BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: Beemer - 30.07.13 - klo:11:08
-
Pyörä on seisonut ulkosalla Juhannuksesta 5vk. ja nyt toissa iltana ajattelin, että päräytän pyörällä pienet lenkit niin eipä tuo rakkine suostunut käynnistymään. Startti pyörittää kyllä hyvin, mutta kone ei mallaa millään tavoin käynnistyäkseen. Mistähän moinen vika saattaisi johtua...?
- Hanski
-
Pyörä on seisonut ulkosalla Juhannuksesta 5vk. ja nyt toissa iltana ajattelin, että päräytän pyörällä pienet lenkit niin eipä tuo rakkine suostunut käynnistymään. Startti pyörittää kyllä hyvin, mutta kone ei mallaa millään tavoin käynnistyäkseen. Mistähän moinen vika saattaisi johtua...?
- Hanski
Tappokytkin, käynnistyksenesto rinkula tai bensapilalla?
Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta
-
Sivutuen kytkin? En muista kuinka itsellä joskus kenkkuili (eli pyörittikö), kun pyörä oli ihan uusi ja eka pesu tehty. Sivutukea renkutin jonkin aikaa kuitenkin. Bensa tuskin voi olla niin pilaantunutta, ettei yhtään lupaa.
Käynnistyksenesto on toki potentiaalinen vaihtoehto.
-
Pyörä on seisonut ulkosalla Juhannuksesta 5vk. ja nyt toissa iltana ajattelin, että päräytän pyörällä pienet lenkit niin eipä tuo rakkine suostunut käynnistymään. Startti pyörittää kyllä hyvin, mutta kone ei mallaa millään tavoin käynnistyäkseen. Mistähän moinen vika saattaisi johtua...?
- Hanski
Tappokytkin, käynnistyksenesto rinkula tai bensapilalla?
Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta
Tsekkasin diagnstiikkaohjelmalla ja se kertoi tappokytkimen ja sivujalan anturien olevan kunnossa. Tyhjensivät tankin ja siellä oli hieman vettä ja irtomurua joka jäi selkeästi astian pohjalle. Uudellakaan bensalla härveli ei antanut höräystäkään merkiksiksi lähteä käyntiin. Bensapumppu ainakin sähköisesti tuntui pyörivän ja painettakin antavan n. 5 bar. Ruuttasin imuilmakanavista bensaa suoraan koneelle, mutta ei sitten minkäänlaista merkkiäkään käynnistymisestä. Ilmeisesti jokin estää kipinän...
Missä sijaitsee pyörän ajonestorinkula....? Käsittääkseni pyörässä ei pitäisi olla em. ajonestolaitetta, mutta saatan tietty olla myös väärässä. Diagnostiikkaohelman mukaan ei ole hälyttimiä eikä ajonestolaitetta.
-
EWS on virtalukon ympärillä.
http://www.bmwsportbikes.fi/porinat/110/tanaan-tehtya/46/3465
EWS=Ei wittu starttaa :'(
EWS:n voi testata helposti, jos saa jostain uuden/varmasti toimivan EWS antennin (35€).
Paikkallaan olevasta antennista piuha irti ja uuteen kiinni. Liittimen saat näkyviin irroittamalla muovilärpäkkeen, joka on kahdella ruuvilla kiinni. Uusi nippusiteellä tankoon kiinni. Testiajoa.
Jos vika jää siihen, niin vaihtaa vasta sitten. Avainrenkaassa ei kannata pitää ylimääräisiä avaimia ja autotallinoven kauko-ohjainta, poistin juuri omasta nipusta kaikki ylimääräiset pois. Ne voivat aiheuttaa häiriöitä.
Jos saat karkean arvion, että vika on jossain sähköboksissa. Tuolta saat halvalla toimivia bokseja: http://www.purkuosat.net/
Niin ei tarvitse kaikkia uudenhinnalla ostaa.
-
Eikös nämä kaikki käynnistyksenestorinkulat, tappokytkimet, sivujalat ym. estä täysin koneen pyörittämisen. Ensimmäisenä tulee aina seisonnan jälkeen akku mieleen, mutta jos hyvin pyörittää, niin ei kai se sekään voi olla. Huono akku aiheuttaa bemareissa mystisiä vaivoja. Puolia on kai joka sylinterille omat tulpanhatussa. Jos yksi menee, niin luulisi edes lupailevan. Joku siellä tulppaa kipinän tai bensan...
-
EWS on virtalukon ympärillä.
http://www.bmwsportbikes.fi/porinat/110/tanaan-tehtya/46/3465
EWS=Ei wittu starttaa :'(
EWS:n voi testata helposti, jos saa jostain uuden/varmasti toimivan EWS antennin (35€).
Paikkallaan olevasta antennista piuha irti ja uuteen kiinni. Liittimen saat näkyviin irroittamalla muovilärpäkkeen, joka on kahdella ruuvilla kiinni. Uusi nippusiteellä tankoon kiinni. Testiajoa.
Jos vika jää siihen, niin vaihtaa vasta sitten. Avainrenkaassa ei kannata pitää ylimääräisiä avaimia ja autotallinoven kauko-ohjainta, poistin juuri omasta nipusta kaikki ylimääräiset pois. Ne voivat aiheuttaa häiriöitä.
Jos saat karkean arvion, että vika on jossain sähköboksissa. Tuolta saat halvalla toimivia bokseja: http://www.purkuosat.net/
Niin ei tarvitse kaikkia uudenhinnalla ostaa.
Kiitoksia vastauksestasi ja ohessa olevasta linkistä, jossa antennnin murikka näkyy.
EWS vilahtaa näytössä, joten tarinasi on täyttä asiaa käynnistymisen suhteen.
Täytyypä Kuvan huollon Halttuselta kysyä löytyiskö hyllystä antennia.
- Hanski
-
Eikös nämä kaikki käynnistyksenestorinkulat, tappokytkimet, sivujalat ym. estä täysin koneen pyörittämisen. Ensimmäisenä tulee aina seisonnan jälkeen akku mieleen, mutta jos hyvin pyörittää, niin ei kai se sekään voi olla. Huono akku aiheuttaa bemareissa mystisiä vaivoja. Puolia on kai joka sylinterille omat tulpanhatussa. Jos yksi menee, niin luulisi edes lupailevan. Joku siellä tulppaa kipinän tai bensan...
hali_peukku
Käynnistyminen ei tällä kertaa ole akusta kiinni, jota aluksi itsekkin epäilin. Kokeilin myös akkukaapeleilla uudella auton akulla masiinan käynnistystä ilman sen suurempia ilon kiljahduksia käynnistymisestä.
- Tappokkytkin estää myös starttauksen
- Sivujalan anturi antaa käynnistää pyörän vapaalla, mutta sammuu heti vaihteen ollessa päällä
- Hannu
-
Olethan kokeillut toisella avaimella sekä siten että pyörän avaimen kanssa ei ole muita avaimia EWS tekstin ei ainakaan minulla vilahda käynnistäessä.
Mikäli sivutuki on alhaalla ja vaihdepäällä ei mun pyörä anna pyörittää ollenkaan .
-
Olethan kokeillut toisella avaimella sekä siten että pyörän avaimen kanssa ei ole muita avaimia EWS tekstin ei ainakaan minulla vilahda käynnistäessä.
Mikäli sivutuki on alhaalla ja vaihdepäällä ei mun pyörä anna pyörittää ollenkaan .
Ei se anna tuokaan pyörittää starttia vaihde päällä jos sivujalka alhaalla.
Vein pyörän Kuvan moottoripalveluun, jossa he saavat katsoa vian jahka nyt kiireiltään ennättävät. Ainakaan nopealla 15min tsekkauksella vikaa ei löytynyt, vaikka heiltä löytyy hyvät diagnostiikkaohjelmat ja varmasti myös pyöriin liittyvää ammattiosaaminen. Ilmeisestikkin pitää päästä taas hintoihinsa ennenkuin pyörän saa käynnistymään.
Kuulostellaan mikä mahtaakaan olla lopullinen syy käymättömyyteen. hesse_ok
-
Olethan kokeillut toisella avaimella sekä siten että pyörän avaimen kanssa ei ole muita avaimia EWS tekstin ei ainakaan minulla vilahda käynnistäessä.
Mikäli sivutuki on alhaalla ja vaihdepäällä ei mun pyörä anna pyörittää ollenkaan .
Ei se anna tuokaan pyörittää starttia vaihde päällä jos sivujalka alhaalla.
Vein pyörän Kuvan moottoripalveluun, jossa he saavat katsoa vian jahka nyt kiireiltään ennättävät. Ainakaan nopealla 15min tsekkauksella vikaa ei löytynyt, vaikka heiltä löytyy hyvät diagnostiikkaohjelmat ja varmasti myös pyöriin liittyvää ammattiosaaminen. Ilmeisestikkin pitää päästä taas hintoihinsa ennenkuin pyörän saa käynnistymään.
Kuulostellaan mikä mahtaakaan olla lopullinen syy käymättömyyteen. hesse_ok
Nyt pyörä on taas pärähtänyt käyntiin hiljaiselon jälkeen. hali_peukku
Vika löytyi kampiakselin asentotunnistimesta. Ilmeisen huono kontakti jossakin johtimen liitinpinnassa. Vanha anturia on kunnossa, joiten sitäkään ei tarvinnut vaihtaa.
- Hanski
-
Jaaha, taas yksi sähköpuolen komponentti, joka aiheuttaa kiusallisia häiriöitä. sad2