BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => HP2 & R1200S & R1100S/RS & R1150RS/R => Viat & Huollot => Aiheen aloitti: EsosRS - 14.10.12 - klo:10:18

Otsikko: Kytkinvika
Kirjoitti: EsosRS - 14.10.12 - klo:10:18
Kytkin lakkasi irroittamasta pyörästäni BMW R1100RS -93.
Ensisijainen vika on kytkinvivun katkeaminen -> nro 06 Clutch lever (http://ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51676&catID=21&catname=Clutch&bindName=CLUTCH_CONTROL&bindCat=21_0082).
Katkeamisen syyksi epäilin aluksi kytkinvivun tukipisteen neulalaakerin jumittumista. Se tuntuu toimivan ok!
Seuraavaksi tarkastusvuorossa olisi mäntä -> nro 02 Piston (http://ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51676&catID=21&catname=Clutch&bindName=CLUTCH_CONTROL&bindCat=21_0082).

Vaikuttaa sitä, että vipua ja mäntää ei saa pois ennenkuin irroittaa takahaarukan -> nro 01 REAR WHEEL FORK (http://ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51676&catID=33&catname=Rear_axle,_rear-wheel_drive,_control&bindName=REAR_WHEEL_FORK&bindCat=33_0669). Onko kokemuksia siitä, kuinka se irroitetaan ja laitetaan takaisin? Tuleeko vetoakseli ulos takahaarukan mukana?

Kuullostelemisiin ...  idea3
Otsikko: Vs: Kytkinvika
Kirjoitti: EsosRS - 03.04.13 - klo:14:12
Kytkin lakkasi irroittamasta pyörästäni BMW R1100RS -93.
Ensisijainen vika on kytkinvivun katkeaminen -> nro 06 Clutch lever (http://ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51676&catID=21&catname=Clutch&bindName=CLUTCH_CONTROL&bindCat=21_0082).
Katkeamisen syyksi epäilin aluksi kytkinvivun tukipisteen neulalaakerin jumittumista. Se tuntuu toimivan ok!
Seuraavaksi tarkastusvuorossa olisi mäntä -> nro 02 Piston (http://ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51676&catID=21&catname=Clutch&bindName=CLUTCH_CONTROL&bindCat=21_0082).

Vaikuttaa sitä, että vipua ja mäntää ei saa pois ennenkuin irroittaa takahaarukan -> nro 01 REAR WHEEL FORK (http://ascycles.com/Illustrated_catalog2/MicroList.aspx?id=51676&catID=33&catname=Rear_axle,_rear-wheel_drive,_control&bindName=REAR_WHEEL_FORK&bindCat=33_0669).

Takahaarukkaa ei tarvinnut irrottaa. Jousi-iskariasetelman poistaminen riitti pääsyyn käsiksi osiin ... tosin vain sopivan sirolla naisen kädellä -> Joutsan mp-huolto (http://www.mp-huolto.com/).
Kun katkenneen vipusen laakeroitu pää oli irti, niin kytkin vaikutti toimivan ok, joten sen enempiä purkamisia ... kytkinvivun palaset hitsattiin yhteen + uusittiin neulalaakeri.
Kytkimen kahvatuntuma on nyt parempi (kitkattomampi) kuin ennen. Ehkä vian aiheuttaja oli sittenkin ... kytkinvivun neulalaakeri?