Lainaus käyttäjältä: j@ck - 13.12.10 - klo:17:32No joo.. Heinolta huoltopäällikkö soittelikin äsken. Kertoi, ettei kyseessä ole takaisnkutsu, vaan goodwill-tyyppinen korjaus. Osat vaihdetaan jos on vikaa, mutta muuten ei. Asiakkaan pitäisi siis osata kuvailla vika ja vaatia sen korjausta, muuten eivät tee mitään.En ole huomannut, jos ja kun kytkin olisi hiljakseen alkanut jotenkin äännellä. En myöskään osaa sanoa, ottaako se epätasaisemmin kiinni kuin uutena.. Nämä on vähän sellaisia juttuja, että jos tulevat hiipimällä, niin ei niitä välttämättä edes huomaa.Täytynee laittaa tulille ja kuunnella, josko sieltä jotain lonkotusta kuuluisi.. Mutta kuuluuko se edes kylmänä, tai lämpimänä, vai pitääkö koneen olla kuuma, kuin kovan ajon jäljiltä..? Takertelua on vähän paha testata, kun mittari näyttää -15 pakkasta.Tuli vielä mieleen.. Vaihtaessani öljyjä, moottorista (eikä perästä) ole tullut pihalle mitään ylimääräistä..Voipi olla goodwilliä Suomessa.Kytkimen toiminnasta. En muista milloin havaitsin kytkimen ottavan kiinni selvästi nypyttämällä, esim paikaltaan lähtiessä sen huomaa, mutta kauan se oli sellainen. Ylimääräinen ääni alkoi kuulumaan joskus 10tkm jälkeen moottorin ollessa lämmin ja tyhjäkäynnin laskiessa jostain syystä alhaiseksi, noin 1000rpm (norm yli 1100rpm), vaihde vapaalla ja kytkin vapaana. Esimerkiksi liikennevaloissa seisten. Kytkimen aktivointi poisti äänen heti. Syynä kuulemma liian väljä kytkinlevyjen kori. Oikeastaan ainoa ongelma on enää tuo satunnainen ja joskus entistäkin suurempi tyhjäkäynnin vaihtelu, joka kytkintäkin risoi. Koneen ollessa kuuma saattaa tyhjäkäynti alkaa aaltoilemaan voimakkaasti välillä 900-1300rpm. Asettuu yleensä jos koneen sammuttaa ja starttaa uudelleen. Huoltopäällikkö, jolla samanlainen pyörä ja samankaltaista ongelmaa, väitti liittyvän bensaan (etanoliin), mutta luulen siinä olevan muutakin. PC:llä tyhjäkäynnin seosta rikastaen saa parannusta.Uusi kytkin, vaihdettu syyskuun alussa 30tkm mittarissa, toimii hienosti.Nokkaketjun kiristäjän kohdalla rallatus oli helposti toistettavissa, mutta varsinainen vikahan se ei ole. Laatuvaikutelmaa laskeva lähinnä.
No joo.. Heinolta huoltopäällikkö soittelikin äsken. Kertoi, ettei kyseessä ole takaisnkutsu, vaan goodwill-tyyppinen korjaus. Osat vaihdetaan jos on vikaa, mutta muuten ei. Asiakkaan pitäisi siis osata kuvailla vika ja vaatia sen korjausta, muuten eivät tee mitään.En ole huomannut, jos ja kun kytkin olisi hiljakseen alkanut jotenkin äännellä. En myöskään osaa sanoa, ottaako se epätasaisemmin kiinni kuin uutena.. Nämä on vähän sellaisia juttuja, että jos tulevat hiipimällä, niin ei niitä välttämättä edes huomaa.Täytynee laittaa tulille ja kuunnella, josko sieltä jotain lonkotusta kuuluisi.. Mutta kuuluuko se edes kylmänä, tai lämpimänä, vai pitääkö koneen olla kuuma, kuin kovan ajon jäljiltä..? Takertelua on vähän paha testata, kun mittari näyttää -15 pakkasta.Tuli vielä mieleen.. Vaihtaessani öljyjä, moottorista (eikä perästä) ole tullut pihalle mitään ylimääräistä..
Käytin 08 valmistetun 12R:n vuosihuollossa. Linkkua ei kuulemma tarvi vaihtaa, on uudempaa mallia. Hämmästyttävää se, että perä oli ilman öljynpoistoproppua -kuulemma yleensä tän vuotisissa jo on. Liekö jämäosista kasattu....
Käsitin sieltä saksalaisten foorumilta, että uusi perän alumiinilinkku olisi 3mm paksumpaa ainetta, 8mm. Siitä tuon voisi tunnistaa. Joku kyllä väitti ettei vanha olisi 5mm, vaan ohuempi. En ole muistanut tsekata omasta pyörästä.Liekö sitten vaihtopaketissa muutakin, esim laakereita ja kurasuojausta.