BMW Sportbikes Finland

Ajovarusteet => Kypärät, vaatetus, puhelimet yms. => Aiheen aloitti: bin laden - 17.06.12 - klo:15:03

Otsikko: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 17.06.12 - klo:15:03
Tuli ostettua Shoei Neotec katukäyttöön. Niitä harvoja kypäriä, missä on urat silmälaseille.
Ainoa pettymys oli, että piti olla hiljainen kypärä. Kävin oikein motorrad lehden toimituksesta hakemassa vanhan lehden numero 4. Lehdessä oli vertailu avattavista kypäristä.

Sitten vaan reippaasti kävin kokeilemassa kaupoissa kypäriä läpi. Nolan N104 tai Schuberth C3 olisi käynyt meikäläisen nuppiin.
Milloinhan tulisi sellainen kypärä myyntiin, ettei oikeasti tarvitsisi ajaessa käyttää korvatulppia?
Rata-ajossa luotan edelleen Arai Maveric kypärään.
http://www.youtube.com/watch?v=91hcAkADjRo
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: Bozze - 17.06.12 - klo:22:22
Milloinhan tulisi sellainen kypärä myyntiin, ettei oikeasti tarvitsisi ajaessa käyttää korvatulppia?

Ei taida sellaista löytyä joka sopisi kaikkien pyörien ja/tai kuskien kanssa.

Eka vuoden päristelin kooässällä Schuberthin C2:en päässä eikä tulppia tarvinnu, sitten vaihdoin saman merkin R1:een ja vaikkakin umpikypärä on (yleensä hiljaisempi) niin muotoilu tai jokin muu teki sen että yli 80 km/h vauhdeissa oli melkein pakko käyttää tulppia. Edelleen on sama R1:en päässä kun Nudan kanssa ajelen ja tulppia ei normaalisti tarvi, mutta jos lyön kypäräpuhelimen (Scala Q2) kiinni niin huomaa heti että melutaso nousee huomattavasti ja jos motarinopeuksia päästelee niin tulpat on kyllä tarpeen.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 18.06.12 - klo:07:54
Kate tekee sen. Minulla on mra plexi ilmanohjaimella. Siitä tulee vielä tavallista enemmän melua. Vakio plexi nostaa ilmavirran suoraan kurkkuun ja tekee kyytiläisen kanssa ikävän pyörteen. Nyt on paremassa tuulensuojassa ja saa olla kovemmassa kohinassa.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: hidas57 - 18.06.12 - klo:10:53
Mulla on juurikin samanlainen lipare ja laitettu saman ongelman vuoksi. Nyt on paree ajaa, mutta tuleehan sitä meteliä.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: Entelodontti - 18.06.12 - klo:14:18

Milloinhan tulisi sellainen kypärä myyntiin, ettei oikeasti tarvitsisi ajaessa käyttää korvatulppia?



Kolmas kausi menossa Shubertin S1 Pro:n kanssa. Korvatulppia en ole käyttänyt ikinä. Alle moottoritievauhdeissa melutaso on riittävän hiljainen niin että musikin kuuntelukin onnistuu tarvittaessa Scala riderin avulla. Nyttemmin tosin musiikin kuuntelu on jäänyt koska kuuntelen ajellessa mieluiten kappaletta jonka melodiaa ja äänenkorkeutta voi säätää suoraan oikealla ranteella. hali_peukku
Puhelut toimivat kaikissa kokeilluissa vauhdeissa. Ainakin avopyörällä potta toimii mainiosti ja on ilmastoinniltaan paras mitä olen kokeillut.

Ajaessa käytän lähes aina aurinkolaseja, kypärässä on valmiit urat sangoille.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: hidas57 - 18.06.12 - klo:15:20
Niimpä, valmistajien meluilmoitukset perustuvat nakupyörällä ajoon. Heti kun ilmavirtauksia muutellaan katteilla, niin homma muuttuu, huonompaan suuntaan melumielessä. Muuten ehkä parempaan...
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 18.06.12 - klo:17:33
Laitoin vielä helibars tangon pätkät, millä saadaan hierottua ajoasento täydelliseksi.
Tilasin ne ebaystä, sai halvemalla ja tuli viikossa jenkeistä. Vaikuttaa ajoasentoon aika paljon ja ennenkaikkea paikallaan ja hitaassa ajossa pyörän hallittavuus paranee 50%.
Vakiotanko on tarkoitettu saksanbaanalle.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: Entelodontti - 18.06.12 - klo:20:06
Niimpä, valmistajien meluilmoitukset perustuvat nakupyörällä ajoon. Heti kun ilmavirtauksia muutellaan katteilla, niin homma muuttuu, huonompaan suuntaan melumielessä. Muuten ehkä parempaan...

