenestoa odotellessa...
Löysin tän App:n kesällisen kirjoituksen ja pohdin miten tää luistonesto todellisuudessa menee?
Testit ainakin hehkuttaa että pystyt huoletta avaan kaasun vaikka pohjaan, mopon ollessa kallellaan ja elektroniikka hoitaa homman kotiin, moniko tätä on uskaltanut kokeilla?
Mulla lähti Kawa pari kertaa Kemorassa luistolle mutkasta ulos tullessa, kun innostuin liikaa nopeemman perässä ja avasin reilummin.
En mä ainakaan huomannut et elektroniikka jollain tavalla puuttui peliin,sai pyörän takasin pystyyn vaan löysäsin automaattisesti kaasua ja jotennii rimpuillen oikeni.
Voihan se olla että toimi juurikin niin hyvin etten huomannut mitään ja kuvittelin itte pelastaneeni tilanteet, mene ja tiedä.
Mut ei mulle kylläkään jäänyt fiilistä et jopas toimikin hyvin ja nyt uskallan entistä enemmän avata kaasua mutkissa, päinvaston.
En tarkota millään tavalla vähätellä luistonestoo vaan kysellä onko jollain kokemuksia et pystyy huoletta avaan mutkista vai onko lopullinen esto siellä kahvaa pitelevässä kädessä?
-
Pirellin renkailla lähti pari kertaa oikein kunnon luistoon, mutta molemmat oli lähes maksimikallistuksessa, jolloin ei kaasua vielä ihmeemmin avattuna. Nämä luistot melkeinpä siis liian suuren tilannenopeuden seurausta. Myös tuo yllä ollut tapaus, vaikka avatessa kirjoitinkin. Oli siis ihan heti kaasulle tullessa, ei niinkään johtunut kaasun asennnosta. Molemmilla kerroilla "race"-asetus.
Oma tuntuma on se että pitää olla jo jonkun verran pystymmässä mutkan jälkeen, jos voi luottaa luistonestoon. Kokeilkoon joku muu luistonestoa vasten täysillä avaten. Raaserikin kirjoitti, ettei ole arvannut mennä sinne asti vielä.
Lisäys: Suomenkielen sana luistonesto on huono, se kun antaa käytännössä pyöräyttää ennen puuttumista peliin. Traction kontrol on oikeampi termi.
Ja vielä toinen lisäys: Tuo oli viimeisnen kerta Pirellin SC-renkailla. Läheltä piti-tilanteen takia päädyin vaihtamaan liimarenkaat. 2 päivää myöhemmin palasin Alastaroon alla Raaserilta ostamani Dunlop-rengastus. Tais olla toinen setti, kun paras kierros meni 129,25. Seos oli 7712 takana. 2 sekuntia siis lähti yksin tein. Ja vielä samalla viikolla 1,28,05, takana silloin 7813.
-
Noilla SBK-kuskeilla lienee se hienompi luistonesto (14 pykälää tms) käytössä. Onko kukaan kysynyt tuota 'rajoitinta' vasten vetämistä?
Sen huomasin Motoparkin päätöskisassa, että Erkan pyörän perä vatkasi selvästi avauksessa, mutta muilla beemereillä ei juurikaan.
En usko vakioluistonestolla kannattavan kokeilla täysavausta kallistettuna. horisko