Satunnaisen kaverin GSA piti jutailla etelän auringosta, takaisin Suomeen. Otin tehtävän vastaan, koska onhan ohjaajakaveria aina autettava...tosin sillä ehdolla, ettei sitä sitten tarvitsisi jutailla suorinta reittiä, kuten en sitten tehnytkään. Ensin hänen asettama km-raja oli 6000km, joka myöhemmin tosin nousi 7000km:iin. Lopulta sekään ei tiätty riittänyt, joten kotona tais olla se 7.5tkm, mutta pääasia oli se, että GSA oli Suomessa ehjänä, eikä GSA:ssa mitään "vikaa" sitten oikeasti ollutkaan. Kaveri kun oli sitä itse niin kovasti epäröinyt, sen kovan tärinänsä johdosta.....Eli kun pientä vaihdelootaremppaa oli ollut ennen reissua, eli kun esim. lootan kiinnikkeet olivat murtuneet irti, yms. piäntä säätöä. Loota ja kardaani & perä oli ollut irrallaan vielä saman päivän aamulla kun piti ajella laivaan, ja kuulemma oli ollut hopsu, että ennätti ajoissa, laiturille ja sisälle laivaan! Siis hänen mennessä silloin 3 viikkoa ennen, kun vastaavasti itse menin sitä sitten noutamaan.....
https://www.youtube.com/watch?v=L9pa_WfUlM8&list=UUkb4nc6Ra1R22BYqhr22sdQ