Seosmittarin lukemia seuranneena voin todeta, että kummallisia mielenoikkuja Gynther ja Hans ovat saaneet ruiskunohjausta ohjelmoidessaan. Minkähän vuoksi seoksen pitää mennä hyvin rikkaalle, kun sellaisesta vaikkapa 10% tasakaasusta keventää pintakaasulle 2-4%?. Rikkaalla tarkoitan sellaisia AFR=11 ja alle seoksia. Tehoseoskin on sentään jotain 13. Käytännössä tämä ilmenee monin tavoin, mm värinöinä kevyessä moottorijarrussa (maantiellä jonoajossa), jota seuraa pieni nykäys palattaessa tasakaasulle. Seoksen saa korjattua maantieajoon yli 3000rpm (koska tällöin 0-2%, jopa 5%, kaasu tarkoittaa lähes aina moottorijarrua), jolloin eron huomaa. Vedon muutokset ovat pehmeämpiä, nykäykset jää pois.
Todettu myös, että G&H:n kiihdytyspumpputoiminne ei ole hääppöinen. Nopeasti kapulasta pyöräyttäen kone käy lyhyen hetken selvästi laihalla, ainakin AFR=15. Tätä ei välttämättä muuten selvästi tunnista, koska tuollakin seoksella jotain tapahtuu. Mutta PC:n kanssa asia on helppo korjata mieleisekseen, siinä on oma ohjelmoitava kiihdytyspumppu.
Muilta osin kaikkea ei sitten saakaan täysin mieleisekseen, koska PC ottaa kantaa vain kaasuasentoon ja kierroksiin. Pitäisköhän rakentaa parempi, hmm.