BMW Sportbikes Finland

Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Modaukset => Aiheen aloitti: tuomas_82 - 29.10.12 - klo:13:11

Otsikko: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: tuomas_82 - 29.10.12 - klo:13:11
Ensi kesänä on tarkoitus tehdä pidempi reissu eurooppaan ja nyt jo hyvissä ajoin on mietinnässä miten parantaa pyörän kuljetuskapasitettia. Tällä hetkellä on ainoastaan pieni tankkilaukku, joka on palvellut hyvin päiväreissujen osalta kun sinne on mahtunut kätevästi vesipulloa, kännykän laturia, kameraa jne.

Olen tutustunut nyt jonkunverran eri vaihtoehtoihin ja ehkä olisin kallistumassa Bmw:n omaan takatelineeseen ja pehmeään Bmw Softbag2 laukkuun (pieni versio). Onko jollakin tästä yhdistelmästä käyttökokemuksia eli miten kätevää laukun kiinnitys telineeseen on ja miten laukku toimii muuten reissussa? Mitenkään erityisen lujaa ei tule ajeltua edes Saksassa, joten siinä mielessä ei ainakaan tulisi ongelmia.

Toisena vaihtoehtona olisi ne Bmw:n törkeän kalliit sivuille tulevat kovat muovilaukut, joista löysinkin jo tuolta vanhoista viestiketjuista käyttökokemuksia. Ehkä suurin näitä laukkuja puoltava asia olisi se, että lukittuun boksiin voi heittää kypärän kun jättää pyörän parkkiin vaikka nähtävyydelle mennessä. Mutta toisaaltaan taas tuo takalaukku olisi ehkä kätevämpää napata mukaan laivan hyttiin tai hotelliin mentäessä jos irroitus/kiinnitys on kätevä.

Mitä olette mieltä noista vaihtoehdoista? Vai olisiko joku muu ratkaisu parempi?
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: spk_1978 - 29.10.12 - klo:15:38
Itsellä oli ässässä bemarin omat sivulaukut.
Niin paljon niistä tykkäsin että Ärräänkin ne otin.

Menetkö yksin vai kaksin?
Jos yksin niin ottaisin pelkät sivulaukut ja tankkilaukkuun juurikin kamera, juomapullo, kartta.. kamat jotka on kiva saada nopeasti esille.
Laivaan mennessä pakkaa vain toiseen laukkuun ne vaatteet ja tavarat joita laivalla käytät niin ei tarvi koko arsenaalia kantaa mukana.

Emäntä saattaa aiheuttaa sen verran lisää kapasiteetin tarvetta että takalaukkuakin voi perustella vaikka mun silmään se ei sovikaan.

Joku hyvä reppu selkään ja tankkilaukku mopoon kiinni, silläkin sinkkumies heittää aika mojovan reissun.
Aika vähällä pärjää tien päällä.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: Jussipolo - 29.10.12 - klo:17:45
Itselläni orkkis sivulaukut ja takalaukku (kova) 44 litraa. Takalaukun kanssa ei yli 200 kannate ajaa, alkaa resoinoimaan ja tärinä on melekoinen. Eikä niiden sivu- ja takalaukkujen kanssa saa ajaakaan kuin 180 km/h. Jos yksin taipaleessa niin sivulaukut (orkkis sportit) ja matkarulla tai tankkilaukku. Ei siellä kovin tavaraa tarvii, majoitukset on halpoja (lakanat on valmiina). Mutta jos kyytiläinen mukana niin tilaa tarvii. Itse tykkään että tilaa on kamppeille. Mutta se on makuasia. Oli ässä 1200 tai 1300...jaksaa mennä.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: JukkaE60 - 29.10.12 - klo:18:11
Mulla on pienemmässä ässässä molemmat. Yllättävän paljon vetää tavaraa tuo takalaukku, ja jos repsikkaa ei ole niin satulaan vaan kiinni. Takakatteisiin laitoin kontaktimuovin palaset hihnojen kohdalle niin ei jää pintaan jälkiä. Nuo kaikki on näppärä ottaa mukaan tarpeen mukaan. Ja kypärän kiinnitykseen taukojen aikana käytän tuota navitelineen ympärillä olevaa kierrevaijerilukkoa, ei toki murtovarma mutta ainakin henkinen tuki (Clas Ohlson). Niin ja joku 180 tuli ajeltua hetkittäin kesällä saksan puolella mutta ehkä mukava matkavauhti oli siellä 130-140 nurkilla. Jonkin verran tuo pehmeäkin laukku tuntui tuulta ottavan mutta hyvin kesti paikallaan.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: Ekku - 29.10.12 - klo:19:17
Mulla ei ole kokemusta kuin niistä Bemun omista sivulaukuista. Ne ja pienehkö tqavararulla poikittain takasatulalle riittää minulle n. 2 viikon reissuun.

Paras ominaisuus niissä Bemun omissa laukuissa on se, että niillä voi ajaa ihan niin kovaa kun pyörä kulkee ilman sen kummempaa vaikutusta ajo-ominaisuuksiin. Voima kyllä meinaa loppua siellä viimeisellä 3 tuhannella kierroksella kutosella.

Kaikki ei tätä ominaisuutta tok iarvosta tai katso tarvitsevansa, mutta minun mielestäni se on hyvä ominaisuus sporttisessa matkapyörässä. On mukavampi keskittyä mutkan ottoon, kun ei tarvitse koko ajan varoa, josko se pyörä nyt pysyy edes omalla kaistalla ja tiellä näkyy vähintään 4 kaistaa, kun tankkilaukku nostaa pyörteet kypärään...
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: pro600 - 29.10.12 - klo:19:54
Bemarin omat sporttilaukut ja Givin V46 takalaukulla matkannut ympäri eurooppaa, eipä ole ainakaan muo haitannut pyörteet ja värinät.
Ja onhan tuota nopeuttakin ollut riittämiin joskus (tais Givillä olla muistaakseni 140 rakenne nopeus).
Saksassa saattavat poliisit katsella noita nopeuksia laukkujen kanssa.
Mutta jokaisellahan on omat mieltymykset ja tarpeet. hali_peukku 03Biker
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: spk_1978 - 30.10.12 - klo:02:27
Eikä niiden sivu- ja takalaukkujen kanssa saa ajaakaan kuin 180 km/h.

Näin taitaa lukea manuaalissa.
Yli 250km/h on tullut sivulaukkujen kanssa mentyä Münchenin liepeillä eikä niiden mukana oloa huomannut mitenkään.
Toki vaistomaisesti tuli kuikuiltua tai kädellä kokeiltua onko ne molemmat vielä mukana. hesse_biggrin
Enempi haittasi tankkilaukku kun ei saanut pottaa kunnolla piiloon.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: tuomas_82 - 30.10.12 - klo:09:30
Kiitoksia kaikille vastanneille, tässä tuli ilmi todella hyviä huomioita laukkuihin liittyen.

Ihan yksin olen lähdössä reissuun, joten mukaanotettava tavaramäärä ei sinänsä ole hirveän iso, lähinnä jonkunverran vaatteita, läppäri ja järjestelmäkamera.

Tota pehmeää takalaukkua mietin aluksi kuten kirjoitin tuossa yllä, mutta nyt luultavimmin kaikkien positiivisten kommenttien johdosta päätynen noihin alkuperäisiin sport muovilaukkuihin... onhan ne ihan saakelin kalliit kylläkin, mutta ulkonäöllisesti ja toiminnallisesti varmasti parasta mitä näihin saa.

