Niin monen mopon ja vuoden jälkeen olen huomannut, että se purkaminen ei tarkoita sitä, että akku olisi aivan tyhjä.
En usko akkulaturin, joka purkais akun VÄLILLÄ tyhjäksi, menestyvän kovin kauan markkinoilla. Amerikassa moisen ostaja muuttuis lakituvassa miljonääriksi. Latauksen
alussa, noiden mainosten "elvytystoimien" yhteydessä, purkaminen lie mahdollista.
Isommissa akuissa on niin paljon energiaa joten aikaa palais kohtuu kauan että elektroniset laturit edes pystyis purkamaan täyden akun. Lämmöksihän se purkuenergia pitää muuttaa.
Älylaturit vahtii akun tilaa keskeyttämällä lataamisen vaikka puoleksi tunniksi – tunniksi. Ja seuraamalla samalla napajännitettä. => Jännitteen mahd. muutoksen perusteella laturi arpoo jatkolataustarpeen ja -tavan. Saattavat nostaa hetkeksi jännitteen varsin isoksikin tms. (Lienee syy siihen miksi akku suositellaan irroitettavaksi latauksen ajaksi?)
Eli "älylaturi" tekee saman, kuin heppu joka käy mittaamassa napajännitteen tammikuun synkkänä iltana ja kytkee laturin yöksi ja aamulla irrottaa laturin ja seuraa napajännitteen mahd. putoamista jonka jälkeen….
Akku kuolee kuitenkin aina tien päällä, viikonloppuna kun kaikki liikkeet on kiinni, paikassa jossa on mahdollisimman paljon katsojia.
Taitaa olla liian pitkä aika edellisestä ajopäivästä ja liian pitkä seuraavaan
. Kun katsoo tämän viestiketjun asiallista aloitusta, niin aika kauas ite aiheesta ollaan päädytty
. Näinkin mielenkiintoinen
aihe kun akun lataus.