Kirjoittaja Aihe: K12S kytkin??  (Luettu 151248 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #210 : 12.12.11 - klo:09:30 »
Uskoisin sanan kulkevan ainakin täältä pohjan perukoilta aika huonosti valmistajan suuntaan. Muutenkin suomalaiskansalliseen tyyliin kuuluu enempi purkaa tuntojaan mieluiten kaikille muille tahoille kuin myyjän suuntaan.  horisko

Saksalaisten palstoilla on jonkin verran näkynyt keskustelua kytkimestä, mutta ei se ihan systemaattinen vika kuitenkaan ole, joskin yleisimpiä narinan aiheita. Nuo vesselit ottavat itsekin yhteyttä valmistajaan, koskapa yhteinen kieli auttaa. Ei ole K1300:n kytkinkään jäänyt vaille valituksia, ainakin nopeaa kulumista havaittu.

Poissa 57pannu

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • K12s,Wla45, FLH74,FXST80,TR120r,YZ250,Cr500
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #211 : 12.12.11 - klo:19:41 »
Lienee kuitenkin kytkinvikoja muissakin kuin Suomeen tuotavissa pyörissä. Ihan suurmaissakin on K12S malleja kuten Sumujen saaret ja Amerikan maa, ei niistäkään taida ääni kantaa Helmutille, sinne BMWenyttimen kytkimen valmistus divisioonaan. No ajellaan katsellaan miten se kytkin alkaa pelittämään, vaihdetaan vaihdetta ilman kyutkintä.
Ei tämä tästä.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #212 : 12.12.11 - klo:20:06 »
MOi. 57pannu.
« Viimeksi muokattu: 26.12.11 - klo:17:27 kirjoittanut 1234 »

Poissa 57pannu

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 28
  • K12s,Wla45, FLH74,FXST80,TR120r,YZ250,Cr500
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #213 : 12.12.11 - klo:22:45 »
# Sen kirjoitin minkä kirjoitin #, lainaus joltain suurelta ajattelijalta. Luulo ei tunnetusti ole tiedon väärti, mutta toivon että uudet osat kestäisi enemmän kuin reilun 10 000 km. Onko laatu siitään muuttunut, aika näyttää senkin asian. Ei kait niissä vanhoissa mitään valmistusvikaa ole, se on ominaisuus että kytkin kestää 10 000 km ja sitten alkaa täristää. Tuskin uudet on sen kummempia samaa bullshittiä.
Ei tämä tästä.

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #214 : 02.02.12 - klo:17:08 »
Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006  ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää.   


Tässähän on oikea meininki,paikallistetaan vika ja korjataan se,eikä vaan vaihdella koemielessä kokonaisuuksia.  bowdown
Moi 1234, kolmenkympin huolto menossa, ventiilit tarkistettu ja tulpat vaihdettu. Olisi seuraavaksi kytkin projektin vuoro, kytkin täristää lähdettäessä liikkeelle. Meinaan tarkistaa levyt, olisiko tiedossa mistä siihen kruunuun saisi kunnon jouset.

Poissa Ttuttu

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 202
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #215 : 05.02.12 - klo:16:43 »
Ihan vaan tyhmänä kysyn, että eikö 3. vaihteellakin ole jokin "keulimisen esto" päällä?  withstupid

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #216 : 05.02.12 - klo:18:47 »
Bin laden

Poissa Jasa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 7
  • K 1300 S -12
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #217 : 18.02.12 - klo:12:12 »
Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006  ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää.   


Tässähän on oikea meininki,paikallistetaan vika ja korjataan se,eikä vaan vaihdella koemielessä kokonaisuuksia.  bowdown
Moi 1234, kolmenkympin huolto menossa, ventiilit tarkistettu ja tulpat vaihdettu. Olisi seuraavaksi kytkin projektin vuoro, kytkin täristää lähdettäessä liikkeelle. Meinaan tarkistaa levyt, olisiko tiedossa mistä siihen kruunuun saisi kunnon jouset.

Juu olis kiva tietää mistä sais laadukkaammat jouset. 34 t mittarissa ( K 12 -06 ) ja ei VIELÄ mitään ongelmaa.   

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #218 : 18.02.12 - klo:12:35 »
Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006  ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää.   


Tässähän on oikea meininki,paikallistetaan vika ja korjataan se,eikä vaan vaihdella koemielessä kokonaisuuksia.  bowdown
Moi 1234, kolmenkympin huolto menossa, ventiilit tarkistettu ja tulpat vaihdettu. Olisi seuraavaksi kytkin projektin vuoro, kytkin täristää lähdettäessä liikkeelle. Meinaan tarkistaa levyt, olisiko tiedossa mistä siihen kruunuun saisi kunnon jouset.

Juu olis kiva tietää mistä sais laadukkaammat jouset. 34 t mittarissa ( K 12 -06 ) ja ei VIELÄ mitään ongelmaa.
Jouset.com voi tilata. SODEMAN R206-405 on jousi joka tulee sinne kytkinkoriin. Itsellä vielä projekti vaiheessa, tilasin työkalun Saksata että saan sen kytkimen purettua. 1234:lle kiitos näin julkisesti.

Poissa 1234

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 299
  • BSA 31
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #219 : 23.02.12 - klo:21:36 »
MOi. Kytkimestä. Kun joudutaan pitkäksiaikaan liikenne ruuhkaa, alkaa öljynlämpö nousta, jolloin öljynpaine   saattaa laskea tyhjäkäynnillä. Tällöin kytkin alkaa käydä kuivana. Kytkin irrottaa huonosti, tarttuu kiinni narahtelemalla, lämpötila sekä kuluminen kasvaa. Jäähdytysnesteen lämpö pidetään kurissa puhaltimella, mutta moottoriöljyä jäähdytetään ajoviimalla. Kytkin saa voitelun ja jäähdytyksen moottoriöljystä. Kytkinkorin neulalaakerilta poistuva öljy voitelee ja jäähdyttää kytkin ja välilevyt, tämä öljy riittää mahdollisesti vain kytkimen takapäähän ( edellä mainitussa tilanteessa). Mielipiteeni on että kytkin käy kuivana.

