Quick shifter ja käänteinen vaihteisto olisi saatava. Onko jollain kokemuksia, kenen valmistajan?
mites tämä: http://www.bmw-k.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=14829
Briteistä löytyy setti, muistaaksen reilu 300puntaa oli hinta, yritin juuri löytää mutte eihän se nytten löytynyt. Vaihteiston kääntö, se yläpuolisen vivun puolta kun vaihtaa niin sehän on siinä, taitaa pientä modausta vaatia. Radalla ajellu käänteisellä, ei ihan isekenyt nyt helmikuussa Espanjassa R ykkösellä shifterin kanssa niin aivan mieletön laite, ilman kytkintä pikkusen kaasua löysäämällä pienempää ja isompaa sisään kaasu pohjassa niin ihan uusiin fiiliksiin pääsee ko toteutuksella. Huomenna pyörän rekisteröinti katsastus. Vaihteiston laitetaan mutta ei ehkä tälle kesälle, parilla tuhannella jo pyörää varusteltu.
Ihan vakioshifterillä kokeilin pienemmälle vaihtoa, koeajopyörällä. Meneehän ne pykälät, mutta vaatii keskittymistä ja kaasun kanssa pelaamista, eikä homma ole niin tarkoitettu. Suuremmalle vaihdettaessa pykälän vaihtoa helpottaa shifterin (tai ranteen) tekemä vedon katkaisu, mutta pienemmälle vaihdettaessa vedon katkaisu pahentaa tilannetta. Pitäisi antaa jonkinlaista välikaasua, jotta rattaiden pyörintänopeus saataisiin passattua.
Lainaus käyttäjältä: hidas57 - 15.04.11 - klo:08:07Ihan vakioshifterillä kokeilin pienemmälle vaihtoa, koeajopyörällä. Meneehän ne pykälät, mutta vaatii keskittymistä ja kaasun kanssa pelaamista, eikä homma ole niin tarkoitettu. Suuremmalle vaihdettaessa pykälän vaihtoa helpottaa shifterin (tai ranteen) tekemä vedon katkaisu, mutta pienemmälle vaihdettaessa vedon katkaisu pahentaa tilannetta. Pitäisi antaa jonkinlaista välikaasua, jotta rattaiden pyörintänopeus saataisiin passattua.Eikös net shifterit toimi jo mekaanisen rakenteensakin perusteella vain yhteen vaihtosuuntaan. Joten vaihdejärjestys, tavallinen tai käännetty kaava määrittää joko työntö- tai vetoanturilla olevan shifterikalikan? Alaspäin vaihdettaessa kytkinkahva on tarpeen, sen välikaasunkin kanssa? Oon noin luullu mutta ketjun alkupään kommentit kertoo toisin.Edit: Kisakuskien ynnä muiden valaisevia komentteja kaivataan.Juu, välikaasu ei onnistu automiesten mielestä ollenskaan motoristeita, kun "oikee välikaasu" annetaan vaihde vapaalla kytkimen ollessa "kiinni", että ne vaihteiston rattaat pyöris samaan tahtiin.
Eikös net shifterit toimi jo mekaanisen rakenteensakin perusteella vain yhteen vaihtosuuntaan. Joten vaihdejärjestys, tavallinen tai käännetty kaava määrittää joko työntö- tai vetoanturilla olevan shifterikalikan? Alaspäin vaihdettaessa kytkinkahva on tarpeen, sen välikaasunkin kanssa? Oon noin luullu mutta ketjun alkupään kommentit kertoo toisin.Edit: Kisakuskien ynnä muiden valaisevia komentteja kaivataan.