BMW Sportbikes Finland
Sporttipyörät => K1200S & K1300S => Aiheen aloitti: ducati851 - 24.09.16 - klo:10:02
-
Eli nyt on tän kesän aikana alkanu sammuilemaan aluksi satunnaisesti mutta loppukesästä liki kaikkiin liikennevaloihin kun kaupungissa ajelee,käytin huollossa ja sitä jotain ohjelmoitiin/testattiin tyhjäkäyntipuolelta.Melkein kaks npäivää pelitti mut nyt taas sama meininki.Onko se tyhjäkäyntiventtiili helppo vaihtaa ja mistä edullisimmin saa(sano huollossa et jos ei sillä toimenpiteellä parane pitää joku poksi/kotelo uusia kokonaan.??)voipi olla kallista jos sinne vie,mittaris olo makso 60.ää. Vuosimalli on 2011,alko oireileen jo kolmantena kesänä käyttöön otosta.
-
No miten se sammuu? Arvaisin tyhjäkäynnissä olevan ongelmaa, eli vaihtelee voimakkaasti, eikä käy kunnolla pikkukaasullakaan. Menikö vikaan?
Ilmansaannin sijasta kyse voi olla myös kaasuasennon tunnistimen, tai sen maan, ongelmasta.
-
sammuu kun esim.liikennevaloihin tultaessa päästää vapaalle,muuten ei käynnissä vaeltelua.Se on aina kerrasta poikki ja lähtee kuitenki heti startilla tulille.On vaan vittumainen tää hesan suunnas ajella ku on noita valoja melko tihees ;) joskus vika hävii ja on päivänki pois.
-
Ok. Sähköpuolelta vaikuttaa, en usko tyhjäkäyntiventtiiliin, koska ei se ihan kerrasta pätkäise. Tappokytkin tulee mieleen, niissähän on ollut ongelmaa ihan uusissakin.
-
se sillai oudosti molahtaa pakoputkes ja sammuu,sit ku starttaa käyntiin niin on haisevana kovin kitkerältä.niinku sais liikaa ruokaa siinä kun sammuu.
-
GS-911 kiinni niin saat livenä kaikki tiedot suoraan kännykkään tai kannetavaan. Ei tarvitse arvailla.
90000 km huolto maksoi 379€ (venttiilien välyksien tarkistus). Loput tein itse. Itse pystyy lukemaan viat ja kuittaamaan huolto muistustutuksen.
Muutama bemari on korjattu ja huollettu. Hyvin on GS-911 hintansa haukannut. Ja tulee vähän varmuutta pitkillä reisuilla, jos omaan tai kaverin pyörään tulee vikaa.
-
se sillai oudosti molahtaa pakoputkes ja sammuu,sit ku starttaa käyntiin niin on haisevana kovin kitkerältä.niinku sais liikaa ruokaa siinä kun sammuu.
Eikös tuossa keksinnössä olekin jo pakokaasuläppä? Aiheuttanee jonkin äänen sammutuksessa.
Tuo GS-pulikka olisi varmaan kätevä, koskapa ilmiö esiintyy noin taajaan. Laitteella kaiketi näkee anturitietoja ja esimerkiksi kaasuasennon. Itsellakin on kännysovellus, mutta sopiva hardware puuttuu...
-
Joo,tässä on se läppä siinä ennen pakopönttöö,luulin ensin et son se läppä mikä oikkuilee.Pitääkö toi pulikka olla vian aikana kiinni pyöräs ennenku antaa sen vikatiedon??Ton kans pitää varmaan osata lukee jonku verran dataa et pystyy sanoon vian.....Nytkin ku lähin duunista niin kymmenkunta kertaa sammu valois ja sit pelas taas kohtuu hyvin loppumatkan et outo lintu on tää bimmeri saa..na sanon mä
-
GS-911 kiinni niin saat livenä kaikki tiedot suoraan kännykkään tai kannetavaan. Ei tarvitse arvailla.
90000 km huolto maksoi 379€ (venttiilien välyksien tarkistus). Loput tein itse. Itse pystyy lukemaan viat ja kuittaamaan huolto muistustutuksen.
Muutama bemari on korjattu ja huollettu. Hyvin on GS-911 hintansa haukannut. Ja tulee vähän varmuutta pitkillä reisuilla, jos omaan tai kaverin pyörään tulee vikaa.
