Pennalla oli hyviä vinkkejä, olisi kannattanut kuunnella.
Katopa joskus kun MotoGP-kuskit (tai ketkä vaan) ajaa sellaisen loivahkon s-mutkan läpi ja kamera kuvaa takaa. Ihan varmasti ääs heilahtaa puolelta toiselle ja selkeästi. Olen noita katsellut aika paljon. Persus heilahtaa vieläpä kuin kopiona ukosta toiseen, ei siellä eroja huomaa. Mutta sujuvasti se käy, voi jäädä noteeraamatta ellei tarkkaile.
Jos ei halua roikottaa polvea, eikä siirtää äässiä, niin ei ole pakko, totta. Mutta nopeudessa häviää, se on saletti....
Mutta mutta, tää on hieno aihe! Varmasti näistä kirjoituksista saa vinkkejä, mutta kuinka moni muistaa jonkun yksittäisen kirjoituksen kun keväällä on 200 km/h mittarissa ja ensimmäisen kerran lähestytään pääsuoran mutkaa?Mulle tuli pari vuotta sitten naismotoristikurssille rouvashenkilö, itse aurinko, kertomaan kuinka hän on talven aikana lainannut, ostanut, netistä lukenut kaiken mahdollisen ajamiseen liittyvän. Ajokilometrejä yhteensä tais olla elämän aikana takana 120 km! Kaatunut oli vain 5-6 kertaa.Nyt pitäis keväällä tarkastaa onko oppi mennyt perille? Mitäs luulette, oliko?Mullakin on ollut tuhannen kertaa päässä miten isovauhtiset jarrutukset menee noin teoriassa.Vielä siinä kiihdytysvaiheessa mutisee itsekseen että muista tämä ja tämä, kädet sinne ja jalat tonne.Paskan marjat! 5 m ennen jarruviivaa aivoissa ei tapahdu yhtään mitään! Ne tehdään jostain selkärangasta, mitä oli ennenkin tehty. Mutta silti, aina siihen tulee joku lisä tai vastaavasti otetaan joku ylimääräinen vähemmälle. Toistoista ne tulee monet muutkin asiat, lopuksi pätee tuo "less is more".Parasta opettelua on kun on joku katsomassa mitä teet ja otat sen palautteen imien sisään, vierestä näkee joskus paljon paremmin. Jokaisesta yrityksestä pitää kouluttajan/analysoijan löytää jotain hyvää.Kokeilkaa ihmeessä enduro pyörää! Siinä oppii miten se pyörä elää sun alla, miten kropalla ohjataan, miten kaasulla nousee pyörä pystyyn, ym. Voisin järjestää enska safarin, olisko kiinnostusta?Käykääs katsomassa http://www.motojysky.fi/On tosi hienoa miten täällä yritetään potkia kaveria parempiin suorituksiin ym kivaan.
.... Ajokilometrejä yhteensä tais olla elämän aikana takana 120 km! Kaatunut oli vain 5-6 kertaa.Nyt pitäis keväällä tarkastaa onko oppi mennyt perille? Mitäs luulette, oliko?Mullakin on ollut tuhannen kertaa päässä miten isovauhtiset jarrutukset menee noin teoriassa.Vielä siinä kiihdytysvaiheessa mutisee itsekseen että muista tämä ja tämä, kädet sinne ja jalat tonne.Paskan marjat! 5 m ennen jarruviivaa aivoissa ei tapahdu yhtään mitään! Ne tehdään jostain selkärangasta, mitä oli ennenkin tehty. Mutta silti, aina siihen tulee joku lisä tai vastaavasti otetaan joku ylimääräinen vähemmälle. Toistoista ne tulee monet muutkin asiat, lopuksi pätee tuo "less is more".Parasta opettelua on kun on joku katsomassa mitä teet ja otat sen palautteen imien sisään, vierestä näkee joskus paljon paremmin. ...
Ei vaan enää viiskymppinen tahdo jaksaa keskittyä siihen pään paikkaan muutamaa kierrosta enempää, perse kyl siirtyy ja polvipalat kuluu; mutta yläkroppa ja varsinkaan pää ei vaan tahdo mennä oikealle paikalle .
Miten helvetissä Bengt-Åke roikottaa yläkroppaa niinkuin presidentti jos siellä on 40 kiloo vähemmän tavaraa?Ja residentti on timmi ja puhdasta lihasta!
Miten helvetissä Bengt-Åke roikottaa yläkroppaa niinkuin presidentti jos siellä on 40 kiloo vähemmän tavaraa?