Kirjoittaja Aihe: Rexxer ECU mapping. TT-Motorsport.  (Luettu 19889 kertaa)

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Rexxer ECU mapping. TT-Motorsport.
« : 18.02.14 - klo:01:12 »
Jenkkiläinen Bren Tuning tekee bemareihin ECU kartat vakio boksiin. Hommaa varten asiakkaan pitää ostaa heiltä "handheld unit", eli laite jolla ladataan kartta ECUsta ja asennetaan modattu kartta tilalle. Bren Tuning ei siis tarvitse Power Commanderin tavoin lisää bokseja tms pyörään, vaan modaus voidaan tehdä vakio-osilla puukottamalla vain softaa. Myös Lambda-anturia käytetään kuten normaalisti. Räärään osalta löytyy hyvin tietoa miten modaus on onnistunut, mutta K malleista ei juurikaan. Onko jollain jo kokemusta tai parempaa tietoa? Itse pidän tätä erittäin mielenkiintosena vaihtoehtona tehon lisäystä hakiessa.

Alla Bren Tuning sivuilta napattu tieto teho ja vääntö lisäyksestä ja hinnasta.

2007 - BMW K1300S 173 hp 192 hp 78 ft-lbs 88 ft-lbs $695.00

http://www.brentuning.com/

Lisävalaistusta..
http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=46438

EDIT:
Bren Tuning ei ole vastannut, joten katseet kääntynyt Rexxerin suuntaan.

EDIT 2: Otsikko muutettu.
« Viimeksi muokattu: 13.03.14 - klo:18:05 kirjoittanut HaK77 »

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: Bren Tuning ECU mapping. Kuka kokeilee ekana?
« Vastaus #1 : 18.02.14 - klo:06:22 »
Hmmm... tällänen systeemihän se tietenkin paras olisi, nämä ovat siis hakkeroineet bmw:n ruiskut ja tehneet omat ohjelmansa, avoima ruiskuja ei miun mielestä ole muissa kuin suzukeissa, siis mihin pystyy puuttumaan ilman hakkeroitia, eiköhän homma hoidu omalla kannettavalla ja "laite" tarkottanee välijohtoja, siinäsuhteessa tämä on vähän vajaa, kun tällä vaihdetaan vain ohjelmisto, tämä ei siis ole säätöohjelmisto niinkuin jätkien busaan koodaama ecu editor millä pystyy itse säätämään kaikkea mihin ecu vaikuttaa. Se yksi ohjelma ei toimi kaikilla, toisilla on suorat torvet modatut ilmaboksit ym. toisilla taas kaikki original, se pitäs pystyä paikan päällä jokaiseen rakentamaan yksilöllinen ohjelma, sillon vasta systeemi on sellanen kun olla pitää

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: Bren Tuning ECU mapping. Kuka kokeilee ekana?
« Vastaus #2 : 18.02.14 - klo:10:31 »
Vaikuttaa mielenkiintoiselta...olisi sopivasti saatavilla ässään ja gessuun..

Hinta $695 pätee mail-in ECU US-asiakkaille, overseas asiakkaiden on ostettava Handheld unit, joten hinta lienee $995 + tulli + arvonlisävero 24%.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Bren Tuning ECU mapping. Kuka kokeilee ekana?
« Vastaus #3 : 18.02.14 - klo:13:14 »
Valmiita karttoja jenkkispeksin mopoille. Ei ihan optimaalista, vaikka periaatehan on hyvä. Rexxer.eu tekee vastaavaa ja vähän enemmänkin, mutta hintaa on.
« Viimeksi muokattu: 18.02.14 - klo:13:18 kirjoittanut hidas57 »

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Bren Tuning ECU mapping. Kuka kokeilee ekana?
« Vastaus #4 : 18.02.14 - klo:13:24 »
Joo taisin katsoa hinnan väärin. Ilmeisesti noilta saa räätälöityjä karttoja, mut lienee jotain lisää pitää maksaa. Se tietenki on huonompi, että säätö tehdään puhtaasti offline, eikä dyno säätäminen ole mahdollista. Laitoin tonne vähän kyselyä ja jos sieltä vastauksia alkaa kuulumaan, niin infoan tännekin.

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Bren Tuning ECU mapping. Kuka kokeilee ekana?
« Vastaus #5 : 18.02.14 - klo:16:09 »
Bren Tuning ei ole vastannut, joten olin yhteydessä Rexxeriin. Sieltä sain nopeasti usean sähköposti vastauksen, niin se vaihtoehto alkaa olemaan mielenkiintoisempi. Rexxer tarjoaa vastaavaa toimintaa ja sieltä tarvitaan "user slave" mokkula jolla ladataan kartta pyörästä ja se lähetetään heille. Heiltä saa sitten modatun kartan meilillä takaisin ja asennetaan mokkulalla pyörään. Hintaa tälle tulee 449€+pk. Tiedustelin mahdollisuutta ohittaa 1-2-3 vaihteen rajoitin softalla, mutta tämä ei ole mahdollista. Tarvittaessa voidaan karttaa muokata edelleen, mutta se on sitten 199€ per kartta.

Vahvasti näyttää siltä, että tämä pitää kevään aikana alkaa hommaamaan ja tarkoitus olisi tehä dyno mittaukset ennen ja jälkeen muutoksen.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Bren Tuning ECU mapping. Kuka kokeilee ekana?
« Vastaus #6 : 18.02.14 - klo:18:03 »
Rexxerillähän on myös tarjolla ohjelmisto, jolla päästään kaikkeen ECU-dataan käsiksi. Hintava kokonaisuus, mutta kolhoosikaupalla ostettuna kuluja voisi jakaa. Ohjelmistohan pyörii USB-tikulta, joten vain yksi kerrallaan voi sitä käytellä, mutta penkityksiä voisi kaiketi tehdä useampaankin pyörään ja latailla pyöräkohtaisilla mokkuloilla/kaapeleilla.

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Bren Tuning ECU mapping. Kuka kokeilee ekana?
« Vastaus #7 : 18.02.14 - klo:19:00 »
Olisihan se hienoa jos pyörää voisi säätää penkissä. Tuolla softallahan se onnistuis, mutta en oikeen usko kolhoosi omistukseen. Jos joku paja tuon investois ja sieltä ostettais viritys niin se ehkä voisi onnistua. Tosin siinäkin tapauksessa pitäs varmaan saada tietty tilauskanta virityksiä, että paja innostuis investoimaan.

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Bren Tuning ECU mapping. Kuka kokeilee ekana? Eikun Rexxer!
« Vastaus #8 : 13.03.14 - klo:18:03 »
Hyviä uutisia! Olin yhteydessä Rexxeriin ja tiedustelin dealeria Suomeen. Heillä oli heti positiivinen suhtautuminen ja aloitin keskustelut TT-Motorsportin kanssa kiinnostaako Rexxer tunaus siellä. Tästä kehkeytyi hyvä tilanne, kun molemmilta suunnilta kiinnostusta on ja homma eteni Rexxerin ja TT-Motorsportin jatkaessa suunnitelmien eteenpäin viemistä.

Tänään kuulin TT:ltä että mikäli saadaan kasaan 5-6 tilausta penkitykseen, niin TT on valmis investoimaan tarvittavat välineet ja softat tunausta varten. Ohjelmistolla on mahdollista tehdä laajasti erilaisia juttuja Ecuun, mutta tässä vaiheessa puhutaan sytytys- ja polttoaine karttojen säätämisestä sekä lambdan ohittamisesta. Paketti sisältää penkityksen ja säädön pyörä kohtaisesti. Koska tämä juttu on lähteny täältä foorumilta, niin TT tarjoaa säädön hintaan 395€ sikäli kun riittävä tilauskanta saadaan kasaan. Keskustelussa on ollut mahdollinen etumaksu, jotta tilaus saadaan varmistettua. Tästä ei ollut tänään tarkemmin puhetta.

Säätö voidaan tehdä kaikkiin boschin eculla varustettuihin bemareihin vuodesta -04 eteenpäin.

Kuinka moni on kiinnostunut säädättämisestä?

Poissa Jetwave

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 87
  • S1000RR
Vs: Rexxer ECU mapping. TT-Motorsport.
« Vastaus #9 : 15.03.14 - klo:22:22 »
Moi,

S1000RR 2011 olis kyseessä.
Olenko nyt käsittänyt oikein, että tällä voi mapata uudet bensa ja sytkä kartat, mutta ei esim. dtc:n säätöä omilla kartoilla?

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Rexxer ECU mapping. TT-Motorsport.
« Vastaus #10 : 15.03.14 - klo:23:14 »
Moi,

S1000RR 2011 olis kyseessä.
Olenko nyt käsittänyt oikein, että tällä voi mapata uudet bensa ja sytkä kartat, mutta ei esim. dtc:n säätöä omilla kartoilla?

En osaa sanoa päästäänkö softalla ollenkaan dtc:n puoleen tekeen mitään, mutta bensa- ja sytkäkartat saadaan säädettyä. Sen olen kuullut, että softassa on lukuisia ominaisuuksia enemmän kuin nuo jo mainitut. Voin tiedustella tuota dtc asiaa kun olen seuraavan kerran yhteydessä TT motorsporttiin.

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Rexxer ECU mapping. TT-Motorsport.
« Vastaus #11 : 17.03.14 - klo:16:32 »
DTC säätäminen on mahdollista Rexxerin softalla. Tähän tajoukseen se ei sisälly kuitenkaan. TT:n kommentti oli vielä, että DTC säätämisestä tarvitaan kokemusta ennen kuin sitä voi luvat. Tarvittaessa sieltä voi suoraan kysyä lisää tietoa.

Poissa juke

  • HP
  • *
  • Viestejä: 250
  • BMW R1200GSA (LC)
Vs: Bren Tuning ECU mapping. Kuka kokeilee ekana? Eikun Rexxer!
« Vastaus #12 : 17.03.14 - klo:20:14 »
Kuinka moni on kiinnostunut säädättämisestä?

Olisi kiinnostusta! Lähinnä R1200GSA vm. 2011 kaipaisi piristystä.

Poissa HaK77

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 99
  • K1300S -09
Vs: Rexxer ECU mapping. TT-Motorsport.
« Vastaus #13 : 17.03.14 - klo:20:56 »
Hienoa! .orgin puolella oli ainakin pari ducatin omistajaa kiinnostunut, eli vahvasti näyttää siltä, että homma saadaan käyntiin.  hali_peukku

Poissa mara h

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 224
  • K 1200S MV Agusta F4R
Vs: Rexxer ECU mapping. TT-Motorsport.
« Vastaus #14 : 18.03.14 - klo:06:06 »
Vanhemmista ducateista saa kyllä ruiskua säädettyä ducatin omalla mathesis testerillä,olikohan nyt 2010 ja sen jälkeen enää ei

 

Uusimmat viestit

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

Mp-näyttely -24 kirjoitti piiisiepe
09.01.24 - klo:10:55

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal