Kirjoittaja Aihe: S1000R  (Luettu 85360 kertaa)

Poissa zetor6

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • K1600GT, F650GS, R1200GS, K1300R, S1000R, R1200RT
Vs: S1000R
« Vastaus #90 : 05.04.14 - klo:17:07 »

Vaihtovalo syttyy nyt 7000:ssa. Ilmeisesti raja siirtyy 9000:een, kun kilometrejä kertyy 300.
Lauantaina se sitten näkee.

 03Biker

Nyt on ajettuna 600 km, vaihtovalo syttyy edelleen 7000 kohdalla, mutta 9000:ssa ei tapahdu mitään pätkimistä. Ilmeisesti mitään sisäänajosoftaa ei ole (?)



- verrattuna parin vuoden takaiseen K1600:n kaasukahvan toimintaan tässä on nyt lähes täydellinen versio
- en ole ehkä löytänyt vielä itselleni sopivimpia jousituksen asetuksia, mutta näinkin se toimii oikein hyvin
- shifteri toimi samalla tavalla kuin K1300R:ssä eli hyvin
- kätevällä vakionopeussäätimellä on helppo lepuuttaa oikeaa kättä

Tiistaina 1. huoltoon

 03Biker
Vuodesta 1971...

Poissa -mike-

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: S1000R
« Vastaus #91 : 05.04.14 - klo:19:10 »
Tulipahan ajeltua "koe+sisäänajoa" tänään pikkasen vajaat 600 kilsaa 1000 r:llä, välillä Helsinki-Jyväskylän moottoripyörämessut-Helsinki. Kylmää oli!

Alla hieman tunnelmia lähinna verraten omaan 1000 rr:ään.

+Ajoasento selvästi mukavampi rauahllisessa ja normaalissa ajossa. mm Ohituksissa näkee paremmin pystyn ajoasennon takia, eivätkä kädet puudu pienemmissäkään nopeuksissa
+moottorin alavääntö selvästi parempaa (toki tähän vaikuttaa lyhyemmät välityksetkin)
+rr:ää vaivaavat tangon tärinät n 4500 rpm:ssä loistavat poissaolollaan (eli kaasukäsi ei puudu samalla tavalla)
+Vakkari+sen toiminta
+alustan toiminta. Saa pehmeämmäksi, joten routapattisilla pikkuteillä pystyi jopa nauttimaan ajosta
+suunnavaihto mutkassa todella nopeaa ja helppo toteuttaa

-Ilman katetta todella raskas ajettava reipapassa moottoritienopeudessa (kutosella n 6200 rpm). Tuuli riepottelee hartioista reipaasti ainakin tämmöstä 170 senttistä mahakasta ukkoa... Lisäksi luonnollisesti ajoviima viilentää (jäädyttää) näin kylmillä keleillä.
-Starttasin täydellä tankilla ja Bensan merkkivalo sytty jo moottoritieltä poistuttaessa Lusin kohdalla. Kulutusmittari näytti luokkaa 8,5 l/100 km...  Siis 98 % matkasta ajettu vakkari päällä rike/ päiväsakkon rajalla. Ajoin takasin Jämsän ja Padasjoen kautta ja Hämeenlinnasta siirryin pienille mutkateille. Kulutus koko reissulle tipahti noin seitsemään litraan. Eli vauhdin lasku muutamalla kympillä tiputti kulutusta normilukemiin.
-Käytössä oleva mode näkyy mittaristossa joissakin tilanteissa todella huonosti

Ottaisinko? Pitkälle moottoritiepätkälle en missään nimessä. Kaikkialle muualle erittäin mielelläni. Ongelmana toki tässäkin se että kortin taskussa pitäminen yhtä vaikeata kun rr:llä. R tykkää keulimisesta niin paljon :) 

Onko vaihto harkinnassa?  Mahdollisesti, mutta varmaa se ei ole missään tapauksessa.
 
Parhaimillaan normiajossa ja syheröllä mutkapätkällä. Lisäksi ainakin itse lähes olemattomalla ratakokemuksella olisin todennäköisesti jopa radalla (suomen syheröradoilla) nopeampi tällä kuin rr:llä. RR:n vikaa "tehopiikkiä" 10 000 rpm:n jälkeen jäi ehkä hieman kaipaamaan.
Lisäksi sifterin toiminta ihmetytti alkuun. Tuntui toimivan "kolahtamalla". Mutta johtuu siitä että normaalisti autojen perässä ajellessa tällä tulee alaväännön takia helposti vaihdettua isommalle jo 3-4000 rpm:n kohdalla jolloin vaihto hieman "kolahtaa". rr:llä kun isommalle vaihtoa on turha miettiä noin pienillä kierroksilla. Jos r:llä vaihtaa hieman suuremmilla kierroksilla on sifterin toiminta juuri sellaista kun kuuluukin.

Juu ja tuli muuten varmistettua. R:ssä ei ole sisäänajorajoitusta 9000 rpm:ssä. Ainoiastaan vaihtovalo on asetettu 7000 rpm:ään

Poissa zetor6

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • K1600GT, F650GS, R1200GS, K1300R, S1000R, R1200RT
Vs: S1000R
« Vastaus #92 : 09.04.14 - klo:10:25 »

Käytin mopoa eilen 1000km huollossa eli sisäänajotarkastuksessa.

Moottorin käynti muuttui hieman pehmeämmäksi (?).
Jos mahdollista, etujarrut ovat vielä aikaisempaakin purevammat:
- peilejä, joista ei näe mitään, on syytä vilkaista ennen jokaista jarrusta...
Eiköhän näihin totu kuitenkin aika nopeasti.

Seuraan tuota huolestuttavan suurta kulutusta, sen pitäisi kyllä laskea kilometrien ja sään lämpeämisen myötä jonnekin lähelle 5 ltr/100 km normiajossa. Nyt se on yli 6,5.

Muuten on kyllä hyvin hauska laite.

Lämpöisellä ja tyynellä kelillä tällä voi ajella jopa moottoritiellä, ainakin muutaman liittymävälin.  hesse_biggrin

Rautapyllyajelu joskus ensi kuussa paljastaa sitten ajo-ominaisuudet hieman toisella tavalla.

 happybikeday
 
Vuodesta 1971...

Poissa zetor6

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • K1600GT, F650GS, R1200GS, K1300R, S1000R, R1200RT
Vs: S1000R
« Vastaus #93 : 11.04.14 - klo:16:51 »
Jos joku S1000R kuski haluaa virtaa lisälaitteisiin, niin BMW:n vakioliitin (12v) löytyy vasemman "sivupellin" alta, aika edestä.

 hali_peukku
Vuodesta 1971...

Poissa zetor6

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • K1600GT, F650GS, R1200GS, K1300R, S1000R, R1200RT
Vs: S1000R
« Vastaus #94 : 12.04.14 - klo:06:28 »
Eilen ilmestyneessä Das Motorradssa on 7 nakun testi.

Mukana ovat
? Aprilia Tuono V4 R
? BMW S 1000 R
? Ducati Monster 1200 S
? Kawasaki Z 1000 Special Edition
? KTM 1290 Super Duke R
? MV Agusta Brutale 1090 RR
? Triumph Speed Triple

Pelkän testin voi ostaa (PayPal) netistä (2 e) Das Motorrad -sivulta
http://www.motorradonline.de/motorra...2014-09/544506

Ja voittaja on... hali_peukku

Vuodesta 1971...

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000R
« Vastaus #95 : 12.04.14 - klo:07:45 »
Varmaan Tauno, ei sentään, Mörkö? Peto? Hirviö? Ei pysty arvaamaan...

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: S1000R
« Vastaus #96 : 12.04.14 - klo:09:27 »
Eilen ilmestyneessä Das Motorradssa on 7 nakun testi.

Mukana ovat
? Aprilia Tuono V4 R
? BMW S 1000 R
? Ducati Monster 1200 S
? Kawasaki Z 1000 Special Edition
? KTM 1290 Super Duke R
? MV Agusta Brutale 1090 RR
? Triumph Speed Triple

Pelkän testin voi ostaa (PayPal) netistä (2 e) Das Motorrad -sivulta
http://www.motorradonline.de/motorra...2014-09/544506

Ja voittaja on... hali_peukku

veikkaan:KTM 1290 Super Duke R  popcorn1
Bin laden

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: S1000R
« Vastaus #97 : 12.04.14 - klo:23:37 »
Tauno noita testejä on vieny...
Tuota en viitti ostaa kun en sanaakaan saksaa osaa!

