Tokihan kai netistä uusia vaimentimia saa? Käytettyjen kanssa voi olla heikompaa.
Itse kokoputken (Akra hexagonal racing) vaihtaneena tiedän, että ilman mitään säätöjä (mutta lambda kiinni) avoin putki hukkaa alavääntöä, mutta antaa keskialueelle 5000-9000rpm havaittavaa lisävirkeyttä. Sitten yläkierroksilla ehkä vähemmän etua. Avoin slipari tuottanee samankaltaisia tuloksia. Tuo Akran ränni on kyllä aika paljon väljempi kuin alkuperäinen, loppupäästä ennen vaimenninta halkaisija on 65mm. Siihen ei edes Akran, tai muidenkaan, sliparit käy, koska niissä on liitäntä pienemmälle putkelle.
Sitten kun ruisku säädetään (ja lambda irroitetaan), eli laitetaan PowerCommander, tehoa ja vääntöä tulee suht tasaisesti koko alueelle luokkaa 10%, siis avoimella putkella. Yläpäähän siis enempi hepoja, mutta prosentit tuntuvat enemmän alhaalla, jossa ne ehtii huomata paremmin. Ajettavuus on hauskempi ja vaivattomampi. Omaan pyörään tuli kuulemma huippuja muutama hepo ensin killerin kanssa säädettynä, ja tämän päälle noin 15hp ilman killeriä säädettynä vuosi myöhemmin. Uskoisin vieläpä, että tuota jälkimmäistä säätöä ei edes tehty aivan täydellä effortilla, koska PC:n kartassa oli niin vähän muutoksia (penkityksestä, netistä ja hatusta) arpomaani pohjakarttaan.
Ja kannattaa huomata, että nämä bemarit on rajoitettu kaasuliikkeen stopparilla 85-90% teholle vaihteilla 1-3. Rajoituksen poistaminen onnistuu omatoimisesti ja ilman kustannuksia, ellei riko paikkoja. Rajoituksen tarkoitus on eliminoida keulimista. Toimii.
PC ei muuten ole patenttilääke hidasajon mahdolliseen nykimiseen, koska säätöjä voi tehdä liian karkeasti, kaasun asennoille 0%, 2% ja 5%. Siellä pitäisi olla joka prosentille oma säätösarakkeensa. Penkissä ajettuna, jossa tuuli ei vaikuta, kuulemma tollanen K1200 kulkee 140km/h 4% kaasuasennolla.