Kirjoittaja Aihe: K 1300S sammuilee.  (Luettu 32450 kertaa)

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
K 1300S sammuilee.
« : 24.09.16 - klo:10:02 »
Eli nyt on tän kesän aikana alkanu sammuilemaan aluksi satunnaisesti mutta loppukesästä liki kaikkiin liikennevaloihin kun kaupungissa ajelee,käytin  huollossa ja sitä jotain ohjelmoitiin/testattiin tyhjäkäyntipuolelta.Melkein kaks npäivää pelitti mut nyt taas sama meininki.Onko se tyhjäkäyntiventtiili helppo vaihtaa ja mistä edullisimmin saa(sano huollossa et jos ei sillä toimenpiteellä parane pitää joku poksi/kotelo uusia kokonaan.??)voipi olla kallista jos sinne vie,mittaris olo makso 60.ää. Vuosimalli on 2011,alko oireileen jo kolmantena kesänä käyttöön otosta.
« Viimeksi muokattu: 24.09.16 - klo:10:04 kirjoittanut ducati851 »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #1 : 25.09.16 - klo:17:06 »
No miten se sammuu? Arvaisin tyhjäkäynnissä olevan ongelmaa, eli vaihtelee voimakkaasti, eikä käy kunnolla pikkukaasullakaan. Menikö vikaan?

Ilmansaannin sijasta kyse voi olla myös kaasuasennon tunnistimen, tai sen maan, ongelmasta.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #2 : 25.09.16 - klo:20:57 »
sammuu kun esim.liikennevaloihin tultaessa päästää vapaalle,muuten ei käynnissä vaeltelua.Se on aina kerrasta poikki ja lähtee kuitenki heti startilla tulille.On vaan vittumainen tää hesan suunnas ajella ku on noita valoja melko tihees ;) joskus vika hävii ja on päivänki pois.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #3 : 26.09.16 - klo:10:20 »
Ok. Sähköpuolelta vaikuttaa, en usko tyhjäkäyntiventtiiliin, koska ei se ihan kerrasta pätkäise. Tappokytkin tulee mieleen, niissähän on ollut ongelmaa ihan uusissakin.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #4 : 26.09.16 - klo:18:29 »
se sillai oudosti molahtaa pakoputkes ja sammuu,sit ku starttaa käyntiin niin on haisevana kovin kitkerältä.niinku sais liikaa ruokaa siinä kun sammuu.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #5 : 26.09.16 - klo:18:56 »
GS-911 kiinni niin saat livenä kaikki tiedot suoraan kännykkään tai kannetavaan. Ei tarvitse arvailla.
90000 km huolto maksoi 379€ (venttiilien välyksien tarkistus). Loput tein itse. Itse pystyy lukemaan viat ja kuittaamaan huolto muistustutuksen.
Muutama bemari on korjattu ja huollettu. Hyvin on GS-911 hintansa haukannut. Ja tulee vähän varmuutta pitkillä reisuilla, jos omaan tai kaverin pyörään tulee vikaa.

« Viimeksi muokattu: 26.09.16 - klo:18:59 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #6 : 26.09.16 - klo:19:11 »
se sillai oudosti molahtaa pakoputkes ja sammuu,sit ku starttaa käyntiin niin on haisevana kovin kitkerältä.niinku sais liikaa ruokaa siinä kun sammuu.
Eikös tuossa keksinnössä olekin jo pakokaasuläppä?  Aiheuttanee jonkin äänen sammutuksessa.

Tuo GS-pulikka olisi varmaan kätevä, koskapa ilmiö esiintyy noin taajaan. Laitteella kaiketi näkee anturitietoja ja esimerkiksi kaasuasennon. Itsellakin on kännysovellus, mutta sopiva hardware puuttuu...

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #7 : 26.09.16 - klo:19:51 »
Joo,tässä on se läppä siinä ennen pakopönttöö,luulin ensin et son se läppä mikä oikkuilee.Pitääkö toi pulikka olla vian aikana kiinni pyöräs ennenku antaa sen vikatiedon??Ton kans pitää varmaan osata lukee jonku verran dataa et pystyy sanoon vian.....Nytkin ku lähin duunista niin kymmenkunta kertaa sammu valois ja sit pelas taas kohtuu hyvin loppumatkan et outo lintu on tää bimmeri saa..na sanon mä

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #8 : 26.09.16 - klo:20:00 »
GS-911 kiinni niin saat livenä kaikki tiedot suoraan kännykkään tai kannetavaan. Ei tarvitse arvailla.
90000 km huolto maksoi 379€ (venttiilien välyksien tarkistus). Loput tein itse. Itse pystyy lukemaan viat ja kuittaamaan huolto muistustutuksen.
Muutama bemari on korjattu ja huollettu. Hyvin on GS-911 hintansa haukannut. Ja tulee vähän varmuutta pitkillä reisuilla, jos omaan tai kaverin pyörään tulee vikaa.

Toi tosiaan olis,mut ei tästä vantaalta olis pitkä matka loikata hyvinkäälle näyttään peliä,ite oon kans vaihdellu öljyt ja suodattimet,ja peräölpät.ajettu nyt 56000km.et ei oo viä venttiilien kans kiirusta(mitä enämpi aukoo sitä enämpi vuotaa periaatteella ;) ;)

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #9 : 26.09.16 - klo:20:31 »
Joo,tässä on se läppä siinä ennen pakopönttöö,luulin ensin et son se läppä mikä oikkuilee.Pitääkö toi pulikka olla vian aikana kiinni pyöräs ennenku antaa sen vikatiedon??Ton kans pitää varmaan osata lukee jonku verran dataa et pystyy sanoon vian.....Nytkin ku lähin duunista niin kymmenkunta kertaa sammu valois ja sit pelas taas kohtuu hyvin loppumatkan et outo lintu on tää bimmeri saa..na sanon mä
vikatieto jää muistiin.
Bin laden

Poissa mi16

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 245
  • K1300S HP 234
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #10 : 27.09.16 - klo:08:07 »
Joo,tässä on se läppä siinä ennen pakopönttöö,luulin ensin et son se läppä mikä oikkuilee.Pitääkö toi pulikka olla vian aikana kiinni pyöräs ennenku antaa sen vikatiedon??Ton kans pitää varmaan osata lukee jonku verran dataa et pystyy sanoon vian.....Nytkin ku lähin duunista niin kymmenkunta kertaa sammu valois ja sit pelas taas kohtuu hyvin loppumatkan et outo lintu on tää bimmeri saa..na sanon mä
vikatieto jää muistiin.


Mikäli siellä olisi vikakoodi muistissa luulisin, että ensimmäisen viestin mukaisessa huollossa se olisi selvinnyt. Huollossa lienee kalibroitu tyhjäkäyntimoottori, eli ohjelmanpätkä mikä porrastaa kierrokset siinä tilanteessa kun "hanat auki" päästää kierrokset alas. Kokeile kahdella tavalla, eli reilusti kierroksia ja kaasu pois, pitisi tulla nätisti kierrokset alas. mikäli pyörä sammuu kokeile sulkea kaasu ranteella hitaasti kierrokset laskien.
Pakoputkessta tuleva kitkerä haju viittaa polttoainneen läpipääsyyn ja katalysaattorin kuumanakäymiseen jonka syyksi heitän lonkalta puolavikaa, hehkuuko katti punaisena kun kurkkaa reikään. Mittaa pakosarjojen lämpötilaa... puolavikoja on ollut ennenkin.

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #11 : 28.09.16 - klo:18:32 »
kävin kysymässä huollosta ja sano et ei ollu mitään vikakoodeja.
nyt vien sen huoltoon ja laitetaan

 tulpat ja tarkistetaan samalla venttiilien välykset.

Poissa K_i_m_i

  • Sport
  • *
  • Viestejä: 53
  • VFR1200F
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #12 : 30.09.16 - klo:18:47 »
Ihan hassu ajatus, eihän se sivujalan anturi voi aiheuttaa tällasia oireita? Joku kontaktihäikkä.. ei varmaan, mutta tuli tässä pikku chardonnay päissä mieleen...
________________________________________________________________
Kimmo

VFR1200F -11
ex:K1300S Black Edition -14, K1200S -06, SV1000S -04, RG125 -88

Poissa ducati851

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 32
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #13 : 30.09.16 - klo:20:23 »
tarkistin jo senkin jutun  hesse_biggrin
mut kokeilin niin kahdeksan kympin vauhdista ku päästää kaasun pois ja kytkin pohjaan niin sammuu ku saunalyhty,kymmenkunta kertaa kokeilin ja neljä viis kertaa sammu.Ne vähä epäili sitä tyhjäkäynnin askelmoottoria,mut ku se ei tee sitä välttämäti aina niin alotetaan perushuollolla ;)
« Viimeksi muokattu: 30.09.16 - klo:20:27 kirjoittanut ducati851 »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K 1300S sammuilee.
« Vastaus #14 : 01.10.16 - klo:13:20 »
Mullahan oli niin, että joskus tyhjäkäynti meni sahaavaksi, eikä käynyt pienillä kaasuilla muutenkaan. Kerran todettiin kaasuasento 100% kaasuun koskematta. Silloinhan tyhjäkäyntiventtiili pitäisi olla kiinni ja kuitenkin jollain tapaa kävi, ei sammunut laakista. Eli ei vaikuta aivan samalta. Seoshan siinä meni hyvin rikkaalle.

Luulisi tuon saavan testerissä kiinni, kun noin usein esiintyy.

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal