Kirjoittaja Aihe: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?  (Luettu 27447 kertaa)

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #15 : 02.11.12 - klo:08:28 »
Tuhti setti tuossa kuvassa. Givin 46:een menee kaksi kypärää, mutta tyhjähän se silloin muuten pitää olla.

Mitkä mahtaa nuo sivupakaasit olla?

Poissa hopeanuoli59

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 88
  • K1300S -09
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #16 : 02.11.12 - klo:11:30 »
Tuhti setti tuossa kuvassa. Givin 46:een menee kaksi kypärää, mutta tyhjähän se silloin muuten pitää olla.

Mitkä mahtaa nuo sivupakaasit olla?

Hepco & Beckeri:n setti kyseessä, muistaakseni 31 litraset laukut. Vaimo viihtyy huomattavasti paremmin kuin fjr:n kyydissä hyvin voi pitää kahvoista kiinni, on kuulemma turvallinen olo, näin taitaa olla kun yhtenään tuntuu siellä nukkuvan (herää aina kun kypärä kolahtaa omaani). On kyllä käsittämätön pyörä ajaa täysi pakkaus päällä ei tunnu ajossa oiken mitenkään edes serpentiineillä "no tottakai tuntuu" mutta ero esim fjr:ään on huomattava.

Poissa Tapsa

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 5
  • BMW 1600 GTL
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #17 : 14.01.13 - klo:13:15 »
Vaimon kanssa on pärjätty edellisellä pyörällä (busa) takalaukulla (42l) ja tankkilaukulla 2-viikon reissuja....
Nyt K1300S:llä meinataan pärjätä hyvin sport-sivulaukuilla, ne tuntuu olevan hyvä ratkaisu Bemuun, ei turhan isot eikä haittaa suurissakaan nopeuksissa.. Yksin ajaessa en takalaukkua laittaisi muutenkaan....
BMW 1600GTL

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #18 : 14.01.13 - klo:13:32 »
Takalaukku on jännä juttu. Itse olen käyttänyt sitä paljon yksin ajaessa, eikä se aluksi tuntunut tuossa nykyisessä pyörässä niin paljon aiheuttavan tuntemuksia, mutta kuluneella kaudella jo melkein liikkeelle lähdettyä tuli ihmeteltyä että onkos renkaissa paineet viturallaan vai mikä. Liekö alustan tai jonkin muun klappia tullut lisää? Ei olisi mikään ihme 52tkm ajoilla. Jos löytäisi vaikka tuolle ESA-alustalle jonkin järkevän huoltopuljun, kai noitakin pystyy 'uudistamaan' kohtuukustannuksin?

Poissa Ekku

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 187
  • Bmw K1200s -05, Bimota Sb6 1995, bmw G450x ym.
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #19 : 14.01.13 - klo:21:23 »
Takalaukku on jännä juttu. Itse olen käyttänyt sitä paljon yksin ajaessa, eikä se aluksi tuntunut tuossa nykyisessä pyörässä niin paljon aiheuttavan tuntemuksia, mutta kuluneella kaudella jo melkein liikkeelle lähdettyä tuli ihmeteltyä että onkos renkaissa paineet viturallaan vai mikä. Liekö alustan tai jonkin muun klappia tullut lisää?

Olisikohan käyttämäsi renkaat eri profiilia kuin aiemmat?

Minä olen ainakin omassa pyörässä huomannut jonkin asteista suuntavakauden huononemista sen jälkeen, kun siirryin käyttämään 190/55-profiilin renkaita alkuperäisen 50-sarjalaisen tilalla. Lisäksi nuo sporttisemmat renkaat näyttävät muutenkin enemmän V-olkaisilta verrattuna tourinkikumeihin.

Poissa tuomas_82

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K1300S
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #20 : 15.01.13 - klo:11:14 »
Olenko tekemässä isoa virhettä jos noiden kovien sivulaukkujen erinomaisuudesta huolimatta päätyisin tavarateline+Bmw:n pehmeä (pieni) takalaukku yhdistelmään?

Oon nyt miettinyt asiaa usealta kantilta ja kun viimekädessä laukun tarve on luokkaa 1 krt per kesä (lomareissulla), niin tuon tavaratelineen+pehmolaukun ostamalla säästäisi melkein 400€ rahaa noihin koviin laukkuihin verrattuna. Tilojen puolesta pehmolaukku riittäisi, mutta nyt jäin miettimään edellisten kommenttien perusteella sitä, että miten paljon se vaikuttaa lopulta ajo-ominaisuuksiin yksin ajettaessa max 150kmh nopeuksilla? Pitkällä matkalla ei kaipaa ihan hirveesti mitään älyttömiä ilmanpyörteitä tai täristävää/vaeltelevaa pyörää.

Poissa bin laden

  • HP
  • ****
  • Viestejä: 475
  • BMW K1300s
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #21 : 15.01.13 - klo:13:15 »
Itse olen ollut kovin tyytyväinen bemarin omiin sivulaukkuihin, käytännössä ajan melkein kaikki ajot kiinni.
Ebaystä ostin vähän yli satasella uuden pehmeän takalaukun. Pitkillä reisulla se on ollut mukana. Ei ainakaan ajossa huomaa, että siitä olisi haittaa.
Viimekesänä tuli käytyä saksassa ja ostin Louisilta tankkilaukun karttataskulla: linkki:
http://www.louis.de/_20e9819d7c1f4689c3d40f61bde856a9e8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10065099.
Monet käyttää tälläistä kun siihen on mukava aina välillä nojata ajossa ja saa tavarat pois taskuista niin on kivempi ajella.
Lisäksi jos tarve vaatiin, niin olen käyttänyt 20 vuotta 50 litran tavararullaa. Harmaa oli tarjouksessa 7€
http://www.louis.de/_20e9819d7c1f4689c3d40f61bde856a9e8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10027490

Lisäksi ostin vielä neonkeltaisen repun kun oli tarjouksessa. Voipi tulla tarpeesee, kun 45 vuotta täyttäneiden ei tarvitse enää käydä silmälääkärillä uuden ajokorttiuudistuksen myötä.
http://www.louis.de/_20e9819d7c1f4689c3d40f61bde856a9e8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10026841

http://yle.fi/uutiset/autoilijoiden_nakokykya_seurataan_jatkossa_heikommin/6448302

Kovaa perälaukkua minulla ei ole koskaan vielä ollut, joten ei ole paljon kokemuksia.
Olen kyllä muutaman kerran ajanut sellaisia pyöriä missä on ollut kiinni, aika purjeeltahan se on tuntunut.
Jos tehtaan lisävarustelistassa olisi kova takalaukku, niin voisin harkita sellaisen ostamista. Siihen on varmaan hyvä syy, miksi sitä ei ole. mod_smilie.

Osta vaan ne omat sivulaukut.
« Viimeksi muokattu: 16.01.13 - klo:13:06 kirjoittanut bin laden »
Bin laden

Poissa Jami-75

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 64
  • R1200GS
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #22 : 15.01.13 - klo:18:01 »

Kovaa perälaukkua minulla ei ole koskaan vielä ollut, joten ei ole paljon kokemuksia.
Olen kyllä muutaman kerran ajanut sellaisia pyöriä missä on ollut kiinni, aika purjeeltahan se on tuntunut.


Mulla on K12S:ssä sivulaukut ja Givin V46 perälaukku. Mielestäni ei vetele merkittävästi, ajoi ilman laukkuja tai niiden kanssa.
Viime kesänä Saksan motarilla ajoin mittariin 260km/h täysillä pakaaseilla(laukut+rulla takana) ja ässä meni kuin juna raiteilla. Ja menohalujakin olis vielä ollut....
BMW R1200 GS -06
Fordson Major -58

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #23 : 15.01.13 - klo:18:57 »
Takalaukku on jännä juttu. Itse olen käyttänyt sitä paljon yksin ajaessa, eikä se aluksi tuntunut tuossa nykyisessä pyörässä niin paljon aiheuttavan tuntemuksia, mutta kuluneella kaudella jo melkein liikkeelle lähdettyä tuli ihmeteltyä että onkos renkaissa paineet viturallaan vai mikä. Liekö alustan tai jonkin muun klappia tullut lisää?

Olisikohan käyttämäsi renkaat eri profiilia kuin aiemmat?

Minä olen ainakin omassa pyörässä huomannut jonkin asteista suuntavakauden huononemista sen jälkeen, kun siirryin käyttämään 190/55-profiilin renkaita alkuperäisen 50-sarjalaisen tilalla. Lisäksi nuo sporttisemmat renkaat näyttävät muutenkin enemmän V-olkaisilta verrattuna tourinkikumeihin.

On mahdollista, itselläkin 190/55 ja vielä eri merkki/malli. Ehkä tuo jälkimmäinen vaikuttaa enempi, Sportsmart. Sporttirenkaat on olleet aina, paitti pikku pätkä PR3.

Poissa Entelodontti

  • HP
  • *
  • Viestejä: 309
  • K 1200 R
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #24 : 19.01.13 - klo:19:29 »
Olenko tekemässä isoa virhettä jos noiden kovien sivulaukkujen erinomaisuudesta huolimatta päätyisin tavarateline+Bmw:n pehmeä (pieni) takalaukku yhdistelmään?Oon nyt miettinyt asiaa usealta kantilta ja kun viimekädessä laukun tarve on luokkaa 1 krt per kesä (lomareissulla), niin tuon tavaratelineen+pehmolaukun ostamalla säästäisi melkein 400€ rahaa noihin koviin laukkuihin verrattuna. Tilojen puolesta pehmolaukku riittäisi, mutta nyt jäin miettimään edellisten kommenttien perusteella sitä, että miten paljon se vaikuttaa lopulta ajo-ominaisuuksiin yksin ajettaessa max 150kmh nopeuksilla? Pitkällä matkalla ei kaipaa ihan hirveesti mitään älyttömiä ilmanpyörteitä tai täristävää/vaeltelevaa pyörää.

Osta vaan se pehmeä takalaukku. Siihen menee näppärästi päiväkeikoila mukana kulkevia tarpeita kuten sadepuku, lisäfleece,jne.
Pidemmät reissut sujuu Ortliebin laukulla ja millä vaudilla tahansa kun sen kiinnittää pitkittäin. Kakspäällä takaa tuleva kypärämelu kasvaa nopeuden neliössä joten silloin ei tuu liikuttua niin ripeästi ettei säkki seuraisi ongelmita poikittain mukana. Jos rosmoja pelkää niin Packsafen vaijeripussissa säilyy säkki ja ajotakki kun ite on kahvilla. Arvokamat kannattaa pitää tankkilaukussa joka seuraa aina mukana.
-Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua...-
-BMW K1200R hybridi, polttaa bensaa ja kumia-

Poissa tuomas_82

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K1300S
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #25 : 18.02.13 - klo:13:26 »
Tässä on nyt mennyt useampi kuukausi jahkaillessa, että ottaako kovat sivulaukut vaiko pehmeän takalaukun. Molemmissa ratkaisuissa on omat puolensa, mutta päädyin nyt sitten lopulta Bmw:n koviin muovisiin sivulaukkuihin, jotka laitoin tilaukseen. Ne oli kyllä ihan törkeen kalliit, mutta niiden puolesta puhui helppo ja nopea asennettavuus telineeseen ja ennenkaikkea lukitusmahdollisuus. Ei tarvitse jokaisen kahvitauon aikana murehtia ulkomaillakaan niin paljon, että joku käy varastamassa kamat.

Lisäksi ainakin kuvitelmissa olisi sellainen, että kun on päässyt reissussa määränpäähän jättäisi kaikki muut kamat hotelliin, ja sitten lähiympäristössä pyöriessä kun tulee pysähdyksiä, niin yrittäisi sulloa kypärän ja ajotakin tyhjiin laukkuihin. Ei kyllä mitään käsitystä mahtuuko ne, mutta jos mahtuu, niin säästyisi melkoisesti vaivaa kun ei tarvitse nähtävyyksiä ym tutkiessa kantaa kypärää ja takkia mukana.

Kiitoksia kaikille tähän ketjuun vastanneille ja kokemuksiaan jakaneille, niistä oli ratkaiseva hyöty valintaa tehdessä.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #26 : 18.02.13 - klo:15:10 »
Kypärän osalta olen käyttänyt sellaista ratkaisua, että laitan sen vaijerilukolla kiinni pyörään pysähtyessä. Vaijeri visiirin aukosta läpi, ei siitä remmin silmukasta. Vaijerilukko kulkee aika helposti mukana, sen voi tietysti valita haluamansa turvatason mukaan.

Poissa tuomas_82

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 12
  • K1300S
Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
« Vastaus #27 : 18.02.13 - klo:17:57 »
Kypärän osalta olen käyttänyt sellaista ratkaisua, että laitan sen vaijerilukolla kiinni pyörään pysähtyessä. Vaijeri visiirin aukosta läpi, ei siitä remmin silmukasta. Vaijerilukko kulkee aika helposti mukana, sen voi tietysti valita haluamansa turvatason mukaan.

Ehkäpä tulee käytettyä tätä samaa ratkaisua itsekin, viimekädessä taitaa olla kaikkein nopein ja kätevin tapa ja saman vaijerin voinee pujottaa läpi myös ajotakin hihasta niin, ovat molemmat lukittuna yhdellä kertaa.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal