Eli holkituksella on ideana siirtää askelmoottoria hitusen taaksepäin, jolloin sen nokka ei yletä enää koskettamaan kaasuläppien akselia. Jos ottaa pelkän liittimen irti, saatta joku huoltomies jossain huollon yhteydessä panna sen takaisin kiinni, mutta holkitettuna tätä ei tapahdu. Tai jos tapahtuu, siitä ei ole haittaa.t. Repa
Jos mopossa on ASC, niin askelmoottorin eliminoimisella ei taida olla vaikutusta. En kyllä oikeesti ymmärrä miksi rajoitin pitäis tehdä toimimattomaksi, käytännössä huomaamaton turvavarustehan se. on Paitsi tietysti jos kilpaa ajaa, harrastaa kiihdytyskisoja, tai sitte bomberointi mielessä. Eiköhän mopo keskivertokuskin käsissä kiihdy paremmin, jos ei tartte keulan kohoamista varoa..
Bem-Ari ehti jo vastailemaan. Minäkin kirjoitin aiheesta ohjeita Orgissa 2008, jossa höysteenä kuvia: AskelmoottoriKoko juttu (24.6.2008):Askelmoottorin ohitusKorostan nyt taas sitä, että tuon askelmoottorin tehtävä on toimia vain kaasun liikkeen stopparina, rajoittaen kaasuläppien maksimiavautumista vaihteilla 1-3. Eli rajoittimen poisto EI tunnu esim yleisenä väännön lisääntymisenä, eikä suurilla vaihteilla mitenkään. Se tuntuu silloin kun runtataan kaasu auki pikkuvaihteilla, erityisesti ykkösellä, koska keula nousee kyllä eri malliin jos pitoa riittää. Suuremmilla vaihteilla keula ei kuitenkaan nouse ja vaikutusta on hankalampi suoraan todentaa. Ero tulee vielä selkeämmäksi, jos suorituskykyä on tuunattu putkilla, PC:llä jne.K13:ssa löytyy ihan samanlainen askelmoottori. Jotkut ovat vain nypänneet askelmoottorin sähköliittimen irti, mikä saattaa olla ihan toimivaa jos vikavalo ei syty.
Joo, tuon plugin voi nypätä irti. Sitten pitää vaan uskaltaa ruuvata kapulasta läpät auki...muuten ei eroa huomaa. Itsellä plugi on kiinni, mutta askelmoottoria on tuotu ulospäin laittamalla holkit (12mm) alle. Vähän pitemmät ruuvit tarvitaan.