Kahteen pyörään on asennattu (R1200CL ja R1100S) ja toimii kuten pitääkin.Sehän "huijaa" vain kiihdytäessä, ei tasakaasulla ajaessa.Kyllä on enemmän kuin hintansa väärtti.
Tuntuu olevan erilaisia ilmenemismuotoja näillä nypytyksillä. Saksalaiset käyttävät termiä KFR (konstant fahrt ryckeln), joka tarkoittaa nypytystä tasakaasulla. Ja joillakin nyt sitten kaasunavauksessa, erikoista. Omassa pyörässä en ole havainnut missään vaiheessa. Vaihdoin tosin kokoputken heti sisäänajon jälkeen. Muistelen tosin vakioputkenkin kanssa voimantuoton olleen hyvinkin välitöntä alakierroksilla.Millähän bensalla nämä nypyttäjät ajavat? Itse olen käyttänyt aina 98:ia, pääasiassa ABC-merkkistä. Ainoat ongelmat ovat liittyneet tyhjäkäyntiin, jossa esiintyy joskus vaeltelua.
Periaatteessa pelkkä PC:n asennus karttoineen ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Mutta kyllä sen saa vaikuttamaan sitä kautta että PC:llä voi säätää tyhjäkäyntialueenkin seosta, esim kaasuasento 0% ja kierrosalue 1000-1250rpm. Mullakin on laitettu sinne muutama % rikastusta, ja näin huoltokin suositteli, kun kerroin asiasta.
Kusettivat! Sanoivat, että moisen härpättimen asennus on helppoa, mutta mukana tulleesta manuaalista selvisi, että moinen edellyttää tankin irroittamista! Tuo edellyttää erikoistyökaluja ja isoa ja lämmintä työtilaa. Bemarihuoltokin velottaisi monta tuntia. Minkä vitun takia tuota ei heti kerrottu? Haluaako joku ostaa K1200S:n sopivan kilkkeen ohjeineen? 32e - minä maksan postikulut!