Toi tosiaan olis,mut ei tästä vantaalta olis pitkä matka loikata hyvinkäälle näyttään peliä,ite oon kans vaihdellu öljyt ja suodattimet,ja peräölpät.ajettu nyt 56000km.et ei oo viä venttiilien kans kiirusta(mitä enämpi aukoo sitä enämpi vuotaa periaatteella ;) ;)
-
Joo,tässä on se läppä siinä ennen pakopönttöö,luulin ensin et son se läppä mikä oikkuilee.Pitääkö toi pulikka olla vian aikana kiinni pyöräs ennenku antaa sen vikatiedon??Ton kans pitää varmaan osata lukee jonku verran dataa et pystyy sanoon vian.....Nytkin ku lähin duunista niin kymmenkunta kertaa sammu valois ja sit pelas taas kohtuu hyvin loppumatkan et outo lintu on tää bimmeri saa..na sanon mä
vikatieto jää muistiin.
-
Joo,tässä on se läppä siinä ennen pakopönttöö,luulin ensin et son se läppä mikä oikkuilee.Pitääkö toi pulikka olla vian aikana kiinni pyöräs ennenku antaa sen vikatiedon??Ton kans pitää varmaan osata lukee jonku verran dataa et pystyy sanoon vian.....Nytkin ku lähin duunista niin kymmenkunta kertaa sammu valois ja sit pelas taas kohtuu hyvin loppumatkan et outo lintu on tää bimmeri saa..na sanon mä
vikatieto jää muistiin.
Mikäli siellä olisi vikakoodi muistissa luulisin, että ensimmäisen viestin mukaisessa huollossa se olisi selvinnyt. Huollossa lienee kalibroitu tyhjäkäyntimoottori, eli ohjelmanpätkä mikä porrastaa kierrokset siinä tilanteessa kun "hanat auki" päästää kierrokset alas. Kokeile kahdella tavalla, eli reilusti kierroksia ja kaasu pois, pitisi tulla nätisti kierrokset alas. mikäli pyörä sammuu kokeile sulkea kaasu ranteella hitaasti kierrokset laskien.
Pakoputkessta tuleva kitkerä haju viittaa polttoainneen läpipääsyyn ja katalysaattorin kuumanakäymiseen jonka syyksi heitän lonkalta puolavikaa, hehkuuko katti punaisena kun kurkkaa reikään. Mittaa pakosarjojen lämpötilaa... puolavikoja on ollut ennenkin.
-
kävin kysymässä huollosta ja sano et ei ollu mitään vikakoodeja.
nyt vien sen huoltoon ja laitetaan
tulpat ja tarkistetaan samalla venttiilien välykset.
-
Ihan hassu ajatus, eihän se sivujalan anturi voi aiheuttaa tällasia oireita? Joku kontaktihäikkä.. ei varmaan, mutta tuli tässä pikku chardonnay päissä mieleen...
-
tarkistin jo senkin jutun hesse_biggrin
mut kokeilin niin kahdeksan kympin vauhdista ku päästää kaasun pois ja kytkin pohjaan niin sammuu ku saunalyhty,kymmenkunta kertaa kokeilin ja neljä viis kertaa sammu.Ne vähä epäili sitä tyhjäkäynnin askelmoottoria,mut ku se ei tee sitä välttämäti aina niin alotetaan perushuollolla ;)
-
Mullahan oli niin, että joskus tyhjäkäynti meni sahaavaksi, eikä käynyt pienillä kaasuilla muutenkaan. Kerran todettiin kaasuasento 100% kaasuun koskematta. Silloinhan tyhjäkäyntiventtiili pitäisi olla kiinni ja kuitenkin jollain tapaa kävi, ei sammunut laakista. Eli ei vaikuta aivan samalta. Seoshan siinä meni hyvin rikkaalle.
Luulisi tuon saavan testerissä kiinni, kun noin usein esiintyy.
-
On se nyt perkele kumma kun ei vaan bemu käy joutokäyntiä kuin joskus ja jouluna....
kaks kertaa nyt ollut espoon heinolla kyseisen vian vuoksi,tänään viimeksi hain ja aina vaan sama juttu et pyörä sammuu kun vetää kytkimen pohjaan esim.risteyksiin tullessa.ei kuulemma mitään vikaa eikä vikakoodia.Nyt kyllä vituttaa kuion pientä elukkaa et tuli kyseiseen raakileeseen sorruttua.
Onko kellään mitään tietoa mistä voisi johtua.....HELP !!!
-
No oliko se tps-anturi vaihdettu? Selvästi ei tyhjäkäynnin seos ole kunnossa, eli luultavasti ei tunnista tyhjäkäynnin kaasuasentoa, vaan tarjoaa liian rikasta seosta tyhjäkäynnille, koska näkee kaasun olevan auki. Näitä on ollut.
-
jotain liittimiä putsailtu ja caliproitu,täysin perseestä koko RM Heino
-
Löytyisköhän täältä foorumilta joku kelle vois lyödä määrän x kahisevaa käteen joka pystyisi vakuuttamaan että ko. summalla sammahteluongelma on selätetty pysyvästi..? Yksityisviestiä odotellessa.
Omassa pyörässä tasan samat oireet kuin ketjun toisessa pyörässä. Viime talvena askelmoottori ja joku fukin venttiili vaihdettu & koko pyörä rassattu. 6 viikkoa kesti ennenkuin aloitti stumppailun.
-
TPS-anturin vaihto, aika huollosta, tai osaava tekee itse. Ruiskurunkoa joutuu nostamaan anturin puolelta, jotta osan saa vaihdettua. Vaatii kalibroinnin testerillä. Tuon tekisin.
-
juurikin vaihdoin tuon kaasuläpän asennontunnistimen,nyt oottelen et pääsen heinolle et calipreoivat sen kohdilleen. aika rumasti kävi ;) ;) saksasta tilasin osan 136 egee + rahti.alkuperäinen bemun osa.....sama kuin niis autois ja minis..
-
Nonni. TPS vaihto tilattu heinäkuun alulle Bikeworldin huollosta. Kovasti kyselivät missä lämpötilassa pyörä sammahtelee -jenkkifoorumeilla syyksi ollaan veikkailtu jotain lämpöantureita ja samaa Bikeworldissa vaikuttivat puntaroivan. Omani tosin sammuu kelissä kuin kelissä...
Jarrunesteet vaihtavat samalla keikalla ja arvio kokonaishinnasta osineen töineen 450€.
Lähtökohtainen oletus on että viimeistään elokuun puoliväliin mennessä pyörä taas stumppailee nätisti.
-
TPS kalibrointi on oleellinen, koska kompuutterin pitää tietää nolla-asento, jotta se osaa käynnistää tyhjäkäyntiä ylläpitävät toimet, eli tyhjäkäyntiventtiilin avauksen/ohjaamisen yms. Jos kaasuasennoksi tulkitaan vaikkapa 1%, niin silloin ei olla tyhjäkäynnillä.
Viallinen anturi voi antaa paljon suurempia kaasu-asentoja, esim. 100%, jolloin bensaa syötetään ihan liikaa ja ilman puutteessa kone sammuu.
Odotellaan mielenkiinnolla raportteja...
-
eka 60 kilsaa takana,ei sammunut.......vielä ;) katteita en kuitenkaan laita kii ennenku on tonni vähintään ajettuna.niin pistää vituttaan tollasen raakileen rassaus.
-
Paljonko puuttuu tonnista? Oletan ettei vika ole toistunut... popcorn1
-
940 km....oon sitä vaan tossa syrjäsilmällä kyräilly ja miettiny et mitä se seuraavaksi keksii. ;)
-
Seuraavaa keksintöä odottaessa kovaa ajoa. hali_peukku
-
Murheetko loppuneet vai hermo?
popcorn1
-
pikkasen meno epävarmaa pikkukierroksilla,esim parkkiksilla tuppaa nykimään. olisko seos hiukka laihalla.Nyt alko vittuileen starttinappula..;) tää on kyllä heikoin esitys mun prätkäkatekoriassa sen jälkeen ku -76 aloi pyöräileen hesse_biggrin
-
No kyllä mullakin nykäsee kun antaa kaasua. Ja sitten tökkää kun antaa jarrua. Carbon pitää hidasajokursseja. hesse_blum
-
pikkasen meno epävarmaa pikkukierroksilla,esim parkkiksilla tuppaa nykimään. olisko seos hiukka laihalla.Nyt alko vittuileen starttinappula..;) tää on kyllä heikoin esitys mun prätkäkatekoriassa sen jälkeen ku -76 aloi pyöräileen hesse_biggrin
Noita startti nappuloita on vaihdettu ihan takuuseen, kannattaa kysyä.
