BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Modaukset => Aiheen aloitti: Repa - 17.06.11 - klo:23:18
-
Tässä yksi foorumilainen kyseli mistä löytäisi pikakaasun mopoon.
Tuolta sivulta ainakin löytyy hiukan tietoa itse adapterista ja jälleenmyyjistä.
http://www.peco-germany.com/katalog.php?oberkat=13&unterkat=50&artikel=217
Joku varmaan tietää muitakin paikkoja, mistä tuon vempaimen saa.
JTK:lla ja hidas57:lla ainakin kyseinen härpäke löytyy.
t. Repa
-
Mulla on pyörässä Pecon Peco (http://www.peco-germany.com/katalog.php?oberkat=13&unterkat=50&artikel=217) kaasukahvan liikkeen lyhentäjä (mm. 2wheels4you, Boxer-design jne. nettikaupat), vastaava tuote löytyy myös Schawabenmax:lta Schwabenmax (http://www.schwabenmax.de/Navigation/Hauptnavigation%20Kurzhubgasgriff%20English.htm)
Schwabenmaxin tuotteesta lisää infoa kohdasta Details, mm. vertailu Pecoon ja vakioon.
-
Kuka tietää mistä saa tilattua toimivan pikakaasun K12S pyörään?
Eli ensikesänä ei Kemoralla enään tuhlata aikaa pitkiin vääntöihin"
airrev
-
Pari paikkaa:
http://mtec.eshop.t-online.de/epages/Store_Shop00527.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Shop00527/Products/khgg%5B2%5D (http://mtec.eshop.t-online.de/epages/Store_Shop00527.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Shop00527/Products/khgg%5B2%5D)
http://www.2wheels4u.de/mondoshop/index.php?cat=KAT78&product=P000085&sid3F33641E67394C7CA626FF26B09EBA48=c7525c398d154d070a35906c25d85a12 (http://www.2wheels4u.de/mondoshop/index.php?cat=KAT78&product=P000085&sid3F33641E67394C7CA626FF26B09EBA48=c7525c398d154d070a35906c25d85a12)
Kyllä nuo molemmat varmaankin myös englantia taitaa. Toimituskuluja voi tulla aika suhteettomasti, elleivät saa laitettua kirjeenä. Tai jos ostaa muutakin...
Itsellä on tuolta jälkimmäisestä ostettu, joskin sama tuote (Peco) lienee kyse molemmissa.
-
Periaatteessa kiinnostaisi minuakin tuo pikakaasu.
On vaan jäänyt tekemättä samoin kuten se pinien vaihteisen tehonrajoittimen poisto.
Itselleni olen sen perustellut sillä, että esim. Kemorassa tulee ajettua suurin osa ratakierroksesta 3.-vaihteella ja kaasunkäyttö on aika ronskia isoillakin kallistuskulmilla. *Jos siihen yhtälöön lisätään hieman enemmän tehoa ja ärhäkämpi kaasu, niin voi ehkä helpommin lipsahtaa.
Kai se täytyy joskus kuitenkin kokeilla.
-
No oikeesti joo, mulla se perustuu enempi siihen, että ranne tulee pirun kipeeks kun pitää kahvaa kääntää niin, että kämmen on lähes ylösalasin. airrev
-
Periaatteessa kiinnostaisi minuakin tuo pikakaasu.
On vaan jäänyt tekemättä samoin kuten se pinien vaihteisen tehonrajoittimen poisto.
Itselleni olen sen perustellut sillä, että esim. Kemorassa tulee ajettua suurin osa ratakierroksesta 3.-vaihteella ja kaasunkäyttö on aika ronskia isoillakin kallistuskulmilla. *Jos siihen yhtälöön lisätään hieman enemmän tehoa ja ärhäkämpi kaasu, niin voi ehkä helpommin lipsahtaa.
Kai se täytyy joskus kuitenkin kokeilla.
Noinhan sitä luullaan, mutta ei sitä kaasua sen enempää tule runtattua kuin tuntemukset antaa periksi. Itsellä on rajoitukset pois ja tehoa lisätty n. 20hp, eikä se pikakaasu silti tunnu lainkaan huonolta hankinnalta. Sitä paitsi se hiukan jäykistää kapulan liikettä, mikä mieluumminkin poistaa tahattomia kaasutuksia. Kemorassa ajo tosiaan pääasiassa 2-3-4 vaihteilla. smiley_hitler-t
-
No oikeesti joo, mulla se perustuu enempi siihen, että ranne tulee pirun kipeeks kun pitää kahvaa kääntää niin, että kämmen on lähes ylösalasin. airrev
Se on ihan hyvä perustelu.
