Tuossa kolmisen viikkoa sitten vaihdettiin jäähdytysnesteet yhden tutun 1300 Gt:hen ja hämmästeltiin,kun paikallaan käyttäessä ja hiljaa ajellessa lämmöt nousi hurjan korkealle.
Järjestelmä ilmattiin moneen kertaan ja ihmeteltiin.Puhallin kyllä käynnistyi normaalisti,mutta sillä ei ollut lämpötilaan mitään vaikutusta.
Lopulta irroitin jäähdyttimen ja kas kummaa,edes taskulampun valo ei näkynyt kennon läpi,kuin ihan muutamasta kohtaa.
Huolellinen pesu höyrypesurilla ja autoshampoolla pienellä paineella,kenno paikoilleen ja järjestelmän ilmaus,niin toimi kuin "junan vessa".
Uskomaton määrä tuli kuraa,itikoita ym. epäpuhtauksia kennosta pesuhallin lattialle.
Asiasta ollut joskus aikaisemminkin foorumilla juttua.
Niin hyvä,kun siinä edessä oleva muoviverkko onkin,se estää tehokkaasti varsinaisen jäähdyttimen pesun/tarkastuksen.