Juu,se oli vaan huuli se naurukaasuhomma.Olis kyllä suhteellisen helppo projekti,mutta ei viitti kyllä ajopyörään alkaa moista systeemiä väsään.
Kyllä hidas57 on näemmä saanut kaikki kohilleen,162,4 hp takapyörältä on kyllä aika kova luku,jos koneen sisällä ei oo käyty.
Eihän noista 1300 S:tä oo mitattu,kun 155-156 hp takapyörätehoja.Jännää piiskata rullaa samassa penkissä
Silti katotaan,kuinka TÄYSIN VAKIO Ässä pärjää.
Leikki leikkinä. Naurukaasulla saisi helposti toimintaa koneeseen lisää mutta olisiko siinä mitään järkeä?
Mennäänpäs noihin hitaan viisseiskan virityksiin.
Konehan on sama ässässä ja ärrässä. Samoin nokat. Eli tuo muutaman hepan tehoero syntyy ahtaasta snorkkelista ja polttoainekartasta ässän eduksi. Avaamalla hengityksen ja säätämällä kartan, teho nousee jo yli ässän vakiokartan. Ja kun putkisto on vaihdettu, niin hommahan on selvä hyvin säädetyssä koneessa. Hepoja on saatu lisää. Jos ässäään pannaan sama putkisto ja säädetään polttoaineensyöttä asiallisesti, tehot pitäiosi olla aikalailla samat molemmissa.
Se mikä panee mietityttämään on vaihteiston vaikutus mittaustehoihin. Jos tehoja mitataan eri vaihteilla, saadaan hiukan toisistaan poikkeavia lukemia. Noita mitä olen nähnyt, niin niissä on tainnut pienemmällä vaihteella tulla hitusen suurempi teholukema. No, ärrässähän on tiheämpi perävälitys. Vaikuttaako tämä mitatun tehon lukemaan sitä hiukan nostavana verrattuna harvempi välityksiseen ässään?
t. repa