Kirjoittaja Aihe: polttoaineen lirutus - tankki täyteen  (Luettu 32483 kertaa)

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #15 : 19.09.11 - klo:09:41 »
Voitais pitää kilpailut, kuka oikeasti ajaa yhtäkyytiä tankkaamatta 450 km.
Mutta kun ei voi, ei niin pitkää matkaa voi ajaa enää yhtäkyytiä, ettei tulisi kuseet housuun.
Nyt on niin, että täytyy pysähtyä kuseelle, ennenkuin bensa loppuu. horisko
 

Eilen porattu reiät tuohon muovitötteröön.Tein 5mm reiät etu- ja takareunaan sekä oikeaan ja vasempaan sivuun.En osannut päättää sopivaa paikkaa,niin tein sitten 4 reikää. hesse_biggrin
Ei ehtinyt testaamaan toimintasädettä,mutta jos ensi viikonloppuna ottaisi 2-3 litraa bensaa varalle mukaan ja ajelisi tankin tyhjäksi.Olisi aika mielenkiintoinen koe.
Melko huimia lukemia tuo bin ladenin range tuossa kuvassa näyttää. 03Biker
Man cannot live on beer only.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #16 : 19.09.11 - klo:10:15 »
Tankkasin sen eilen Hyvinkään teboilla keskiseisontatuella lisäreikiin asti.
Kävin heittämässä testinlenkin hesassa. Säikähdin itsekin, etää nyt särki tietokone tai anturi tai jotain.
Liikennevaloissa kun seisoo niin tietokoneen range laskee aika nopeasti.

Takasinpäin lasettelin tulemaan vähän reippaamiin. Nopeusrajoitus + 30km/h lisää vauhtia, ei uskaltanut kyytiläinen mukana kovempaa ajaa. Onneksi tietokoneen range alkaa laskea aika nopeasti. Tulen antamaan raporttia kuinka paljon oikeasti normaaliajossa pääsee käytännössä yhdellä tankillisella. Olisin tänään lähetynyt bemarilla töihin, mutta lupasi takaisinpäin tulessa vesisadetta. Yritän ajaa tankin tyhjemmäksi, niin tiedetään.
Bin laden

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #17 : 19.09.11 - klo:12:26 »
Kesäkuussa ajelin ässällä Kilpisjärveltä Vantaalle lähes yhtä kyytiä. 1180 km / 15 h 15 min. Aamulla tankkasin Kilpisjärvellä klo. 8.45 ja kotipihassa olin paria minuuttia vaille puolen yön. Pakolliset nopeat tankkaus / kahvitauot ja lisäksi yksi n. ½ tunnin ruokatauko. Ei ollut edes peppu ihmeemmin puuduksissa, kiiton muokatun geelipenkin.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #18 : 19.09.11 - klo:15:52 »
Ei ollut edes peppu ihmeemmin puuduksissa, kiiton muokatun geelipenkin.

 offtopic Samanlaisia km määriä ajanut pari kertaa tänä kesänä saman päivän aikana normi satulan selässä ilman ahterin puutumista.
Ei ole henk.koht. tarvetta hankkia geelisatulaa.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #19 : 19.09.11 - klo:15:55 »
Tähän tankkaukseen liittyen (!), multa puutui persus jo lyhyemmällä matkalla, vaikka oli geelisatula. Missä on vika? Kenties ruoka ei ole tarpeeksi rasvaista?  withstupid

Poissa j@ck

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 699
  • S 1000 XR
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #20 : 19.09.11 - klo:16:58 »
offtopic Samanlaisia km määriä ajanut pari kertaa tänä kesänä saman päivän aikana normi satulan selässä ilman ahterin puutumista.
Ei ole henk.koht. tarvetta hankkia geelisatulaa.

Mulle ässän alkuperäinen penkki aiheutti suoranaista kipua.. Jo parinsadan jälkeen alkoi tuntua ja >500 km oli tuskaa. Muistan kun 09 ajoin Oulusta Vantaalle.. Loppumatka oli kaikkea muuta kuin nautintoa ja silloin taisn päättää, että penkille on tehtävä jotain. Air Hawkiakin kokeilin ja toimiihan se, mutta on niin halvatun järkyn näköinen.
« Viimeksi muokattu: 19.09.11 - klo:17:26 kirjoittanut JTK »

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #21 : 20.09.11 - klo:15:54 »
303 km tripissä ja 111 km toiminta matkaa
Bin laden

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #22 : 22.09.11 - klo:19:27 »
367 km vielä jäi 30 km pelivaraa.
Onkohan joku päässyt yli 400 km tankillisella?
Bin laden

Poissa Bem-Ari

  • The spirit of adventure lives.
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1017
  • exK12S-06,13S-10,ZX14R-13,TT1200XRT -18,K13GT-09
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #23 : 24.09.11 - klo:19:29 »
Tänään tehty testiajo Ässällä.Tankkasin täyteen korkkia myöten,110 km:n ajon jälkeen näytti range 317km.
Siitä sitten tankki tyhjäksi,niin kauan,että sammui tienposkeen.Meni tasan 375km.Sen jälkeen,kun range näytti pelkkää viivaa,pääsi vielä 30 km.
Ajotyyli oli normaali +10-20 km/h ja muutama tosi raju kiihdytys.Varmaan pääsisi yli 400 sellaisella taloudellisella ajotavalla.Oli kyllä hienoa tankata kerralla täyteen,ilman sitä "tuputtamista". 6 kesää kiroillut sitä viimeisen litran liruttamista ja muutamalla reiällä homma korjaantui noin helpoksi. hesse_ok
Man cannot live on beer only.

