Kampitehoa voi olla uuissa hieman piristetyissä kyykyissä lähelle 200hv mutta takarenkaalta ei kyllä yli 190hv vehkeitä hirveän montaa ole.
Olikos kardaanimopojen häviöt luokkaa 15%?
Tällöin tarvis kampiakselilla olla 235 hepoo.
Ei mikään mahdottomuus, mutta kuinka pitkäikäinen moinen kulkupeli on?
Jos ketjumopon häviöt ois esim 8% niin vastaava kampurateho olis 218 hp...
Edittiä:
STP ja SAE termeillä löytyi jotain noista penkityksistä, epäilemättä mutkiin taittuu huolimatta mitä siellä lapussa lukee.
Nää tehopenkki keskustelut on aina erikoisia siitä, että riippuen tosiaan hieman penkistä, koneen lämpötiloista, renkaan pidosta tai ketjujen kireydestä tulokset ovat aina hieman erilaisia, joissakin penkeissä myös simuloidaan patopainetta ja työnnetään ilmaa RAM-AIR järjestelmään jolloin saadaan kutiteltua vielä muutama keinuhevonen lisää.
Tosiaan aina tapahtuuu hävikkiä siirretäessä voimaa kammelta takarenkaalle ja minulla ketjuvetoisissa japsipyörissä hävikki on ollut reilu 10% - 15%.
Tuossa tuttujen kanssa jonkin verran ollaan penkitelty pyöriä ja vertailtu noita käppyröitä otta ois talvisin jotain mitä pällistellä
Tosin...eipä noilla tehoilla ja mun taidoilla se suurin merkitys taida olla, mutta onhan se kiva "tietää" mitä se oma kone potkii.
Esim EX Busa tuotti takarengastehoa sen (195)178hv ,1000RR honda -04 tuotti sen (175)157hv, GSX 1400 vetäs (119)103 rullalle ja R6 sen (119)107hv takapallolle ja Honda XX sylkäs (152)136hv
Mutta mutta...jokatapauksessa on se Saksalainen insinööri loihinut aika hyvän masiinan jos siitä se 185hv+ löytyy takarenkaalta ja varmasti noilla heposilla tulee tuolle luistonestolle käyttöä...on se niin järkyttävä määrä meetwurstia jota pitää hallita, että voin ihan rehellisesti sanoa et olen todella iloinen et tollanen DTC on pyörässä olemassa.
edit* katoin vielä noista mun käppyröistä nuo mitatut DIN tehot ja lisäsin sulkeisiihin.
niin ja tallissahan tällä-hetkellä ainoastaan R6