BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => HP2 & R1200S & R1100S/RS & R1150RS/R => Keskustelua pyöristä => Aiheen aloitti: Eka - 07.03.10 - klo:23:59
-
Sattui silmään tuolta galleriasta Lahden messuilla ollut härveli:
(http://www.sbt.fi/images/sbt_bmw2.jpg)
(http://www.sbt.fi/images/sbt_ducati_bmw.jpg)
Miltähän tuommoinen tuntuu ajossa. Tuossahan ratkeisi kerralla kuljetusongelmat ja kyllä päät kääntyisivät. Hinta vaan on aika suolainen...
-
En usko että tuntuu ajossa juuri lainkaan. En toki ole tuollaista vaunua vetänyt, mutta LT:llä vaunua vetäneenä heittäisin lonkalta, että yllättää positiivisesti. Ainut mikä askarrutaa on laitteen korkeus. Painopiste tulee varsin ylös.
Kapasiteetti on hämmästyttävän pieni, muistaakseni 25 kg.
Ja hintaa 4800 €.
t. Repa
-
Muuten hieno vekotin mut nopeusrajoitus 80 km/h, iloa pilatakseni, ei mun Bemun perään
-
Nopeusrajoitus on 60 km/h, jos vaunussa ei ole jousitusta. Hyvä pitää myös mielessä, että ulkomailla eri säännöt. Esim. Saksassa nopeusrajoitus on 60 km/h, jousitettu tai jousittamaton ja Ruotsissa jarruttoman rajoitus 50 km/h.
-
Nopeusrajoitus on 60 km/h, jos vaunussa ei ole jousitusta. Hyvä pitää myös mielessä, että ulkomailla eri säännöt. Esim. Saksassa nopeusrajoitus on 60 km/h, jousitettu tai jousittamaton ja Ruotsissa jarruttoman rajoitus 50 km/h.
Höpö höpö. Tuohan on moottoripyörän lisävaruste. Eikä lisävarusteet vaikuta moottoripyörän nopeuteen.
Tuossa vaunussa on muuten jousitus.
t. repa
-
Eräs Guzzikuski sanoi 80km/h rajoituksen olevan voimassa Euroopassa peräkärrylliselle mopolle.
Tiedä sitten tuliko se laista vai peräkärrystä?
Siinä ehtii maisemia katsella.
-
Valmistajalta kysytty: Viranomaiset suomessa luokittelevat peräkärryksi eli 80 km/h. Selvittely isommasta nopeudesta (100 km/h?) on saksalaisen luokituslaitoksen kanssa kesken. Koeajo erikseen sovittaessa mahdollinen. Suomalainen tuote. hali_peukku
-
Saksalaiset ovat tehneet vastaavaa kärryä. Kiinnitys kiinteästi mopoon niin kuin tuossakin eli ei vetokoukkua. ==> Lisävaruste, ei nopeusrajoitusta (ei tarjolla faktaa, vain kuulopuheita).
Jos on irroitettava vetokoukulla = peräkärry.
Suomessa menisin kyllä peräkärryä koskevan lainsäädännön puitteissa.
t. Repa
-
Aikamoinen high tech -tuote mielestäni. PVM:n takoalumiinivanne ja Öhlinssin pamppu. Valmistajan mukaan kantavuutta on noin 25kg, jolloin kokonaispainoksi tulee reilut 50kg.
Sakke tarjosi jo talvella koeajomahdollisuutta, pitääkin samoin tein kysellä milloin olisi mahdollista kokeilla radalla kyseistä härpäkettä.
-
Kemoraan molemmat pliis.
Sportti ja kärry.
Mä jätän luottokortin kotiin.
-
Nopeusrajoitus on 60 km/h, jos vaunussa ei ole jousitusta. Hyvä pitää myös mielessä, että ulkomailla eri säännöt. Esim. Saksassa nopeusrajoitus on 60 km/h, jousitettu tai jousittamaton ja Ruotsissa jarruttoman rajoitus 50 km/h.
Ruotsissa jarrutonta kärryä saa vetää 80 km/h. Laki muuttunut jokunen vuosi sitten.
-
Mulle vois laittaa ton perään, hidas kun oon hesse_biggrin
-
Joka perävaunua prätkän perään haaveilee voisi samantien siirtyä autoon ja karavaanariksi. Kauhea kapistus. Niin, ja mihin tarkoitukseen moista tulisi käyttää? Kaikki kamat mahtuu hyvin kyytiin.
-
Elokuussa kuulemma pääsee kokeilemaan. Silloin kärryssä on valmistajan mukaan mahdollisesti myös hiilikuituinen vetoaisa... ???
-
Joka perävaunua prätkän perään haaveilee voisi samantien siirtyä autoon ja karavaanariksi. Kauhea kapistus. Niin, ja mihin tarkoitukseen moista tulisi käyttää? Kaikki kamat mahtuu hyvin kyytiin.
No eihän tuohon sportin kyytiin mahdu mitään. No ehkä parin litran tankkilaukun saa viriteltyä. Ehkä tuohon putken päälle voisi jonkun tellingin viritellä jotain pehmeätä laukkua varten noihin putken kiinnikkeisiin, mutta mitään raskaampaa ei liene siinä syytä kuljettaa, kun ei se ole kuin ohutta hiilikuitua koko perä. Reppu on viddumainen ja parin ajopäivän jälkeen ovat hartiat jumissa.
-
Kuski ei sitten voi HP2:ssa painaa kuin 74 kg, jos tuommoisen laittaa, koska HP2:n kantavuus on 131 kg.
-
Joka perävaunua prätkän perään haaveilee voisi samantien siirtyä autoon ja karavaanariksi. Kauhea kapistus. Niin, ja mihin tarkoitukseen moista tulisi käyttää? Kaikki kamat mahtuu hyvin kyytiin.
Minulla ainakin on ollut pelkästään positiivisia kokemuksia kärryhommista.
Kokoontumisajoissa löytyy kuymmasti kavereita kun ottaa peräkärryn jääkaapista kylmää olutta. Ei ole silloin yhtään negatiivista kommenttia tullut kuulosäteelle.
Multa saattaisi löytyä sinullekin vetoaisa ja peräkärry mopoon.
Enkä aio siirtyä karavaanariksi...
t. repa
-
Ei muuten löydy. Moottoripyörä on moottoripyörä eikä mikään puoliperävaunu.
-
Tää kuuluis tonne tourinkiosastolle, mutta kun nyt on peräkärry-topic, niin lisään tähän. Kuvan laatu ei ole hääppönen oops2, paremmat kuvat ja juttu löytyy Biken September/2010 numerosta.
FJR:ään ( offtopic) rakennettu vetokuula, jossa riippuu Sprite Alpine. Yhdistelmä on herkkä aisapainon muutoksille ja siedettävä matkavauhti on 20 mph eli normi karavaanari tasoa reps.
Tämmönnen olis kätevä, vai mitä sanoo touRRinkispecialisti JaRRska?
-
Ei yhtään hullumpi idea myös RR käyttöön, mun vauhdeilla tuo sais olla perässä Kemoran radallaki ja säästäis yöpymiskuluissa.