Katoppas,kun on järkeä päässä,niin kaikki onnistuu.Mua häiritsi omassa tuo polkimen välys.Passailin säätölevyllä sivusuuntaisen välyksen pois ja hyvät rasvat väliin.Eipä se paljoa parantunut,mutta tuolla Repan ohjeella olisi tullut varmasti kuntoon.Melkoinen guru olet tekniikassa!
Onko K13 parannetun vaihdelaatikon "salaisuus" pelkästään tässä laakeroinnissa vai sentäs jotain muutakin sisuksissa?
Itse asiassa kyllä K1300:n vaihteisto on muuttunut ja jos 1200:n loota hajoaa, niin tuo uudempi käy siihen, eikä itse asiassa edes tehdä enää vanhempaa laatikkoa. Tuossa uudemmassa on viistoon leikatut vaihteiden voiman välitystapit, jotka pitävät vaihteen päällä isommallakin kuormalla. Tuommoista kaipasin tuohon Repan mopoon, kun poltin siitä yhden vaihdelaatikon ja lasku oli jotain kolme tonttua. Ajelin kutosella päivän melkein tuhat kilometriä koneteitä koko ajan mittari kakkosella alkavilla luvuilla. Ainoastaan tankatessa tuli käytyä muut vaihteet lävitse. Ilman kuvaa on vähän vaikea havainnollistaa, mutta kutosen vaihteen voima välittyy kolmosen rattaan boorien kautta (97.89352098%:n tarkkuudella muistelisin) samalla, kun itse kuudes vaihde pyörii vapaasti samassa akselissa. Haarukka painaa kutosen ja kolmosen rattaat yhteen, jolloin nuo rattaiden sivussa olevat voiman välitystapit välittävät voiman eteenpäin. Uudemmassa lootassa nuo tapit ovat viistot, mutta vanhemmassa tasaiset. Koko päivän kun sahailin kutosella, niin rattaita yhteen painava haarukka ja rattaat paloivat ja ylikuumenneeet haarukan varret taipuivat. Lopulta kuudes vaihde alkoi paukkua pois päältä. Uudemmassa lootassa ei tuommoista ongelmaa pääse syntymään, vaikka olisi vähän viritettykin peli, koska rattaita erilleen työntävää voimaa ei synny noiden viistojen tappien paremminkin vetäessä rattaita yhteen.