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #24 : 24.09.11 - klo:19:34 »
Tänään tehty testiajo Ässällä.Tankkasin täyteen korkkia myöten,110 km:n ajon jälkeen näytti range 317km.
Siitä sitten tankki tyhjäksi,niin kauan,että sammui tienposkeen.Meni tasan 375km.Sen jälkeen,kun range näytti pelkkää viivaa,pääsi vielä 30 km.
Ajotyyli oli normaali +10-20 km/h ja muutama tosi raju kiihdytys.Varmaan pääsisi yli 400 sellaisella taloudellisella ajotavalla.Oli kyllä hienoa tankata kerralla täyteen,ilman sitä "tuputtamista". 6 kesää kiroillut sitä viimeisen litran liruttamista ja muutamalla reiällä homma korjaantui noin helpoksi. hesse_ok

Tämä on perusteellinen testaus  bowdown
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa keke

  • Sport sr.
  • *
  • Viestejä: 106
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #25 : 25.09.11 - klo:17:01 »
Tankkasin eilen Lahdessa museokierroksen jälkeen ja range näytti tankkauksen jälkeen 266 km,
kilometrilukemat nousivat koko ajan tuonne 330 km:iin ja pyörällä oli ajettu noin 60 km. Saas nähdä kuinka pitkälle pääsee.
 03Biker

Poissa pro600

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 53
  • BMW K1300S
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #26 : 29.04.12 - klo:20:51 »
No saipahan tänkin moden tehtyä, onkos tullut testattua miten ko. modaus on toiminut?---> 03Biker

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #27 : 30.04.12 - klo:02:10 »
Tota noin... Miksi mopolla tartee ajaa 300-400km kerralla samalla tankillisella? Olenko jotain ymmärtänyt väärin? Taas.
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #28 : 30.04.12 - klo:07:46 »
Tota noin... Miksi mopolla tartee ajaa 300-400km kerralla samalla tankillisella? Olenko jotain ymmärtänyt väärin? Taas.


Jos pyörää käyttää matka-ajossa, niin minulle on käyttöä sellaiselle pyörälle millä pääsee helposti 300 km.
Edellisestä pyörästä (VTR) reippaassa matkavauhdissa bensan varoitusvalo syttyi 130 km jälkeen.
Olimme porukalla (6 pyörää) reissussa, kävimme katsomassa motogp:tä. Ensin otti minua päähän jatkuva tankkaaminen ja sitten muitakin, kuin muut tankkasivat vain joka toinen kerta.
Yleinen normi on, että matkakäyttöön on oltava vähintään 300km toimintasäde.
Honda VFR1200 oli floppi, ei mikään myyntimenestys, osa syy oli sen toimintasäde. Tehdas on tämän vuoden malliin suurentanut vähän bensatankin tilavuutta. Esim. minulle yksi syy oli, miksen ostanut Bemarin sijaan Hondaa oli sen huonompi toimintasäde.
Bin laden

Poissa pro600

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 53
  • BMW K1300S
Vs: polttoaineen lirutus - tankki täyteen
« Vastaus #29 : 30.04.12 - klo:10:53 »
Jos pyörää käyttää matka-ajossa, niin minulle on käyttöä sellaiselle pyörälle millä pääsee helposti 300 km.
Edellisestä pyörästä (VTR) reippaassa matkavauhdissa bensan varoitusvalo syttyi 130 km jälkeen.
Olimme porukalla (6 pyörää) reissussa, kävimme katsomassa motogp:tä. Ensin otti minua päähän jatkuva tankkaaminen ja sitten muitakin, kuin muut tankkasivat vain joka toinen kerta.
Yleinen normi on, että matkakäyttöön on oltava vähintään 300km toimintasäde.
Honda VFR1200 oli floppi, ei mikään myyntimenestys, osa syy oli sen toimintasäde. Tehdas on tämän vuoden malliin suurentanut vähän bensatankin tilavuutta. Esim. minulle yksi syy oli, miksen ostanut Bemarin sijaan Hondaa oli sen huonompi toimintasäde.


Juurikin näin, ja euroopassa iltamyöhään tuopa turvallisuutta kun ei ole noita ABC:tä joka nurkassa. hali_peukku 03Biker

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal