Jos ei olisi noita sinänsä erinomaisia servojarruja niin saletisti ostaisin jonkun Bilhelveten akun. En kuitenkaan halua ottaa sitä riskiä, että jarrut katoaa halpisakun takia, eli kai se vaan pitää kaivaa kuvetta ja ostaa joku merkkiakku.
Päivitetäänpä hieman tätä ketjua.Ohessa kuva siitä, miten kävi sähköfillarin (lyijy)akuille. Unohdin akut lataukseen n. kuukaudeksi ja täystuhohan siitä seurasi. Kyseessä fillarin oma automaattilaturi, joka piti voida huoletta jättää latailemaan akkuja... Mutta kun ei olekaan tarpeeksi automaattinen, eli vaikka ledi muuttuu vihreäksi, niin eipäs lopetakaan latausta kokonaan (mittasin) Halpispyörä, halpisakut ja halpislaturi, mutta kuitenkin..No, akut on nyt uusittu, maksoivat viidesosan pyörän hinnasta Pitäisi löytää kellokytkin, jonka voisi säätää olemaan päällä 0-24 tuntia... Tavallinen mekaaninen ei käy, kun sellainen kytkee sähköt päälle uudelleen..Tietäiskö joku sellaista kohtuuhintaista pistorasiaan laitettavaa kellokytkintä, jolla saisi irtikytkennän tietyn ajan kuluttua, eikä se kytkisi sähköjä automaattisesti päälle enää uudestaan? Pakko tuohon on joku viritys keksiä, kunnollinen automaattilaturi maksaa saman kuin koko fillari.Kuvasta puuttuu yksi akku, eli 36 v vehkeestä on siis kysymys. Ei ole Cetekilläkään 36 v laturia, menee ammattipuolelle..