Kirjoittaja Aihe: MP:n hoitotuotteet vahat ym.  (Luettu 7042 kertaa)

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
MP:n hoitotuotteet vahat ym.
« : 23.07.10 - klo:16:26 »
Innokkaana pyörän pesiänä ja vahaajana olen ollut vannoutunut Autoglym tuotteiden käyttäjä.
Myyjän suosituksesta päätin kokeilla Meguiar`s tuotteita, vahaa ja muovin hoito- ja puhdistusainetta.
Vahoista ostin Gold Class ja NXT Generation vahat. Kyllä täytyy sanoa muutaman käyttökerran jälkeen että loistavat tuotteet.
Autoglymiin verrattuna pysyy paremmin pesujan jälkeen pinnassa. Kiilto on myös loistava.
Jos haluaa kiiltoa himmentää niin viimeistelee Autoglymillä  hesse_biggrin
Meguiair`s vahat on kuuleman myös amerikanrauta rakkareiden suosiossa.

Hinnaltaan vahat on samoissa hinnoissa kuin Autoglymit mutta muovin hoitoaine 5 € halvempaa.
« Viimeksi muokattu: 23.07.10 - klo:23:54 kirjoittanut atomic »
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa Eka

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 613
  • HP2 Sport & Megamoto, K1600GT
Vs: MP:n hoitotuotteet vahat ym.
« Vastaus #1 : 24.07.10 - klo:12:28 »
Minä tykkään tosta Turtle Wax:n ICE:stä. Saa roiskia mihin vaan, eikä jää mustiin muoveihin mitään vaaleita jurmuja.

Itse asiassa ajattelin laittaa maalipyssyyn tuota ja aina pesun jälkeen "maalaa" mopon ohuelti ja kiillottaa. On siellä noita spraypulloja, mutta tuommoinen kompuralla toimiva maalipyssy voisi olla aika hifiä.  hesse_biggrin

Renkaita täytyy vähän varmaan varoa vahaamasta....
Nyt: HP2 Sport 2011 + HP2 Megamoto 2007 + K1600GT 2011 + Husqvarna 650 Terra 2013

Poissa spk_1978

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1333
  • K1300R
Vs: MP:n hoitotuotteet vahat ym.
« Vastaus #2 : 24.07.10 - klo:14:31 »
Renkaita täytyy vähän varmaan varoa vahaamasta....

Asiaan liittymättä mutta:
Keväällä olin paikallisella "vuoristopätkällä" ajelemassa ja pyssäsin limulle muiden mopoilijoiden viereen.

Siinä yksi 999-kuski sanoi ettei pysy muiden perässä kun on niin tehokas pannu ettei takanen pidä mutkissa lainkaan.
(kaveri oli aloittanut uuden harrastuksen kokonahkoineen päivineen. Jokaikisessä varusteessa luki "Ducati Corse")

Kävi ilmi että poika oli pessyt mopon ja paikalliseen tyyliin renkaista mies tunnetaan eli oli hieronut mustaa renkaan kiillotus(?) vahaa renkaat täyteen.
Näytti kuulemma paremmalta kun kulunut renkaanpinta oli ruma..
There are only three sports:
Bullfighting, motor racing and mountaineering.
All the rest are merely games.
-Ernest Hemingway-

Poissa atomic

  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 1021
  • R1200GS LC Triple Black
Vs: MP:n hoitotuotteet vahat ym.
« Vastaus #3 : 24.07.10 - klo:15:16 »
Minä tykkään tosta Turtle Wax:n ICE:stä. Saa roiskia mihin vaan, eikä jää mustiin muoveihin mitään vaaleita jurmuja.

Itse asiassa ajattelin laittaa maalipyssyyn tuota ja aina pesun jälkeen "maalaa" mopon ohuelti ja kiillottaa. On siellä noita spraypulloja, mutta tuommoinen kompuralla toimiva maalipyssy voisi olla aika hifiä.  hesse_biggrin

Renkaita täytyy vähän varmaan varoa vahaamasta....

Mulla on myös tuota Turtle Wax Icea. Helppo käyttöistä  hali_peukku mutta ei pysy oikein hyvin.
"Vain eksymällä voi löytää jotain uutta"

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: MP:n hoitotuotteet vahat ym.
« Vastaus #4 : 24.07.10 - klo:18:29 »
Monenlaista vahaa olen kokeillut ja päätynyt autoglymiin, kunnes Atomicin suosituksesta kokeilin tuota Maquiars Gold Class mömmöä.

Tosi kiiltävää jälkeä tekee, ihan kuin olis lakka vedetty pintaan ja kiillotusrätti suorastaan liitää pitkin uljasta RR:n pintaa, loistoainetta. bowdown

Poissa Jussipolo

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 909
  • R1250RS Triple Black ja K1200S
Vs: MP:n hoitotuotteet vahat ym.
« Vastaus #5 : 25.07.10 - klo:09:05 »
Innokkaana pyörän pesiänä ja vahaajana olen ollut vannoutunut Autoglym tuotteiden käyttäjä.
Myyjän suosituksesta päätin kokeilla Meguiar`s tuotteita, vahaa ja muovin hoito- ja puhdistusainetta.
Vahoista ostin Gold Class ja NXT Generation vahat. Kyllä täytyy sanoa muutaman käyttökerran jälkeen että loistavat tuotteet.
Autoglymiin verrattuna pysyy paremmin pesujan jälkeen pinnassa. Kiilto on myös loistava.
Jos haluaa kiiltoa himmentää niin viimeistelee Autoglymillä  hesse_biggrin
Meguiair`s vahat on kuuleman myös amerikanrauta rakkareiden suosiossa.

Hinnaltaan vahat on samoissa hinnoissa kuin Autoglymit mutta muovin hoitoaine 5 € halvempaa.

Itsekin innokkaana kaluston puhtaajapitäjänä pesen ja vahailen pyörää usein. Onkin hyvä että annat vinkkejä mikä toimii. Itse olin tykästynyt autoglymin vahoihin niiden helpon vahauksen ja kestävyyden takia. Mutta kaikki kehittyy ja uusia tuotteita kehitetään. Kiitos vinkistä. Tosiaan noiden ässän mustien muoviosien vahaaminen/kirkastaminen on kysymysmerkki. Mutta vinkkejä olen saanut huurteelta ja atomicilta.

Vahaillaan...
"Ei riemulla rajaa kun är ässällä ajaa"

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: MP:n hoitotuotteet vahat ym.
« Vastaus #6 : 26.07.10 - klo:09:08 »
Tosiaan noiden ässän mustien muoviosien vahaaminen/kirkastaminen on kysymysmerkki.

Turtle wax ice toimii hyvin mustille muoviosille, tulee syvän mustat ja voi käyttää tietenkin myös koko mopoon.
« Viimeksi muokattu: 26.07.10 - klo:09:21 kirjoittanut jarska »

 

Uusimmat viestit

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
eilen kello 15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Kilkkeitä vesigessuun kirjoitti mek
23.06.22 - klo:08:33

Powered by EzPortal