Kirjoittaja Aihe: RR kokemukset  (Luettu 106473 kertaa)

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #135 : 08.07.10 - klo:09:38 »
Vertailun vuoksi tilasin ajan TT Motosportilta Kempeleestä ens tiistaille.

Ensimmäinen RR kuulemma tuossakin penkissä, saas nähdä millaset käppyrät tuloo.

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #136 : 08.07.10 - klo:09:49 »

Huomattavaa on että uuden mopon (talvitesti) sama mopo pyritti rullaa 184 pollen teholla täysin vakiona.
Artikkeli päättyy lauseeseen "It all depends on the weather"..

Dyno-mestarin kommentit oli että putkisto on hiukan haastava asennettava, sillä Bemun elektroniikka puuttuu peliin varsin helposti kun huomaa että ilma virtaa paremmin. Samoin kommentoi että PC:n lisääminen ja sen säädöt näyttelee aika isoa roolia.

Toinen huomattava asia on että onhan softa päivitetty huollossa ja se kaikkein ruudikkain moodi käytössä?

Ei muutakuin elokuussa Kemoraan kokeileen kuinka kannu kulkee.
Siellä varmaan pääsee suorittamaan pikku vertailua muihin RR:iinkin.
Minulle kerrottiin ihan päinvastaista dynopaikasta. Nykyajan pyörät käyvät niin rikkaalla, ettei PowerCommander tuo huipputehoihin lisää tehoa. PC:llä säädetään pääasiassa ala- ja keskialuetta. Jokaisella Dyno-mestarilla näyttää olevan erilainen mielipide asiasta.

Onko tuo juttu uusimmassa BrittiBikessa? Jos kävisi sen tänään ostamassa.

Uskoisin, että softa on päivitetty, kun se kävi edellisenä päivän ensihuollossa. Käytetystä moodista ja vaihteesta minulla ei ole tietoa, pitää huomenna kysyä,
kun käyn dynottajan luona hakemassa käppyrät.

Soitin jo Bike Doctorille, jolla on myös DynoJetin penkki, mutta siellä oli niin täyttä ettei saanut tälle viikolle aikaa. Lähden huomenna lomareisulle, pyörä lähtee mukaan,
ehkä käytän pyörän jossain päin Suomea penkissä.

Ja voihan se olla, että eilen oli Tampereella helteinen ja kostea ilma söivät muutaman hepan pyörästä. Eikö sitä varten käytetä jotain korjauskertoimia?

Kemora 19.8 kiinnostaa, tosin 21.8 on Joensuussa nopeusmittaustapahtuma, jonne on myös tarkoitus mennä ajamaan.
Pitääpä katsoa miten aikataulut saisi sopimaan.

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #137 : 08.07.10 - klo:09:52 »
Minä kävin myös dynossa vakio pyörällä jolla oli ajettu n.5500km.Teho n.171hp,käppyrät voi käydä katsomassa sivulta pwr-moto.fi.
Pyöräni valmistusviikko on muistaakseni 10.Kulki lappeenrannan lentokentällä 299.

Tuolla näyttää olevan myös DynoJetin penkki. Ja jos minun penkkituloksia mittaa sinun tulokseen, niin silloin pyöräni tehot ovat ok...
Mutta miten on mahdollista, että netissä ei ole näkynyt aikaisemmin näin matalia lukemia?
PWR-Moton sivuilla näkyy olevan Yamaha R1 -08 Racing Bike, josta on irronut 170,52hp. Eli ero ei olekaan niin suuri kuin mitä netissä on hehkutettu.

Ehkä tässä ei tarvitse olla enää niin huolissaan...

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #138 : 08.07.10 - klo:09:59 »
...

Vakiopyörästä irtosi takapyörältä 170hv, ja putkitettuna 177hv. Nämä luvut on niin alakanttiin, kun niitä vertaa netistä löytyviin dynomittauksiin.

Vastaavanlaisissa DynoJetin penkeissä vakiopyöristä on lähtenyt 180-185hv:ta. Toinen pyöräni R1 -07 varustettuna Akran slipareilla ja PC3:lla antoi huhtikuussa samassa penkissä 161hv:ta takapyörälle.
Eli siihen nähden on eroa on vain 16hv. ...
Kuten spk_1978 vastasi, niin mittaustulokseen on vuoden ajalla merkitystä tai oikeastaan ilman lämpötilalla (ja -paineellakin?). Dynolle tulee varmaankin raakaa ulkoilmaa, joka talvella jää(h)dyttää myös huoneilman nopeasti lähes ulkoilman lämpötilaan. Kun kylmässä ilmassa on samassa tiavuudessa enemmmän happea kuin lämpimässä, niin pa-ilmaseokseenkin "mahtuu enemmän energiaa", joten tehoakin on enemmän. Parhaimmat teholukemat saanee tammi- helmikuulla aurinkoisena pakkaspäivänä. (Teoriassa penkin korjauskertoimien pitäisi korjata lämpötilasta ja ilmanpaineesta aiheutuvia eroja, mutta tietokoneet ...?)

Onko imupuolelle tehty mitään muutosta vai vain poisto-osastolle?

Tästä aiheesta oli valaiseva lehtijuttukin, koski samaa pyörääkin. Koitan kaivella esiin ja skannailla. Jos se vahvistaisi uskoa Oikeaan Merkkiin ja Tehtaan Insinööreihin.

Edit: Muistelen että tehoja voidaan mitata ainakin kahdella eri normilla, eli käytännössä penkin tietokone laskee tehon normin a tai b mukaan. Lopputulos on erilainen, ei paljon mutta kuitenkin. Ja kun teho on isompi kampiakselilla niin on "helpompi" muistaa kampiakseliteho kuin takapyöräteho. Näin saadaan, haluttaessa, asiakasta miellyttäviä mittaustuloksia.

Edit 2: En mistään mitää mitään ymmärrä mutta pwr-moto.fi sivuilla oleva YZF-R1 2009 (156,61 hv) lienee muutoksiltaan lähmpänä sun pyörääsi kuin vuotta vanhempi "racing bike" jossa on muutettu kannen osiakin?  hesse_blink. Kun lukee dynokartan alapuolella olevan kuvauksen.
« Viimeksi muokattu: 08.07.10 - klo:10:42 kirjoittanut JTK »
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #139 : 08.07.10 - klo:11:40 »

Onko imupuolelle tehty mitään muutosta vai vain poisto-osastolle?

Tästä aiheesta oli valaiseva lehtijuttukin, koski samaa pyörääkin. Koitan kaivella esiin ja skannailla. Jos se vahvistaisi uskoa Oikeaan Merkkiin ja Tehtaan Insinööreihin.


Imupuolelle ei ole tehty mitään muutoksia, minulla on ollut aikaisemmin vapaavirtaussuodattimia, muttei niiden avulla ole tullut paljon lisää tehoa.
Vapaavirtaussuodatin toimii paremmin, kun suodattimet alkavat olemaan likaisia.

Pwr-moton sivuilla on dynokäyrä Kawasaki ZX-10R -08 mallista Yoshimuran sliparilla, siitä on irronnut 168,96hv, ei niin paljon vähemmän.
Toisaalta tonnisesta kikseristä ei ole irronut kuin 160hv.

Mutta kuten edellä olette todenneet, pitäisi kaikki dynotukset tehdä samassa paikassa peräkkäin, niin dynotulokset olisivat täysin vertailukelpoisia.

Jos sinulta löytyy tuo artikkeli ja saat sen skannattua, niin se olisi hieno juttu.
Ehkä se auttaa palauttamaan uskoni Saksalaiseen laatumerkkiin...  ;D

Minulla oli aikaisemmin paikoillaan R1:ssä Rapid Bike ruiskunsäätöyksikkö, penkitin pyörän MJP 2200 dynopenkissä siitä irtosi 164,96hv:ta,
DynoJetin penkissä samoilla säädöillä irtosi 157,58hv.

Poissa ex600

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 24
  • Honda CBR 1000 RR
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #140 : 08.07.10 - klo:11:53 »
siihen ZX-10R:ään on tehty käsittäkseni vaikka mitä.

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #141 : 08.07.10 - klo:12:12 »
siihen ZX-10R:ään on tehty käsittäkseni vaikka mitä.

Ok, eli tuostakaan ei voi tehdä johtopäätöksiä.

Mitä penkkittäjä sanoi pyöräsi tehokäyrästä ja tehoista?

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #142 : 08.07.10 - klo:12:28 »
Tässä Suomi Biken mittaus tulokset, mitähän tässä pitäis uskoa: icon_rolleyes

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #143 : 08.07.10 - klo:12:33 »
Tässä Suomi Biken mittaus tulokset, mitähän tässä pitäis uskoa: icon_rolleyes
Jostain italolehti äkkiä, jos siinä toi rärrär olis tehottomin? :mrgreen:
Eikö noi kaikkien lehtien mittaukset päädy samaan lopputulokseen, pemari on tehokkain. grin
Quot homines, tot sententiae.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #144 : 08.07.10 - klo:12:49 »
Jostain italolehti äkkiä, jos siinä toi rärrär olis tehottomin? :mrgreen:

Älä edes leikilläsi veistele tommosia, yöunet tässä menee. :mrgreen:

Uskon että pemarin 5 vuoden kehitystyöhön on kuulunut myös rullien "voitelu" pitkin maapalloa, ei tätä muuten mikään selitä. innocent

Toivottavasti ovat baijerista ottaneet yhteyttä myös tohon Kempeleen firmaan, meitin mopo on sen verran suivaantunut mun tourinkiajoon et varmana potkasee nakilta sen 189hv.

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #145 : 08.07.10 - klo:12:53 »
Laitahan käppyrät sitten näkyviin, niin päästään niitä ihmettelemään.  respekt

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • ûber HP
  • *****
  • Viestejä: 2988
  • K1300S -14
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #146 : 08.07.10 - klo:12:59 »
Laitahan käppyrät sitten näkyviin, niin päästään niitä ihmettelemään.  respekt

Varmasti laitan, mikä väri sulla muuten on, voitais vaikka sitten sopivalla välirahalla vaihtaa nää keskenään, mulle riittäs se matalaviritteinen malli ihan hyvin. :mrgreen:

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #147 : 08.07.10 - klo:13:36 »
Laitahan käppyrät sitten näkyviin, niin päästään niitä ihmettelemään.  respekt

Varmasti laitan, mikä väri sulla muuten on, voitais vaikka sitten sopivalla välirahalla vaihtaa nää keskenään, mulle riittäs se matalaviritteinen malli ihan hyvin. :mrgreen:

Minulla on Acid Green, mutta jos väri ei sinua miellytä, niin voimme vaihtaa katteet pyöristä toisiin.  ;D

Pyörään on vaihdettu musta plexi, Alpha Racingin rekisterikilventeline. Tilauksessa on Titaxin kullanväriset kahvat, paikoillaan kullanvärisenä etuhaarukan esijännityksen säätönupit ja samanväriset lankarullat. Asennusta on odottamassa Mototollolta tilaamani Ilmbergerin belly-pan. Ilmbergerin huggeri on tilauksessa, ei tullut samassa tilauksessa belly-panin kanssa. Lisäksi pitäisi tilata samanlainen kiinnityssysteemi gps:lle kuin sinulla on, ja mitähän muuta vielä keksisi... Ai, niin pienempi takahammasratas tilauksessa, jos tulee käytyä kokeilemassa huippunopeutta.

Poissa JTK

  • ûber HP
  • *
  • Viestejä: 1573
  • R 1200 GS & Tunturi SS
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #148 : 08.07.10 - klo:23:17 »
Tässä on pari juttua samasta lehdestä (prittipikesta heinäk./2010). Värit ja tarkkuus on surkeat, kiitos atk-taitojeni.

Eka on tuo virityksessä tapahtuva tehon pieneminen. Vai olisko niin että S 1000 RR sopis enempi noille Huurteen luikasajoretkille innocent ? Jos teho putoo kesällä, niin eikös se ole enempi talviajoon sopiva? reps

Toinen juttu todistaa että JaRRska, on TouRRinkivirityksineen ajanhermolla, suorastaan keulilla. Brittijournalistit tekee Lontoossa samaa mitä Keula kumarrus härmässä.
Quot homines, tot sententiae.

Poissa Pasi

  • Sport jr.
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: RR kokemukset
« Vastaus #149 : 09.07.10 - klo:07:43 »
On kyllä iso ero samasta pyörästä ja samassa penkissä. En uskonut, että 8hv ero on mahdollista samassa penkissä.
Ilmeisesti KX-Centerin penkki on aika tiukka tehojen suhteen, ja lämpötila oli +26. Ilmankosteudesta ei tietoa, mutta keskiviikko oli aika hiostava, ja myös ukkosti. Pitää viedä syksympänä pyörä samaan penkkiin, niin nähdään oliko ilmalla vaikutusta asiaan.

Orgilla kirjoitteli yksi kaveri, että hän on viemässä maanantaina omaa ZX-10R -07:aa samaan paikkaan säädettäväksi, silloin näkee mitä siitä irtoaa Bemariin verrattuna. Jos vielä joku käyttäisi omaa Bemaria siellä, niin sitten selviäisi onko pyörässäni jotain vikaa.

 

Uusimmat viestit

Äänimerkki ei toimi kirjoitti Jussipolo
07.05.24 - klo:23:54

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään 2024 koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
29.04.24 - klo:15:18

Mp-näyttely -24 kirjoitti Jussipolo
19.04.24 - klo:10:30

K1600 GT ei inahdakaan, onko virtalukon pohjan vika mahdollinen? kirjoitti mp71
15.02.24 - klo:16:03

Onko mahdollisesti virtalukon pohja? kirjoitti KMC91011
09.02.24 - klo:10:49

BMW Sportbikes support-tour to PARIS.... kirjoitti mchuurre
09.01.24 - klo:10:52

1200gt ja bensamittari kirjoitti mp71
03.07.23 - klo:12:49

Keulan pallonivelet kirjoitti hopeanuoli59
25.05.23 - klo:11:24

Jarrunestesäiliö vuotaa kirjoitti KapteeniMahtava
24.05.23 - klo:08:27

Vaihdepoljin herkäksi ja tunnokkaaksi kirjoitti jukkis14
23.05.23 - klo:15:58

Tulppien momentti k1300s kirjoitti Bemujammu
22.05.23 - klo:19:47

Motoristit koulukiusaamista vastaan MKKV:n kevään koulutapahtumat alkavat! kirjoitti macceS
28.04.23 - klo:10:43

K1200S ja abs-yksikön korjaus kirjoitti Jussipolo
06.03.23 - klo:10:38

Gessun kardaanitunnelin poraus, miten Ässän laita ? kirjoitti Jussipolo
09.02.23 - klo:20:25

K1300S kokemuksia ja korjausopasta kirjoitti Jussipolo
13.08.22 - klo:22:01

Powered by EzPortal