BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Aiheen aloitti: seppalat - 08.07.14 - klo:08:48

Otsikko: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: seppalat - 08.07.14 - klo:08:48
Laitan tähän raporttia, koska täällä ei näemmä ole raportoitu tällaisesta ongelmasta vielä.

Kävi nimittäin oudosti:
jätin pyörän (2011) eilen auringonpaisteeseen muutamaksi tunniksi ja kas kummaa, ei starttaa.
Virrat kun lyö päälle, alkutarkastukset tuntuivat jotenkin jäävän vähän puolitiehen eikä reagoinut mitenkään käynnistysnapin painamiseen.

Noh... googlailin ja totesin, että tällaista ongelmaa on ollut ennenkin ja yhtäkkiä kaikki (siis hinausauton kuljettaja ja Heinon huolto) tuntuivat tietävän tarinan kaverista, jonka bemari oli tehnyt saman Saksassa ja oli saatu liikkeelle jäähdyttämällä tappokytkin jollain mehujäällä.
Heinolla epäilivät heti, että molemmat monitoimikytkimet menee vaihtoon ja varaosaa odotellaan nyt Saksasta.

Onni onnettomuudessa oli, että pyörä jäi Helsingin keskustaan virka-aikana ja tunti siitä kun soitin hinausauton, pyörä oli jo matkalla Heinolle Espooseen ja varaosat (arvioidut) tilattu. Se olisi voinut hyytyä ensi viikolla Puolaan (jonne ei nyt sitten ehkä tule lähdettyäkään, jollei pyörää saada kuntoon). Ja nyt seuraavana aamuna klo 8:40 soittivat Heinolta, että siihen on laitettu joku käytetty kytkin joka toiminee siihen asti kunnes uusia osia tulee.

Ilmeisesti tosiaan tappokytkimen jäähdyttäminen olisi voinut auttaa saamaan koneen käyntiin, mutta vika poistuu vain vaihtamalla ne kytkimet uusiin. Mehujään saatavuus jossain syrjäisellä kylmäasemalla voi olla huonoa, ja kansainvälisten raporttien mukaan vikaa on ilmennyt mm. kusitauon aikana jne...
Vastedes kannan aina pakastevihanneksia mukana.

Olisi niin paljon hyvää sanottavaa sekä hinausautomiehen asiantuntemuksesta että Heinon palvelusta, etten tiedä miten päin olisin riemuissani nyt kun pyörä on kunnossa.

Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: spk_1978 - 08.07.14 - klo:13:50
Tuolla nyt on ainakin samaa asiaa.

Mulla oli tuo tappokytkin ongelma(kin) 2009-mallisessa Ärrässä.
Siihen vaihdettiin molemmat kahvat.
Kahvan sisällä kaareva piirilevy jonka liitokset ei tykkää edes Suomen lämmöistä.
Uudet kahvat korjaa ongelman.

Oma sammui radalla pari kertaa yli 200km/h vauhdista, onneksi tippui aina välivapaalle.
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: hidas57 - 08.07.14 - klo:17:24
Onko netissä myynnissä kahvajäähdyttimiä, paremminkin ilmastointilaitteita? Tällähän ratkeaisi koko juttu, kylmällä lämmittää ja kuumalla jäähdyttää. Lämpötilan asetus kuten autossa... Euron sähkökytkimet voisivat jäädä käyttöön ja toimia.
En tiedä vaihdettiinko mulle 2007 lähes uuteen pyörään kaikki nippelit, kun merkkiääni alkoi soida jatkuvasti ajossa, vaikka en sitä käytä koskaan. Nyt reissussa oli melkein pakko alkaa käyttämään tappokytkintä, kun pyörää joutui pysäyttelemään joskus vähän väliä, ja mieleen tuli pieni pelko kun muistelin tästä ongelmasta lukeneeni. No hyvin pelasi kuitenkin.
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: pro600 - 08.07.14 - klo:22:24
Kyllä taisi olla yleinen ongelma -09 mallissa, mulle vaihdettiin molemmat kahvat.  bmw2_smilie
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: seppalat - 09.07.14 - klo:08:45
Sorry, en löytänyt haku-toiminnolla tästä mitään, mutta ei tainnutkaan olla uutinen kun mulle :)

Olisi mukavaa jos maahantuojalla olisi näitä aina varastossa, kun ongelma on näinkin yleinen.
Mulla on nyt jonkun teistä vanha osa. Vähän auringossa kauhtunut, mutta kiitti kuitenkin...
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: mchuurre - 09.07.14 - klo:10:31
Jälleen yksi hyvä syy lisää jutailla vanhemmilla -94 -00-luvun ajovehkeillä ! hesse_blink
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: spk_1978 - 12.07.14 - klo:15:35
Tuo oli perin harmillinen ominaisuus.
Asuin mopon kanssa tuolloin etelämmässä ja pari kertaa meinasi loppua huumorintaju kesken.

Kahvojen vaihdon jälkeen ei ongelman ongelmaa.

Toivottavasti saat kunnon kahvat.

Aina välillä ihmetyttää Suomen maahantuojien valmius palvella..
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: seppalat - 21.07.14 - klo:19:00
Sattui tietenkin niin että tämä tilapäinen kytkin alkoi kenkkuilla Puolassa. Ensin ei startannut tietyömaalla odottelun jälkeen ja myöhemmin sudenpesän parkissa... Molemmilla kerroilla onneksi lopun perin lähti, mutta eihän se kotimatka mitään herkkua ollut kun ei tiennyt koska se tekee lopullisen tiltin.
Perille kuitenkin päästiin. Tuntuisi siltä että 27-28 astetta on se raja jolloin se alkaa kenkkuilla.

Noh, tässä odotetaan uusia kytkimiä. Pari viikkoa on jo mennyt.
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: seppalat - 28.07.14 - klo:13:09
Sen verran vaan tilannetta valaisen että nyt on 3 viikkoa siitä kun uusi kytkin on tilattu.
Ei näy, ei kuulu.
On harmillista kun näillä keleillä ei uskalla ajaa ja on loma.
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: spk_1978 - 28.07.14 - klo:13:37
Joku märkä pyyhe siihen nippusiteillä kiinni?
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: mi16 - 28.07.14 - klo:21:14
Sen verran vaan tilannetta valaisen että nyt on 3 viikkoa siitä kun uusi kytkin on tilattu.
Ei näy, ei kuulu.
On harmillista kun näillä keleillä ei uskalla ajaa ja on loma.

Miten olisi ihan vaan hyppulanka tappokytkimeen, sammuuhan pyörä avaimella.
Otsikko: Vs: Tappokytkinongelma
Kirjoitti: spk_1978 - 29.07.14 - klo:05:08
Sen verran vaan tilannetta valaisen että nyt on 3 viikkoa siitä kun uusi kytkin on tilattu.
Ei näy, ei kuulu.
On harmillista kun näillä keleillä ei uskalla ajaa ja on loma.

Miten olisi ihan vaan hyppulanka tappokytkimeen, sammuuhan pyörä avaimella.

Biimeri tyrmäs tuon aikoinaan kun tarvii kuulemma lähettää originaalikuntoisina Saksaan, nykyään voi olla jo eri meininki kun tuo on tunnettu ja myönnetty ongelma.

Kunhan nyt seppalat pääsisi ajelemaankun on keliä.