BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => F800S/ST/R => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: saikku - 19.04.10 - klo:18:14

Otsikko: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: saikku - 19.04.10 - klo:18:14
 Onko kukaan ajanut tämän vuoden mallia olevaa 800 fsteetä?
Olisi tarkoitus vaihtaa ransu bemariin!
Ainoa mikä huolestuttaa on toi rotaxin kone ashamed
Onko jossain tehty testi tai koe ajettu kyseinen malli  jumpie
Otsikko: Vs: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: spk_1978 - 19.04.10 - klo:18:18
ST-mallista ei kokemuksia, S-mallin koeajoin pari viikkoa sitten.

Varsin jouhea peli ajella.
Hyvä ajogeometria ainakin tälläselle 178cm miehenalulle.
Kone vetää nätisti, käy kokeilemassa, eipähän tuu ostettua sikaa säkissä.

Luettavaa:
Reviewcentre (http://www.reviewcentre.com/reviews120867.html)
motorcyclereviews (http://motorcycles.about.com/od/newmotorcyclereviews/fr/07BMWF800ST.htm)
Otsikko: Vs: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: Nasu - 19.04.10 - klo:18:21
Jollain taitaa olla ST:kin ajossa, minulla on se S-malli. Käsitykseni mukaan se on koneeltaan sama kuin tuo ST, ajoasento hieman kyykympi.
En paljoa vielä ole ehtinyt ajelemaan, mutta kaikin puolin olen ensi kilometreihin tyytyväinen ollut.
Otsikko: Vs: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: saikku - 19.04.10 - klo:19:40
Joo, huomenna olisi tarkoitus hakea semmonen vehje pariksi päiväksi. Ajattelin muös koeajaa f800gs. Joo on tullut ostettua pyöriä ilman että oon kokeillut niitä, kalliiksihan se tulee jos niitä pitää vain puoli kesää. Kiitoksia vastauksista bowdown
Otsikko: Vs: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: jarska - 19.04.10 - klo:20:19
 hesse_hellou mukaan Saikku, rupesihan niitä nais kuskejakin saapumaan foorumille, hieno juttu. jumpie

Onnea tuleviin kauppoihin. shakehands
Otsikko: Vs: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: Anssi F - 19.04.10 - klo:20:24
Moe!

Olen ajanut F800 ST:llä elokuusta 2008 lähtien about 12500 kilometriä ja tykännyt kovasti. Parasta on käydä koeajolla - toisten kehut on aina omia mielipiteitä. Jos mahdollista niin kannattaa koittaa sekä matalampi että "normaali" satula. Itse lainasin pyörän oman jäädessä huoltoon ja -  ajelu - kuukauden päästä olin ostanut itselleni.  hesse_biggrin

Rotaxin kanssa ei ole ollut ongelmaa: hyvä nykyaikainen kone. Vie vähän bensaa (noin 4 l/satanen) ja kuljettaa ihan riittävästi. Kyllä ne moottoreita osaa tehdä kun kelpaa sekä baijerilaisille että isoon kotariin.
Otsikko: Vs: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: spk_1978 - 19.04.10 - klo:20:46
Kyllä ne moottoreita osaa tehdä kun kelpaa sekä baijerilaisille että isoon kotariin.

Muistanko ihan päin honkia että Victoryn mopoissakin on Rotaxin koneet?
Otsikko: Vs: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: RiKe - 19.04.10 - klo:22:42

Oliskohan noin, mutta Buell ja Aprilia on joissakin malleissa käyttänyt Rotax:n koneita BMW:n ja KTM:n lisäksi.
Ja moottorikelkoissa Rotax on hyvinkin yleinen kone.
Otsikko: Vs: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: Ottopoika - 21.04.10 - klo:12:46
Itselläni on 07 mallin ST (rekisteröity 08) ja mittarissa on nyt 40tkm. Moottorissa ei ole ollut mitään sanomista. Kuten yllä on jo mainittu, niin pata on ihan puhdikas ollakseen 800 ksm twini. Polttoaineen kulutus on myös todella pieni. Suomen maantienopeuksissa pääsee helposti alle 4l/100km, joten vaikka tankki onkin pieni, niin toimintasäteeksi tulee kuitenkin yli 400 km. Muutonkin huoltokustannuksiltaan edullinen peli. Oikein yllätyin siirtyessäni japsista BMWen, että sehän onkin järkipyörä!

Niin ja mallin esittelyn 2006 jälkeen siihen ei tietääkseni ole tullut teknisessä mielessä mitään muita mainittavia muutoksia kuin etummaisen hihnapyörän muutos. Siihen lisättiin värinävaimentimet jo aika pian mallin esittelyn jälkeen.
Otsikko: Vs: bmw 800 fst 2010
Kirjoitti: jussita - 21.04.10 - klo:22:00

Jep jep, ja se vaimennettu hihnapyörä kannattaa ilman muuta vaihdattaa niihin alkusarjan 2006:siin, joissa sitä ei ole. Parantaa ajomukavuutta tosi paljon. On kokemuksia molemmista! Vaihdot menevät edelleenkin BMW:n piikkiin.

Rotaxin kone on toisaan ihan kelpo peli ja kuten tuossa o jo todettu, se on todella pihi kulutukseltaan. Turha tuota valmistajaa nyt on epäillä, eikös ne männät pukkaa tulemaan ulos koneen kyljestä nimenomaan niissä BMW:n omissa koneissa?