BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200GT & K1300GT/K1200RS & K1100RS => Aiheen aloitti: r6b6c6p - 20.06.16 - klo:20:50

Otsikko: BMW K1200RS 1998 - Öljyn kulutus
Kirjoitti: r6b6c6p - 20.06.16 - klo:20:50
Mörö,

Kertokaahan kokeneet bemari ihmiset kuinkas paljon kyseisen pyörän pitäisi viedä öljyä?

Eli kyseessä siis tämä lentävä tiiliskivi konetyyppi, lepäävä suora nelonen... ei ole minulle niin tuttu kone kaiken kaikkiaan.

Pyörässä two brothersin pakosarja ja slipari maf anturilla - tuskin vaikuttaa tähän, mutta mainittu nyt kuitenkin.
Viime reissulta, noin 800km kaiken kaikkiaan, piti lisätä öljyä 4 dl jotta nousi 3/4 tarkistussilmän yläreunasta.
Pakoputken suu aivan mustana... eli jostain sisältä karkaa ulos asti.

Voiko olla nuo venttiilien ohjurit liian väljät?

Näitä ei tarkistettu saati sitten vaihdettu...

Pyörään tehty venttiilien säätö juuri ennen noita ajoja, ja vaihdettiin myös venttilikopan tiiviste samalla.
Silti näyttää vasemmalta alaetureunasta kopan kannesta, jossa nuo 2 pultti lähekkäin olevan hieman öljystä märkä.
Sormella kun ronkkii niin kirkasta öljyä vaikuttaa olevan.

Kiitokset etukäteen!
Otsikko: Vs: BMW K1200RS 1998 - Öljyn kulutus
Kirjoitti: r6b6c6p - 19.07.16 - klo:12:34
Vastaan tähänkin ketjuun itse itselleni.

Öljyn tarkistus hieman eri kikalla kuin jaappanilaisissa.
Kuluuhan ne ohjurit mutta ei niin paljon että söisi öljyä paljon...

RTFM:
-pyörä ajoon ja käyntilämpöiseksi
-pyörä keskiseisonta tuelle
-odottelua 10 min pyörä sammuksissa
-vola oikea öljymäärä näkyy silmästä...
Otsikko: Vs: BMW K1200RS 1998 - Öljyn kulutus
Kirjoitti: joukor - 19.07.16 - klo:12:51
Joo, ja ÄLÄ ylitäytä. Savuttaminen on näiden helmasynti ja hiukankin liikaa öljyä, niin savua pukkaa.

Toisaalta muuten, hyvä keino estää savutus, pidä pyörää 1/2 minuuttia sammutuksen jälkeen pystyssä. Sitten vinotuelle. Ei savuta niin pahasti.