Kypärän osalta täytyykin hommata tuollainen vaijerilukko millä sen saa pyörään kiinni, laukkuun se tuskin mahtuisikaan tavaroiden lisäksi ja ihan lukitsemattakaan sitä ei voi jättää ettei joku huligaani saa päähänsä tempaista sitä vuoristopuroon ohimennessään.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: hidas57 - 30.10.12 - klo:10:16
Joo, eikös se kohtuu pitävä systeemi ole, jos vaijerin vetää esim visiirin aukosta läpi ja kiinnittää pyörään? Vaijerilukkojakin on sitten sellaisia, että aukeaa helposti ilman mitään väkivaltaa...
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: spk_1978 - 30.10.12 - klo:14:54
Reissupläniä ajoissa foorumille niin saat kasapäin ideoita mihin ja mitä kautta huristella.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: Kasperi - 31.10.12 - klo:09:39
Mulla ei oo käytössä ku 30l kanoottisäkki. Ku yksin ajelee niin sillä pärjää oikeen loistavasti.
Puolassa tuli motarilla ajettua 260, ja ei haitannu yhtään.
Tankkilaukkua en laita, ku ei saa päätä mihinkään piiloon...
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: juke - 31.10.12 - klo:23:43
Minulla on BMW:n originaalit sivulaukut, mutta takalaukku on vaihtunut jo kolmanteen. Ensin oli BMW:n pieni pehmeä, sitten BMW:n suurempi pehmeä ja nyt syksyllä laitoin Krauserin K5 Reflex takalaukun (47 litraa) ja siihen sisälaukun.

Pehmeitä oli mukava käyttää ja ottaa mukaan laivaan tai hotelliin. Ensimmäinen oli kuitenkin vähän pieni. Isompi, jota tuli enemmän käytettyä, vuoti sateella. Ilmeisesti vain keskiosan piti olla speksien mukaan vesitiivis ja sinnekkin vettä pääsi jostain syystä toisinaan. Käytännössä vedelle arat tavarat piti pitää muovipusseissa. Toinen ongelma oli laukun jättäminen parkkeerattuun pyörään. Pehmeä laukku näytti minun mielestäni vähän liian houkuttelevalta pitkäkyntisiä ajatellen. Välillä lukitsin laukun ja kypärän vaijerilla pyörään. Toisinaan virittelin hälyttimellä varustettun levyjarrulukon laukkuun, mutta yleensä sain sen huutamaan viimeistään palatessani pyörälle.  Pehmeä laukku on vähän liian helppo avata tai irroittaa pyörästä, jotta sen voisi jättää paikoilleen levollisin mielin.

Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: hidas57 - 01.11.12 - klo:10:38
Samoista syistä vierastan pehmeitä laukkuja. Mikähän siinäkin on, että eivät yleensä pidä vettä sellaisenaan, vaan pitää jokin huppu laittaa, eikä se siltikään välttämättä pidä. Joskus olin hankkimassa reppua ajokäyttöön ja saipa jonkin aikaa haeskella suoraan vedenpitävää.

Bemarin omat sivulaukut ovat varmaan aika toimivat ja vähiten ajoa haittaavat, joskin ovat puolikovat, haitari-osuus. Yksinäinen takalaukku, itsellä 46L Givi, aiheuttaa kyllä jonkinmoista ylimääräistä liikettä.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: hopeanuoli59 - 01.11.12 - klo:21:00
Tällä setillä menty ja hyvin toimii.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: spk_1978 - 02.11.12 - klo:02:39
Tällä setillä menty ja hyvin toimii.

Tuohon mahtuu epäilemättä riittävästi.
Mulla on todennäköisesti vähemmän kuljetuskapasiteettia tällä kahden kuukauden työreissulla.
Takalaukun hyvä puoli on että tuo taitaa vetää kaksi kypärää?

Kaksi päällä reissatessa tuossa on puolensa.
Ootko tsekannut millaisissa kokonaismassoissa pyöritään kun tuon laittaa matkakuntoon tienpäälle?
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: hidas57 - 02.11.12 - klo:08:28
Tuhti setti tuossa kuvassa. Givin 46:een menee kaksi kypärää, mutta tyhjähän se silloin muuten pitää olla.

Mitkä mahtaa nuo sivupakaasit olla?
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: hopeanuoli59 - 02.11.12 - klo:11:30
Tuhti setti tuossa kuvassa. Givin 46:een menee kaksi kypärää, mutta tyhjähän se silloin muuten pitää olla.

Mitkä mahtaa nuo sivupakaasit olla?

Hepco & Beckeri:n setti kyseessä, muistaakseni 31 litraset laukut. Vaimo viihtyy huomattavasti paremmin kuin fjr:n kyydissä hyvin voi pitää kahvoista kiinni, on kuulemma turvallinen olo, näin taitaa olla kun yhtenään tuntuu siellä nukkuvan (herää aina kun kypärä kolahtaa omaani). On kyllä käsittämätön pyörä ajaa täysi pakkaus päällä ei tunnu ajossa oiken mitenkään edes serpentiineillä "no tottakai tuntuu" mutta ero esim fjr:ään on huomattava.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: Tapsa - 14.01.13 - klo:13:15
Vaimon kanssa on pärjätty edellisellä pyörällä (busa) takalaukulla (42l) ja tankkilaukulla 2-viikon reissuja....
Nyt K1300S:llä meinataan pärjätä hyvin sport-sivulaukuilla, ne tuntuu olevan hyvä ratkaisu Bemuun, ei turhan isot eikä haittaa suurissakaan nopeuksissa.. Yksin ajaessa en takalaukkua laittaisi muutenkaan....
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: hidas57 - 14.01.13 - klo:13:32
Takalaukku on jännä juttu. Itse olen käyttänyt sitä paljon yksin ajaessa, eikä se aluksi tuntunut tuossa nykyisessä pyörässä niin paljon aiheuttavan tuntemuksia, mutta kuluneella kaudella jo melkein liikkeelle lähdettyä tuli ihmeteltyä että onkos renkaissa paineet viturallaan vai mikä. Liekö alustan tai jonkin muun klappia tullut lisää? Ei olisi mikään ihme 52tkm ajoilla. Jos löytäisi vaikka tuolle ESA-alustalle jonkin järkevän huoltopuljun, kai noitakin pystyy 'uudistamaan' kohtuukustannuksin?
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: Ekku - 14.01.13 - klo:21:23
Takalaukku on jännä juttu. Itse olen käyttänyt sitä paljon yksin ajaessa, eikä se aluksi tuntunut tuossa nykyisessä pyörässä niin paljon aiheuttavan tuntemuksia, mutta kuluneella kaudella jo melkein liikkeelle lähdettyä tuli ihmeteltyä että onkos renkaissa paineet viturallaan vai mikä. Liekö alustan tai jonkin muun klappia tullut lisää?

Olisikohan käyttämäsi renkaat eri profiilia kuin aiemmat?

Minä olen ainakin omassa pyörässä huomannut jonkin asteista suuntavakauden huononemista sen jälkeen, kun siirryin käyttämään 190/55-profiilin renkaita alkuperäisen 50-sarjalaisen tilalla. Lisäksi nuo sporttisemmat renkaat näyttävät muutenkin enemmän V-olkaisilta verrattuna tourinkikumeihin.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: tuomas_82 - 15.01.13 - klo:11:14
Olenko tekemässä isoa virhettä jos noiden kovien sivulaukkujen erinomaisuudesta huolimatta päätyisin tavarateline+Bmw:n pehmeä (pieni) takalaukku yhdistelmään?

Oon nyt miettinyt asiaa usealta kantilta ja kun viimekädessä laukun tarve on luokkaa 1 krt per kesä (lomareissulla), niin tuon tavaratelineen+pehmolaukun ostamalla säästäisi melkein 400€ rahaa noihin koviin laukkuihin verrattuna. Tilojen puolesta pehmolaukku riittäisi, mutta nyt jäin miettimään edellisten kommenttien perusteella sitä, että miten paljon se vaikuttaa lopulta ajo-ominaisuuksiin yksin ajettaessa max 150kmh nopeuksilla? Pitkällä matkalla ei kaipaa ihan hirveesti mitään älyttömiä ilmanpyörteitä tai täristävää/vaeltelevaa pyörää.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: bin laden - 15.01.13 - klo:13:15
Itse olen ollut kovin tyytyväinen bemarin omiin sivulaukkuihin, käytännössä ajan melkein kaikki ajot kiinni.
Ebaystä ostin vähän yli satasella uuden pehmeän takalaukun. Pitkillä reisulla se on ollut mukana. Ei ainakaan ajossa huomaa, että siitä olisi haittaa.
Viimekesänä tuli käytyä saksassa ja ostin Louisilta tankkilaukun karttataskulla: linkki:
http://www.louis.de/_20e9819d7c1f4689c3d40f61bde856a9e8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10065099.
Monet käyttää tälläistä kun siihen on mukava aina välillä nojata ajossa ja saa tavarat pois taskuista niin on kivempi ajella.
Lisäksi jos tarve vaatiin, niin olen käyttänyt 20 vuotta 50 litran tavararullaa. Harmaa oli tarjouksessa 7€
http://www.louis.de/_20e9819d7c1f4689c3d40f61bde856a9e8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10027490

Lisäksi ostin vielä neonkeltaisen repun kun oli tarjouksessa. Voipi tulla tarpeesee, kun 45 vuotta täyttäneiden ei tarvitse enää käydä silmälääkärillä uuden ajokorttiuudistuksen myötä.
http://www.louis.de/_20e9819d7c1f4689c3d40f61bde856a9e8/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10026841

http://yle.fi/uutiset/autoilijoiden_nakokykya_seurataan_jatkossa_heikommin/6448302

Kovaa perälaukkua minulla ei ole koskaan vielä ollut, joten ei ole paljon kokemuksia.
Olen kyllä muutaman kerran ajanut sellaisia pyöriä missä on ollut kiinni, aika purjeeltahan se on tuntunut.
Jos tehtaan lisävarustelistassa olisi kova takalaukku, niin voisin harkita sellaisen ostamista. Siihen on varmaan hyvä syy, miksi sitä ei ole. mod_smilie.

Osta vaan ne omat sivulaukut.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: Jami-75 - 15.01.13 - klo:18:01

Kovaa perälaukkua minulla ei ole koskaan vielä ollut, joten ei ole paljon kokemuksia.
Olen kyllä muutaman kerran ajanut sellaisia pyöriä missä on ollut kiinni, aika purjeeltahan se on tuntunut.


Mulla on K12S:ssä sivulaukut ja Givin V46 perälaukku. Mielestäni ei vetele merkittävästi, ajoi ilman laukkuja tai niiden kanssa.
Viime kesänä Saksan motarilla ajoin mittariin 260km/h täysillä pakaaseilla(laukut+rulla takana) ja ässä meni kuin juna raiteilla. Ja menohalujakin olis vielä ollut....
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: hidas57 - 15.01.13 - klo:18:57
Takalaukku on jännä juttu. Itse olen käyttänyt sitä paljon yksin ajaessa, eikä se aluksi tuntunut tuossa nykyisessä pyörässä niin paljon aiheuttavan tuntemuksia, mutta kuluneella kaudella jo melkein liikkeelle lähdettyä tuli ihmeteltyä että onkos renkaissa paineet viturallaan vai mikä. Liekö alustan tai jonkin muun klappia tullut lisää?

Olisikohan käyttämäsi renkaat eri profiilia kuin aiemmat?

Minä olen ainakin omassa pyörässä huomannut jonkin asteista suuntavakauden huononemista sen jälkeen, kun siirryin käyttämään 190/55-profiilin renkaita alkuperäisen 50-sarjalaisen tilalla. Lisäksi nuo sporttisemmat renkaat näyttävät muutenkin enemmän V-olkaisilta verrattuna tourinkikumeihin.