Minä pelkään, että mulle tulee 6kk päänsärky, jos pidän väärässä paikassa oikeaan aikaan sitä kaasua liian paljon käännettynä... :)
Vanhojen Motoguzzien jälkeen tuntuu tuo Bemun kaasu jotenkin niin sivistyneeltä.
-
Periaatteessa kiinnostaisi minuakin tuo pikakaasu.
On vaan jäänyt tekemättä samoin kuten se pinien vaihteisen tehonrajoittimen poisto.
Itselleni olen sen perustellut sillä, että esim. Kemorassa tulee ajettua suurin osa ratakierroksesta 3.-vaihteella ja kaasunkäyttö on aika ronskia isoillakin kallistuskulmilla. *Jos siihen yhtälöön lisätään hieman enemmän tehoa ja ärhäkämpi kaasu, niin voi ehkä helpommin lipsahtaa.
Kai se täytyy joskus kuitenkin kokeilla.
Mulla myös aikalailla sama tyyli, en tykkää ajaa korkeilla kierroksilla vaan pusken mutkaan kolmosella, joskus jopa nelosella ja annan reilummin kaasua.
Olen kokeillut pistää pykälän pienempää, mut siinähän kävi pari kertaa niin et takanen irtos luisulle ja palasin takas wanhaan tyyliin, eli mulle sopii kaasu jota voi scruuvata kunnolla.
-
Pikakaasu oli yllätys siinä mielessä, ettei millään tapaa ollut herkemmän tuntuinen radalla, sen enempää kun maantieläkään. Se vaikutti kaasun tuntumaan niin vähän, etten edes huomannut eroa, kun talvisäilystyksen aikana muutettiin. Kannattaa hommata ilman muuta jos radalla käy vähänkään säännöllisesti.
-
Joo, kyllä on turha pelko että runttaisi sen enempää kaasua kuin muutenkaan. Sen sijaan pääsee helpommin tyrkkäämään täyttä, kun tilanne sallii. Normi kapulan liike on vaan aika pitkä ja monella jää se loppuosa käyttämättä. Uskallan näin väittää, kun katselin porukan pärrien keulimisherkkyyttä viimeksi Joutsassa. Joku väitti rajoittimien olevien pois, mutta ei keula lähtenyt nousuun siinä leikkimisvaiheessa. Itsellä tarjoaa kyllä helposti ylös, vaikka takana onkin 190/55, mikä pidentää välitystä. Missä on sanottu, että kapulan liikerata on 200 astetta, eikä 160 astetta? Vähän aikaa kun ajaa jälkimmäisellä, niin se tuntuu ihan 'normaalilta'.
Jotenkin vähän 'huvittavaa' laittaa jotain virejä, jos ei edes käännä kapulaa loppuun. Rääräätä lukuunottamatta nämä biimerit on kuitenkin aika kesyjä, siis ei karkaa käsistä vakiona. Vai mitenkä? smiley_hitler-t
-
200 astetta! miten meidän ranteet on noin rullalle ajateltu menevänkään. Kyllä tällä RääRäällä vaan saa edelleen vääntää tällä pikakahvallakin aika paljon jo kakkosvaihteella, ennen kun alkaa horisontti hävitä etukatteen edestä. 998 kone ei väännä lähimainkaan niin kuin isommat mutkasta lähtiessä. Suorilla saa edelleen pyöräyttää kahvaa oikein kunnolla, ennen kun on kahvan liikereta käytössä. Sifteri on kyllä kiva, kun ei tarvitse vaihtaessa enää ruvata eestaas.
-
Vakiona s 1000 rr kaasukahva kääntyy 78 astetta ja pikakaasuna alpha racingin osilla 68 astetta.
-
Vakiona s 1000 rr kaasukahva kääntyy 78 astetta ja pikakaasuna alpha racingin osilla 68 astetta.
Kah, nyt alkaa olla luvut sopivia meikäläisen kankealle kädelle.
-
Tulipa tilattua Schwabenmaxin pikakaasu. Saa nähdä milloin pääsee asentelemaan ja ennenkaikkea kokeilemaan!