Mulla oli edellisessä mopossa sellainen viimasuoja että että piippua olis voinu poltella sateessa ajellessa ongelmitta. hesse_biggrin

mutta mutta :grin:

Jotenkin nakupyörässä on mulle enemmän sitä moottoripyörää. Viima, vauhdintuntu, ilmanpaine.. viisaammat saat selittää. Toki pikkuplexi on aivan kohdallaan rintapainetta poistamassa, mutta isommasta ei mulle ole väliä.
Vielä en ole katteiden taakse takaisin halunnut vaikka kaatosateessa on joskus hieman tupannutkin ketuttamaan. Yhtä kurjaa se meno on joka tapauksessa. Ja nyt lämpimillä ilmoilla kate olisi aivan turha. Nakupyörällä saa enemmän irti kauniista keleistä. Eikä tolla mun natsisahalla täällä niin pitkään pysty täysillä ajaan että isommasta katteesta olis jotain iloa hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 19.06.12 - klo:08:54
Minulla pitää taas olla polvet suojassa viimalta, muuten alkaa vihlomaan kuin hammaslääkärissä hampaan juurihoidossa. Mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän alkaa kiinnittämään huomiota mukavuuteen: kahvalämppärit, satulanlämmitin, kate, navi yms.
happybikeday
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: mchuurre - 25.09.12 - klo:16:47
No nyt se on kotona ! Omani sain Jyväs-Marinesta (JKL) hintaan 420€ (Ovh 560 € valkoinen), kun oli kuulemma ollut yhtenä koeajopäivänä käytössä. No ei tuosta mistään mitään kyllä huomannut että/jos oli ollut? Mutta ONHAN se niin hyvä kuin silloin keväällä sitä koetin ja muistelinkin
Monenlaisia olen pitänyt ja käyttänyt, joista viimeksi BMW System IV josta olen toki pitänyt mutta aika tekee tehtävänsä. Sen lukitus klonksuu, avaus paukahtaa jne, mutta pahimpana pidin tuota kun se leukaosa ei enää pysynyt reilusti ylhäällä vaan pienestäkin heilahduksesta saattoi pudota silmille  ,että jos ei nyt ihan vaaratilanteita olisi aiheuttanut mutta lähes!!

Eli verrokkina siis System IV ja vaihdoin potan tulomatkallani ajossa joten tuoretta vertailua tässä:
NEOTEC istuu omaan päähäni kuin "hansikas". Koko M (vastaa Bemarin 56-57). Eli kiinniasennossa tuntuu aivan kuin olisi integraalikypärä päässä vaikka onkin avattava systeemi! Tukee mukavasti myös poskista, korvien takaa sekä leuasta mitä Bemari ei vastaavasti tee, bemarissa kun kasvot jää aivan kuin jotenkin "luukun reunoille".

Näkökenttää mainostettiin tuossa bemarissa aikoinaan erityisen laajana, mutta nyt kun vertaan NEOTEC:iin niin on muuten vieläkin laajempi! Hyvin esim. huomasin ja pystyin seuraamaan ajon aikana laskuun tulevaa HN-parvea (4) kun sattumoisin on tuossa tuo Ruska2012-harjoitus käynnissä.

No sitten ilmastoinnista: Avasin kypärän päällä olevan vivun ja johan alkoi päähän tuulemaan vaikka olikin Windstopper-ajohuppu käytössä (+9´C). Ja kun kypärän sisälle katsoo niin siinähän onkin melkoiset ja suorat reijät läpi ulkokuoreen ettei mikään ihme. No sitten kun vielä avasin leukaosassa olevan tuuletusläpän niin aivan kuin olisi jokin tuuletin lähtenyt päälle! Että on vaan melkoinen tuulenväre kypärin sisällä jos molemmat luukut avaa...

Leukaosan avaus onnistuu helposti ajokinthaat käessäkin mitä taas bemarin kypärällä ei voinut tehdä ilman ähellystä. Leukaosan avauspainike on myös paremmalla paikalla, edessä kun bemarilla se on alhaalla, piilossa. Lukitus ei klonksu eli ei mitään klappeja mutta katsotaan mitä aika tekee sitten...
Hihnan lukitus on NEOTEC:issä avattavissa yhdellä kädellä, kevyesti sormella vetäen. Bemarissa taas tarvitaan (yleensä) kahta kättä ja sitten pitää jollaikin sormella painaa lujahkosti. Bemarin hihnalukon olen muuten saanut pari-kolme kertaa "lukkoon" niin ettei se tahdo aueta -ei sitten niin millään! Syytä moiseen käytökseen en tiedä vaikka olen sen mekanismia koettanut selvittää.

Molemmissa on kuulokkeille valmiit syvennykset mutta NEOTEC:issä on selkeät ja selvät montut. Bemarissa jouduin aikoinaan työstämään styroksia pois. Paino molemmissa kutakuinkin sama (NEOTEC M -koko 1565gr-1600gr) ja visiirin irroitus on NEOTEC:issä helpompaa bemariin verrattuna ja muutenkin on tuo viriisin lukitus erikoisempaa perinteisiin kypäriin verrattuna koska NEOTEC:issä visiiri menee "vetäytymällä" (3 jousta), kiinni aivan loppumetreillä tiivistyen näin huulia vasten! Tuosta huolehtii erikoinen mekanismi tuossa jonka selvästi näkee kun osat ovat kirkasta muovia.

Vivusta laskeutuva aurinkovisiiri vaikuttaa viimeistellyltä ja laadukkaalta, eikä sen sävytys ole niin tumma kuin olettaisi. Sen käyttö meikäläisellä voi sitten olla toinen juttu kun muutenkin ajan aina laseilla (tummat/keltaiset)?
Pin-Lock vakiona on varmaan ihan hyvä olla olemassa ja jees...?

Melusta: No mitään a i v a n selvää eroa en noitten välillä vielä päässyt (vain 60-80km/h nopeuksilla), tekemään, mutta molemmissa on leukaosa alhaalta käsin suojattu, bemarilla verkkokankaalla ja NEOTEC.illä läpinäkymättömällä eli tukevammalla. Siitä päätellen NEOTEC on tod.näk varsinkin autobahn-nopeuksilla hiljaisempi?

No mitä huonoa bemariin?
No System IV:sta saa 4 erilaista kypärää, eli ehkä nyt se voisi olla se huonoin juttu? Tosin ei tuota ole tullut riisuttua aiemminkaan avomalliseksi, leukaosaa toki olen ottanut silloin tälllöin aina pesua varten pois mutta en muuta.

Että nyt system IV jää kyllä talviajoihin (sähkövisiiri on) sekä muuten rymyajoja varten
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 25.09.12 - klo:17:22
No nyt se on kotona ! Omani sain Jyväs-Marinesta (JKL) hintaan 420€ (Ovh 560 € valkoinen), kun oli kuulemma ollut yhtenä koeajopäivänä käytössä. No ei tuosta mistään mitään kyllä huomannut että/jos oli ollut? Mutta ONHAN se niin hyvä kuin silloin keväällä sitä koetin ja muistelinkin
Monenlaisia olen pitänyt ja käyttänyt, joista viimeksi BMW System IV josta olen toki pitänyt mutta aika tekee tehtävänsä. Sen lukitus klonksuu, avaus paukahtaa jne, mutta pahimpana pidin tuota kun se leukaosa ei enää pysynyt reilusti ylhäällä vaan pienestäkin heilahduksesta saattoi pudota silmille  ,että jos ei nyt ihan vaaratilanteita olisi aiheuttanut mutta lähes!!

Eli verrokkina siis System IV ja vaihdoin potan tulomatkallani ajossa joten tuoretta vertailua tässä:
NEOTEC istuu omaan päähäni kuin "hansikas". Koko M (vastaa Bemarin 56-57). Eli kiinniasennossa tuntuu aivan kuin olisi integraalikypärä päässä vaikka onkin avattava systeemi! Tukee mukavasti myös poskista, korvien takaa sekä leuasta mitä Bemari ei vastaavasti tee, bemarissa kun kasvot jää aivan kuin jotenkin "luukun reunoille".

Näkökenttää mainostettiin tuossa bemarissa aikoinaan erityisen laajana, mutta nyt kun vertaan NEOTEC:iin niin on muuten vieläkin laajempi! Hyvin esim. huomasin ja pystyin seuraamaan ajon aikana laskuun tulevaa HN-parvea (4) kun sattumoisin on tuossa tuo Ruska2012-harjoitus käynnissä.

No sitten ilmastoinnista: Avasin kypärän päällä olevan vivun ja johan alkoi päähän tuulemaan vaikka olikin Windstopper-ajohuppu käytössä (+9´C). Ja kun kypärän sisälle katsoo niin siinähän onkin melkoiset ja suorat reijät läpi ulkokuoreen ettei mikään ihme. No sitten kun vielä avasin leukaosassa olevan tuuletusläpän niin aivan kuin olisi jokin tuuletin lähtenyt päälle! Että on vaan melkoinen tuulenväre kypärin sisällä jos molemmat luukut avaa...