(Edit: Jaa se olikin Baijerin vehje vieny voiton...!!)
« Viimeksi muokattu: 13.04.14 - klo:07:51 kirjoittanut gozamite »
gozamite.com

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: S1000R
« Vastaus #98 : 18.04.14 - klo:09:27 »
Super Streetfighter Smackdown

BMW S1000R vs. Ducati Monster 1200S vs. Kawasaki Z1000 ABS vs. KTM Super Duke R vs. MV Agusta Brutale 1090RR,

http://www.motorcycle.com/shoot-outs/super-streetfighter-smackdown
 popcorn1
Bin laden

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: S1000R
« Vastaus #99 : 23.04.14 - klo:05:50 »
Oman sain eilen. Lyhyen kotiinajetun matkan perusteella voi helposti sanoa että kyseessä omaan makuun melko lailla täydellinen pyörä!
gozamite.com

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: S1000R
« Vastaus #100 : 23.04.14 - klo:07:54 »
 hali_peukku

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: S1000R
« Vastaus #101 : 03.05.14 - klo:10:16 »
Tuli tehtyä perusteellisempi testilenkki S1000R:llä.
Tässä omia ajatuksia ja vertauksia isoveljeen K13R:ään.

Moottori:
Lähentelee täydellisyyttä nykyspekseillä. Vetää nätisti, joskin kulostaa hiukan haasulta alakierroksilla.
Yläkierroksilla etunen kevenee siihen malliin että piti ruokatauolla tarkkailla että eturengas pysyy parkkiruudussa kiinni maassa.
Moottorijarrun röpötys vetää hymyyn joka kerta.

Ajoasento tuntui aluksi liian jakkaramaiselta mutta siihen tottui nopeasti.
Motarilla ei mikään unelma, tää on kohta jossa K13R on selkeästi parempi.
 
Laatikko oli ainoa mistä en varsinaisesti tykännyt, eihän se kolise lainkaan!
No joo, omaan makuun laatikko oli hiukan tunnoton, saattaa olla säädettävissä paremmaksi ja jalkatappisarjalla voi varmasti muuttaa tuntumaa.
Poljinsetin asettelu ei ole omaan makuun paras mahdolinen.

Kuljetuskapasiteetti:
-Kyytiläinen istunee paremmalla korolla kuin K13R:ssä ja näin ollen näkeekin paremmin.(?)
-Kuinka pahasti laukkusarja tuon raiskaa? K13R:n ulkonäkö vain paranee laukuilla. Tosin se on alunperin niin rajamaastossa että asia on itsestäänselvyys.

Mittaristosta en tykännyt.
Kauhea määrä infoa kohtuu sekavasti.
Tosin tärkeimmät eli kierroslukumittari ja vaihtovalo osuu silmään helposti.

Ajettavuus etenkin mutkapätkillä on loistava, pyörään oli luotto heti.

En ostanut, kevätkiimaa koitetaan hillitä vielä MIÄSTEN mopolla ja pankkitilin saldolla.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa gozamite

  • Mr TouRinki
  • Sport
  • **
  • Viestejä: 66
  • S1000XR
Vs: S1000R
« Vastaus #102 : 05.05.14 - klo:17:59 »
Mä en kyllä näe mitään???
gozamite.com

Poissa zetor6

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 30
  • K1600GT, F650GS, R1200GS, K1300R, S1000R, R1200RT
Vs: S1000R
« Vastaus #103 : 05.05.14 - klo:18:20 »

bin ladenin linkki yrittää ainakin minulla käynnistää VLC-pluginin ja se kaatuu.

Linkki näyttäisi kuitenkin viittaavan nettimoton juttuun S1000R:stä.


 hali_peukku
Vuodesta 1971...

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: S1000R
« Vastaus #104 : 05.05.14 - klo:20:14 »

bin ladenin linkki yrittää ainakin minulla käynnistää VLC-pluginin ja se kaatuu.

Linkki näyttäisi kuitenkin viittaavan nettimoton juttuun S1000R:stä.


 hali_peukku

Jotenkin linkki ei vaan toimi. Oli aika hyvä juttu bemarista. Firefoxilla onnistuu kuvien lisääminen, mutta MCP kromilla ei?
Juttu löytyy nettimotosta.
Bin laden

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Bemujammu
30.04.24 - klo:18:27

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal