BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => S1000RR => Modaukset => Aiheen aloitti: Jetwave - 10.08.11 - klo:22:52
-
Noniin nyt on sitten pakko muokata noita vakioväleja tiuhempaan suuntaa perinteinen -2, +1 tai lähelle sitä lienee kadulle ja matkaankin vielä ok.
Millä tuon nopeusmittarin saisi kalibroitua? Speedo Healer kun ei BMW:n sopivaa osaa taida tehdä.
-
Ei tarvitse kalibroida nopeusmittaria. ABS-mallissa nopeus mitataan suoraan pyörissä olevissa ABS-sensoreista.
-
Ei tarvitse kalibroida nopeusmittaria. ABS-mallissa nopeus mitataan suoraan pyörissä olevissa ABS-sensoreista.
No jos noin on niin huomenna on mentävä etsimään rattaita ja lauantaina testii.
-
Jaahas, ei noita rattaita ihan heti tullut vastaan joten saisko pientä apua mistä lähtee kyselemään?
-
Dragracen sivuilta löytyy jotain vaihtoehtoja:
Eturattaat:
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?cPath=787&products_id=15440 (http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?cPath=787&products_id=15440)
Takarattaat:
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?cPath=787&products_id=15439 (http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?cPath=787&products_id=15439)
Tosin 2 piikkiä pienempää eturatasta ei tuolla näytä olevan.
-
Ebayssä on paljon 15piikkisiä. Motomarketissa oli ainakin 16 piikkisiä 525 ketjulle. Meinasin itsekin, mutta noi vakiot sopii niin hyvin Alastaroon että skippasin.
-
Ebayssä on paljon 15piikkisiä. Motomarketissa oli ainakin 16 piikkisiä 525 ketjulle. Meinasin itsekin, mutta noi vakiot sopii niin hyvin Alastaroon että skippasin.
16 on vakio koko. Rupee tuntumaan, että tulee ketjujen vaihto 520:n samalla.
-
Kyllä kaikkien kirjojen mukaan 17/44 on vakiokoko. En ole omin sormin laskenut.
-
Tuolla työkalulla on hyvä pähkiä välläreitä. Missä saa hammasjaon niin että sama ketjulenkki osuu samalle hampaalle harvoin, ja millä ketjun lenkkimäärällä kuinkakin paljon joutuu säätämään pyörän pituutta: http://www.gearingcommander.com/ S1000RR on vakiona valikossa.
Samalla näkee kierrokset ja nopeuden, jopa rengaskokoa pääsee vaihtamaan.
-
Kyllä kaikkien kirjojen mukaan 17/44 on vakiokoko. En ole omin sormin laskenut.
Mä olen omin sormin laskenu että se vakio on 17. hesse_biggrin Samalla laitoin 16 piikkisen tilalle keväällä.
-
Jep, muisti pätkii, vakio on siis 17.
Jostain löyty vakio ketjuihin, oliko nyt 15 vai 16 piikkinen? Jota kokeilen niin ei tarvii vielä ketjuja vaihtaa.
-
16-piikkinen kannattaa laittaa. Niin ne tapaa kuulemma tehdä. Alastarossa minun ajossa vaikuttaa vaan pääsuoralla vaihteiden käyttöön, kun pitää ottaa nelonen mukaan. Lähtönopeudet mutkista on ainakin sen verran esim. raaseria hitaammat, että kierriokset on riittävät kakkosella hitaimmista mutkista lähtiessä.
15 piikkisellä voi mennä vähän turhan äkäseks meininki.
-
Onko kokemuksia ABS-vehkeeseen noita laittaneilta?
Itse laitoin 16-piikkisen ABS-malliin ja kyllä se mittari lähti heittämään... Mistä tuo tieto ABS:stä mittaamiseen on? 100ssa GPSssän mukaan mennään vasta 93km/h.
Keula nousee kyllä huomattavasti iloisemmin.... Järki lähtee, kun mittari heittää - onkohan tää, joku välimalli, kun Speedohealeriltakaan ei laitetta saa, kuin ilman ABS:iä oleviin malleihin ...
edit: kyllä se minullakin nopeutta antoi ilman ketjujakin eli takapyörän absianturilta tulee nopeusnäyttö. millähän tuo mittarivirhe saadaan kohilleen?
huvittava yksityiskohta muuten, että lähivalon sytyttää käyntitiedon lisäksi tuo nopeustieto silloin, kun kone ei käy... saksalaista turvallisuutta!