Kirjoittaja Aihe: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu  (Luettu 26738 kertaa)

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #15 : 17.09.10 - klo:14:41 »
Titaaniputkistolla lähtee tietty vähän enemmän painoa, mutta niin kuin hyvin tiedämme, ainoa aavistuksen verran merkitsevä tekijä on se keskialueen parantuminen, mikä tuntuu näillä kotomaisilla radoilla kolmosvaiheelle vaihamisen jälkeen hetken verran tukevampana vääntönä.

Ja se tärkein: Lelu pitää kovaa meteliä, ja näyttää ihan oikeiten isojen tyttöjen ja poikien rrrraacingpeliltä. Nih.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #16 : 18.09.10 - klo:12:57 »
Viriviriä tulossa myös biimeriltä vai oliko tää jo yesterdays news.


Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #17 : 18.09.10 - klo:13:29 »
Itse harkitsin tätä kittiä kanssa, mutta 4 hp lisää ja moottoritakuu pois...
Sanoi kaksi eri kauppiastakin, että älä h****tissä mokaa pyörän takuuta for nothing.

Laittavat näihin kotimaisiin raasereihinkin kuulemma vaan rännin, ja sillä se lisä on jo todettu penkissäkin tulevan sinne keskialueelle. Pwer commanderin kanssa ihan sama juttu.

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #18 : 18.09.10 - klo:14:47 »
10hp alueelle joita suurin osa radalla viihtyvistä käyttää mutkista avaamiseen, näkisin tärkeempänä etuna kuin huipputehon nostaminen?

No joo, muistelen taas lukeneeni mutta käsittääkseni RääRäässä on moottorin ohjaus viety pykälää enempi kohti F1:siä jolloin pelkällä power commanderilla ei ihan kauheesti lisää tule?
(JTK varmaan oikeena insinöörinä osaa sanoa tähän jotain fiksua?)

Ibbottin oppeja taas päivän lisää opetelleena lopetan mietiskelyt power commanderin suhteen ja keskityn ajoasentoon ja jalkareeneihin. hedari
Sen verran muuttui meininki päivässä.
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #19 : 18.09.10 - klo:16:01 »
10hp alueelle joita suurin osa radalla viihtyvistä käyttää mutkista avaamiseen, näkisin tärkeempänä etuna kuin huipputehon nostaminen?


Ibbottin oppeja taas päivän lisää opetelleena lopetan mietiskelyt power commanderin suhteen ja keskityn ajoasentoon ja jalkareeneihin. hedari
Sen verran muuttui meininki päivässä.

Huipputehoa ei varmasti tarvita lisää ainakaan näillä kotimaisilla radoilla. Joissakin kohdin jopa minä olen huomannut, että vauhdikkaampien mutkien jälkeen, jotka on hyvä ajaa kolmosella, lähtee vähän takkusesti kiihtymään. Ihan samaa mieltä tästä siiis.

Se Power commander ei kuulemma anna myöskään käytännössä mitään lisää suorituskykyyn, ja sekin tuli penkityksen jälkeen varmistettua, että takuun sillä saa varmasti poistettua.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #20 : 18.09.10 - klo:23:13 »
...
No joo, muistelen taas lukeneeni mutta käsittääkseni RääRäässä on moottorin ohjaus viety pykälää enempi kohti F1:siä jolloin pelkällä power commanderilla ei ihan kauheesti lisää tule?
(JTK varmaan oikeena insinöörinä osaa sanoa tähän jotain fiksua?)

Ibbottin oppeja taas päivän lisää opetelleena lopetan mietiskelyt power commanderin suhteen ja keskityn ajoasentoon ja jalkareeneihin. hedari
Sen verran muuttui meininki päivässä.

 hesse_blink Kanada?