-
tää paska nyt vaan nykii ihan tasakaasulla et ne kurssit voi pitää jollekin muulle
-
No vaihtoonhan tollaset paskat pitää laittaa. Mikä hyvänsä on varmaan parempi.
-
Tuli sama ongelma K12sen kanssa. Vaihdoin tyhjäkäynnin ilmaventtiilin ja se auttoi. Mutta ongelma uusi parin kolmen kuukauden päästä.
Vaihdoin taas ilmaventtiilin, mutta sillä ei ollut enää mitään vaikutusta.
Eipä tullut mieleen, että vika voisi olla kaasun asentoanturissa. Täytynee tutkia kunhan saan pyörän taas ajokuntoon. Meni kytkin uusiksi.
-
Ehdin jo siis varata tuohon TPS-vaihtoon ajan huollosta. Heti kun pyörä sai vihiä siitä että on joutumassa työkalujen alle alkoi toimia kuin piikille vietävä koira : stumppailu loppui kuin seinään ja meno parani kuin taikaiskusta. Peruin huoltoajan kun ei tee mieli katkaista ajokautta.
Nyt viimeiset n. 3 viikkoa ajettu miltei oireettomasti, sammunut vain kerran tai pari.
Pitkitän nyt tuon vian korjausta ja pohdin vaihdatanko sen TPS:n talvihuoltojen aikana.
Ja Repa: mun pyörästä vaihdettiin idle control valve keväällä. Toimi reilu kuukauden päivät toimenpiteen jälkeen, kunnes alkoi sammahdella. Mulla siis K1300s -09
-
Eli samoja oireita.
Toivottavasti asentoanturi on vain sekaisin. Siitä selviää vielä helpolla.
-
Moikka, selvisikö vika lopulta? Ostin viime syksynä 13s 2010 kolla ajettu 60tkm. Nyt keväällä alkoi itsellä samat ongelmat. Pari viikkoa sitten vaihettiin puola, mutta edelleen sammuilee tyhjäkäynnillä ja valoihin tultaessa.
-
Mulla teki tuota ja TPS-anturi vaihdettiin, jonka jälkeen on toiminut vuosia. Anturin liitin voi myös saada kosteutta, jolloin lukemat ovat virheelliset, eli kone saa liikaa bensaa läpät kiinni. Toinen mahdollisuus on tyhjäkäyntiventtiilin takertelu.
-
Kiitoksia!
Jos se on tuo tyhjäkäyntiventtiili, niin voiko tuo vika tulla aina välillä ja sitten toimii taas? Välillä menee pari viikkoa ilman ongelmia ja välillä se on kokoajan päällä. Mitään vikakoodeja ei ole löytynyt.
Voiko tuon TPs-anturin vaihtaa itse?
-
Omassani on muovinen venttiili, jota ei voi yksinään vaihtaa (myös ilmaboxi vaihdettava) ja uudemmissa metallinen, jonka uskoisin toimivan paremmin. Itsellä yhä alkuperäinen. TPS-anturin vaihto vaatii ruiskurungon nostamisen hiukkasen, että tila riittää. Ja uusi anturi tulisi kalibroida. Teetätin homman.
Oman pyörän oireilu oli juuri kuvaamasi kaltainen. Miten peset pyörän? TPS-anturi on oikealla puolella pesuvedelle alttiina. S:ssä kate saattaa suojata.
-
Okei, täytyy varmaan alkaa miettimään ton TPS-anturin vaihtamista/ tai teettämistä.
Pyörää en ole ehtinyt pesemään, sillä ostin pyörän viime lokakuussa ja syksyllä en ajellut kuin muutama sata kilsaa. Huhtikuussa tein n. 1000 km reissun, jolloin pätkimis/ sammuilu ongelmat alkoivat.
-
Okei, täytyy varmaan alkaa miettimään ton TPS-anturin vaihtamista/ tai teettämistä.
Pyörää en ole ehtinyt pesemään, sillä ostin pyörän viime lokakuussa ja syksyllä en ajellut kuin muutama sata kilsaa. Huhtikuussa tein n. 1000 km reissun, jolloin pätkimis/ sammuilu ongelmat alkoivat.
Omasta purin ja putsasin sen tyhjäkäyntimoottorin, on pelannut sen jälkeen.
Moottorijarrutuksessa sammutti moottorin.