BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Modaukset => Aiheen aloitti: j@ck - 28.04.13 - klo:21:53

Otsikko: Xenonia ja muuta pientä
Kirjoitti: j@ck - 28.04.13 - klo:21:53
Pientä parantelua uuteen ässään, eli lähivalon  H7 vaihtui xenoniin. Helppo ja nopea homma, eikä muutossarjakaan maksanut kuin 64 € + postikulut. Valmista sarjaa en nettikaupasta löytänyt, mutta xenonkauppa.fi:stä sain sarjan, johon laittoivat Canbus miniballastin. Samanmoisen laitoin jo aiemmin K 12 ässään, can-väyläinen näyttää toimivan tällä satavarmasti.

Vielä se lärpäke rekisterikilven taakse, sivutuen levike ja jonkinmoinen laminar-lip  pleksiin, niin alkaa olla valmis. Ei nyi, eikä nypytä (toisin kuin 12 S), eipä tarvinne siis commanderiakaan hankkia.
Vaihtoivat Heinolla pyynnöstäni kovan lankun tilalle comfort penkin. Sekin vaikuttaa niin passelilta, ettei tarvitse verhoilijaakaan vaivata.

On kyllä sairaan hyvä ja mieleinen pyörä  BMWsmile  Ja shifteri on nannaa  airrev  Enpä osannut moista edes kaivata, mutta jo muutaman sadan km jälkeen en enää luopuisi.
Otsikko: Vs: Xenonia ja muuta pientä
Kirjoitti: hidas57 - 29.04.13 - klo:10:16
Mainiota että meno maistuu. Omalla kohdallakin tuo shifteri (jälkiasennus), yhdistettynä vielä käännettyyn kaavaan, on sellainen että pitää oikein miettiä miten vaihtaminen tapahtuisi kytkimen kanssa.
Otsikko: Vs: Xenonia ja muuta pientä
Kirjoitti: Chelios - 10.10.13 - klo:00:20
Pientä parantelua uuteen ässään, eli lähivalon  H7 vaihtui xenoniin. Helppo ja nopea homma, eikä muutossarjakaan maksanut kuin 64 € + postikulut. Valmista sarjaa en nettikaupasta löytänyt, mutta xenonkauppa.fi:stä sain sarjan, johon laittoivat Canbus miniballastin. Samanmoisen laitoin jo aiemmin K 12 ässään, can-väyläinen näyttää toimivan tällä satavarmasti.

Vielä se lärpäke rekisterikilven taakse, sivutuen levike ja jonkinmoinen laminar-lip  pleksiin, niin alkaa olla valmis. Ei nyi, eikä nypytä (toisin kuin 12 S), eipä tarvinne siis commanderiakaan hankkia.
Vaihtoivat Heinolla pyynnöstäni kovan lankun tilalle comfort penkin. Sekin vaikuttaa niin passelilta, ettei tarvitse verhoilijaakaan vaivata.

On kyllä sairaan hyvä ja mieleinen pyörä  BMWsmile  Ja shifteri on nannaa  airrev  Enpä osannut moista edes kaivata, mutta jo muutaman sadan km jälkeen en enää luopuisi.



Nyt kun oma K13S meni talviteloille niin pitää alkaa suunnittelemaan kaikkea pikku modausta siihen kun ei sitä talvea pysty pitämän näppejä erossa  :grin:

Mites tuo Xenon-kuvio? Muunnossarjan polttimo on vain lähivaloon? Mites tämä pykälä: "Huom. lainsäädännön takia, mikäli haluat jälkiasennusxenonit tieliikenteeseen, tarkista esim. lähimmästä katsastustoimipisteestä jälkiasennusxenonien laillisuus ajoneuvossasi. Täällä AKE:n määrittelemiä perusvaatimuksia xenonien jälkiasennukseen autoihin. Moottoripyörässä umpion pitää olla hyväksytty xenoneille."  rules2  Onnistuuko tollaisen virittäminen paikalleen jos (kun) on peukalo aikalailla keskellä kämmentä?

Sitten olis vilkkujen vaihdot kirkkaisiin ja sliparin tai mahdollisesti koko putkiston hankinta kun vaan merkistä pääsisi perille. Lisäteho ei tosin ole nyt hakusessa (joten koko putki voi olla turha) mutta äänimaailmasta kaipaisi muhkeampaa..

Pitkä talvi edessä, on aikaa suunnitella..  angry2
Otsikko: Vs: Xenonia ja muuta pientä
Kirjoitti: j@ck - 10.10.13 - klo:15:21
Eipä nuo ksenonmuutokset laillisia ole, jos umpiosta puuttuu hyväksymismerkintä. Puuttuu se ässänkin umpiosta, mutta ei tuohon ja aiempiinkaan auton sekä mp:n muutoksiin ole virkavalta osoittanut mielenkiintoa.
Kuvio on aika ok, mielestäni se ei poikkea juurikaan alkuperäisestä (joka voisi olla parempikin). Asennus on todella helppo, kunhan suosiolla irrotat vasemman puolen katteen. Sen alta löytyy tilaa ballastille, muualle sitä on melko mahdoton sijoittaa.

Kaukovalojen kanssa menee rakenteluksi, sillä jälkiasennusksenonit vaativat muutaman sekunnin ennen kuin täysi valoteho saavutetaan. Kyselin samaa ksenonkauppiaalta ja totesin, että liian hankalaksi menee..

Löytyi vielä vastauskin kysymyksiini

Hei,

kyllähän se CAN-väylä on aina haaste. Ns. normaali xenonballasti ei siinä edes toimi. Autoissa (BMW) ainakin pelaa Cobran sarjojen canbus-ballasti. Jotkut on bemarin pyöriinkin niitä tilanneet, mutta kukaan ei ole takaisinpäin antanut palautetta, että pelasiko suoraan niihin pyörän valojohtoihin johtoihin kytkettynä. Autosarjoihin (2
polttimoa) saa suoraan valittua verkkokaupasta sen ballastin, mutta jos lähivalossa on vain yksi polttimo, niin silloin MP-sarja ja niihin ei suoraan verkkokaupasta sitä canbus-ballastia saa valittua. Sellainen setti toki onnistuu.

Kylmä xenonlamppu syttyy aina himmeäksi ja kirkastuu sitä mukaa kuin kaasu polttimossa lämpenee. Kirkastumista voidaan nopeuttaa syöttämällä kovaa ylivirtaa lampulle, näin tehdään alkuperäisillä tehdasasennusxenoneilla. Jälkiasennuksessa ongelmaksi tulee sitten se suuri virrantarve. Valot pitäisi aina releistää, muuten sulaa johdot tai jos on CAN-väylä niin se vähintään sekoaa/katkaisee virrat. Ja jos on CAN-väylä ja releistetään, niin taas on ongelma kun väylä kuvittelee polttimon palaneen. Tarvitaan vikavalon ohitusvirityksiä yms. Eli nopeasti kirkastuvan xenonin asennus ei ole mahdotonta, mutta tapauksesta riippuen enemmän tai vähemmän kinkkistä.

Ystävällisin Terveisin/Best Regards
Tero Partanen
Xenonkauppa Finland
myynti@xenonkauppa.fi