BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => S1000RR => Keskustelua pyörästä => Aiheen aloitti: TMD106 - 05.01.10 - klo:13:03

Otsikko: Meteli vakioputkella
Kirjoitti: TMD106 - 05.01.10 - klo:13:03
Tulin tänään katsoneeksi sitä kilpeä mikä on ohjauspylväässä.Lieneekö painovirhe 103dB / 6500rpm. Melko kova lukemakatukäyttöön. Onko kukaan kuullut vakioputken ääntä käytännössä???????
Otsikko: Re: Meteli vakioputkella
Kirjoitti: jarska - 05.01.10 - klo:13:06
hesse_ok

Ja vieläpä sisätiloissa kaasuteltiin.
Otsikko: Re: Meteli vakioputkella
Kirjoitti: spk_1978 - 05.01.10 - klo:15:04
Kukas kertaa kuinka toi dB lukema tulee mitata?
Otsikko: Re: Meteli vakioputkella
Kirjoitti: Peks - 05.01.10 - klo:18:44
Huh, kuulostaa oudolta, mulla oli Ducateissa yleensä Termin "for race use only" ränni ja ne oli yleensä luokkaa 102db...
Otsikko: Vs: Meteli vakioputkella
Kirjoitti: hidas57 - 18.05.11 - klo:21:57
Motorrad-lehdessä näkyi olevan nyt testi RR:n erilaista korvikeputkista. Aika mielenkiintoista, että jokainen slipari tiputti tehoja vakioon nähden, luokkaa 1-5hp. Ei luulisi, että sellainen suora tumppi merkkaa mitään, vaikka toista väitetään, siis yleensähän kuitenkin tehoja lupaillaan lisää. Akra taitaa luvata 2hp lisää, mutta sen verran lähti pois.  633

Pari kokoputkeakin oli, mutta ilmeisesti killerin kanssa, kun ei ihmeitä vaikuttaneet nekään, edes keskialueella.
Otsikko: Vs: Re: Meteli vakioputkella
Kirjoitti: Kemo81 - 12.09.11 - klo:08:59
Kukas kertaa kuinka toi dB lukema tulee mitata?

Olisiko se ollut niin että puolimetriä pakoputken päästä ja kierroksia 5000?Itellä ahvenistolla rr:n akra sliparilla 97-98db..Sinänsä mielenkiintoista koska db killeriä ei ko slipariin kai ole olemassa?Mutta tuo suuri 102 db kilpi on siinä mielessä hyvä että ei oo polliiseillä rutisemista koska niissä rajoissa pysytään mikä mallille on tyyppi hyväksytty:)