Leukaosan avaus onnistuu helposti ajokinthaat käessäkin mitä taas bemarin kypärällä ei voinut tehdä ilman ähellystä. Leukaosan avauspainike on myös paremmalla paikalla, edessä kun bemarilla se on alhaalla, piilossa. Lukitus ei klonksu eli ei mitään klappeja mutta katsotaan mitä aika tekee sitten...
Hihnan lukitus on NEOTEC:issä avattavissa yhdellä kädellä, kevyesti sormella vetäen. Bemarissa taas tarvitaan (yleensä) kahta kättä ja sitten pitää jollaikin sormella painaa lujahkosti. Bemarin hihnalukon olen muuten saanut pari-kolme kertaa "lukkoon" niin ettei se tahdo aueta -ei sitten niin millään! Syytä moiseen käytökseen en tiedä vaikka olen sen mekanismia koettanut selvittää.

Molemmissa on kuulokkeille valmiit syvennykset mutta NEOTEC:issä on selkeät ja selvät montut. Bemarissa jouduin aikoinaan työstämään styroksia pois. Paino molemmissa kutakuinkin sama (NEOTEC M -koko 1565gr-1600gr) ja visiirin irroitus on NEOTEC:issä helpompaa bemariin verrattuna ja muutenkin on tuo viriisin lukitus erikoisempaa perinteisiin kypäriin verrattuna koska NEOTEC:issä visiiri menee "vetäytymällä" (3 jousta), kiinni aivan loppumetreillä tiivistyen näin huulia vasten! Tuosta huolehtii erikoinen mekanismi tuossa jonka selvästi näkee kun osat ovat kirkasta muovia.

Vivusta laskeutuva aurinkovisiiri vaikuttaa viimeistellyltä ja laadukkaalta, eikä sen sävytys ole niin tumma kuin olettaisi. Sen käyttö meikäläisellä voi sitten olla toinen juttu kun muutenkin ajan aina laseilla (tummat/keltaiset)?
Pin-Lock vakiona on varmaan ihan hyvä olla olemassa ja jees...?

Melusta: No mitään a i v a n selvää eroa en noitten välillä vielä päässyt (vain 60-80km/h nopeuksilla), tekemään, mutta molemmissa on leukaosa alhaalta käsin suojattu, bemarilla verkkokankaalla ja NEOTEC.illä läpinäkymättömällä eli tukevammalla. Siitä päätellen NEOTEC on tod.näk varsinkin autobahn-nopeuksilla hiljaisempi?

No mitä huonoa bemariin?
No System IV:sta saa 4 erilaista kypärää, eli ehkä nyt se voisi olla se huonoin juttu? Tosin ei tuota ole tullut riisuttua aiemminkaan avomalliseksi, leukaosaa toki olen ottanut silloin tälllöin aina pesua varten pois mutta en muuta.

Että nyt system IV jää kyllä talviajoihin (sähkövisiiri on) sekä muuten rymyajoja varten

Molemmissa on kuulokkeille valmiit syvennykset mutta NEOTEC:issä on selkeät ja selvät montut.

Repäise "läpyköistä" ylimääräiset pehmusteet irti. Kaijuttimet kuuluvat paljon paremmin ja kypärä ei ala painamaan korvia.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: hidas57 - 25.09.12 - klo:19:14
Huurus hehkuttaa Neoteciä, on vielä sama koko kuin itsellä, M. Tuolla on sikälis merkitystä, että siinä on pienempi kuorikoko kuin L:ssä. Mitäkö tuo sitten vaikuttaa? Sitä että M:ssä on huomattavasti ohuemmat pehmusteet (koska muu osa on sama kuin koossa S ja XS, jossa siis paksuimmat), minkä kyllä huomaa jonkin ajan päästä. Alkaa tuntumaan se kova styroksi vähän joka kohdassa, vaikka varsinaisesta puristamisesta ei ole kyse. Ja kaiutinnapit pyrkivät puristamaan korvia, otin ne orig pehmikkeet kokonaan pois. Olisi ne kuopatkin voinnu olla syvemmät. Miksei siihen kohdalle tehdä samanlaisia tiiviitä kuppeja kuin kuulosuojaimissa?  Ei ainakaan ole yhtään hiljaisempi kuin vanhempi Multitec L (jossa kuorikokonsa paksuimmat pehmusteet) kauluksineen. Kypäräpuhelimen murikan aiheuttama virtausmelu on tosi häiritsevä, jotkut tulpat pakko olla. Pitäisköhän askarrella vanhaan Multiteciin kuulosuojainkupit sisään, hmmm.

