Ketju olisi pitänyt vaihtaa samalla kertaa kiristimen kanssa.
Pyydä vanha ketju takaisin.
Mielenkiintoista olisi verrata paljonko pidempi se on kuin uusi.
Veikkaisin että aika pirusti pidempi ja rallatus lakkaa uuden ketjun myötä.
Venynyt ketju on varmaan tehnyt tehtävänsä rattaidenkin osalta eli ne kanssa uusiksi.
Rattaat pitää vaihtaa jo sen takia että uusi ketju on vahvempi ja eri jaolla.
No oikeasti jako on sama. Hampaiden määrä on sama.
Mutta ketjutyyppi on eri.
Vanhassa lamelliketjuja uudessa rullaketju. Vai oliko se toisinpäin.
Tarkistin vielä tänään tuo kiristäjän ja sylinterin kannessa olevan paikan.
Näyttäisi siltä, että ketjun kiristäjän voi laittaa mitenpäin vain. Ja silmällä katsottuna pitäisi toimia
Mutta kuten on toteen näytetty niin henkimaailman hommia näissäkin mopoissa löytyy.
Ohessa kuva siitä sylinterin kannen sisäpiolella olevasta osasta jota ketju pääsee hankaamaan jos se on löysällä.
Niin kuin tässä on käynyt.