Ippotista sanoisin worthless_without_pics
Quot homines, tot sententiae.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #21 : 20.09.10 - klo:08:31 »
Vaikka tehoja tuleekin hyvin keskialueelle pelkällä putkella, niin eihän ne seokset oikein ole kohdallaan, kuten oheisista käppyröistä näkee (lähde: http://www.m-tec.org/html/s1000rr.html). Tietysti jos ajaa vain yli 8000rpm kierroksilla, niin seos on oikealla alueella. Ja senpä vuoksi huipputehoja ei paljoa tule lisää säätämällä.

Mitä haittaa voisi olla PCV:n laittamisesta? Takuun loppuminen? Putkenko saa vaihtaa, ja muuttaa siten seoksia pieleen, mutta ei saa säätää seoksia kohdalleen? Epäilen. Omaan pyörään on molemmat temput tehty, ja vielä neljäntenä käyttövuotenakin on takuuseen tehty töitä.

No mikäs siinä, voihan pari ekaa vuotta ajella ilman PCV:tä ja laittaa vasta kun takuu on loppu? En yllytä ketään rikokseen, mutta itse laittaisin PCV:n ilman muuta ihan yleisen ajettavuuden vuoksi.

Tuolla Mtecin sivuilla näkyy myös käyrät vakiopyörästä PCV:n kanssa ja ilman. Mutta ei valitettavasti kokoputkella PCV:n kanssa.
« Viimeksi muokattu: 20.09.10 - klo:08:33 kirjoittanut hidas57 »

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #22 : 20.09.10 - klo:11:10 »
Vaikka tehoja tuleekin hyvin keskialueelle pelkällä putkella, niin eihän ne seokset oikein ole kohdallaan, kuten oheisista käppyröistä näkee (lähde: http://www.m-tec.org/html/s1000rr.html). Tietysti jos ajaa vain yli 8000rpm kierroksilla, niin seos on oikealla alueella. Ja senpä vuoksi huipputehoja ei paljoa tule lisää säätämällä.

Mitä haittaa voisi olla PCV:n laittamisesta? Takuun loppuminen? Putkenko saa vaihtaa, ja muuttaa siten seoksia pieleen, mutta ei saa säätää seoksia kohdalleen? Epäilen. Omaan pyörään on molemmat temput tehty, ja vielä neljäntenä käyttövuotenakin on takuuseen tehty töitä.

No mikäs siinä, voihan pari ekaa vuotta ajella ilman PCV:tä ja laittaa vasta kun takuu on loppu? En yllytä ketään rikokseen, mutta itse laittaisin PCV:n ilman muuta ihan yleisen ajettavuuden vuoksi.








Tilanne on älytön. Seoksien säätäminen kohdilleen ei minkään järjen mukaan ole moottorin hyvinvoinnille pahasta.

Olen kysynyt asiaa Motomarketisdta. RM Heinon huollosta. Bike teamin huollosta, ja penkitykset tehneeltä Samin autopajalta. Otettiin kahdessa jälkimmäisessä puhelimia kayttöön, ja kyseltiin edelleen. Kaikki nämä vastasivat että se on juuri se mopon omaan poltoasineen sähwöiseen toimintaan puuttuminen se, joka takuun poistaa.

Mä koitan, onnistunko laittamaan tämän penkkipaperin tähän ruutuun, koska tässä on käppyrät päällekkäin ennen/jälkeen. Ja alla vielä Air/Fuel Ratio, jonka yläpään sekoilu johtuu Samin mukaan tod.n.k putken pään ja hanuriletkun elämisestä.

Jospa joku sais näistä jotain irti, ja laittais tänne arvioita.

Punainen vakio, sininen kokoputki. Pyörällä ajattu välissä n 350 km, ja olosuhteet ym samat.


No niin... käänsin kuvan ennen liittämistä, mutta siinä se nyt on. Aika hyvä suoritus kuitenkin vahvavirta-asentajalta.








« Viimeksi muokattu: 20.09.10 - klo:11:53 kirjoittanut app »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #23 : 20.09.10 - klo:13:10 »
Käänsit kuvan ylösalaisin, -ko?! Ei mitään hätää, käänsin toiseen kertaan. hali_peukku

Seoskäyrä on hyvinkin samankaltainen kuin esittämäni Mtec:in käyrä. Yli 8000rpm seos on niin lähellä alkuperäistä, että ei siinä tehokaan muuksi muutu. Mutta alemmilla kierroksilla on sitten seoksessa vaihtelua, joka ei aivan korreloi teho-/vääntökäyriin. Tuolla tehonparannusta saaneella alueella 5000-8000rpm seos on mennyt putken kanssa alapäästä laihemmaksi, ja silti potkii paremmin. Alle 5000rpm taas seoksen rikastuminen ei ole kuin huonontanut tehoja.

Pyörä näyttää ainakin penkissä tykkäävän mieluummin hiukan laihasta seoksesta (13,5-14) kuin rikkaasta (<13,5). Ajaessa tilanne voikin olla toinen, kun ilmaa tulee enempi sisään ainakin noilla yläkierroksilla (suurempi nopeus). Siksi tuo yläkierroksia kohden rikastuva seos voi olla hyvä ajossa.

Tuo näyttää olevan alhaalla laihemmalla vakiona kuin putken vaihdon jälkeen! Eli 'turvalliseen' suuntaan on putken vaihto vienyt.

Olikos tuossa uudessa putkessa mitään lambdoja kiinni?

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #24 : 20.09.10 - klo:15:08 »

Olikos tuossa uudessa putkessa mitään lambdoja kiinni?

Joo, tässä Devilissä näyttää olevan kaksi anturia paikallaan. Deviliä minulle suosisiteltiinkin, syystä että siihen he saavat kaksi happianturia kiinni, ja heillä on kokemusta tästä putkistosta. Spennalla liennee (tai siis on) ihan samat rilluttimet pyörässään.

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #25 : 20.09.10 - klo:15:43 »
Ahaa, eli moottorinohjaus pystyy säätämään asioita happianturien perusteella. Tiedä sitten millaiset nuo anturit ovat, eli millä alueella ovat toiminnassa. Akraankin kuuluu nuo paikat happiantureille ja asennusohjeessa esitetään niiden asennuskin.

PCV:n kanssa lambdojen piuhat (plugit) pitää irroittaa, muuten ei homma pelaa. Se on kyllä ihan normaalia, mutta onko sitten tässä pyörässä olevinaan jotain minkä vuoksi hommaa hyljeksitään. Jostain kyllä luin, että mitään ulkoisia vikavaloja ei tässäkään syty, kun lambdat kytkee pois. Näin myös omassa pyörässäni. Testerillä kyllä näkee sisäisen vikakoodin. Tällöin vakio ruiskuohjelma siirtyy käyttämään kiinteää karttaa, jota käytetään kun happianturin signaali puuttuu. Tämän päälle voidaan rakentaa PCV:n kartta, joka siis vain korjaa tuon kiinteän kartan 'virheet'.
« Viimeksi muokattu: 20.09.10 - klo:15:45 kirjoittanut hidas57 »

Poissa app

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 502
  • S1000RR
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #26 : 20.09.10 - klo:22:59 »
Ahaa, eli moottorinohjaus pystyy säätämään asioita happianturien perusteella. Tiedä sitten millaiset nuo anturit ovat, eli millä alueella ovat toiminnassa. Akraankin kuuluu nuo paikat happiantureille ja asennusohjeessa esitetään niiden asennuskin.

Bike Teamin huollossa kaveri tiesi kertoa, että tässä RR:ssä on jollain tapaa uudenlainen "laajakaista-ecu". Kun kysyin, tarkoittaako tämä sitä, että haistelee antureiden perusteella kaasuja, mukautuen uuteen putkistoon, eikä siis tarvitse erikseen säätää, sanoi ettei ole perehtynyt asiaan.
Olkoon nyt siihen asti tällä tapaa ilman, kun tuntuu käyvän aivan tasaisesti, eikä ole vielä kokemuksia mitä tekee, vaiko mitään, tuollainen boksi jos osaava henkilö säätää uudelleen.
Vähän oudolta tuntuu ajatus, että Povercommandereita valmistetaan ja myydään tähän moottoriin, jos kerran sillä ei saa mitään etuja.

Kikserissä otettiin kanssa oma anturi kokonaan pois commanderia asennettaessa, ettei sotke.

« Viimeksi muokattu: 20.09.10 - klo:23:02 kirjoittanut app »

Poissa hidas57

  • Not2Fast
  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 2356
  • K1200R Sport -07
Vs: Kokoputki Akrapovic, Arrow vai jokin muu
« Vastaus #27 : 21.09.10 - klo:15:45 »
Joo, seoskäyrän tasaisuus ylärekisterissä viittaisi laajakaistalambdaan, mutta alakierrosten vuoristorata vaikuttaa oudolta. Sehän normaalisti säädetään. Vaikojosko penkkitestissä ei käytetä konetta tarpeeksi alakierroksilla, jotta säätö ehtisi toimia. Tehokäyräthän vedetään täyskaasulla. Säädettäessä (PCV tms) käydään läpi kaikki kierrosalueet useilla eri kaasunasennoilla, eli periaatteessa kaikki kierrosalueet tyhjäkäynnin yläpuolella saavat saman kohtelun.

Tää on tätä. Rata-ajoon pelkkä putkikin tosiaan tuo hyvän lisän keskialueelle. PCV antanee katuajossa etua alakierroksille.

Carbon

  • Vieras
Uusi kokoputki..
« Vastaus #28 : 21.12.10 - klo:22:23 »
      Tuossa jo männä kuukautena taisin mainita että eihän tämä pyöräily nyt niin paljon maksa?
Kovasti päätin että nyt kun ostin tuon uuden ärärrän, siihen en kyllä ostele mitään ihmeellistä! Tarkemmin ajateltuna eihän tuo uusi putki niin ihmeellistä ole, eihän?
Olen katsellut täällä forumissa olevia kuvia, juutuupissa ja missä noita nyt näkee, valokuvia nimittäin.
Valokuvia tuon pyörän kattilaatikosta. Meillä sisällä on karvaisille kateille pienempi kusilaatikko! Se on aika monella jo ruosteessa!!
Niin, ajattelin sen vaihtaa uuteen rähinäputkeen hesse_blum
Onkos pojat täällä vaihdelleet putkia? Kävin juuri kuuntelemassa K 1200 S uutta akraputkea. Sen ääni muuttui todella paljon
enemmän testosteronin puolelle!! Penkkiin on menossa, ajo/perstuntumaa ei vielä tiedä tietenkään.
Olen jo tunnustautunut pikkupojaksi, niin eihän nuo muutama lisähummakaan pahitteeksi ole, taitaa tuo siitä vielä keventyäkin.
Kuinkahan paljon kiloissa, onko tietoa?
Mites se joku kirjoittelee että" heposia ei korvaa kuin lisähepo" hali_peukku
Mulla on nyt pyöräkuumetta 38.2, sen vois saada vielä nousemaan liki 39 jos sen putken vaihtais.
Mitäs tommosesta sanotte:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k5Slzf4-8G4[/youtube]

Oliko se täällä Repa, jolta voi sitten kysyä hiilikuitua alavattaan peitteeksi?
Onko jollakin minkäänlaisia numeroita ko aiheesta kertoa? Mites tuota osto/asennuspaikka? Porin seudulla ei ole minkäänlaista
kioskia siihen hommaan.
« Viimeksi muokattu: 21.12.10 - klo:22:31 kirjoittanut jaRRska »

Nasu

  • Vieras
Vs: Uusi kokoputki..
« Vastaus #29 : 21.12.10 - klo:22:36 »
Jos penkittäisin, tai jos ois edes mopo mitä kannattaisi penkittää niin tuonne.

http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=dyno

Isot pojat kerto. Mistään en mittään tiiä.  :mrgreen:

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal