Siinä pekkavee olet oikeassa ettei tuossa rahallisesti paljon säästä.
Alkuun ja vielä ainakin 2006 koneet tulivat Boschin YR5 DDE tulpilla jotka ovat normitulpat ja kannattaa ehdottomasti 30 tkm huollossa vaihtaa iridiumiksi vaikka huolto-ohje antoi näiden vaihtoon 40 tkm merkkipaalun. Niiden vaihtoa vain ei kannata jättää tähän hetkeen, sillä purkamista on paljon eikä muuten tarvitse niin suurta purkuhommaa tässä huollossa tehdä. Tuo iso hommahan tehdään 30 tkm ja 60 tkm kohdalla.
Uudemmissa koneissa ainakin on BMW suosittelee KR9C1 joka on iridium tulppa. Minulla on mielikuva että koneet tulevat näillä tulpilla nykyisin.
Omissa kilometrejä takana 44 tkm ja iridiumit näyttävät uusiin verrattuina aivan samanlaisilta. Eli minkäänlaista kulumista / välyksen suuremenista ei ole havaittavissa.
t. Repa