Kirjoittaja Aihe: ACCELERATOR?  (Luettu 11754 kertaa)

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
ACCELERATOR?
« : 14.01.11 - klo:11:54 »
Moro,

onko tämä http://sol2.be/Accelerator/English/Order/index.html tuttu kenellekään? Tuhlasin vähän yli 30e moiseen ja katson saanko ko. värkkiä edes asennettua.   :mrgreen: Tekeekö tuo sen mikä luvataan?

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #1 : 14.01.11 - klo:13:11 »
Ei ole kokemusta, mutta onhan tuon tyyppisiä ollut olemassa. Moottorinohjausta huijataan käyttämään 20 astetta matalamman lämpötilan polttoaineseosta, joka on rikkaampi. Ja näin kaikki on paremmin  airrev

Keväällä sitten kuulemme miten kävi?

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #2 : 14.01.11 - klo:17:38 »
Tuli jo tuolla .org:in puolella vastailtua, mutta laitetaan nyt tännekin.
Kokemusta ei vielä ole, mutta samanlainen kaapelinpätkä on odottanut asennusta pöytälaatikossa n. kuukauden päivät ja jahka kelit vähän lämpiää niin laitan sen kiinni. Kuten hidas57 jo tuossa tiesi niin ei se tee muuta kun huijaa moottoriohjausta ja sitäkin vain nk. "open loop" tilassa, eli mikäli olen asian oikein ymmärtänyt niin yksikertaistettuna vain kun kone on kylmä ja kaasunavauksissa. Tuolla pitäisi siis saada poistettua se alakierrosten "nypytys" mikä esintyy ainakin omassa pyörässä.

Jos toimii luvatulla tavalla niin varmasti rahan arvoinen investointi jos vertaa vaihtoehtoa Power Commander + säätö joka varmaan kustantaa 15x enemmän, siksi ainakin itse päädyin moiseen, voi vaikka sitten loppurahoilla hankkia niitä tuiki tärkeitä hiilarihärpäkkeitä  grin

Poissa reinholm

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 3
  • R1100S
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #3 : 14.01.11 - klo:19:46 »
Kahteen pyörään on asennattu (R1200CL ja R1100S) ja toimii kuten pitääkin.
Sehän "huijaa" vain kiihdytäessä, ei tasakaasulla ajaessa.
Kyllä on enemmän kuin hintansa väärtti.

 03Biker
1-BMW

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #4 : 15.01.11 - klo:16:10 »
Kahteen pyörään on asennattu (R1200CL ja R1100S) ja toimii kuten pitääkin.
Sehän "huijaa" vain kiihdytäessä, ei tasakaasulla ajaessa.
Kyllä on enemmän kuin hintansa väärtti.

 03Biker
Oliko ko. värkin asennus helppo?

Poissa pthuone

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 191
  • F 800 st
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #5 : 17.01.11 - klo:20:42 »
Eikös K1200 nypytys ongelma esiinny juuri tasakaasulla ajettaessa, eli ei taida siihen auttaa.
Pro...., whisky and rock!!!

Poissa Bozze

  • HP
  • *
  • Viestejä: 348
    • akerblom.fi
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #6 : 17.01.11 - klo:23:11 »
Kyllä se omassa mopossa esintyy juuri matalilla kierroksilla (n. 2000-3500 rpm) tapahtuvassa kaasunavauksessa, pyörä rupeaa nykimään ikään kun ei tietäis lähteäkkö vai ei. Tuo tasakaasulla nykiminen (sekä putkeen paukuttelu) poistui lähes kokonaan 20tkm huollon yhteydessä kun pyörään päivitettiin uudempi softaversio. Noh, keväällähän tuo selviää miten toimii (jos toimii) jahka sen kaapelinpätkän saa asennettua.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #7 : 18.01.11 - klo:08:30 »
Tuntuu olevan erilaisia ilmenemismuotoja näillä nypytyksillä. Saksalaiset käyttävät termiä KFR (konstant fahrt ryckeln), joka tarkoittaa nypytystä tasakaasulla. Ja joillakin nyt sitten kaasunavauksessa, erikoista. Omassa pyörässä en ole havainnut missään vaiheessa. Vaihdoin tosin kokoputken heti sisäänajon jälkeen. Muistelen tosin vakioputkenkin kanssa voimantuoton olleen hyvinkin välitöntä alakierroksilla.

Millähän bensalla nämä nypyttäjät ajavat? Itse olen käyttänyt aina 98:ia, pääasiassa ABC-merkkistä. Ainoat ongelmat ovat liittyneet tyhjäkäyntiin, jossa esiintyy joskus vaeltelua.

Poissa Jussiboy

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #8 : 18.01.11 - klo:10:08 »
Moro!
Accelatorin tilasin Perjantaina ja oli mukavan tuntuinen mies kun vastasi kyselyihinkin. Pidennetyn ja normaalin erona on se, että toisessa lämpötila anturin voi sovitella minne haluaa ei kuitenkaan 633
 Käyttelen V-poweria, jolla nypytys pysyy kurissa, mutta nurkka-ajossa pienen nypytyksen tuntee pintakaasulla. Softaversiosta ei ole mitään tietoa, pääseekö näissä muuten jollain koodilla "salavalikkoon" kuten auto puolella?

