Nyt on reissun rasitukset ja heti perään hankitut Saaristorallin talkoo-univelat lepäilty.
Sekava raportti ensikertalaisen kokemuksista BMW Motorad Days 2013:sta:
Väkeä oli hurjasti, jossakin oli tieto, että olisi 40 000 mennyt rikki. Vaikka väkeä oli tolkuttomasti niin laajan alueen ja erittäin hyvin toimivien järjestelyjen takia niin mitään isoa jonotusta ei syntynyt, olivat ennättäneet myydä helteessä riutuvalle porukalle peräti 25 000 litraa olutta. Isoin teltta juoma, ruoka, ohjelma ja wc-toimintoineen oli varmaan Octoberfest-organisaation järjestämä -ehkä muukin muonitus alueella. Eipä tarvitse siemailla viiniä muovimukista. Vessat ovat tietysti normaalia posliinia vesineen.Iltaisin oli elävää musikkia ja muuta hulinaa neljässä paikassa.
Ohjelmaa oli niin paljon, että ei ehtinyt/jaksanut kaikkea käydä katselemassa.
Merkin omalla osastolla oli kutakuinkin merkin kaikki mallit näytillä ja siellä kertoiltiin myös vuoden 2014 värit, oranssi GT (kuulemma SPORT-malli
) näytti hyvältä...
Ymmärrettävää, ettei jo koeajossa olevan R-sarjan (ainakin RT) värejä vielä ennen isoja messuja paljasteta, mutta miksei K1300:ista puhuttu (onko jotain uudistusta niihinkin tulossa?).
http://www.youtube.com/watch?v=UUA4YrXR3qAUpea R90S oli myös ihailtavana.
Criss Pfeifferin stunt-show oli tietysti katsottava. Tällä kertaa oman työkalunsa F800R:n lisäksi taituri näytti miten uusi Gessu taipuu temppuihin. Eipä valittamista stoppiessa ja perälaukun hiomisessa keulimalla. You tuubista löytynee, niinkuin nykyään kaikki muukin.
Surmanajotynnyrissä vedettiin vanhalla Indianilla päiväntasaajaa pitkin seisten, stongalla istuen ja molemmat jalat yhdellä tapilla seisten. No, yleisön mieliksi pieni näytös myös bokseribemarilla, jossa joku mikälie hondakin mukana.
Brittiporukka piti mineillä mukavan humoristisen shown -sori meni autopuolelle.
Osastoilla oli näytillä varmaan kaikki mahdolliset isot ja pienet firmat, jotka tekevät Bemareihin sopivia nippeleitä, entisöivät vanhoja, rakentavat uudesta bemaristasi vanhan näköisen tai triken/nelipyöräisen.
Osastoja oli myös eri maiden merkkikerhoilla ja matkailuun liittyvillä poppoilla.
Ei oikeastaan turhia lakukauppiaita yms ollut ollenkaan yli 50 esittelijän joukossa. Alueella ollutta parturin en laske turhakkeeksi.
Olisi ollut useammanlaista retkeäkin ja koeajoa uusilla pyörillä tarjolla, mutta oli jo sen verran kilometrejä takana, niin oli kiva joku päivä olla ilman kypärää.
Harmittavasti jäi väliin 1/8 mailin kiihdytyskisa boksereilla. Samoin alueen yläpuolista rinnettä kunnostettiin illalla GS:ien koeajoa varten kolmen maansiirtokoneen voimin seuraavaksi päiväksi, mutta jäi porukoiden kuratreenit katsomatta.
Merkkitapahtumaksi alueella ja lähiseudulla näkyi yllättävän paljon kaikilla mahdollisilla muillakin merkeillä ajavia eli kyllä hyvä tapahtuma vetää puoleensa. Lähiseudun mutkateillä riitti tapahtuman aikana sen verran vilskettä, että ei siellä selvitty ilman onnettomuuksia. Suomalaisia tavattiin piiisiepen porukka mukaanlukien toistakymmentä.
Virallisia kuviahan löytyy tuolta:
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.com/com/en/motorsports/motorsport_main.html