« Viimeksi muokattu: 20.11.17 - klo:20:22 kirjoittanut 1234 »

Poissa juhis

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 29
  • K1200GT -07, Kawa ZX10-88 & GPZ 900R ja Hon CBX750
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #220 : 25.02.12 - klo:15:11 »
Komppaan 1234:sta  mod_smilie. Itsekkin olen omassa GT:ssä kuulostellut että aivain kuin kytkin kävisi välillä kuivana. Esiintyy tilateissa kun es liikennevaloista lähettää aavistuksen kytkintä luistattamalla tai sitten joutuu ylämäkeen lähtee liikkeelle täysimälli päällä. Kytkin kivasti  airrev vinkasee kun se ottaa luistatettaessa kiinni.

Empähän ole vielä mitään asian eteen tehnyt kun on vielä pelannut. Mittarissa vasta n  48kkm...
Oli miten oli mutta näin on!

Poissa map

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 43
  • suzuki Hayabusa
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #221 : 25.02.12 - klo:17:25 »
Omaa GT:tä käytin viime kesänä Espoon heinolla kytkimen metallisen kirskunnan takia. Heinon asentajan mukaan se ei oo vika vaan ominaisuus, eli heinon väen mukaan Bemarin kytkimen kuuluu pitää metallista kirskuntaa. Oon miettinyt huoltopaikan vaihtoa, alkaa muutenkin olla mitta heinoa täynnä.
Oisko olemassa etelä-suomessa semmosta bemari huoltoa jossa kuunneltaisiin asiakasta ja asiakkaan kokemuksia/tuntemuksia pyörästä. Kyllä se kuski parhaiten tietää/tuntee pyöränsä käyttäytymisen ja muutokset siinä, eikä heinon myyjät tai huolto.

Poissa perttip

  • HP
  • *
  • Viestejä: 316
  • R100S, R1200GSA Triple Black
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #222 : 25.02.12 - klo:23:15 »
Saman vastauksen sain minäkin, kun valittelin k1200GT:n kytkimen ääniä. Valitellessani k1300GT:n nokkaketjun kurauksia,(kaksi eri kertaa) vastaus oli  "SEURATAAN". ( Takuu oli voimassa vielä silloin)  En minäkään aio enää asioida ko. paikassa. oops2
(PS: k1200GT:n kytkin ei tosin muuttanut toimintaansa sinä aikana, kun se minulla oli n.79000km, eli voi olla ominaisuus.)  respekt

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #223 : 26.02.12 - klo:18:14 »
Minulle jäi ainakin näin yhden uutena ostetun bemarin suhteen aika nihkeä kuva takuusta ja sen kattavuudesta.

Nokkaketjun kiristäjänkin joutui vaihtamaan omalla rahalla ja siihen ruiskun ohjelmointiin ei saanut kun yhden päivityksen ilmaiseksi ja siitäkään ei ollut sanottavammin apua.

Eipähän ole jatkossa sitä vähääkään estettä ostaa käytettyä pyörää ulkomailta ja pidän kyllä tarkasti huolen, että en mitään Bemarin mallia ennen ensimmäistä "faceliftiä".

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: K12S kytkin??
« Vastaus #224 : 13.03.12 - klo:16:05 »
Kytkin kruunun heikkous on takana olevat 4 kpl vaimennin jousi. Jousi on mitoiltaan 20x10 pituus 32mm. materiaali on kelvotonta jo alle 14000km saa jouset kuoleentumaa, jolloin pituus on useita millejä lyhyt, tämä aiheuttaa voimalinjaa löysyyttä, kaupunkiajossa nykivää menoa. mutta pahin on se että jouset pääsevät liikkumaa pesässään jolloin kova jousen pidin leikkaa jousen ulkopinnasta folion uhuita lastuja mitkä kyllä löytyvät magneeti tulpasta. Jos olet puuhastelija kerron miten kyseinen ongelma poistetaa. Korjaus tehty K12S vm-2006  ajettu 34500km, työkalujouset Tanskasta loput Suomesta. ajettu 2500km ja tarkastettu, Kyllä pelittää.   


Tässähän on oikea meininki,paikallistetaan vika ja korjataan se,eikä vaan vaihdella koemielessä kokonaisuuksia.  bowdown
Moi 1234, kolmenkympin huolto menossa, ventiilit tarkistettu ja tulpat vaihdettu. Olisi seuraavaksi kytkin projektin vuoro, kytkin täristää lähdettäessä liikkeelle. Meinaan tarkistaa levyt, olisiko tiedossa mistä siihen kruunuun saisi kunnon jouset.
On sitten iso huolto saatu päätökseen. Tuli avattua kytkin ja jäsen 1234:n ohjeiden/vinkkien mukaan uusittiin (ystävän avustuksella) kytkinkoriin jouset, levyt oli ok. Tallissa kytkintä luistateltu eikä tärinöitä, ääniä ym ikäviä asioita havaittavissa, hintaa tuli muistaakseni? n.30egee ei paha. Eli ei ihan heti kannata koko kytkinkoria alkaa vaihtamaan. En kyllä uusinut niitä posken ruuveja vaikka ovat kuulemma kertakäyttöisiä. Jouset oli ihan finito.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal