No niin, vaikka "eläkeläisellä" pitää kiirettä, niin nokkaketju vaihdettu, öljyt ja nesteet koneessa,kokeiltu ja saatu käyntiinkin. Olikin yllättävän helppo homma, suurin työ syylärin puhdistuksessa ja muovien kanssa... Vanhan ja uuden ketjun ympärysmitassa oli ehkä n.6mm:n ero.Eikä voi kuin ihmetellä miten noin pieni ketju voi pitää niin pahan äänen, pitemmän seisonnan jälkeisessä käynnistyksessä. Saas nähdä paraniko Peräöljy ja jarrunesteet vaihtuu seuraavaksi, kunhan taas "ehdin" talliin.Lumikelejä odotellessa.....
Moi, mun (peterin vanha) k13r odottaa samaa huoltoa. Josko kausi kohta päättyisi... Ajan vielä säiden salliessa. Mittaris n. 56000 km. Britti-harrastajat ovat onnistuneesti asentaneet paksumman prikan ketjun vaihdon yhteydessä ja saaneet rohinoiden poistumaan, pysyvästi kaiketi. Ajattelin, josko moiseen ketjurumbaan on edes oikeaa tarvetta, kun kone toimii moitteetta kuitenkin? Miten on, suosituksia?/Pete
Lainaus käyttäjältä: perttip - 10.12.15 - klo:21:16No niin, vaikka "eläkeläisellä" pitää kiirettä, niin nokkaketju vaihdettu, öljyt ja nesteet koneessa,kokeiltu ja saatu käyntiinkin. Olikin yllättävän helppo homma, suurin työ syylärin puhdistuksessa ja muovien kanssa... Vanhan ja uuden ketjun ympärysmitassa oli ehkä n.6mm:n ero.Eikä voi kuin ihmetellä miten noin pieni ketju voi pitää niin pahan äänen, pitemmän seisonnan jälkeisessä käynnistyksessä. Saas nähdä paraniko Peräöljy ja jarrunesteet vaihtuu seuraavaksi, kunhan taas "ehdin" talliin.Lumikelejä odotellessa..... Oletko kokeillut moottorin käynnistämistä nokkaketjun vaihdon jälkeen?Vieläkö antaa pahaa ääntä?
Perusteellista huoltoa kyllä teet.Oliko venttiilien välyksissä sanomista ?
Lainaus käyttäjältä: Bem-Ari - 19.12.15 - klo:13:34Perusteellista huoltoa kyllä teet.Oliko venttiilien välyksissä sanomista ?Toleransseissa menee.....