Minulla on kokemusta K1200S pyörästä. 2005 vuosimalli. Omallani olen itse ajanut sen 138000 km itse 12 vuoden aikana. Uusittu on vaikka mitä, mutta kuluvaa osaa. Se mitä 1300s mallista ei yleensä mene, on polttoainetankin anturi. 1200S mallista ja samanvuotisista gs, gt, rt malleista se nk. filmianturi menee. Mulla mennyt 6 kpl. Viimeisin vaihdettu 2019 ja toimii hyvin edelleen, koska käytän 98E5 bensaa, etanoli sen tappaa. 1300S mallissa on se kohomalli niinkuin autoissakin. Muuten on vaihdettu laakeria, jarrupaloja, perushuoltoa. Kytkin uusittiin kokonaan 120000 km kohdalla. Kytkinkori äänteli, tyyppivika kun jouset helisee, kaikki uusiksi. Ei luistanut mutta samalla uusittiin. Vesipumppu vaihdettiin 150000 km:n kohdalla, halusin, vaikka ei vikaa. Sitä kun ei halua jäädä välille.
Kardaaniin vaihdettiin laakerit ja stefat 120000 km:n kohdalla. Muutoin peräöljyn vaihtoa 20000 km:n välein. Iskarit on orkkikset, samoin jarrulevyt. Matka jatkuu... Kohti 200000 km. R1250RT on jo mielessä... Josko semmonen sitten seuraavana...