On mahdollista, itselläkin 190/55 ja vielä eri merkki/malli. Ehkä tuo jälkimmäinen vaikuttaa enempi, Sportsmart. Sporttirenkaat on olleet aina, paitti pikku pätkä PR3.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: Entelodontti - 19.01.13 - klo:19:29
Olenko tekemässä isoa virhettä jos noiden kovien sivulaukkujen erinomaisuudesta huolimatta päätyisin tavarateline+Bmw:n pehmeä (pieni) takalaukku yhdistelmään?Oon nyt miettinyt asiaa usealta kantilta ja kun viimekädessä laukun tarve on luokkaa 1 krt per kesä (lomareissulla), niin tuon tavaratelineen+pehmolaukun ostamalla säästäisi melkein 400€ rahaa noihin koviin laukkuihin verrattuna. Tilojen puolesta pehmolaukku riittäisi, mutta nyt jäin miettimään edellisten kommenttien perusteella sitä, että miten paljon se vaikuttaa lopulta ajo-ominaisuuksiin yksin ajettaessa max 150kmh nopeuksilla? Pitkällä matkalla ei kaipaa ihan hirveesti mitään älyttömiä ilmanpyörteitä tai täristävää/vaeltelevaa pyörää.

Osta vaan se pehmeä takalaukku. Siihen menee näppärästi päiväkeikoila mukana kulkevia tarpeita kuten sadepuku, lisäfleece,jne.
Pidemmät reissut sujuu Ortliebin laukulla ja millä vaudilla tahansa kun sen kiinnittää pitkittäin. Kakspäällä takaa tuleva kypärämelu kasvaa nopeuden neliössä joten silloin ei tuu liikuttua niin ripeästi ettei säkki seuraisi ongelmita poikittain mukana. Jos rosmoja pelkää niin Packsafen vaijeripussissa säilyy säkki ja ajotakki kun ite on kahvilla. Arvokamat kannattaa pitää tankkilaukussa joka seuraa aina mukana.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: tuomas_82 - 18.02.13 - klo:13:26
Tässä on nyt mennyt useampi kuukausi jahkaillessa, että ottaako kovat sivulaukut vaiko pehmeän takalaukun. Molemmissa ratkaisuissa on omat puolensa, mutta päädyin nyt sitten lopulta Bmw:n koviin muovisiin sivulaukkuihin, jotka laitoin tilaukseen. Ne oli kyllä ihan törkeen kalliit, mutta niiden puolesta puhui helppo ja nopea asennettavuus telineeseen ja ennenkaikkea lukitusmahdollisuus. Ei tarvitse jokaisen kahvitauon aikana murehtia ulkomaillakaan niin paljon, että joku käy varastamassa kamat.

Lisäksi ainakin kuvitelmissa olisi sellainen, että kun on päässyt reissussa määränpäähän jättäisi kaikki muut kamat hotelliin, ja sitten lähiympäristössä pyöriessä kun tulee pysähdyksiä, niin yrittäisi sulloa kypärän ja ajotakin tyhjiin laukkuihin. Ei kyllä mitään käsitystä mahtuuko ne, mutta jos mahtuu, niin säästyisi melkoisesti vaivaa kun ei tarvitse nähtävyyksiä ym tutkiessa kantaa kypärää ja takkia mukana.

Kiitoksia kaikille tähän ketjuun vastanneille ja kokemuksiaan jakaneille, niistä oli ratkaiseva hyöty valintaa tehdessä.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: hidas57 - 18.02.13 - klo:15:10
Kypärän osalta olen käyttänyt sellaista ratkaisua, että laitan sen vaijerilukolla kiinni pyörään pysähtyessä. Vaijeri visiirin aukosta läpi, ei siitä remmin silmukasta. Vaijerilukko kulkee aika helposti mukana, sen voi tietysti valita haluamansa turvatason mukaan.
Otsikko: Vs: K1300S:ään takalaukku vai sivulaukut?
Kirjoitti: tuomas_82 - 18.02.13 - klo:17:57
Kypärän osalta olen käyttänyt sellaista ratkaisua, että laitan sen vaijerilukolla kiinni pyörään pysähtyessä. Vaijeri visiirin aukosta läpi, ei siitä remmin silmukasta. Vaijerilukko kulkee aika helposti mukana, sen voi tietysti valita haluamansa turvatason mukaan.

Ehkäpä tulee käytettyä tätä samaa ratkaisua itsekin, viimekädessä taitaa olla kaikkein nopein ja kätevin tapa ja saman vaijerin voinee pujottaa läpi myös ajotakin hihasta niin, ovat molemmat lukittuna yhdellä kertaa.