Kirjoittaja Aihe: 1600 GT ja GTL  (Luettu 53034 kertaa)

Poissa Kardaani

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • BMW K 1600 GT
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #45 : 06.08.12 - klo:08:09 »
Mulla meni 10 tkm kohdalla vasemman kahvan katkaisijapaketti vaihtoon kun pleksin käyttökytkin rupesi temppuilemaan. Varsinkin sateella tuntui ettei pelitä millään ja sai peukalo kipeänä yrittää vemputtaa pleksiä ylös. Navissa oli myös outo vika kun keskellä kirkasta auringonpaistetta saattoi heittää yönäytölle. Päivitin siihen ohjelmistot ja sen jälkeen on ainakin toistaiseksi pelannut.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #46 : 06.08.12 - klo:16:25 »
Navissa oli myös outo vika kun keskellä kirkasta auringonpaistetta saattoi heittää yönäytölle. Päivitin siihen ohjelmistot ja sen jälkeen on ainakin toistaiseksi pelannut.

Mulla aikoinaan sama vika Zumo 550:sen ohjelmassa. Päivitys korjas vian.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #47 : 06.09.12 - klo:15:27 »
Pyörä kävi huollossa sekä renkaiden vaihdossa ja nyt toimii jälleen pleksin säätökin. Kun piti jotain ajanvietettä keksiä, niin ajelin ensin sähköskootterilla Lahdessa ja kävin sitten Heinon viereisessä Stormin myymälässä.

Stormilta jäi mukaan Mra X-Creen Lippa, jonka porailin viime viikonloppuna paikoilleen. Vähän arvailua asennus oli pleksin V-mallista johtuen, mutta taisipa se kohdalleen osua.
Jo ihan vaan mutu säädöllä suhinat vaimenivat todella paljon - oikeastaan niin paljon, ettei tuota tarvinne sen enempää säädelläkään. Asentelin sen paikkaan, jossa lippa ei tule juurikaan näkökenttään ja pleksin yli näkee siinä missä aiemminkin. Hyvältä siis vaikuttaa  tongue2

Piti tähänkin pyörään tehdä vacci-öljykokeilu, eli oli omat ölpät mukana. Sanokoot kuka mitä vaan, niin  ero on selkeä entisiin merkkihuollon synteettisiin suositus-Castroleihin verrattuna. Vaihteet menevät mukavammin ja äänettömämmin päälle ja ihan kuin luistokytkimen lonksahdukset olisivat pienentyneet. Melkein sanoisin, että moottorikin kehrää karvan verran sivistyneemmin.
Pelkkää mutuahan tämä, mutta kun näin kesken kauden vaihtaa, niin eroa ei voi olla huomaamatta.

Poissa huttma

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 35
  • K1600GTL
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #48 : 07.09.12 - klo:07:13 »
Mitä öljyä laitoit. Oliko pyörässäsi öljynkulutusta Castrolin kanssa.
Näillä vuosin pitää olla kivaa !

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #49 : 07.09.12 - klo:13:34 »
Öljyä ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan, eli sellaiseen vaivaan ei tarvinnut hakea parannusta. Koneessa on nyt Mobil Delvac MX 15W-40 mineraaliöljyt, jotka täyttävät valmistajan öljyluokitukset.

Mobililta saamani infon mukaan:

Mineraaliperustainen Mobil Delvac MX 15W-40 soveltuu hyvin sekä vesijettiin että moottoripyörään. Tuo (märkä) luistokytkin on aika yleinen konstruktio, ja sen toimiva voitelu edellyttää sopivaa viskositeettia ja lisäksi että käytetään nimenomaan mineraaliöljy. Synteettisen öljyn nestekitka on liian alhainen, jolloin kytkin luistaa likaa. Mineraaliöljyllä kitkaa on riittävästi, jolloin kytkin toimii oikein.

Mobil Delvac MX 15W-40 on ensisijaisesti raskaan kaluston dieselmoottoriöljy, ja tämän vuoksi sille ei ole haettu JASO MA hyväksyntää.
Todennäköisesti tuote tämän luokituksen täyttäisi, jos se testattaisiin, mutta virallista hyväksyntää ei siis ole.

Ystävällisin terveisin
Krister Kronqvist, Technical Advisor - Nordic / Signum Zone PU EAME Technical Help Desk, L&S Planning & Technology
Sähköposti: TechDeskEurope@exxonmobil.com
Puhelin:    0800 114181

« Viimeksi muokattu: 07.09.12 - klo:13:35 kirjoittanut j@ck »

Poissa piiisiepe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 201
  • r 1250 Adventure Rallye 2021 I
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #50 : 07.09.12 - klo:14:05 »
Joo. Pistämpä minäkin tähän muutaman rivin. Kesän alppireissulla meidänkin 16 GT rupesi "syömään" kans öljyä. Ajotietokone kertoi, että lisää öljyä. No, minä poika nostin sitä uutta pitkää öljytikkua ja harmikseni huomasin, että eihän se kastunut yhtään ashamed. Öljynä on castroilin joku rasinki laatu. Ajotapa oli ykkös kakkos vaihteella hanikat kaakkoon periaatteela. Ja olihan se emäntäkin kyydissä. Ensimmäistä kertaa sain takarenkaan kyljet kulumaan enempi kuin keskeltä  hali_peukku.  Ja sit vielä. EMC:llä vaihdettiin meillekin vasemman puoleinen nappula hässäkkä. Taisi ottaa kosteutta itteensä mee tiedä. Toivottavasti olisi kelejä vielä jäljellä. Olis pikkusen virtaa vielä jäljellä.

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #51 : 07.09.12 - klo:15:18 »
Piti tähänkin pyörään tehdä vacci-öljykokeilu, eli oli omat ölpät mukana. Sanokoot kuka mitä vaan, niin  ero on selkeä entisiin merkkihuollon synteettisiin suositus-Castroleihin verrattuna. Vaihteet menevät mukavammin ja äänettömämmin päälle ja ihan kuin luistokytkimen lonksahdukset olisivat pienentyneet. Melkein sanoisin, että moottorikin kehrää karvan verran sivistyneemmin.
Pelkkää mutuahan tämä, mutta kun näin kesken kauden vaihtaa, niin eroa ei voi olla huomaamatta.

Millä vaihtovälillä meinaat mennä vaccien kanssa?

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #52 : 08.09.12 - klo:15:25 »
Viimeisen 14 v sisään on joka vuosi tullut mittariin ~10 tkm ja sen mukaan olen öljyjäkin vaihdellut. Jos ei ole ollut isompaa huoltotarvetta, niin kuitenkin aina ennen seisontaan laittoa uudet öljyt niin moottoriin, kuin peräänkin. Myös määräaikaishuollot on yleensä tehty aina kauden lopuksi, pienemmät välihuollot olen tehnyt itse.
Vaihtoväli käytännössä siis 1 vuosi, olipa koneessa sitten mopilia tai kastrollia.
« Viimeksi muokattu: 08.09.12 - klo:16:03 kirjoittanut j@ck »

Poissa JukkaE60

  • HP
  • *
  • Viestejä: 275
  • Focus Lost Lagoon fillari
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #53 : 08.09.12 - klo:20:24 »
Pitänee kokeilla ässäänkin tuota delVaccia. Maallikkona on sama fiilis että öljy on liian juoksevaa, yksi huomio on että kylmälllä koneella vaihteet ei ronksu lainkaan, mutta kun vähänkin lämpenee ja vapaalta laittaa ykköselle niin jo....

Poissa sysija

  • Sport
  • *
  • Viestejä: 85
  • R 1250 RT
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #54 : 08.09.12 - klo:20:54 »
Kävin ajamassa k 1600 gt tutut kolinat vaihtaessa ja vaihteen päälle laitossa.
Positiivinen yllätys 6 koneen väännössä. Kaasu vaatii tottumista, kytkin kevyt käyttää.
Olisiko vaihto delvac öljyyn hyvä idea?? Ajoasento oli hyvä ja rento. Matkustaja piti istuimesta
eikä valittanut pyörteistä.

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #55 : 27.09.12 - klo:14:29 »
Jäi mainitsematta.. Valittelin joskus aiemmin lähivalon suuntausta, joka mielestäni näytti turhan lähelle. Mainitsin asiasta huollossa ja totesivatkin suuntauksen olevan huomattavasti liian alas säädetty. Nyt on kuin eri valoilla ajelisi.

Poissa sysija

  • Sport
  • *
  • Viestejä: 85
  • R 1250 RT
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #56 : 02.10.12 - klo:23:01 »
Nyt lähti vanha K 1300 GT vaihtoon, Uusi K 1600 GT tuli talliin. vanhalla pyörällä tuli kelkottua n 20000km
ilman mitään vikoja. Toivottavasti uusi kampe toimii yhtä hyvin   03Biker

Poissa Veppe

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 81
  • K1300S -11
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #57 : 03.10.12 - klo:00:11 »
Jäi mainitsematta.. Valittelin joskus aiemmin lähivalon suuntausta, joka mielestäni näytti turhan lähelle. Mainitsin asiasta huollossa ja totesivatkin suuntauksen olevan huomattavasti liian alas säädetty. Nyt on kuin eri valoilla ajelisi.
Tyhmä kysymys; eikö sitä itse voi säätää mieleiseksi?
- Veppe

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #58 : 03.10.12 - klo:08:30 »
Minäkin kuulin jotain legendaa xenonien säätämisen suhteen, mutta omasta Skeidasta (se on auto) kyllä löytyi aivan selkeä ruuvit, joista pyöräyttäen alkoi lähivalojen keila olemaan sellainen ettei kaukovaloja juuri edes tarvitse. Vielä yhden talven jälkeen ei ole kukaan vilkutellut valojaan häiriintymisen merkiksi. Ihan turha on pelkkää eturengasta valaista, jos tehoja löytyy.

Poissa piiisiepe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 201
  • r 1250 Adventure Rallye 2021 I
Vs: 1600 GT ja GTL
« Vastaus #59 : 03.10.12 - klo:09:25 »
Joo. Onneksi olkoon Sysija uuden Gin Tonicin johdosta. shakehands

 

Uusimmat viestit

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
tänään kello 15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Powered by EzPortal