Kirjoittaja Aihe: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä  (Luettu 15518 kertaa)

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä
« Vastaus #15 : 18.05.10 - klo:21:27 »
Momentista vielä,

R&G:n ohjeessa sanotaan että kiristysmomentti olis 40Nm ja jenkit väittää foorumillaan että bemarin huolto on ohjeistanu kiristämään 56Nm vaikka mitä ripustas siihen paikalle.

Kun otin nuot alkuperäiset pultit irti niin käsituntumalla ja räikällä päättelin suurinpiirtein kireyden.

Nyt kun kokeilin tolla liitelin momenttiavaimella niin ei hemmetissä uskalla vääntää 56Nm:n saakka, tuntuu menevän hurjasti tiukemmalle kuin alkuperäiset pultit.

Jätin kuitenkin momenttiin 42Nm, pitää lainata joltain parempaa avainta, mut en usko että noin kireellä alunperin oli.

Onpas aika kovat momentit. Noin äkkipäätään ajatellen. Mikä kierre noissa on? M10?


t. Repa

Jep, M10 kierre on ja tuntui kyllä että nyt ne jenkit ja niiden huollot puhuu ihan höpöjä, enkä uskaltanu vääntää.

Edit:löysin PDF:nä R&G:n ohjeet, laitan liitteeksi:

No niin. Nyt ollaan oikeassa haarukassa. On tuo 40 Nm sentään vielä aika kova momentti alumiinikierteeseen kiristettettäessä. Jenkit sotkevat mielessään jalat/tuumat/coordit/libsit ym. Että se siitä 56 NMstä.


t. repa
Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä
« Vastaus #16 : 27.05.10 - klo:08:27 »
Tässä kyllä selvästi kerrotaan, että momentti olis sittenkin 56Nm: icon_rolleyes

Poissa Repa

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1209
  • K1200S MAB turbo -06 Kimalainen
Vs: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä
« Vastaus #17 : 27.05.10 - klo:10:12 »
No niin. Vedänpä sanani takaisin. RR:ssä käytetty aika kovia momentteja.

t Repa

Tehoa ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä
« Vastaus #18 : 27.05.10 - klo:10:15 »
No niin. Vedänpä sanani takaisin. RR:ssä käytetty aika kovia momentteja.

t Repa



Se vaan että ei ainakaan mun käsituntuman/momenttiavaimen mukaan ollut lähelläkään 56Nm kun irrotin tehdaspultin.

Poissa TommoKe

  • Sport sr.
  • ***
  • Viestejä: 123
Vs: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä
« Vastaus #19 : 24.08.10 - klo:20:52 »
Onnistuuko sivukatteiden irroitus, lähinnä kaasukahvan puoli, noitten kaatumatattiksien kiinni ollessa?
-Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän-

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä
« Vastaus #20 : 24.08.10 - klo:21:18 »
Onnistuuko sivukatteiden irroitus, lähinnä kaasukahvan puoli, noitten kaatumatattiksien kiinni ollessa?

Ei taida mahtua tuleen välistä mut helppohan se kaatumatatti on irrottaa.

Poissa Jetwave

  • Sport
  • **
  • Viestejä: 87
  • S1000RR
Vs: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä
« Vastaus #21 : 25.08.10 - klo:18:02 »
Onnistuuko sivukatteiden irroitus, lähinnä kaasukahvan puoli, noitten kaatumatattiksien kiinni ollessa?

Ei taida mahtua tuleen välistä mut helppohan se kaatumatatti on irrottaa.


Juu, ei mahdu kate pois tatin kanssa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä
« Vastaus #22 : 14.09.10 - klo:21:16 »
Asensin myös  R&G:n  kaatumatatit kaiken varalta: grin

Nämä härpäkkeet maksoivat yllättävän äkkiä hintansa takaisin. oops2

Viimeks kun kävin Kemorassa, olin hirveessä räkätaudissa(vieläkin), vähän ennen Pyhäjokea tuli nenästä tavaraa oikeen kunnolla suut,silmät ja visiirin sisäpuoli täyteen...

vedin äkkiä vaan pientareelle kun ei kunnolla nähnyt eteensä.

Parkkeerasin mopon siihen paikalleen ja kuitenkin jäi liian pystyyn vaikka kuin tsekkailin, sillä käänsin selän, niistin autuaasti penkereellä kun rekka puhalsi ohi, tuuli pujautti pyörää ja oikeelle kyljelleen. hesse_blink

Omaa tyhmyyttäni kiroillen ja hirveellä raivolla mopo takas pystyyn, muutama sata metriä ajelua lähimpään kunnolliseen parkkipaikkaan ja kauhulla tutkiin vaurioita.

Kaatumatatti ihan ruvella, mutta AINOA vaurio missään muualla oli vilkun nokassa oleva pikkiriikkinen "rupi" hesse_blink hesse_blink

Tsekkasin vielä pesun jälkeen kotona oikeen suurennuslasin kanssa ja totta se oli, ei edes peileissä, kahvoissa, tangon painossa, katteissa, ei missään naarmuakaan, huh.

Vaikka nuot "irtok*****t ei mitkään kauniit ole niin suojas kyllä loistavasti mopoa ja tilasin heti uuden sarjan.
« Viimeksi muokattu: 14.09.10 - klo:21:28 kirjoittanut jaRRska »

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: Kevennetty rekisterikilven pidin ja konttaussuojaa R&G:ltä
« Vastaus #23 : 06.12.10 - klo:17:04 »
Asensin myös  R&G:n  kaatumatatit kaiken varalta: grin

Nämä härpäkkeet maksoivat yllättävän äkkiä hintansa takaisin......

.. käänsin selän, niistin autuaasti penkereellä kun rekka puhalsi ohi, tuuli pujautti pyörää ja oikeelle kyljelleen.

...

Tsekkasin vielä pesun jälkeen kotona oikeen suurennuslasin kanssa ja totta se oli, ei edes peileissä, kahvoissa, tangon painossa, katteissa, ei missään naarmuakaan, huh.

Vaikka nuot "irtok*****t ei mitkään kauniit ole niin suojas kyllä loistavasti mopoa ja tilasin heti uuden sarjan.

Tossa HG:n mainoksessa on oudosti tutun näkönen kuski, kypärää yritetty photosotata tunnistamisen vaikeuttamiseksi. Ettei tää olis meitin JaRRska, testaamassa airrev ohjelmoitavia kaatumasuojia, näyttää oleva supersafe-moodi päällä. :mrgreen:
Quot homines, tot sententiae.

 

Uusimmat viestit

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Kaikki vaihteet ei näy näytöllä kirjoitti Jussipolo
03.06.22 - klo:11:19

Powered by EzPortal