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #9 : 18.01.11 - klo:12:34 »
Kusettivat! Sanoivat, että moisen härpättimen asennus on helppoa, mutta mukana tulleesta manuaalista selvisi, että moinen edellyttää tankin irroittamista!  hedari  32 Tuo edellyttää erikoistyökaluja ja isoa ja lämmintä työtilaa. Bemarihuoltokin velottaisi monta tuntia. Minkä vitun takia tuota ei heti kerrottu?  32 Haluaako joku ostaa K1200S:n sopivan kilkkeen ohjeineen? 32e - minä maksan postikulut!

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #10 : 18.01.11 - klo:13:32 »
Tuntuu olevan erilaisia ilmenemismuotoja näillä nypytyksillä. Saksalaiset käyttävät termiä KFR (konstant fahrt ryckeln), joka tarkoittaa nypytystä tasakaasulla. Ja joillakin nyt sitten kaasunavauksessa, erikoista. Omassa pyörässä en ole havainnut missään vaiheessa. Vaihdoin tosin kokoputken heti sisäänajon jälkeen. Muistelen tosin vakioputkenkin kanssa voimantuoton olleen hyvinkin välitöntä alakierroksilla.

Millähän bensalla nämä nypyttäjät ajavat? Itse olen käyttänyt aina 98:ia, pääasiassa ABC-merkkistä. Ainoat ongelmat ovat liittyneet tyhjäkäyntiin, jossa esiintyy joskus vaeltelua.

Täsmälleen sama polttoainekäytäntö mulla myös aina, bonusvetoisena. Gixeriin (09) kun vaihdoin kokoputken uutena, teki juuri sen että tyhjäkäynnillä vaelsi tasaisesti. PC:n asennuksen ja säädön jälkeen kävi täysin tasaisesti. S1000 RR käy kokoputken asennuksen jälkeen aivan tasaisesti tyhjäkyntiä, ilman mitään säätöä. Johtunee "laajakaista-ecusta", joka putkeen asennettujen antureiden avula haistelee kaasuja?

98 maksaa ~0.03€ enemmän. Ei kerta kaikkiaan voi olla järkevää tankata wäkiwiinalla, kun kulutuskin tod näk hiukan nousee. Ja eihän tämän haarrastuksen kustannuksissa tuo polttoaineen hintaero ole edes laskettavissa riittävällä tarkkuudella.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #11 : 18.01.11 - klo:14:52 »
Periaatteessa pelkkä PC:n asennus karttoineen ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Mutta kyllä sen saa vaikuttamaan sitä kautta että PC:llä voi säätää tyhjäkäyntialueenkin seosta, esim kaasuasento 0% ja kierrosalue 1000-1250rpm. Mullakin on laitettu sinne muutama % rikastusta, ja näin huoltokin suositteli, kun kerroin asiasta. Tyhjäkäynnin kierrosluvun asetusta varten on oma tekniikkansa, joka toimii tai ei. Siellä on esimerkiksi venttiili, joka päästää kaasuläppien ollessa kiinni pienen määrän ilmaa polttoaineen seuraksi.

Noista lisäkilkkeistä kannattaa aina selvittää ensin asennusohjeet, niin voi sitten arvioida riittääkö mielenkiinto ja työkalut. Se plugi, johon tommonen accelerator tulee kiinni, on varmaankin ilmaboxissa kiinni. Jos siihen pääsee käsiksi pelkällä tankin (+katteiden) irroituksella, niin siihen tarvii vissiin vaan yhtä kokoa torx ja yhtä kokoa kuusiokolo. Kohtalaisen vaivalloista kuitenkin.

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #12 : 18.01.11 - klo:15:28 »
Voihan ton asentaa kesälläkin jolloinka toivottavasti on kuivaa, valoisaa ja lämmintä. Minkäslaisia erikoistyökaluja tarttee bensatankin alle kurkistamiseen? Itellä oli joku aika sitten rr:stä tankki ja takahäkki irti, eikä tullut verta, hikeä tai edes kyyneleitäkän kovin paljoa....
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #13 : 18.01.11 - klo:16:26 »
Periaatteessa pelkkä PC:n asennus karttoineen ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Mutta kyllä sen saa vaikuttamaan sitä kautta että PC:llä voi säätää tyhjäkäyntialueenkin seosta, esim kaasuasento 0% ja kierrosalue 1000-1250rpm. Mullakin on laitettu sinne muutama % rikastusta, ja näin huoltokin suositteli, kun kerroin asiasta.

Siinä sääti PC:n asentaja läpi koko kartan, eikä laittanut valmiskarttaa, kun sitä ei ole edes olemassa 09 Gixuun. Siinä meni puoli työpäivää, josta ehkä puolet asennusta, loput säätöä.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: ACCELERATOR?
« Vastaus #14 : 18.01.11 - klo:16:34 »
Kusettivat! Sanoivat, että moisen härpättimen asennus on helppoa, mutta mukana tulleesta manuaalista selvisi, että moinen edellyttää tankin irroittamista!  hedari  32 Tuo edellyttää erikoistyökaluja ja isoa ja lämmintä työtilaa. Bemarihuoltokin velottaisi monta tuntia. Minkä vitun takia tuota ei heti kerrottu?  32 Haluaako joku ostaa K1200S:n sopivan kilkkeen ohjeineen? 32e - minä maksan postikulut!

Mitä he****tiä, menikö ne myymään sulle tämän ilman asentajaa mukana, siat!! 32 :mrgreen:

Mites mää muistelen et nää huoltohommelit teetetään AINA valtuutetussa huollossa, oli sitten kyse lampun vaihdosta tai jostain isommasta. innocent innocent

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal