Laitan tähän raporttia, koska täällä ei näemmä ole raportoitu tällaisesta ongelmasta vielä.
Kävi nimittäin oudosti:
jätin pyörän (2011) eilen auringonpaisteeseen muutamaksi tunniksi ja kas kummaa, ei starttaa.
Virrat kun lyö päälle, alkutarkastukset tuntuivat jotenkin jäävän vähän puolitiehen eikä reagoinut mitenkään käynnistysnapin painamiseen.
Noh... googlailin ja totesin, että tällaista ongelmaa on ollut ennenkin ja yhtäkkiä kaikki (siis hinausauton kuljettaja ja Heinon huolto) tuntuivat tietävän tarinan kaverista, jonka bemari oli tehnyt saman Saksassa ja oli saatu liikkeelle jäähdyttämällä tappokytkin jollain mehujäällä.
Heinolla epäilivät heti, että molemmat monitoimikytkimet menee vaihtoon ja varaosaa odotellaan nyt Saksasta.
Onni onnettomuudessa oli, että pyörä jäi Helsingin keskustaan virka-aikana ja tunti siitä kun soitin hinausauton, pyörä oli jo matkalla Heinolle Espooseen ja varaosat (arvioidut) tilattu. Se olisi voinut hyytyä ensi viikolla Puolaan (jonne ei nyt sitten ehkä tule lähdettyäkään, jollei pyörää saada kuntoon). Ja nyt seuraavana aamuna klo 8:40 soittivat Heinolta, että siihen on laitettu joku käytetty kytkin joka toiminee siihen asti kunnes uusia osia tulee.
Ilmeisesti tosiaan tappokytkimen jäähdyttäminen olisi voinut auttaa saamaan koneen käyntiin, mutta vika poistuu vain vaihtamalla ne kytkimet uusiin. Mehujään saatavuus jossain syrjäisellä kylmäasemalla voi olla huonoa, ja kansainvälisten raporttien mukaan vikaa on ilmennyt mm. kusitauon aikana jne...
Vastedes kannan aina pakastevihanneksia mukana.
Olisi niin paljon hyvää sanottavaa sekä hinausautomiehen asiantuntemuksesta että Heinon palvelusta, etten tiedä miten päin olisin riemuissani nyt kun pyörä on kunnossa.