Hankin tuon Neotecin kyllä sen vuoksi, että se on aerodynaamisempi ja sisältää aurinkovisiirin. Siinä mielessä ok.

Laajemmat marinat Orgin kypärämarinaketjussa.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 25.09.12 - klo:20:56
Miksei siihen kohdalle tehdä samanlaisia tiiviitä kuppeja kuin kuulosuojaimissa?
Tulee vähän törkeen näköiset avomallina:
http://www.ajovaruste.com/marushin-monocolour-flatblack-p-8570.html
umpinaisena voisi mennäkin:
http://www.autoracing.fi/486
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: hidas57 - 26.09.12 - klo:10:51
Joo, joskus havaitsinkin tuon Sparcon, mutta nuo kuulosuojainmallit on tehty ajoviimattomaan ympäristöön, lippa ja kaikki.

Mikähän systeemi poliiseilla on? Luulisi niiden tarvitsevan hyvän kuulosuojauksen ja kuuluvat radioyhteydet samaan aikaan. En ole havainnut niiden asenteleavn ennen ajoon lähtöä mitään tulppia tai nappeja.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 26.09.12 - klo:12:35
keskustelin asiasta Hyvinkääläisen mopopoliisin kanssa ja niillä on tätä mallia;
http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kyparat/avattavatmonitoimikyparat/x-lite-x-1002/x-lite-x1002-n-com-3-kypara-musta/

on kuulemma surkea. Hankintakeskus päättä mitä niille ostetaan.
Kypäräpuhelin piuhat oli kiinteää mallia. Messuilla voi tutkia tarkempaa, mutta ei niillä kovin ihmeellisiä varusteita ole.
Ukko ihasteli Neotec kypärää.


Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: JukkaE60 - 26.09.12 - klo:13:22
keskustelin asiasta Hyvinkääläisen mopopoliisin kanssa ja niillä on tätä mallia;
http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kyparat/avattavatmonitoimikyparat/x-lite-x-1002/x-lite-x1002-n-com-3-kypara-musta/

on kuulemma surkea.

Ilmanko ne aina huutaa kun on ittellään korvat lukossa...
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 26.09.12 - klo:16:40
Oltiin kaverin kanssa ajelemassa ja oli varmaan vähän liikaa ylinopeutta. Moottoripyöräpoliisi pysäytti meidät. Poliisi huusi meille naama punaisena ja oli aivan raivona. Vähän aikaa kuunneltiin kypärät päässä sitä raivoamista. Poliisi veti henkeä huutamisensa päälle. Silloin kaverini sanoi sille poliisille, että odota vähän. Hän ottaa kypärän ja korvatulpat päästä pois, ettei hyvät huudot mene hukkaan. hesse_blum
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: hidas57 - 26.09.12 - klo:17:28
Jaajaa, eli ei ole sheriffeillä parempia. Ilmeisesti on tarkoitus, että kypärän sisään kaikki meteli kuuluu. Liekö tulpat yleensäkin peräti liikenneturvallisuuden vaarantamista...

Mutta kovin on kevyt melusuojaus uudessa Neotecissäkin, thäts-ö-fäkt.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: jowin - 27.09.12 - klo:11:02
Onko kukaan verrannut Neotec:ä ja System 6:ta, Huuruksen System 4 lienee kokonaan erisukupolvea, joten olisi ihme jos kehitys ei kehttyisi.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: mchuurre - 27.09.12 - klo:15:10
Onko kukaan verrannut Neotec:ä ja System 6:ta, Huuruksen System 4 lienee kokonaan erisukupolvea, joten olisi ihme jos kehitys ei kehttyisi.

Olen mut en ajossa. 6:nen on ainakin mut päähän jotenkin, hmm sanoisinko "kantikas" kuten sen ulkonäkökin  hesse_blink
Hintaluokka on kutakuinkin sama noilla....
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: mchuurre - 30.09.12 - klo:11:14
Edeltäjä Multitec:iin verrattuna joitakin havaintoja...
http://www.youtube.com/watch?v=HDpbDRSbFYQ

Ja sit ku noita erilaisia desibeli taulukoita tsiigailee niin luulempa että seo korvin aika mahdotonta sanoa et jos on 6 - tai vaikkapa 8db:tä hiljaisempi kun toinen. Mulla ainaskin korvat "surisee" koko ajan kuin K100:sen bensapumppu, olin sitten pyöränpäällä tai Lemmenjoen "hilajaisuuvesa"  hesse_biggrin
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: hidas57 - 01.10.12 - klo:09:51
No jatketaanpa tätä saagaa. Neotecissä on useita uudistuksia Multiteciin verraten, jonka vuoksi minäkin sen hankin. Tuo viteo esittelee ne aivan ymmärrettävästi, vaikka itselle ei enää tullut mitään uutta, kun yleensä otan kaiken mahdollisen selville ennen ostopäätöstä.

Jospa nyt keskityn hyviin puoliin, vaikka mariseminen onkin kivaa.
- aerodynaamisuus. Ainakin taajamaliikenteen alle 120 vauhdeissa tuntuu hyvältä, eikä pää pyri irtoamaan. Radalla sitten nähdään miltä tuntuu.
- lisää leukatilaa. Multitecissä oltiin siinä ja siinä, nyt riittää.
- tuuletus on hyvä, vaikka ottaisin mieluummin sen aiemman äänettömän leukaventtiilin
- tuntuu aika kevyeltä
- näkökenttä on aika iso, pinlockin reunat ei ole näkökentässä, joten sitäkin viitsii pitää
- aurinkovisiiri antaa rillipäälle helpotusta

Häiritsevien asioiden lista taitaa jäädä pitemmäksi, vaan josko niihin tottuu. Tuoreimpana vertailukohtana siis Multitec.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: mchuurre - 01.10.12 - klo:18:17
Jospa nyt keskityn hyviin puoliin, vaikka mariseminen onkin kivaa.
- aerodynaamisuus. Ainakin taajamaliikenteen alle 120 vauhdeissa tuntuu hyvältä, eikä pää pyri irtoamaan. Radalla sitten nähdään miltä tuntuu.
- lisää leukatilaa. Multitecissä oltiin siinä ja siinä, nyt riittää.
- tuuletus on hyvä, vaikka ottaisin mieluummin sen aiemman äänettömän leukaventtiilin
- tuntuu aika kevyeltä
- näkökenttä on aika iso, pinlockin reunat ei ole näkökentässä, joten sitäkin viitsii pitää
- aurinkovisiiri antaa rillipäälle helpotusta

Mitä, eikö sitten tuo päähän istuvuus tuntunut miltään? Testissäkin ylistetään juurikin tuota istuvuutta johon minäkin hurahdin täysin! hali_peukku

Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: hidas57 - 01.10.12 - klo:18:33
Juu, tuntui se ensin, siis numeroa pienemmäksi kooksi hyvä. Mutta ohuet on sitten toplingit. Ne painuvat helposti kasaan ja alkaa styroksin kovuus tulla läpi.

Shoeit istuu kyllä mallina hyvin mulle. Kolomas menossa. Tämä istuvuus on niin perusasia, että vaikka olisi kuinka hyvä kypärä muuten, mutta ei käy päähän, niin eihän siitä mitään tule.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: Entelodontti - 03.10.12 - klo:12:30

... Tämä istuvuus on niin perusasia, että vaikka olisi kuinka hyvä kypärä muuten, mutta ei käy päähän, niin eihän siitä mitään tule.

 hali_peukku Juuri tuosta syystä ostin viimeisen ruukkuni messuilta. Kun sovittaa peräkanaa erimerkkisiä pottia kaaliinsa niin erot istuvuudessa tulee heti esille.
Hintalappua kurkataan tietysti vasta sitten kun sopivin on löytynyt.
Äänenvaimennusta ei tietysti pääse testaamaan mutta eikös saksassa Louisilla ole jo tuulitunneli puodissa..

Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 24.07.13 - klo:19:20
Onnistuin eilen tiputtamaan kypärän pyörän päältä tallissa. Piti käydä ostamassa uusi visiiri, kun alkuperäiseen tuli naarmuja. Visiiri oli vähän kun haulikolla ammuttu. Sanoin myyjälle, että visiirin avausmekanismi on älyttömän jäykkä muiden kypärien visiireihin verrattuna. Myyjä laittoi liukasta vahaa visiirin avausmekanismiin ennen visiirin asennusta. Kyllä se vähän auttaa. Avausmekanismin jousi löystyy kuulemma ajan myötä käytössä.

Pinlokin asennuksessa kannattaa laittaa pinlokin nuppien kärjet melkein vastakkain, niin ollaan lähellä optimia. Pinlok on kireimmillään, kun nuppien kärjet ovat tarkalleen vastakkain toisiaan. Myyjä näytti räpsäyttämällä visiiriä kuinka sen äänestä jo kuulee, kun silikonipinta imaisee itsensä kiinni.

http://www.youtube.com/watch?v=A4Jf4hI6e7E&feature=youtu.be
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 20.03.14 - klo:16:16
näköjään löytyy sitten tummiakin visiirejä:
http://www.racevisors.co.uk/category/shoei-gt-air-visors
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: GSR600 - 31.03.14 - klo:10:40
Tuli kanssa hankittua Shoei Neotec ja asennettua  siihen Sena SMH5-FM  kypäräpuhelinsarja radiolla.
Puhelimen asennus sujui helposti. Korvan alueen verhoilussa toki on ne pehmusteet vielä paikoillaan.
Pitääpä kokeilla poistaa ne.

Kypärä tuntuu kaikin puolin laadukkaalta, aurinkovisiiri ja hihnan pikalukitus ovat erinomaisia.
Samoin avattavan leukaosan mekanismi tuntuu laadukkaalta. Kätevää on pysähtyessä nostaa nostaa leukaosa ylös ja nauttia välipala tankkilaukusta ja jatkaa taas matkaa, ilman kypärä sulkeisia.

Ainoa selkeä miinus kypärässä on ollut sen korkeampi melutaso edellisiin kypäriin Arai Chaser ja Arai Condor verrattuna. Odotin että Shoei olisi ollut hiljaisempi kun sitä niin kovin on testeissä kehuttu
mutta minun päähäni puettuna ja minun pyörällä ajaessa näin ei ollut. Olen vertaillut ajamalla samoja
lenkkejä Arain kanssa samoissa olosuhteissa ja lopputulos on aina sama. Käytän aina ajaessa 3M  korvatulppia. Liian iso koko ei ole kyseessä koska tämäkin puristi alussa ohimon alueelta ajossa vaikka kaupassa tuntuikin erittäin mukavalta. Painelin ohimon alueen styroxia siitä etureunasta vähän sisään ja ongelma poistui. Myös kaulasuojaa tulee aina käytettyä eli tuo kaulan aluekin on aika tehokkaasti vuorattuna.

Jos Arain istuvuus minun päähän on 10 , Shoeille annan arvosanan 9 .
Molemmat ovat koko M.

Jonkun toisen päähän Shoei saattaa sopia paremmin ja lopputulos saattaa olla paljon parempi.
Melutason lopputulokseen vaikuttaa moni asia:
Pään muoto, pyörämalli, kuljettajan pituus, katteen lasi, lasin asento, korvatulpat, takin kaulus, kaulasuoja, kypärähuppu ym.ym. 
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: mara h - 31.03.14 - klo:10:50
Avattava kypärä on aina meluisampi
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: Kartsa - 31.03.14 - klo:11:20
No tuo tieto ei pidä paikkaansa. Schubert ilmoittaa C3:n olevan heidän mallistonsa hiljaisin ja sehän on avattava.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: mara h - 31.03.14 - klo:11:45
No miulla on kolme avattavaa joista yksi shubert c3 ja yksi shoein umpi, mikä kyllä on hiljaisempi kuin yksikään avattava, valmistajat nyt voi ilmottaa mitä hyvänsä, yleensä testeissä on aina olleet avattavat meluisampia kuin umpimallit
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: hidas57 - 31.03.14 - klo:15:41
Onhan tuossa Neotecissä meteliä, mutta Elacin valetuilla tulpilla ei haittaa. Silti kuulee navin ja puheet parkissa. Jonkin verran puristavat nekin, täytyy vielä harjoitella asennustapaa, nyt menee hiukan runttaamalla...mistä voi epämukavuutta aiheutua.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: Kartsa - 01.04.14 - klo:19:07
No miulla on kolme avattavaa joista yksi shubert c3 ja yksi shoein umpi, mikä kyllä on hiljaisempi kuin yksikään avattava, valmistajat nyt voi ilmottaa mitä hyvänsä, yleensä testeissä on aina olleet avattavat meluisampia kuin umpimallit

Aikoinaan, kun ostin C3, niin valitsin sen koeajolla, ensimmäinen yksilö oli selvästi meluisampi kuin toinen, kumpikin pakasta vedettyjä. En ollut tyytyväinen C3:n laatuun, hiljainen, mutta muovisen rutiseva. Nyt on Shoein edellinen avattava, kohtuu hiljainen eikä rutise.
 
Mielenkiintoista lukea kokemuksia Neotecistä, ehkäpä sitten seuraavaksi.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: j@ck - 02.04.14 - klo:23:17
Onhan tuossa Neotecissä meteliä, mutta Elacin valetuilla tulpilla ei haittaa. Silti kuulee navin ja puheet parkissa. Jonkin verran puristavat nekin, täytyy vielä harjoitella asennustapaa, nyt menee hiukan runttaamalla...mistä voi epämukavuutta aiheutua.

Kaikkien korvatulppien paras asennustapa, jota ihmeen moni ei vaan tiedä..

Oikea tulppa: Vie vasen käsi pään takaa > tartu sillä oikeaan korvalehteen ja vedä sitä taaksepäin. Oikealla kädellä sujautat tulpan paikoilleen.. Menee kuin itsestään.

Vasen tulppa:  :mrgreen:

Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: mara h - 03.04.14 - klo:05:28
En ole koskaan käyttänyt korvatulppia,vaikka ajanu olen vuodesta -72, olen kyllä kokeillu, mutta ne ei vaan jotenkin miulle satu, ei nuo vielä ainakaan vuosi sitten tehdyssä kuulokokeessa valittaneet mistään kuulon huononemisesta, vaikka noissa meluisissa työkoneissa ja kuorma-autoissa on tullu istuttua yli 35v, kotoakin löytyy kyllä toista kilovattia jatkuvaa tehoa jos kääntää nupit kaakkoon, mie olen ilmeisesti niin kovakorvanen, no kuulovaurio syntyy tutkimusten mukaan herkemmin silloin jos kokee melun epämiellyttäväksi,taas jos pitää ko.melusta kuulovauriota ei niin helposti tule
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: j@ck - 03.04.14 - klo:09:12
Taitaa olla harvassa ne, jotka ajelisivat maantienopeuksia ässällä ilman tulppia...? Epämiellyttäväksi koen itsekin jo 100 km nopeudet ja pitemmillä matkoilla käytän aina. Joskus, kun unohtuu, niin on lähes pakko pysähtyä virittelemään. Jotenkin suhina tuntuu vielä pahemmalta, jos tulpat on olleet korvissa ja sitten tauolla unohtuvat.

Saa nyt sitten nähdä, olisiko laminar lipistä apuja. Kunhan se nyt joskus tulisi ja saisin paikoilleenkin. Pitääkin kysellä, missä viipyy..

Ootko Mara enempi nakupyörällä ajellut? Sellainenhan ei ihmeempiä pyörteitä ja suhinoita yleensä aiheutakaan.
Ollaan näköjään aloitettu harrastus samoihin aikoihin.. Ennätitkö saada -72 suoraan oikean mp-kortin? Minulla kävi niin, että olin silloin 9 päivää liian nuori ja kevarikorttiin oli tyytyminen - että harmitti.  Muistelen saaneeni kortin samana päivänä, kun täytin 16.
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: mara h - 03.04.14 - klo:11:31
Nakupyöriähän ne oli kaikki-70luvulla ja -80 luvun alussa, Honda CBR1000 oli ensimmänen katteellinen, kyllä kerkesin kortin saamaan, tais jäädä peräti kokonainen päivä aikaa.Juu se on totta että nakupyörällä ajellessa on pienempi kypärämelu,normaali ajelussa ainakin miun mallilla ja istuma asennolla K1200sen aiheuttama pyörtely on pienempi kun esim.busassa tai ducati ST4Sässä, no busan vakio pleksi alkaa kunnolla toimimaan vasta yli 200 nopeuksissa, en vielä tiije miten nyt lienee, vaihoin puigin tuplakuplan tuohon K1200seen,ei se ole kun sentin kaks korkeempi, mutta näissähän vaikuttaa pienikin, varmaan pääsiäisen tienoilla otan liikenteeseen, sillon viikko lomaakin,täällä tulee just nyt taivaan täyveltä lunta, kyllä se per... nyt sataa, mutta ei silloin kun olis ollu sen aika
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: mchuurre - 03.04.14 - klo:17:50
Viime kesänä huomasin, että huoltsikalla, erään tankkaamisen jälkeen, ei enää meinannut mennä tulpat korviin....

Et siellähä oli jo ennestään yhet, et päättelin tosta etten enää niitä välttämättä tarvii... hesse_fool
Otsikko: Vs: Shoei Neotec
Kirjoitti: bin laden - 07.04.14 - klo:13:36
Vähän juttua melusta:
http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/varustetestit/132/Motoristillekin-kuulo-on-tärkeä.htm
 hesse_biggrin